Robot
Dust 514

Dust 514 förenar sig med Eve och vill även svetsa samman spelare över de formatgränserna. Vi for till Island för att testa spelet som vill omdefiniera vår bild av virtuella världar – och som kan lyckas.

#dust-514, #eve-online, #ccp-games, #call-of-duty-modern-warfare-2, #sony


Dust 514

Såg fram emot detta tills jag såg "Dust 514 kommer bara till PS3" Helt jävla sämst. Hatar exklusiviteter.

Medlem

Så om det bara hade kommit till PC så hade du inte klagat?

Inaktiv

Såg små skojigt ut, you go console freaks

Medlem

Damn you PS3... Damn you!

Medlem

Nåja, jag ser nog mer fram emot att få lägga vantarna på Planetside 2 vilket jag för övrigt tycker det rapporteras om tok för lite här på FZ.se.

Inaktiv

Jag har ju väntat på det här spelet ett bra tag. Så det var ju tråkigt att det endast kommer till konsol då jag inte äger någon med fler än 16 bitar

Medlem

vilket jävla slöseri ... som tack hoppas jag att spelet säljer riktigt uselt

Medlem

Herp, en tank som påminner om Halos Scorpion
I Need This Game Now!


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

vilket jävla slöseri ... som tack hoppas jag att spelet säljer riktigt uselt

Med tanke på att det är F2P, tror jag inte det säljer alls


signatur

Rwa?

Pansarknekt

Tyckte personligen tanksen såg lite "meh" ut särskilt med den utsökta designen på skeppen i EvE i åtanke. Dock inget som kommer stoppa mig att spela det. PS3 exklusiviteten gör det dock...


signatur

Ooooh the drama!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MaXMC:

Så om det bara hade kommit till PC så hade du inte klagat?

Han skriver "hatar exklusiviteter" och du tolkar det som att det hade varit chill om spelet kom exklusivt för PC? Segstartad hjärna på mornana?

Medlem

Såhär ligger det till angående PS3-exklusiviteten.
När det gäller PC: CCP valde att inte släppa det till PC för att de är rädda att det kan offra den spelbasen de har på EVE Online, de vill även bredda den marknaden de redan har genom att inte ge ut det till PC då många PC spelare redan känner till EVE och kanske inte är redo att lägga ner den tiden i ett FPS.

Angående 360: CCP tycker att en viktig del av EVE's universum är att man är kopplad till sin EVE identitet och inte något annat, på 360 finns det uppenbarligen krav på att man ska kunna se personers Gamertag etc vilket de lyckades komma överens med om Sony att det inte behövdes där. De föredrar även tanken på att inte behöva komma på en idé som fungerar på en plattform bara för att upptäcka att den andra plattformen inte tillåter det. Jag kan acceptera dessa anledningar till att begränsa spelarbasen till en av plattformarna.

Kan rekommendera den här artikeln för att få lite insikt i det:
http://www.rockpapershotgun.com/2011/06/08/interview-ccp-on-d...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

@Sisyr
Kollar du igenom LoyalCrystalean's forumhistoria kan du nog komma till slutsatsen att han främst är en PC-spelare och troligtvis inte äger varken en 360, PS3 eller Wii (kan ju inte dra några exakta slutsatser dock).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Also;

Man kommer kunna använda mus+tangentbord i spelet

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av HataMoto_:

vilket jävla slöseri ... som tack hoppas jag att spelet säljer riktigt uselt

Med tanke på att det är F2P, tror jag inte det säljer alls

F2P tenderar att sälja sig själva efter man börjat spela dem. Det är "free to play", inte "gratis". Även dessa spelen behöver sälja för att företagen ska kunna underhålla dem.

Jag önskar PS3-spelarna alla lycka med detta. Själv kommer jag att fortsätta med "Nuke it from orbit!".

Medlem

kommer testas, kanske kommer inspirera till att man testar Eve igen oxå, vem vet.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

MFZ
Medlem

duktigt korkat att inte släppa till pc oxo då jag misstänker att det kanske skulle locka samma spelare till att börja spela EVE online oxo (i större utsträckning än vad ps3-folk kommer göra).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag är nästan glad att det inte kommer till PC, speciellt när det väldigt snabbt dyker upp fusk och annan skit på PC som förstör spelet ännu mer, då det även är kopplat till EVE Onlines ekonomi kan det snabbt ge en fördel att gå till den mörka sidan och ladda ner en aimbot, när det handlar om ens ekonomi är det inte särskillt kul att bli nedpangad av fuskare som inte spelar som man ska.

Jag kommer köpa en PS3 enbart för att spela Dust 514 och samtidigt spela Eve Online på min PC, hade det kommit till PC skulle jag inte bry mig om att köpa det, just eftersom det handlar om min egen virtuella ekonomi.

Om du vill prova EVE Online, kan jag skicka en 21 dagars trial invite. PMa din email så fixar vi det!

Medlem
Skrivet av Proximately:

Såhär ligger det till angående PS3-exklusiviteten.
När det gäller PC: CCP valde att inte släppa det till PC för att de är rädda att det kan offra den spelbasen de har på EVE Online, de vill även bredda den marknaden de redan har genom att inte ge ut det till PC då många PC spelare redan känner till EVE och kanske inte är redo att lägga ner den tiden i ett FPS.

Intressant, men ett extremt dåligt argument. Finns ju absolut inget som hindrar EVE-spelarna från att lira Dust514 på PS3 istället?

Man kan ju lugnt påstå att de som spelar EVE-online är en speciell art, som gillar mer avancerade spel. Jag har väldigt svårt att tro att inbitna EVE-spelare skulle avsluta sina prenumerationer och gå över helt till ett FPS.

Detta handlar säkert bara om att det är billigare att underhålla ett spel som finns på en uniform spelplattform. Och det är väl ok, men det är trist när man inte vågar erkänna det.

Medlem
Skrivet av hest:
Skrivet av Proximately:

Såhär ligger det till angående PS3-exklusiviteten.
När det gäller PC: CCP valde att inte släppa det till PC för att de är rädda att det kan offra den spelbasen de har på EVE Online, de vill även bredda den marknaden de redan har genom att inte ge ut det till PC då många PC spelare redan känner till EVE och kanske inte är redo att lägga ner den tiden i ett FPS.

Intressant, men ett extremt dåligt argument. Finns ju absolut inget som hindrar EVE-spelarna från att lira Dust514 på PS3 istället?

Man kan ju lugnt påstå att de som spelar EVE-online är en speciell art, som gillar mer avancerade spel. Jag har väldigt svårt att tro att inbitna EVE-spelare skulle avsluta sina prenumerationer och gå över helt till ett FPS.

Detta handlar säkert bara om att det är billigare att underhålla ett spel som finns på en uniform spelplattform. Och det är väl ok, men det är trist när man inte vågar erkänna det.

EVE är ofta ganska inbitna till just PC plattformen. Jag tror inte att majoriteten av dem har en PS3. Samtidigt är det en bekvämlighetsfråga för PC spelare att inte behöva byta plattform, vissa dissar nog Dust 514 för att det helt enkelt kommer till PS3. Förutom det finns det även stora problem i competitive play när PC spelarna ska möta PS3 spelarna, särskilt när det gäller kontrollmetoderna. Visst att PS3 spelare också kan köpa mus och tangentbord men den andelen PS3-spelare är en minoritet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

hörde någonstans att det ska stödja mus/tbord stämmer det?

Medlem
Skrivet av huklen:

Jag är nästan glad att det inte kommer till PC, speciellt när det väldigt snabbt dyker upp fusk och annan skit på PC som förstör spelet ännu mer, då det även är kopplat till EVE Onlines ekonomi kan det snabbt ge en fördel att gå till den mörka sidan och ladda ner en aimbot, när det handlar om ens ekonomi är det inte särskillt kul att bli nedpangad av fuskare som inte spelar som man ska.

Jag kommer köpa en PS3 enbart för att spela Dust 514 och samtidigt spela Eve Online på min PC, hade det kommit till PC skulle jag inte bry mig om att köpa det, just eftersom det handlar om min egen virtuella ekonomi.

Om du vill prova EVE Online, kan jag skicka en 21 dagars trial invite. PMa din email så fixar vi det!

Fusk finns på alla plattformar.

Skrivet av Yabba:

hörde någonstans att det ska stödja mus/tbord stämmer det?

Det stämmer.

Medlem

Riktigt snyggt skriven artikel. Hype-o-metern steg brutalt!

Inaktiv

Gammal eve veteran här. Slutat för 2 år sedan.

Men detta kan bli riktigt riktigt coolt. Hoppas dem lyckas med sin vision. Tanken är god. Sen gäller det såklart att spelet i sig har en tight skön fps känsla.

Dem som är seriösa i eve kommer lätt att knyta kontakter med bra klaner i dust om dusts påverkan på eve i sig är tillräckligt stor. Corps I eve kan skämma bort bra klaner med pengar och prylar om dem krigar för deras sak. Riktigt coolt kan det bli.

Kommer inte spela vare sig eve något mer då det tar för mycket tid. Och jag har inte PS3 annars hade jag provat. Men jag hoppas för alla eve spelares skull och för CCP att detta blir lyckat.

1
Skriv svar