Släpper det riktiga Asura's Wrath-slutet som DLC

Robot
Släpper det riktiga Asura's Wrath-slutet som DLC

Slutet av Asura's Wrath tog inte emot med öppna armar. Nu släpper Capcom ett nytt "riktigt" slut, men det kommer kosta för spelarna.

#asuras-wrath, #capcom, #mass-effect-3


Redaktör
Ponny
Släpper det riktiga Asura's Wrath-slutet som DLC

Capcom resonerar: "Förlåt! Vi har varit dumma. Ge oss dina pengar så blir du glad igen."


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag brukar inte tycka att DLC är så bra men i dessa fall tycker jag att det e helt ok... va fan... ge dem lite konstnärlig frihet... Slutet sög, move on!

Medlem

Jag ser framför mig utvecklarna som skrattar och gör grimaser åt alla som köpt spelet.

Inaktiv

Bra då har vi framtidens modell utstakad, se till att göra ett slut som suger, släpp sen ett nytt = profit
Däremot är det ju ganska nice med olika slut hursomhelst.

Medlem

Om man släpper ett nytt slut pga whine så ska det inte kosta. Vad tror de händer om whinare får betala igen? Mer whine duuuhh. *insert genius meme*

Om det inte är ett spel man "måste" ha direkt så kommer jag att avvakta till GOTY utgåvor från och med nu. Dels pga DLC regnet som kommer direkt vid release + några månader, dels att det blir mycket billigare.

Medlem

Blir mass effect lika dant kolllar jag fan hellre på youtube som med allla dess dlc:)

Medlem

Såg Total Biscuits Live spelning av spelet och att kalla det för ett spel är ett skämt. Capcom är dessutom mästare på att sälja spel i delar. Nej, det hjälper inte att Capcom är den största anledningen till att jag skaffade mig en SNES och på allvar blev förälskad i fightinglir för att inte tala om alla härliga minnen jag har från Mega Man. Detta är inte okej Capcom och jag hoppas era fans säger ifrån ordentligt.

KoP
Medlem

Jaha, så nu skiter spelstudios i sin konstnärliga integritet och låter en bunt whiners hålla på att ändra saker och ting hipp som happ? Kul.

Förövrigt tycker jag att slutet i James Camerons Titanic var riktigt uselt. Kanske dags att starta upp ett par protestlistor och be gubbfan filma om slutet?

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Förövrigt tycker jag att slutet i James Camerons Titanic var riktigt uselt. Kanske dags att starta upp ett par protestlistor och be gubbfan filma om slutet?

Snacka med Lucas, han är pigg på att lägga till skit och ändra i sina gamla klassiker.

KoP
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av KoP:

Förövrigt tycker jag att slutet i James Camerons Titanic var riktigt uselt. Kanske dags att starta upp ett par protestlistor och be gubbfan filma om slutet?

Snacka med Lucas, han är pigg på att lägga till skit och ändra i sina gamla klassiker.

Ja han är grann.. honom behöver man inte ens lägga press på.

Damn, spelbranschen börjar mer och mer likna den där gamle bäste vännen du brukade ha vansinnigt kul med, men som du nuförtiden inte längre har så mycket gemensamt med.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Damn, spelbranschen börjar mer och mer likna den där gamle bäste vännen du brukade ha vansinnigt kul med, men som du nuförtiden inte längre har så mycket gemensamt med.

Ja, tråkigt men sant. För himla synd att se den utveckling som skett på senaste åren, utgivare som testar gränser bara för att tjäna ännu mer pengar till sina ägare. Borta är passionen för spelen, att låta andra ta del av ens verk för verkens skull inte för pengarna de tjänar på dom.

Medlem

Håller med ovanstående. Gör ont att se hur spelbranschen mer och mer strömlinjeformar spelen och vrider och vänder på varenda sten för att hitta några extra kronor, ofta genom att utnyttja fansen.

Dock får jag säga att PC har börjat resa sig från askan och levererar från och till klockrena indiespel där den kreativa ådran hos utvecklarna skiner klart och tydligt. Kickstarter kan också det vara ett framtida sätt för att undvika branschens fula egenskaper. Jag tror det kommer bli (imo) för spelbranschen som för film- och musikbranschen; mainstream är en smal nischad grupp med spel som är påkostade och som inte tar några större risker men vid sidan kommer det existera mindre utvecklare som har möjligheten att skapa nytänkande och spännande skapelser och ändå nå ut till människor världen runt. Spelbranschen håller helt enkelt bara på att ta sitt naturliga steg in i omvärlden och bli som allt annat.

Medlem

Alltså, det första slutet var ju kasst. Sen när man låste upp det andra slutet så blev det inte mycket bättre, askonstigt och med världens cliffhanger. Luktade uppföljare, men men DLC är ju också ett sätt. Saken är den att som DLC känns det mest som om spelet är ofärdigt med flit, just med en sån här viktig grej.

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det är såhär det kommer bli i ME3.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vad snällt av Crapcom!

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.

Det är som att beställa klyfpotatis med fläskfilé och kocken glömde medvetet att ha på bearnaisesåsen. Därefter så ursäktar han sig så hemskt mycket och ber dig betala 20 spänn för att få en klick bearnaise på tallriken.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Det är trevligt att ni skriver en upprörd nyhet om det här och inte om hur BioWare gör exakt samma sak...

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Vincent_graymore:

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.

Det är som att beställa klyfpotatis med fläskfilé och kocken glömde medvetet att ha på bearnaisesåsen. Därefter så ursäktar han sig så hemskt mycket och ber dig betala 20 spänn för att få en klick bearnaise på tallriken.

Det är inte alls samma sak. Man får bearnaise, men den är inte tillräckligt bra så man drar till närmaste butik o köper en annan som du sen får betala för

Medlem

Så efter att man har klarat slutet som inte var det riktiga slutet för att låsa upp det riktiga slutet som visade sig inte vara slutet istället kommer det som dlc som är det riktiga slutet.

Många slut man måste klara för att kunna se slutet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

alla spelutvecklare har blivit giriga, dem vill bara få en profit så man släpper halvklart spel sen släpper 200 dlc för att göra resten av spelet, snart börjar dem väl med betala för patcher

Medlem

Är detta ett nytt markandsförings trick? Gör ett skit dåligt slut i standard produkten, skapa det slutet som var tänkt att vara med och sälj det till spelaren för 50kr extra....

Känns ju nästan som att man inom en snar framtid kommer vara oerhört glad om man ens får ett slut med när man köper ett spel -_-'

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Vincent_graymore:

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.

Det är som att beställa klyfpotatis med fläskfilé och kocken glömde medvetet att ha på bearnaisesåsen. Därefter så ursäktar han sig så hemskt mycket och ber dig betala 20 spänn för att få en klick bearnaise på tallriken.

Det är inte alls samma sak. Man får bearnaise, men den är inte tillräckligt bra så man drar till närmaste butik o köper en annan som du sen får betala för

Är det jag som misstolkar med att de ger en ofulländad berättelse och säljer slutet separat? Tänk dig som om Sagan om Ringen slutar precis innan Sam släpar Frodo in i berget, biobesökarna får sedan köpa slutet på en DVD-skiva när de går ut ifrån salongen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Vincent_graymore:

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.

Det är som att beställa klyfpotatis med fläskfilé och kocken glömde medvetet att ha på bearnaisesåsen. Därefter så ursäktar han sig så hemskt mycket och ber dig betala 20 spänn för att få en klick bearnaise på tallriken.

Det är inte alls samma sak. Man får bearnaise, men den är inte tillräckligt bra så man drar till närmaste butik o köper en annan som du sen får betala för

Är det jag som misstolkar med att de ger en ofulländad berättelse och säljer slutet separat? Tänk dig som om Sagan om Ringen slutar precis innan Sam släpar Frodo in i berget, biobesökarna får sedan köpa slutet på en DVD-skiva när de går ut ifrån salongen.

Det finns ju ett slut, men folk vill ha ett annat.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Vincent_graymore:

Spelbranschen är en pengaindustri (som det mesta här i livet) och det är klart att de kan släppa ett nytt slut om folk vill ha det för då tjänar de mer på det (vill ni att spelindustrin inte ska lyssna på vad folk vill ha?). Det har inget med konstnärlig själ eller liknande, det handlar om bröd och vatten eller fläskfilé med klyftpotatis.

Det är som att beställa klyfpotatis med fläskfilé och kocken glömde medvetet att ha på bearnaisesåsen. Därefter så ursäktar han sig så hemskt mycket och ber dig betala 20 spänn för att få en klick bearnaise på tallriken.

Det är inte alls samma sak. Man får bearnaise, men den är inte tillräckligt bra så man drar till närmaste butik o köper en annan som du sen får betala för

Är det jag som misstolkar med att de ger en ofulländad berättelse och säljer slutet separat? Tänk dig som om Sagan om Ringen slutar precis innan Sam släpar Frodo in i berget, biobesökarna får sedan köpa slutet på en DVD-skiva när de går ut ifrån salongen.

Det finns ju ett slut, men folk vill ha ett annat.

Det här var planerat, de skulle aldrig lägga ner mer pengar på det här spelet som sålt så pass dåligt för att ge de få fans som köpt det ett nytt slut. PLUS, att de skickar med en 10m lång anime och det är ju inte heller nåt som man fixar ihop på en kvart.

1
Skriv svar