Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag spoilar ingenting. Läs nu för bövelen!

MYCKET BRA skrivet Bennet! (Den enda recensenten jag litar på till 99% tillsammans med kungen Mats Nylund förstås!)
Jag håller på för fullt med sista biten av ME2 så i mitt fall blev det en liten spoiler att läsa texten men det var det helt klart värt! TACK!!!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Mycket bra recension, har man spelat delarna innan så blir det inga spoilers.

Medlem

Så AI:n är lika usel som under de tidigare spelen? Skärp er nu Bioware...

Medlem

Sounds good. Blir nog ett köp på torsdag

Medlem

Stöön, jag kan inte vänta. Tack för en trevlig recension.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Läste lite av kritiken på metacritik (alltid bra med 2 sidor av ett spel). Men det jag inte förstår är hur vissa har hunnit spela igenom ett spel som släpps först på torsdag?
Sen klagas det på homosexuella relationer, men det är ju ingen som tvingar dom till det.

Nä, användarnas kritik ska inte tas på allvar förrän spelet släppts. Kollar man på gamespot, ign, fz, mfl så är det överhängande bra recensioner.
Och jag är sjukt taggad!

Medlem

Blev riktigt taggad efter recensionen, hade inte varit det fram tills recensionen konstigt nog!

Beställt sedan långt tidigare PC-versionen från spelbutiken, men ser nu att de inte skickar någonting överhuvudtaget på torsdagar (står release 9:e, så antar det skulle skickas den 8:e - torsdag). Låter väldigt illa att en så pass stor kedja inte skickar ut varje dag, utan bara måndagar, onsdagar och fredagar. Så det blir inget ME3 till helgen för mig. Lagom kul, men har bara mig själv att skylla som inte tittade upp sådant här.

Borde lärt mig efter alla gånger jag beställt spel som släpps en fredag och missat det X antal gånger till helgen. På vardagarna finns det knappast någon tid med tanke på jobb, matlagning och träning.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja, det är ju slut nu. Bitterljuvt. Se det som en liten blinkning och inte ett riktigt minus.

Det Bennet försöker säga är att Bioware jobbar på ME4. Kommer ut typ julen 2013. (Med ett litet annat upplägg.)


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Blev riktigt taggad efter recensionen, hade inte varit det fram tills recensionen konstigt nog!

Beställt sedan långt tidigare PC-versionen från spelbutiken, men ser nu att de inte skickar någonting överhuvudtaget på torsdagar (står release 9:e, så antar det skulle skickas den 8:e - torsdag). Låter väldigt illa att en så pass stor kedja inte skickar ut varje dag, utan bara måndagar, onsdagar och fredagar. Så det blir inget ME3 till helgen för mig. Lagom kul, men har bara mig själv att skylla som inte tittade upp sådant här.

Borde lärt mig efter alla gånger jag beställt spel som släpps en fredag och missat det X antal gånger till helgen. På vardagarna finns det knappast någon tid med tanke på jobb, matlagning och träning.

Dom kanske skickade det i måndags eller i morgon? Du lär ju ändå inte kunna lira det innan det släpps, pga origin.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

"Äventyret känns inte heller särskilt dynamiskt i sin struktur. Jag vet ofta ungefär vad som väntar i form och upplägget, om än inte i narrativ. Detta på grund av hur man har valt att arrangera uppdragen... ...Som shooters är spelen rätt mediokra och siffror dödar alltid en upplevelse."
Jag måste ju säga att ett spel med förutsägbar handling och mediokert gameplay inte låter som någon fullpoängare.

Testpilot

Tittar man på metacritic så ser man 2 saker tydligt.

1: Haters gonna hate
2: Massor med automatskapade konton med bara skräp skrivet och betyg 0

Medlem

Tycker att det var bra att du fokuserade på känslan i och för spelet. Jag tror att det är mest det vi som spelat igenom och älskat serien undrar över. Har man inte spelat spelen bör man inte heller spela trean innan man gått igenom de andra.

Men:

Det här med Cerberus.. Jag vill gärna tro att din kamp mot dem beror på val i tvåan, då min Shepard kom att bli en Cerberussympatisör av rang. Att slåss mot dem skulle inte kännas rätt.

Medlem

Vad är tiden för en genomspelning?

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Hittebarn:

Blev riktigt taggad efter recensionen, hade inte varit det fram tills recensionen konstigt nog!

Beställt sedan långt tidigare PC-versionen från spelbutiken, men ser nu att de inte skickar någonting överhuvudtaget på torsdagar (står release 9:e, så antar det skulle skickas den 8:e - torsdag). Låter väldigt illa att en så pass stor kedja inte skickar ut varje dag, utan bara måndagar, onsdagar och fredagar. Så det blir inget ME3 till helgen för mig. Lagom kul, men har bara mig själv att skylla som inte tittade upp sådant här.

Borde lärt mig efter alla gånger jag beställt spel som släpps en fredag och missat det X antal gånger till helgen. På vardagarna finns det knappast någon tid med tanke på jobb, matlagning och träning.

Dom kanske skickade det i måndags eller i morgon? Du lär ju ändå inte kunna lira det innan det släpps, pga origin.

De hade inte skickat det ännu, vilket är ganska förståeligt eftersom det står att varan finns först i lager den 9:e. Vore ju guld om det skickar det imorgon, men tror inte direkt fallet blir så tyvärr :/


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Medlem
Skrivet av wardsson:

Vad är tiden för en genomspelning?

36 timmar mer eller mindre står det i recensionen. Tar ju längre tid om du vill lyckas få det "perfekta" slutet (krävs att man gör i princip allt som finns i spelet).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

KoP
Medlem

Tack för en välskriven recension utan spoilers.

Avstängd

Skummade igenom recensionen och jag kanske är lite kritisk, men lät som svammel och dagdrömmar om vad som varit och att betyget ligger på spelseriens storyline och inte spelet i sig. Att squad-AIn fortfarande är dålig, vilket jag tyckte förstörde oerhört i ettan för mig borde dra ner betyget bara det :/.

Medlem

klart det inte är några spoilers, han är ju proffs!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Blir förbannad över att slutet påverkas av multiplayern. Ju mer man spelat multiplayer ju bättre slut får man, det är ren skit + dag 1 DLC.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Zymac:

Dom kanske skickade det i måndags eller i morgon? Du lär ju ändå inte kunna lira det innan det släpps, pga origin.

De hade inte skickat det ännu, vilket är ganska förståeligt eftersom det står att varan finns först i lager den 9:e. Vore ju guld om det skickar det imorgon, men tror inte direkt fallet blir så tyvärr :/

ElectroWorld skickade mitt ex igår så jag hoppas att jag ska få det imorgon. Ska ha det till 360 också så jag slipper aktivera via Origin och kan förhoppningsvis börja spela direkt

De anger för övrigt att de har spelet i lager redan nu: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xb...

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Friberg:

Blir förbannad över att slutet påverkas av multiplayern. Ju mer man spelat multiplayer ju bättre slut får man, det är ren skit + dag 1 DLC.

Du får inte bättre slut ju mer multiplayer du spelar, det är dock ett sätt att göra det på. Du kan få precis samma "perfekta" slut genom att bara spela singleplayer.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:
Skrivet av Friberg:

Blir förbannad över att slutet påverkas av multiplayern. Ju mer man spelat multiplayer ju bättre slut får man, det är ren skit + dag 1 DLC.

Du får inte bättre slut ju mer multiplayer du spelar, det är dock ett sätt att göra det på. Du kan få precis samma "perfekta" slut genom att bara spela singleplayer.

Enligt många källor så påverkar det direkt slutet och man får bättre slut ju mer man spelar co-op.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Monstertarzan:
Skrivet av Friberg:

Blir förbannad över att slutet påverkas av multiplayern. Ju mer man spelat multiplayer ju bättre slut får man, det är ren skit + dag 1 DLC.

Du får inte bättre slut ju mer multiplayer du spelar, det är dock ett sätt att göra det på. Du kan få precis samma "perfekta" slut genom att bara spela singleplayer.

Enligt många källor så påverkar det direkt slutet och man får bättre slut ju mer man spelar co-op.

Som sagt, det är ett sätt att göra det på. Det har sagts i flertal intervjuer att det är lite av ett missförstånd att du måste spela multiplayer för att få det "perfekta" slutet. Så är alltså inte fallet. Vill man inte spela multiplayer så ska spelaren inte behöva känna att han/hon missar något i singleplayer delen.

Inaktiv

Rutten serie.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Rutten serie.

Tillbaka till CoD med dig troll!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Rutten serie.

Tack för din djupa analys av spelet och alla dina poäng om varför spelet är dåligt....

Jag testade demot av ME3 och var inte imponerad, men jag tänker ge de en full chans när hela släpps. Äger redan ettan och tvåan och älskade storyn och spelet i sig. Även om vissa gnäller på allt tramp i Citadel etc så älskar jag det, ger en känsla av hur stort saker är, och Citadel blir en slags bas för allt man gör. Att man får återse den i trean gör mig endast glad.

Jag har kvar min savegame från tvåan men för många dog i slutet, så kanske jag spelar om helt från scratch och på så sätt får en full upplevelse från början till slut. Spelet är i alla fall beställt och datorn trimmad till max :).

Och tack för recensionen. Som alltid så läser jag flera recensioner för att få en blandad syn på hur bra och dåligt spelet är, då vissa recensenter kan vara för mycket pro eller anti mot genren. Att sedan spela det själv fyller i luckorna och färdigställer ens uppfattning om hur spelet är och vilka dess styrkor och svagheter är.

Frilansare
Skrivet av WaltX:
Skrivet av wardsson:

Vad är tiden för en genomspelning?

36 timmar mer eller mindre står det i recensionen. Tar ju längre tid om du vill lyckas få det "perfekta" slutet (krävs att man gör i princip allt som finns i spelet).

Jag gjorde allt förutom två-tre bulkuppdrag. Det tog mig ca 36 timmar. Mycket mer än så får du nog inte ut av spelet om du inte spenderar flera timmar med att pula med utrustning och förmågor mellan uppdragen.

Frilansare
Skrivet av Leckan:

Skummade igenom recensionen och jag kanske är lite kritisk, men lät som svammel och dagdrömmar om vad som varit och att betyget ligger på spelseriens storyline och inte spelet i sig. Att squad-AIn fortfarande är dålig, vilket jag tyckte förstörde oerhört i ettan för mig borde dra ner betyget bara det :/.

Så spelets storyline är inte spelet? Utan den är ju Mass Effect ingenting. Sorry för svammel, jag ska skriva i punktlisteform nästa gång.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Zymac:

Dom kanske skickade det i måndags eller i morgon? Du lär ju ändå inte kunna lira det innan det släpps, pga origin.

De hade inte skickat det ännu, vilket är ganska förståeligt eftersom det står att varan finns först i lager den 9:e. Vore ju guld om det skickar det imorgon, men tror inte direkt fallet blir så tyvärr :/

ElectroWorld skickade mitt ex igår så jag hoppas att jag ska få det imorgon. Ska ha det till 360 också så jag slipper aktivera via Origin och kan förhoppningsvis börja spela direkt

De anger för övrigt att de har spelet i lager redan nu: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xb...

/ LordDaimos

Satan då. Blir nästan sugen att beställa därifrån istället för att vara säker på att få spelet innan release. Men spelet är redan betalt på Spelbutiken och vet inte om jag orkar försöka få det makulerat och grejer (ska tydligen vara relativt svårt på Spelbutiken.se enligt recensioner på Prisjakt)


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Skriv svar