Battlefield 3 expanderar tre gånger om

inK
Medlem

Härligt. BF3 kommer att hänga i länge!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

nee, kan de inte bara slopa BF3 och göra Bad Company 3 i stället?

Medlem

För det första jag gillar BF3 så bara åsikter som jag har..

Andra, dem har säkerligen nog med pengar för att kunna släppa DLC utan kostnad... Vet nämligen ett mindre företag som inte tänker släppa mappacks för pengar, för att dem inte vill separera spelare..

Tredje, kommer ihåg stora banor med mycket variation på, men man kunde även hamna i close quarter combat för att det kanske fanns en tunnelbana i banan. Inte att allt är en jätte liten bana.. Större banor mer variation på dessa banor.

Något sådan önskas här, kanske inte där

Medlem
Medlem

Jag hoppas att Close Quarters floppar eller åminstone säljer mindre än Armored Kill så att DICE inser att de borde satsa på traditionell BF istället för någon CoD-grej. Avskyr CoD-stilen som har nästlat sig in i BF. Tyvärr så lär väl Close Quarters sälja bra antar jag. Kan ju alltid hoppas att alla CoD-spelare har migrerat till MW3.

I övrigt så tycker jag att End Game är ett inte allt så bra namn på en expansion då det i princip antyder att DICE inte kommer att fortsätta supporta spelet efter det. Men vi får väl se.

Hoppas vi inte behöver vänta tills Close Quartes släpps innan vi får patchen. Jag har slutat spela BF3 i inväntan på patchen.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Varför inte bara släppa alla tre som en expansion?

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Ztreek:

Dåligt.

Bad Company 2 hade då i alla fall alla map packs gratis

Map packs är gratis endast till PC på bfbc2
Annars kostar det pengar om du vill ha det till konsol

Precis.
Ge oss Gratis map pack till BF3 PC också då :C

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Diskmaskin:

Jag är så himla förbannad på utförandet av Dice, de presenterar den här nyheten nu.. VAR FAN ÄR PATCHEN ERA LATA...... Svensk kvalité rakt ner i toaletten!

Vad har denna presentationen med deras patch att göra? Ge dig.

Resurs hantering.. val av arbetsfördelning.. istället för att lägga krutet på deras produkt som vi användare tar del av dagligen så planerar dem på ny content med nya buggar och problem.

Detta är en sak jag ofta ser folk klaga på. Nu är det ju faktiskt så att de har flera olika team som jobbar på varje moment av spelet. Det är inte så att de säger "right, grabbar..skit nu i patchen för ni måste göra dlc". Folk har redan sina positioner på företaget (precis som alla andra spelföretag).
Resurshantering i all ära - men många har fått sina kontrakt baserade på specifika saker på företaget.

De som plannerar, gör kartor och modeller har inget med patchandet att göra.

Den aspekten tolerar jag, att de har projektgrupper som leds och arbetar separat. Det är ju faktiskt en kontinuerlig del av ett aktivt företagande. Men att lägga tyngd på / gå ut och offentliggöra den här sortens reklam leder / ledde mig till frågan.. Vafan prioriterar dem på redaktionen? Vi som spelar spelet dagligen och lider med dagliga issues höjjer knappast hatten för nyheten när vi inte äns får kvalité för våra spenderade pengar på BF3.

Kvalité på pengarna säger jag för att man dör vid konstiga platser av inget speciellt.. Man kan inte hoppa över vissa staket / träd på marken. De har skrivit om en inkommande patch.. MEN V4F4N HÄNDER MED DEN DÅ? ÄR DEN INBAKAD I JUNI EXPANSIONEN..


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Ganska go lynchstämning på EA UK forumet samt battlelog.

Folk frågar inte efter DLC. De frågar efter en patch som fixar allt trasigt.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av cyberzaikoo:

Close quearters? NICE!
har alltid gillat CQB om jag inte minns fel att det är så det förkortas

CQC = Close Quarters Combat, det är alltid kul

Även känt som CQB = Close Quarters Battle.
Tacka vet jag lite rejäla stridsfordon dock.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Sen är frågan hur mycket det kommer att kosta, och hur stora expansionerna egentligen är.

Medlem

Kommer nog köpa alla tre expansioner, gillar variation.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

INF ONLY HC FTW!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

fruktansvärt ointresserad av mer tajta stadsbanor typ Metro, Armored kill däremot, do want.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av raefzm88:

Allt detta borde ingått från början.

Absolut. Men då hade vi fått vänta yttligare ett år på spelet.

Hade mycket hellre gjort detta. Skulle för övrigt inte förvåna mig det minsta om "Battlefield 3: End Game" innebär slutet för BF3 (trots att ea talat om att BF3 skulle bli enormt stort spel som BF2 som skulle byggas på och bli större genom åren etc etc) och vi strax därefter får höra om BF4.

Sinnesjukt är vad detta är, och att folk accepterar det är ännu värre. Detta är likadant som vad som sker just nu med ME3, day 1 dlc och medvetet lämnar content ute ur spelet för att sälja DLC.
Nej Fyfan säger jag bara..

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA/

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Sen är frågan hur mycket det kommer att kosta, och hur stora expansionerna egentligen är.

1) förmodligen väldigt mycket, garanterat överpris (även om det kostar 1:- är det överpris, då detta skulle ingått från början, räkna dock med 200:- + )

2) Garanterat inte stora. Detta är f.ö INTE EXPANSIONER UTAN DLC, DET ÄR EN ENORM SKILLNAD MELLAN BEGREPPEN ... ffs .. vi pratar alltså inte om en EXPANSION utan ett litet, kartpaket på 2-4 kartor. Ej expansion material.

Medlem

Enda anledningen till att jag skulle skaffa CQB packet vore för vapnena. Synd att man måste vänta till hösten för lite stora banor.

Medlem

/Buy


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

Kan folk sluta att klaga på folk som klagar? Så nu klagar jag på att ni klagar på dom som klagar.
Det är givet att EA mjölkar sin kossa till max.
Jävligt tragisk utveckling att de kan mjölka så här och jag undrar när pc användarna sätter ner foten.
Fortfarande ett ofärdigt spel jag lirar. Tragiskt.

Redaktör
Skrivet av eddie the eagle:

Sen är frågan hur mycket det kommer att kosta, och hur stora expansionerna egentligen är.

#Back to Karkand kostar ca 150 kr, man kan anta att de nya expansionerna lär kosta ungefär lika mycket.


signatur
Medlem

Misstänker att Close Quarter kommer ha ungefär samma unlocks som man fick till BF2 Special Forces, dvs. Flashbangs och Nightvision etc.

Medlem

FETT NICE! bara dem fixar hitboxen också!

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Ztreek:

Dåligt.

Bad Company 2 hade då i alla fall alla map packs gratis

Map packs är gratis endast till PC på bfbc2
Annars kostar det pengar om du vill ha det till konsol

Det är sant men ägde man special edition så var de gratis, och den versionen var samma pris som en vanlig version av spelet.

Medlem
Skrivet av Confuzed:

350 kr för Battlefield 3 vid release (standard edition)
150 kr för Back to Karkand vid release
150 kr för vardera ny expansion vid release (antaget pris)

350 + (4 * 150) = 950 kr

Blir inte billigt för trogna spelare. Sedan släpper de en "ultimat" utgåva som innehåller alla expansions för ~400kr när folk inte längre är villiga att lägga mer än så på ett spel som har hunnit bli "gammalt".

Det där med att de tar pengar för DLC är ju helt rätt. Det är inte gratis att utveckla nytt.
Om man kan tänka sig att betala för World of Warcraft, 400:- för spelet och 120:- varje månad plus 250:- per expansion så är BF3 inga pengar alls. Värt varenda krona och mycket för pengarna...

Eller... så köper man bara BF3 och skiter i DLC och spelar gratis for ever and ever med gratis patchar.

Medlem

Njuter av nyheten till toner av Sabaton - Panzer Battalion.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Njuter av nyheten till toner av Sabaton - Panzer Battalion.

https://www.youtube.com/embed/E9Tye_bzl9U

Usch!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Securion:

Men ingen fungerande CommoRose? Ingen Commander? Inga verktyg för teamplay alls? Bara springa-och-skjuta?

Mic och en squad med polare = ända och bästa teamplay förutsättningarna som behövs.

Faktiskt!

Medlem
Skrivet av paulis_:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Securion:

Men ingen fungerande CommoRose? Ingen Commander? Inga verktyg för teamplay alls? Bara springa-och-skjuta?

Mic och en squad med polare = ända och bästa teamplay förutsättningarna som behövs.

Faktiskt!

Exakt!

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av paulis_:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Securion:

Men ingen fungerande CommoRose? Ingen Commander? Inga verktyg för teamplay alls? Bara springa-och-skjuta?

Mic och en squad med polare = ända och bästa teamplay förutsättningarna som behövs.

Faktiskt!

Exakt!

De mest realistiska förutsättningarna dessutom ;).


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Allt gnäll är ju sjukt tröttsamt.
Finns det ingen med tålamod längre?

Läs Alan Kertz blogg-inlägg så kanske förstår hur DICE tänker.

BF3 har varit ute i 4a månader.
Jag ser ju fan hellre att de jobbar på en patch i ett par månader, än att bara koka ihop provisoriskt.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Skriv svar