Call of Duty: Black Ops 2

Medlem
Skrivet av Kazzim:

FPS Russian använder den dronen som finns i spelet.
Prototype Quadrotor
http://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU

Den där videon är fejk... det har han till och med erkänt.

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Fanboi.. sniff..sniff. Inse att alla har olika smaker och just att activision har mjölkat sönder cod-serien är ju inte direkt någon lögn.

Skrivet av Remus:

Är det samma motor som används i Black Ops och MW3?

Jag tror absolut att det inte blir ett köp. Usch. Jag la ner COD serien efter Black Ops.

Som var samma motor som användes i MW2 och MW1.. som bygger på Quake motorn etc. etc. etc. Call of duty serien har blivit fruktansvärt casual där konsoler är viktigare än PC och tillslut får man någon halvkass konsolport. Cod serien dog ut med MW1 och sedan dess har det bara gått utför.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av matte89:
Skrivet av qun0:

Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Tvärtom så tror jag dom flesta whiners här har hittat sin peak i sitt spelande. Själv har jag hittat ett DLC till M&B Warband "napoleonic wars" som tidigare varit en modifikation och jag tycker det är otroligt bra med sin simpel grafik & mekanism. Nya high budget spel intresserar mig inte lika mycket längre, de senaste 5 åren har jag hittat min bästa spelunderhållning via moddar av diverse slag eller av indi-utvecklare.

Jag tycker det här säger mig något, att spel industrin idag har blivit något otroligt platt och förutsägbart. Visst är inte dagens shooters dåliga, men det känns som gamla tapeter med ny färg. Jag tror att som med nästan allt annat i livet så blir spelare mer kräsna med åldern. För yngre generationer eller nya spelare så kanske är COD is the shit men för många som redan kört det där i årtionden så tröttas det.

Nej jag tror vi fan aldrig kommer bli NÖJDA! Whine on brothers and sisters...

Om man räknar bort att dom gråter över att grafiken ska tydligen se likadan ut sedan cod 4 (vilket det inte gör, skulle annars inte vara krävande om så var fallet) så har dom annars gnällt att det är linjärt och ingen framtid bara en sorts nutid.
Nu när det ska bli mindre linjärt och närmare framtiden så gnäller dom i alla fall.
Det kallar jag kräsna som aldrig kan bli nöjda. Ingen har heller tvingat dom att spela eller ens läsa om cod men lik förbannat måste dom och säger dom ska bojkotta eller något.
Sedan när blev jag en yngre generation. Jag älskar dock dom äldre cod liren men har inget emot något cod över huvudtaget. Enda problemet jag har är alla killstreaks du får när man kunde nöja sig istället med tre som i cod 4 eller inga alls. Men annars har jag inga problem med liren.

Jag försöker inte skydda CoD så nu slipper du och andra tro det. Men förstår bara inte varför folk ska gnälla över ett spel dom ändå inte lirar. Finns väl annat att lägga ner tid på eller hur?

Sedan kan man fråga sig varför folk ska ta allt på sådant blodigt allvar när det blir samma sak. Många spel är likadan ut spelmässigt. Alla bf liren har varit samma att du ska ta över flaggor, alla ut spelen är det samma inom också förutom att fordon kom in där vid UT 2004 så blev en liten annorlunda sak då men annars ej, alla sims samma sak bara några expansioner hit och dit med lite nya tillägg, sim city är samma sak i, need for speed och ja listan kan bli lång. Men lik förbannat kan folk bara gnälla på en sak.

Tror folk behöver sig ett liv

Den gnälligaste personen i den här tråden är ju du! Dom flesta andra här uttrycker ju mest hur trötta dom är på CoD överlag, och att dom inte har något vidare förtroende för att dom kan göra något vettigt i nästa spel heller.

Medlem

Äh vem bryr sig om Single Player? Multiplayer är det enda som räknas. Alla CoD är jättebra och innovativa plus att de har en underbar och mogen community, och de är populärast på xbox vilket är den bästa spelplattformen. Dessutom görs inte tillräckligt många CoD så det är på tiden att det kommer ett nytt nu känner jag.

Det här ser faktiskt ut att kunna bli nånting Men Treyarch har alltid varit bättre än IW sen CoD4 i min mening.

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

word

Inaktiv

Så det blev ett Crysis/Halo/Future soldier2142 till slut.
Känns tungt men det är väl så det är, liksom det bara fanns ett quakeworld. Vissa saker upprepas aldrig mer.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Är det där Master Chief?

Hur kan Woods vara vid liv om man räknar med att han var runt 30 i första spelet?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Att det inte är en ny spelmotor är väl inte så konstigt med tanke på att största delen av försäljningen kommer från konsoll, först när PS4 och Xbox720 släpps kommer det en ny motor.

Avvaktar nästa konsollgeneration och hoppas på ett remastrat COD4 som i min mening är det bästa COD av dom alla (självklart till PC )

Battlefield BC och BF3 har flest sålda exemplar till konsol, men de gjorde ju en ny motor.. så varför inte?

CoD skaparna har ju pengarna liksom det är ingenting som stoppar dem på den fronten.

Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Exakt! Folk gnäller som idioter om att dem vill ha de och de men sen när dem få som dem vill, vill dem ha tillbaka det som det var innan. *sigh*

Medlem

Skulle de släppa CoD under en annan titel så skulle det hyllas unisont. Men det är ju fult att vara framgångsrik och populär.

Medlem

Kan säga från den där videon att spelet ser ju betydligt mycket bättre ut än MW3. Hoppas på dedicated servers till PC, bra optimerad och en BETA. kommer inte förboka något mer i mitt liv då det kommer till spel.

Medlem

Activision är iofs miljövänliga
Återanvänder allt år efter år!

Jag har alla COD-spelen och tycker vissa av dem är bra på sitt sätt. Det är aldrig fel att lägga "krut" på storyn, men i CODs fall är den alltid underordnad på ett märkligt vis. Man hetsar fram momenten och försöker göra filmiska sekvenser som inte tillför mycket, förutom: "Insert Michael Bay explosion here" - hade det inte skadat ibland att försöka skapa en relation mellan spelaren och spelkaraktären, och då duger det inte enbart med att ändra ett namn på skärmen...

Jag kommer köpa det i vilket fall som helst, man är ju nyfiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Seriöst när jag såg bilderna så tänkte jag ser ut som nå spel från 2000-2005 talet. Men kommer inte låta Activision mjölka mig på pengar tills dem lär sig. Har iallafall inte slängt ut en enda krona på CoD BF3 duger gott o väl. Om man får en demo av CoD BO2 så kanske det finns en liten risk att jag testar de.

sch
Medlem

Det här är så dåligt att det känns som ett aprilskämt.

Medlem

Trailern var ju iaf skräp.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av warh0g:

Att det inte är en ny spelmotor är väl inte så konstigt med tanke på att största delen av försäljningen kommer från konsoll, först när PS4 och Xbox720 släpps kommer det en ny motor.

Avvaktar nästa konsollgeneration och hoppas på ett remastrat COD4 som i min mening är det bästa COD av dom alla (självklart till PC )

Battlefield BC och BF3 har flest sålda exemplar till konsol, men de gjorde ju en ny motor.. så varför inte?

CoD skaparna har ju pengarna liksom det är ingenting som stoppar dem på den fronten.

Så länge dom säljer med den befintliga motorn har dom ju inget incitament att göra något nytt. Spelar personligen BF3 och har inte spelat COD sedan just 4:an.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

tycker nästan lite synd om COD lirarna, precis när man har börja bli riktigt bra på spelet, lärt sig alla maps, skrymslen och tricks i spelet och lära sig hur alla vapen funkar på minsta detalj så släpper de ett nytt spel xD

Medlem
Skrivet av shiningboy:

Äh vem bryr sig om Single Player? Multiplayer är det enda som räknas. Alla CoD är jättebra och innovativa plus att de har en underbar och mogen community, och de är populärast på xbox vilket är den bästa spelplattformen. Dessutom görs inte tillräckligt många CoD så det är på tiden att det kommer ett nytt nu känner jag.

Say what? Vad röker du för något? Innovativt? Bra Community? Och på Xbox ska den påstådda community också vara mogen och bra?

Please do tell vad som är innovativt med CoD dem 3 senaste spelen? Och vart fick du ideen om communityn i cod va mogen? Jag har aldrig i mitt live blivit anklagad för fusk och kallats för en (ursäkta orden) "neger bög" så mycket som i CoD på xbox. Och det av P12or.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av shiningboy:

Äh vem bryr sig om Single Player? Multiplayer är det enda som räknas. Alla CoD är jättebra och innovativa plus att de har en underbar och mogen community, och de är populärast på xbox vilket är den bästa spelplattformen. Dessutom görs inte tillräckligt många CoD så det är på tiden att det kommer ett nytt nu känner jag.

Say what? Vad röker du för något? Innovativt? Bra Community? Och på Xbox ska den påstådda community också vara mogen och bra?

Please do tell vad som är innovativt med CoD dem 3 senaste spelen? Och vart fick du ideen om communityn i cod va mogen? Jag har aldrig i mitt live blivit anklagad för fusk och kallats för en (ursäkta orden) "neger bög" så mycket som i CoD på xbox. Och det av P12or.

Don't feed the trolls.

Medlem

Luktar lite som att dom fått syn på 'Battlefield 2142' och läst ryktet om 'Battlefield 2143'.. Sen kunde jag inte sluta tänka på 'Quake Wars' och 'Command&Conquer' när jag kollar på bilderna..

Kan dom inte bara göra ett jävligt bra WW2 med många spelare och en ny spel motor?

Medlem

Ser ut att vara samma trötta grafikmotor och lågupplösta texturer. Suck.... är detta ett patchat bo?

Medlem
Skrivet av BlaKer:

Ser ut att vara samma trötta grafikmotor och lågupplösta texturer. Suck.... är detta ett patchat bo?

Det är säkert exakt samma som BO1 fast med nya modeller och missions, Jag tycker det borde kallas en EXPANSION ^^

Medlem
Skrivet av qun0:

Aldrig blir folk nöjda, nu kommer lite nya nyheter om CoD: Black Ops 2 och ni gnäller lika mycket ännu om inte värre. Kan ni sluta bitcha runt så jävla mycket? det är bland annat lite mer framtid i detta som någon/ några har tjatat om att dom/ han tycker det bör vara och det kommer inte vara lika linjärt heller. Detta är vad ni människor tjatat mestadels om (buhu jävla linjära spel!)
Ja ni har tjatat på grafiken med men sluta vara så kåta i grafik, och inse att andra saker för att göra ett spel bra är viktigare än hur det ska se ut. Det är inte grafiken som gör att en styrning blir bra utan det är allt annat dom håller på med. Grafik är ett plus i kanten om det är snyggt men inget måste. Kolla på minecraft bara, pixligt men förbannat populärt.
Väx upp och inse att ni är kräsna människor som ALDRIG blir nöjd. Ni kan inte heller förneka det.

Vad är det för fel med att folk gillar spel med bra grafik?

Enda anledningen till att jag orkade med ca 20timmar mer BC2 efter att jag egentligen tröttnat, var grafiken och ljudet.
Det var fantastiskt fint att spela Atacama Desert och se en hummer sprängas bredvid en och göra en frontflip, samtidigt som man hörde underbart ljud av explosioner och skottavblåsning.
Det skapade en underbar atmosfär.

Ungefär samma anledning som att folk tittar på blommor, det är vackert.

Sen tycker jag själv inte att grafik är allt och spelar gärna spel med "piss grafik" om resten av spelet är bra, vissa spel blir också bättre pga sin "piss grafik", ta Minecraft som exempel, det hade inte alls varit lika roligt om det hade haft bra grafik och gubbarna/landskapet hade varit gjorda med realism i åtanke.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av shiningboy:

Äh vem bryr sig om Single Player? Multiplayer är det enda som räknas. Alla CoD är jättebra och innovativa plus att de har en underbar och mogen community, och de är populärast på xbox vilket är den bästa spelplattformen. Dessutom görs inte tillräckligt många CoD så det är på tiden att det kommer ett nytt nu känner jag.

Say what? Vad röker du för något? Innovativt? Bra Community? Och på Xbox ska den påstådda community också vara mogen och bra?

Please do tell vad som är innovativt med CoD dem 3 senaste spelen? Och vart fick du ideen om communityn i cod va mogen? Jag har aldrig i mitt live blivit anklagad för fusk och kallats för en (ursäkta orden) "neger bög" så mycket som i CoD på xbox. Och det av P12or.

Jag hoppas verkligen att du förstod att han var ironisk?

Medlem

Första COD spelet sen COD4 som ser intressant ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Treyarch försöker, det kan man inte förneka! Och deras inslag i COD serien har i regel varit mer intressanta på senare år än IW. Jag är positivt överraskad, första intrycket är inte alltför dåligt.

Medlem

Fick ni också ett paket info till nyheten där ni var tvungen att skriva si och så?

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av shiningboy:

Äh vem bryr sig om Single Player? Multiplayer är det enda som räknas. Alla CoD är jättebra och innovativa plus att de har en underbar och mogen community, och de är populärast på xbox vilket är den bästa spelplattformen. Dessutom görs inte tillräckligt många CoD så det är på tiden att det kommer ett nytt nu känner jag.

Say what? Vad röker du för något? Innovativt? Bra Community? Och på Xbox ska den påstådda community också vara mogen och bra?

Please do tell vad som är innovativt med CoD dem 3 senaste spelen? Och vart fick du ideen om communityn i cod va mogen? Jag har aldrig i mitt live blivit anklagad för fusk och kallats för en (ursäkta orden) "neger bög" så mycket som i CoD på xbox. Och det av P12or.

haha xD Du har precis upptäckt internet antar jag?

123
Skriv svar