Mass Effect 3
Mass Effect 3 är slutet på en saga som tog sin början för över fyra år sedan. Lyckas Bioware knyta ihop alla lösa trådar och ge serien ett värdigt avslut?
Vill så gärna läsa denna men jag vågar inte riktigt. Bläddrade ner till betyget och konstaterade som väntat en femma och lyckligtvis inga spoilers i +/- dock och lägger denna som ett bokmärke till efter helgen då jag kan läsa den utan att råka spinga på en mening som avslöjar för mycket
/ LordDaimos
Grymt bra recension som tar upp båda det bra och det mindre bra. Blev ännu mer taggad nu och har svårt att vänta tills jag får ladda in sparfilen på torsdag!
Men jag kommer att spela om det många kånger (precis som med de första spelen) och jag är nyfiken på DLCs.
Ser fram emot ett episkt slut på sagan!
Bör vara någon som inte gillar Mass Effect som recenserar, på det viset vet man om det är ett bra spel
För jag vet inte om jag vågar köpa det om jag inte gillade varken 1an eller 2an...
Om du inte gillade föregångarna lär du inte gilla det här heller.
Tack för att du räddade min plånbok
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
För er som spelar om ME2 innan ni sätter fart på 3an
Spoilervarning om ni tar hem denna flowchart:
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2010/06/04/how...
Den visar hur du dödar resp räddar alla i slutstriden av ME2.
Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*
Väntat betyg. Ibland anser man att folk som inte gillar en gengre inte ska recensera spel ur sådan gengre. Åt andra hållet skulle man kunna resonera att folk som är die-hard fans inte ska recensera sina spel heller. Iallafall inte om syftet är att ge en bred publik en vägledning om hur roligt spelet är. Aldrig har jag läst en recension med så lite innehåll angående gameplay, eller så finns det inte så mycket gameplay och är mest story. Men det är väl främst ett spel, eller? Men det kanske var meningen att skriva av fans för fans men då borde man säga det också.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Man får nog helt enkelt lita på att recensenten kan göra en opartisk bedömning och inte skriva enligt BIAS för det han/hon gillar.
Detta ser man ju fram emot om något... Förbokat och preloadat! Nu väntar vi på datumskifte.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Väntat betyg. Ibland anser man att folk som inte gillar en gengre inte ska recensera spel ur sådan gengre. Åt andra hållet skulle man kunna resonera att folk som är die-hard fans inte ska recensera sina spel heller. Iallafall inte om syftet är att ge en bred publik en vägledning om hur roligt spelet är. Aldrig har jag läst en recension med så lite innehåll angående gameplay, eller så finns det inte så mycket gameplay och är mest story. Men det är väl främst ett spel, eller? Men det kanske var meningen att skriva av fans för fans men då borde man säga det också.
Gameplay-detaljer som exakt hur man tar skydd eller hoppas över murar kan du läsa allt om på exempelvis Biowares officiella sajt. Jag kände inget behov att dela med mig av det. Det jag ville berätta var min upplevelse av spelet. Mina känslor efter att ha spelat klart trilogin. För mig handlar Mass Effect först och främst om upptäckarlusta och att uppleva en bra story som jag själv påverkar.
Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*
De flesta userreviews nämde homosexualitet någonstans, misstänker att den kristna högern har talat. De som inte nämner homosexualitet påstår att valen i tidigare spel inte påverkar historien i 3:an.
Jag blir väldigt konfunderad när man läser alla recensioner av spelet där det får väldigt bra betyg. Om man läser på Metacritic så har spelet av recensenter fått 93/100 i medel och av användarna 1.9/10..
Kan någon förklara detta?
Är du allvarlig? Det är väl bara trycka på betyget 1.9 ( som i skrivande stund är 3.8 ) och LÄSA SJÄLV vad användarna har för motivation till sina sågningar.