Torchlight II blir ditt för två hundralappar

Medlem

Jag kommer säkerligen köpa detta för att variera med Diablo 3, men Diablo kommer få förtur hos mig.

Medlem

Samma sak för föregångaren som också var riktigt billigt i jämförelse till andra titlar på marknaden. Jag gillar det, frågan är om man kommer ha tid för det spelet OCKSÅ det här året.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av moberg:

köper det på första bästa 75% steam rea

Smålänning?

Medlem
Skrivet av Leedow:

Förbokat på en gång.
Man fick Torchlight (ettan) på köpet men det går att skicka det till en polare om man vill.

Så gjorde jag.

Detta har iallafall ingen vidrig DRM.

Medlem

Jag lär plocka upp både T2 och D3.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Köpte det för några timmar sen. Ska bli riktigt kul, många ser det som Torchlight 2 ELLER Diablo 3... och själv förstår jag mig inte riktigt på det. Varför inte köpa båda två? D:

Inte direkt som att Torchlight 2 är speciellt dyrt. Har dy inte spelat ettan heller så är det ju rent av en jävla rån för 200 kr.

Medlem

För mig blir det detta + D3 + annat !!

Har jag inte tid får jag helt enkelt ta mig tid. <3 gaming.

Medlem

Känns som om Steam också börjar känna pressen från ex. Origins, det blir nog bra det här

Medlem

Har faktiskt alltid föredragit Torchlight framför Diablo och då D3 betan absolut inte var min kopp te, så blir det nog T2 för mig istället. Har verkligen sett fram emot det, då T1 är ett väldigt charmigt och välgjort spel IMO.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Känns som om Steam också börjar känna pressen från ex. Origins, det blir nog bra det här

Hur menar du?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Känns som om Steam också börjar känna pressen från ex. Origins, det blir nog bra det här

Om du syftar på det låga priset så är det Runic Games förtjänst. Inte Steam.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Grumbledock:

Känns som om Steam också börjar känna pressen från ex. Origins, det blir nog bra det här

Hur menar du?

Att de får hålla ett så lågt pris utan att Steam driver upp det och gör högre vinst. Numera kan ju utvecklare fråga både Steam och Origins om vilken som ger bäst avtal för en exklusivitet

Medlem

Finns 2 olika prissättningar hos steam och det är helt upp till utvecklaren vilken prismodell dom vill använda.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har förbokat både Diablo 3 och Torchlight 2

Det är för mig en självklarhet att båda skall spelas


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Har verkligen inget emot Torchlight, men när jag körde ettan så satt jag hela tiden och trånade efter D3, som man börjat se videos ifrån. TL var snyggt och allt det där, med en hel del Diablo känsla, men jag kände helt klart att något saknades. Banorna kändes enformiga (även fast dom faktiskt förändrades), och progress blev inte riktigt engagerande.
Vet inte, kanske bara var det att det var singleplayer. Även om jag i D3 antagligen kommer spela en hel del solo ´så är det en jäkla skillnad när man har MÖJLIGHETEN att kommunicera och interagera med andra människor när man vill.

Kommer antagligen köpa TL2 ändå, för att det är ett prisvärt spel, men jag misstänker att jag kommer sitta som klistrad vid D3 de kommande åren iallafall

Medlem
Skrivet av Ender:

Har verkligen inget emot Torchlight, men när jag körde ettan så satt jag hela tiden och trånade efter D3, som man börjat se videos ifrån. TL var snyggt och allt det där, med en hel del Diablo känsla, men jag kände helt klart att något saknades. Banorna kändes enformiga (även fast dom faktiskt förändrades), och progress blev inte riktigt engagerande.
Vet inte, kanske bara var det att det var singleplayer. Även om jag i D3 antagligen kommer spela en hel del solo ´så är det en jäkla skillnad när man har MÖJLIGHETEN att kommunicera och interagera med andra människor när man vill.

Kommer antagligen köpa TL2 ändå, för att det är ett prisvärt spel, men jag misstänker att jag kommer sitta som klistrad vid D3 de kommande åren iallafall

Hela grejen är ju att Torchlight 2 är det ettan borde varit. Inte bara dungeons utan en stor värd att springa runt i och 8-spelare COOP dessutom.

Det är mer diablo-folk involverade i skapandet av Torchlight 2 än i Diablo 3 egentligen

Såhär sägs det på steam-forumet från en person som är lite utav en Torchlight-fanboy, men ändå har en poäng:Steamforumlänk

Men som sagt, jag har båda spelen förbokade


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Då var Torchlight II beställt! , ser ut att bli en trevlig spelvår/-sommar med t2 och d3!

Tycker att Torchlight 1 var bra, men möjligheten att spela tillsammans med en vän saknades så detta kan bli ett lyft för spelserien och köra modifierade kartor i COOP kommer bli riktigt intressant, det är dessutom extra trevligt att få veta att det är Matt Uelmen som komponerar musiken!

och allt detta för under 200 sek!

Medlem

Fasen att jag inte köpte det den dagen. Åker på o köpa bara ettan för 120 nu.

12
Skriv svar