Guild Wars 2-betan – vad tycker du?

Medlem

9/10


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Enda som bråkar lite är lagget, både servermässigt och performancemässigt, annars är jag rånöjd. Begränsningar som tycks finnas är vissa zoner som ej är klara samt att personal story slutar vid lvl 19.

9/10 från mig med. Kunde säkert blivit högre om jag inte soloat hela tiden.

rav
Medlem

Har provat ett par timmar. Menyerna och musiken och karaktärsskapandet är läckert. Men när man kommer in i spelet och har kört en stund så är jag än så länge inte alls så imponerad som jag trodde/hoppades jag skulle vara.

Spelet är inte dåligt, men det lever än så länge inte upp till hypen. Men det är ju en beta också.

Ju större spelen är, desto större blir problemen. ArenaNet håller fortfarande och patchar GW1, och det har gått sju år, så det kommer nog tar ett par dagar innan det är helt perfekt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cleesox:

d3 kommer inte ha arenan vid launch överhuvudtaget.

Jag tog bara D3 som ett exempel på att man inte fick tillgång till allt i betan.
Kan man inte prova på "allt" som kommer finnas i fulla versionen, ergo inte ge ett fullt intryck från sin upplevelse så kanske man ignorerar spelet helt.

PVP i D3 är inte avgörande för mig, men i ett spel som GW2 så kan ett dåligt PVP eller PVE betyda ett no go.

Hade GW2 betan saknat PVP eller PVE så hade kanske denna beta varit avgörande för vissa t.ex.

Nu verkar ju betan innehålla "allt" som fulla versionen kommer ha (igen, bortsett möjligen från items och quests) och den större tiden innan release kommer väl ägnas åt att snygga till områden och fixa buggar, inte att lägga till spelmekanik som PVP eller instanser.

Medlem

9,5/10

Det lever upp till sin hype, har bra grafik och känns jävligt levande, bra pvp och har även en bra story

fattar inte varför folk inte är imponerade?

kan inte alla som är besvikna skriva VARFÖR de är de?

och fortfarande är det många som inte värkar förstå skillnaden mellan Beta och full verision

Medlem

Förutom fps problem så gillar jag spelet skarpt. Spelet är en BETA så det är klart det har problem, men dessa kommer de antagligen fixa fram till launch. PvPn är riktigt rolig. Arenorna för mindre slag och mists för sjukt stora slag. 9/10 från mig med, ångrar inte köpet.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Till en början tyckte jag inte alls om det, men det växer ju mer jag spelar. PvP:n som jag hade hoppats mycket på kändes grötig och stel, men fortsatte ändå att spela och nu har jag svårt att sluta. Det är faktiskt rätt kul.

Medlem

Combaten är klumpig, men troligen endast för att det är beta.

Tyckte att questing-systemet lät perfekt, fast i slutändan så var det ungefär lika mycket grind som i Tera,

"Kill 10 of these and after that kill 10 of those!!!"

eak
Medlem

Tycker det är riktig nice. Men det laggar sönder på min stationäram en på laptopen kan jag spela helt laggfritt men den har i7 2670 och gtx560 och in sttionära har phenom 2 x4 med gtx480.
Problem med betan är att dom har satt sjukt korta spawn tider så man hinneri nte döda ett monster förrän det spawnar ett par sek efterm men det är väl för att dessa dynamiska quests ska få upplevas av alla direkt.

Medlem

Mitt stora problem är att kontrollerna är väldigt console inspirerade. Jag vet inte vad det är med spelet sen, det finns OTROLIGT mycket att göra, roliga quests osv ändå så känns spelet stelt.

Medlem

Som så många andra säger, när server lagget är borta och spelet är optimerat så det inte mördar processorn så blir det en mycket bra spel.

Medlem

Grymt spel, på höjd med DDO.. Äntligen ett spel vart man inte känner att man spelar en "film" ist för ett spel.. Klart att det finns en del och klaga på, men det är en beta.. Personligen ville jag ta bort lite av effecten på spells och så, svårt och se vad man gör..
Sen det att dom snacka om att man kan se när dom attakera, ehh kan ju inte se nåt.. hehe.. xD

För min del bästa mmo till datum..

Medlem

Utan tvekan så växer man allt mer in i spelet. Personligen gillar deras ide hur man "questar".
De första 2-3 timmarna var där mycket problem med att logga in för många och EU servers var överbelastade så det bara skrek om det vilket automatiskt blir massiv lagg.
Men det släppte allt mer efter kl 01:30 och då det börja flyta på allt bättre. Men men det är ju alltid så i Europa där dom snålar på servrar, vad jag kan minnas av alla diverse mmo släpp jag upplevt under årens gång.
Sluka våra pengar så jänkarna får grymma servrar det är tydligen ett vinnande koncept
I helhet tycker jag det är ett charmigt spel.
Tack för mig.

Medlem

jag tycker att spelet är grymt när det funkar mitt pet var buggat så han blev oneshotad men sånt får man bortse

Medlem

Det är kul men behöver en kraftig optimering....
Helt rätt väg att gå vad som gäller questandes!
Tror detta kommer blir väldigt bra...

Medlem

aa jag har inte haft några problem mer en petet

Medlem

Haha, man märker att att spel framkallar känslor när nästan samtliga kommentarer fått plus- eller minuspoäng.

Att det tog timmar innan man ens kom in igår var väl relativt väntat. Tyvärr hade jag hoppats på lite mer förberedelse då Arenanet visste exakt hur många prepurchasekopior det fanns där ute, dessutom med ett begränsat antal i åtanke för att kunna vara förberedda med hårdvara. Det är dock aldrig lätt sånt här, och när alla försöker logga in samtidigt så kan man väl nästan bara jämföra det hela med en fet DDOS-attack.

Runt 02:00 ungefär stabiliserade sig dock det mesta och mitt intryck är trots extrem hype (som jag fångat av till 100%) väldigt imponerad. Jag ser stor potential här! Ett exempel är spelmotorns sätt att förhålla sig till view distance, vackert!

Questsystemet fungerar precis lika bra i realiteten som det såg ut på papper. Man kan röra sig fritt mellan olika områden och bidra som man vill, progressindikatorn kommer tillbaka precis där den var innan man lämnade området. Klockrent, ger frihet och känns inte lika monotont som det klassiska "fetch me ten pumpkins".

Jag hann testa Warrior och Mesmer, båda klasserna har sin charm och färdigheter känns kul att använda.

Om det är nått jag ställer mig tveksam till så är det latency och FPS lagg, och hur dessa förhåller sig till upplevelsen av active dodging. Frågan är hur mycket stabilare servrarna behöver bli innan man känner att de "sitter". Men det är trots allt en rejält eftertraktad beta vi pratar om så det återstår att se. Än så länge, imponerad!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bara hunnit spelat några karaktärer till lvl 5ish, känns som vilket MMO som helst, dynamic events är direkt taget från Warhammer onlines public quests, PvP kändes kaotisk och även PvEn vid större sammanslagningar sen måste de nog fixa alla effekter så man ser lite mer känns lite väl överdrivet atm!

Story mode har jag inte riktigt tagit del av dvs cutscenes men då jag hört några dialoger så slakta SWTOR detta

Varit mkt hype men det är inte dåligt jag måste bara komma in i det, flowet för att kunna göra en mer ingående analys sen är det bara en BETA! ett minus till optimeringen också! fpsen dansar samba!

Ska prova vidare senare ikväll!

Medlem

Det är nice och skulle verkligen vilja dyka djupare. Tråkigt att det är så svårt att byta server just nu. Vill inte spela solo eller med främmlingar. Annars är det vad det har utlovat.

Medlem

Förhandsbokade (pre-purchase) det på komplett i onsdags men har fortfarande inte fått någonting därifrån. Är skapligt irriterad kan jag säga!

Medlem
Skrivet av zaxXxen:

Förhandsbokade (pre-purchase) det på komplett i onsdags men har fortfarande inte fått någonting därifrån. Är skapligt irriterad kan jag säga!

Du kommer inte få det under helgen, tidigast måndag tror jag.

Medlem

9/10 hittills

Medlem

Saker som stör mig i GW2:

Avsaknaden av quests.
I princip enbart "event" quests. Vilket leder till att man i princip aldrig kan questa exakt när man själv vill. Vilket gör att man tappar kontrollen över när man vill göra vad vilket enligt mig är rätt dåligt.

Gear, gearen ser inget speciellt ut jämfört med en lvl 10 och lvl 80 (infon om lvl 80is tagen från youtube videos). Vilket också är jätte tråkigt. Har man nått högre level vill man se lite flashig ut. Inte som en lvl 10 med längre kjol..

Med tanke på att det inte är någon månadskostnad kommer de inte heller patcha in nya saker i spelet. Det kommer du få betala för, vilket i längden kan bli en del pengar det också.

Grafiken kan man inte direkt kommentera nu, men den grafik som är nu är riktigt undermålig och inte värt ett spel från 2012.

Inaktiv

Inget som kommer bli installerat på min dator. Såg lite gameplay när en snubbe spelade och det räckte tillräckligt. väntar hellre på diablo 3

Medlem

Har bara spelat en liten stund, men mina tankar är:

*Tråkigare combat än i TERA, men man vänjer sig och tycker sedan att det är helt ok. .

*Grafiken är ganska trevlig. Snyggt för det mesta (särskilt karaktären), men skulle gärna kunna ha lite mindre bloom på långt håll.

*Orkar inte spela mer för stunden när fps'en är så pass dålig i nuläget. Detta gäller ju i princip de flesta system, bara att kika i forumen. Jag orkade inte mer när det droppade till 15 fps.

I övrigt verkar det vara roligt, då jag gillar upplägget.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Saker som stör mig i GW2:

Avsaknaden av quests.
I princip enbart "event" quests. Vilket leder till att man i princip aldrig kan questa exakt när man själv vill. Vilket gör att man tappar kontrollen över när man vill göra vad vilket enligt mig är rätt dåligt.

Gear, gearen ser inget speciellt ut jämfört med en lvl 10 och lvl 80 (infon om lvl 80is tagen från youtube videos). Vilket också är jätte tråkigt. Har man nått högre level vill man se lite flashig ut. Inte som en lvl 10 med längre kjol..

Med tanke på att det inte är någon månadskostnad kommer de inte heller patcha in nya saker i spelet. Det kommer du få betala för, vilket i längden kan bli en del pengar det också.

Grafiken kan man inte direkt kommentera nu, men den grafik som är nu är riktigt undermålig och inte värt ett spel från 2012.

Har spelat mig upp till level 25 och har hängt en del i PvP och WvW.

Att avsaknaden av uppdrag skulle vara en dålig sak förstår jag inte för de har ersatt det med något så grymt mycket bättre! Det handlar inte om quest hubs utan om en värld som lever. Man tar på sig skorna och vandrar åt vilket håll man vill och man slängs in i episka scenarion, fakking grymt! Började med att jaga ner fiender som stal mat från en liten by och tre chains senare slogs jag mot en isdemon som det krävde 20-30 pers att få ner. Jag saknar inte Kill x questandet iaf.

Det syns att man har annat gear än många, dock så finner man det mesta "fina" gearet i dungeons som inte många hinner levla till tyvärr.

Jag antar att du inte spelat GW1; ArenaNet uppdaterar sina spel kontinuerligt och kommer ständigt med nyheter. Du röstades ner av mig just pga denna otroligt puckade kommentar.

Medlem

Vad finns det att säga?

Jag hade väldigt höga förväntningar på spelet när jag förbokade det igår för att komma med i helgens beta event.

Jag satt och väntade på att servrarna skulle öppnas, till min förvåning så öppnades som en hel timme före beräknad tid. Jag loggade in och var över hypad, sjävla ar worken, designen såg helt underbar ut.

När jag väl hade skapat min karaktär lite snabbt för att bara testa hur spelet flöt på min dator så möttes jag en fet höger av FPS drop.

Jag tänkte "Vad är detta, jag har ju en hyffsad dator och ska klara detta spelet galant"

Jag hoppade runt lite i startzonen och kände mig besviken med tanke att jag låg på 20 FPS, jag hade dock i baktanken att det var en beta och det är sånt som jag får förvänta mig. Jag gjorde lite research på forum för att kolla om folk hade liknande problem som mig, och de hade dom vilket var en "lättnad" för mig.

Jag provade att tanka ner de nyaste beta drivrutninerna till mina grafikkort för att kolla om det skulle bidra med någon enstaka fps men när jag väl hade installerat dom så kunde jag inte logga in på cirka 2 timmar, när jag väl kom in så märkte jag att dessa drivrutiner inte gjorde någon skillnad vilket inte var så konstigt med tanke på att detta problem handlar om optimering.

Nu, när jag väl var inne så med stabila 20-50 fps spelade jag ett tag faktiskt och tyckte väl att spelet var sådär, servrarna laggade osv, men jag lyckades jag lirade till level 4 innan jag sedan begav mig till sängen.

När jag sedan provade att logga in nästa morgon så kom jag in på första försöket vilket förmodligen betydde att servrarna inte var lika belastade längre, jag fortsatta och lira, men nu blev spelet helt annorlunda i mina ögon, nu när jag inte hade lika mycket lagg så blev spelet genast mycket roligare, jag lirade hela förmiddagen och sent in på eftermiddagen, nu sitter jag här och funderar på vad som är bra och vad som är "dåligt" med spelet och har kommit fram till följande:

Pros:

- Skön grafik
- Skön spelkänsla overall
- Grymt UI
- Grym musik
- Känns väldigt lovade med lite justeringar
- Går inte bara att "glida" igenom spelet, har faktiskt dött en hel del gånger om jag ska vara ärlig

Cons:

- Spelet känns väldigt dåligt optimerat vilket det förmodligen är
- Allt känns lite smått "delayat" det kan delvis bero på servarna, attackerna kommer liter "efter"
- Känns segt att vrida sin karaktär
- Kameran känns vädligt seg att vrida

Medlem

Jag har varit spänd efter att höra vad folk kommer säga efter betan och nu får man ju veta. Låter som de flesta säger att det är en besvikelse? Synd.

Har väntat länge på detta spel. En beta är ju ändå ganska nära release också


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Synd att man har redan har betalat för det. Det suger nästan lika mycket som Final fantasy online orkar inte ens kolla upp vilken del det var typ XXX-VIII Em2 %22 VII-2


signatur

Death is the servant of the righteous.

Skriv svar