Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av snurrfint:

WOW! Har du klarat Inferno? Seriöst? Det tar ca 14 timmar att klara normal. Gånga det med 4 och du har 52 timmar. Detta har du klarat på mindre än 39 timmar sen spelet släpptes! Grattis! Du är världen bästa gamer! *not*

Läs om, läs rätt.
Och dina tider är helt åt skogen fel.

Va vaddå? Står ju uttryckligen att du tyckte att svåraste svårighetsgraden (Inferno) var för lätt. Så då antar jag ju att du bara köttade dig igenom det på mindre än 39 timmar. Vilket är analet timmar sen spelet släpptes. Det har rapporterats att spelet går att klara på 12 timmar om man skyndar sig. Så 14 låter ganska rimligt.

Hur ska jag tolka ditt inlägg? Och hur har jag räknat fel?

Medlem
Skrivet av snurrfint:

Va vaddå? Står ju uttryckligen att du tyckte att svåraste svårighetsgraden (Inferno) var för lätt. Så då antar jag ju att du bara köttade dig igenom det på mindre än 39 timmar. Vilket är analet timmar sen spelet släpptes. Det har rapporterats att spelet går att klara på 12 timmar om man skyndar sig. Så 14 låter ganska rimligt.

Hur ska jag tolka ditt inlägg? Och hur har jag räknat fel?

Vi tyckte att inferno inte var så svårt som vi hade förväntat oss, inte på långa vägar. Det var det jag sa. Jag sa aldrig att vi spelat genom hela på inferno. Att du sen tar dig friheten att läsa in annat än det jag sagt får stå för dig och inget jag kan ta ansvar för.
Och 14 timmar är på tok för lång tid för en grupp på 4 pers.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av snurrfint:

Va vaddå? Står ju uttryckligen att du tyckte att svåraste svårighetsgraden (Inferno) var för lätt. Så då antar jag ju att du bara köttade dig igenom det på mindre än 39 timmar. Vilket är analet timmar sen spelet släpptes. Det har rapporterats att spelet går att klara på 12 timmar om man skyndar sig. Så 14 låter ganska rimligt.

Hur ska jag tolka ditt inlägg? Och hur har jag räknat fel?

Vi tyckte att inferno inte var så svårt som vi hade förväntat oss, inte på långa vägar. Det var det jag sa. Jag sa aldrig att vi spelat genom hela på inferno. Att du sen tar dig friheten att läsa in annat än det jag sagt får stå för dig och inget jag kan ta ansvar för.
Och 14 timmar är på tok för lång tid för en grupp på 4 pers.

Okej, ber om ursäkt för det. Men trodde inte direkt att du hade spelat inferno redan nu. Då måste du allt ha köttat som en gris, även om ni är 4 pers. Men löjligt enkelt, och inte så svårt som vi hade förväntat oss är ganska stor skillnad, särskillt om man inte kommit så långt på inferno.

Testa att spela solo. Tar inte mer än 10 minuter att göra, och rapportera tillbaks!

Medlem

borde kostat 299kr.

Inaktiv

12tim 31 min clockade jag in på min första clearing av spelet så nu ska nightmare nötas=)

Skrivet av Toncerboy:

12tim 31 min clockade jag in på min första clearing av spelet så nu ska nightmare nötas=)

Ha! jag var 14 min snabbare Förbannat mycket roligare på nightmare! Klarat akt I och II där nu, den svårighetshöjningen var behövlig och gjorde en hel del.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Toncerboy:

12tim 31 min clockade jag in på min första clearing av spelet så nu ska nightmare nötas=)

Ha! jag var 14 min snabbare Förbannat mycket roligare på nightmare! Klarat akt I och II där nu, den svårighetshöjningen var behövlig och gjorde en hel del.

Var det ensam eller med andra?

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Toncerboy:

12tim 31 min clockade jag in på min första clearing av spelet så nu ska nightmare nötas=)

Ha! jag var 14 min snabbare Förbannat mycket roligare på nightmare! Klarat akt I och II där nu, den svårighetshöjningen var behövlig och gjorde en hel del.

Var det ensam eller med andra?

En kombination, spelade först i grupp och sedan slutet ensam. Kom på en löjligt effektiv Munkbuild så man kunde mer eller mindre springa genom de 2 sista akterna ^^

edit: den funkar tyvärr inte i nightmare, då får man smisk i akt 2 av alla jäkla laserskjutande bossar.

Medlem

Efter att ha klarat spelet på normal, kommit in på act 3 på nightmare så börjar jag tröttna :/ fanboys är så blinda att de inte ser att spelet har sådana enorma brister..

Största bristen är nog att du inte har ett enda val i spelet när det gäller att välja skills osv.. talent trees i Diablo 2 var mer eller mindre perfekta. du är påtvingad skills och stats. gillar inte.:

Spelets DRM är det värsta på länge.. man måste vara uppkopplad för att spela ensam? Blizzard är idioter.

Grafiken är verkligen jättedålig... trycker ni på Z så zoomas det in, man ser taggiga kanter och dålig upplösning på texturer

[spoiler tajm]
Spelet i sig känns stelt, efter att ha kommit upp till lvl 25-30 så har du dina skills du kommer använda dig av resten av spelet, du kommer aldrig byta ut dem, Glyphs är tråkiga, staden är tråkig, Act IV är för kort och Diablo ser ut som Andariel från Diablo 2.
[spoilerslut :)]

Blizzard lovade att det skulle ta veckor, kanske månader för en erfaren spelare att ta sig igenom inferno, för några timmar sedan tog en grupp Skeleton King :/
Brummar nog stadigt mot Diablo i morgon skulle jag tro.

Förlorat ännu mer tillit till Blizzard efter detta spel..

Inge offline läge? varför?

Detta spel borde ha släppts som F2P, varför? för att AH funkar gott å väl som inkomst för Blizzard... Diablo 2 har jag spelat av å till i 10 år, Diablo 3 lär jag nog sluta med tills sommaren.

EXTRA:
Spelet är dåligt optimerat, VÄLDIGT många spelare upplever stuttering eller fps drops helt utan anledning, min GPU ligger stadigt på 50-55%, CPU'n på 20-30%, ändå faller min FPS ibland.. dumt som fan.

Jag ger Diablo 3 9/10 i story
Grafik 3/10
Gameplay 5/10

Skrivet av Ztreek:

Efter att ha klarat spelet på normal, kommit in på act 3 på nightmare så börjar jag tröttna :/ fanboys är så blinda att de inte ser att spelet har sådana enorma brister..

Största bristen är nog att du inte har ett enda val i spelet när det gäller att välja skills osv.. talent trees i Diablo 2 var mer eller mindre perfekta. du är påtvingad skills och stats. gillar inte.:

Spelets DRM är det värsta på länge.. man måste vara uppkopplad för att spela ensam? Blizzard är idioter.

Grafiken är verkligen jättedålig... trycker ni på Z så zoomas det in, man ser taggiga kanter och dålig upplösning på texturer

[spoiler tajm]
Spelet i sig känns stelt, efter att ha kommit upp till lvl 25-30 så har du dina skills du kommer använda dig av resten av spelet, du kommer aldrig byta ut dem, Glyphs är tråkiga, staden är tråkig, Act IV är för kort och Diablo ser ut som Andariel från Diablo 2.
[spoilerslut :)]

Blizzard lovade att det skulle ta veckor, kanske månader för en erfaren spelare att ta sig igenom inferno, för några timmar sedan tog en grupp Skeleton King :/
Brummar nog stadigt mot Diablo i morgon skulle jag tro.

Förlorat ännu mer tillit till Blizzard efter detta spel..

Inge offline läge? varför?

Detta spel borde ha släppts som F2P, varför? för att AH funkar gott å väl som inkomst för Blizzard... Diablo 2 har jag spelat av å till i 10 år, Diablo 3 lär jag nog sluta med tills sommaren.

Hade du frågat mig efter betan hade ja hållt med i allt du sa, men nu efter att ha lirat genom de en gång, och framförallt början på nightmare så har ja fått en helt annan bild. Spelet är visserligen fortfarande inget grafiskt mästerverk någonstans, men ja tycker de är charmigt, något som är viktigare än texturer för mig.

"du inte har ett enda val i spelet när de gäller skills..." och "Spelet i sig känns stelt, efter att ha kommit upp till lvl 25-30 så har du dina skills du kommer använda dig av resten av spelet"

Det kommer, som jag spelar nu bytar ja build var 20e min(framförallt har ja en bossbuild och en springbuild, men de förändras med lvlarna). Du behöver inte bry dig så mycket när du spelar normal, men de måste du på högra svårighetsgrader. Jag är lvl 44 nu och bytar fortfarande ganska ofta, speciellt när man får nya runor. (detta kan skilja med gubbe, lirar Munk)

Jag är dock inte heller speciellt förtjust i att dom har tagit bort attributes och borttagandet av mitt älskade skillträd, i sin rädsla att folk kan göra fel och bli arga.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Hade du frågat mig efter betan hade ja hållt med i allt du sa, men nu efter att ha lirat genom de en gång, och framförallt början på nightmare så har ja fått en helt annan bild. Spelet är visserligen fortfarande inget grafiskt mästerverk någonstans, men ja tycker de är charmigt, något som är viktigare än texturer för mig.

"du inte har ett enda val i spelet när de gäller skills..." och "Spelet i sig känns stelt, efter att ha kommit upp till lvl 25-30 så har du dina skills du kommer använda dig av resten av spelet"

Det kommer, som jag spelar nu bytar ja build var 20e min(framförallt har ja en bossbuild och en springbuild, men de förändras med lvlarna). Du behöver inte bry dig så mycket när du spelar normal, men de måste du på högra svårighetsgrader. Jag är lvl 44 nu och bytar fortfarande ganska ofta, speciellt när man får nya runor. (detta kan skilja med gubbe, lirar Munk)

Jag är dock inte heller speciellt förtjust i att dom har tagit bort attributes och borttagandet av mitt älskade skillträd, i sin rädsla att folk kan göra fel och bli arga.

jag har en bossbuild och en annan build... skillnaden är min aura på munken.. är lvl 37 och har det jättetråkigt i act 2.

jag lär nog som sagt inte spela detta spel om några veckor.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Soothsayer:

Hade du frågat mig efter betan hade ja hållt med i allt du sa, men nu efter att ha lirat genom de en gång, och framförallt början på nightmare så har ja fått en helt annan bild. Spelet är visserligen fortfarande inget grafiskt mästerverk någonstans, men ja tycker de är charmigt, något som är viktigare än texturer för mig.

"du inte har ett enda val i spelet när de gäller skills..." och "Spelet i sig känns stelt, efter att ha kommit upp till lvl 25-30 så har du dina skills du kommer använda dig av resten av spelet"

Det kommer, som jag spelar nu bytar ja build var 20e min(framförallt har ja en bossbuild och en springbuild, men de förändras med lvlarna). Du behöver inte bry dig så mycket när du spelar normal, men de måste du på högra svårighetsgrader. Jag är lvl 44 nu och bytar fortfarande ganska ofta, speciellt när man får nya runor. (detta kan skilja med gubbe, lirar Munk)

Jag är dock inte heller speciellt förtjust i att dom har tagit bort attributes och borttagandet av mitt älskade skillträd, i sin rädsla att folk kan göra fel och bli arga.

jag har en bossbuild och en annan build... skillnaden är min aura på munken.. är lvl 37 och har det jättetråkigt i act 2.

jag lär nog som sagt inte spela detta spel om några veckor.

Om några veckor? Nej, vem gör det!? då spelar vi ju Guild Wars 2

Medlem

Har någon spelat spelet helt solo utan någon som helst hjälp av någon annan samt gjort detta med de två första? I så fall är spelet lättare eller svårare än dess föregångare på den nivå man startar på?

Medlem

Efter att ha spelat ett tag nu så kan jag bara säga en sak, fan va trist spel Enformigt och så otroligt förenklat. Värre än ett webbläsarspel...

Medlem

Har inte haft så stort intresse för Diablo 3, men nu när man sett andra lira det så blir man lite sugen!!

Medlem

Spelat till act 3 nightmare som munk solo och tycker det är sjukt kul, kan vara riktigt knepigt att möta på rares med "fel" affixes, nog dött ett 20-tal gånger än så länge på nightmare.

Jag är en av dem som fortfarande tycker spelet är skitkul och kommer spela det många veckor framöver

Medlem

hörde att runt 2 mille försökte logga in på måndag/tisdags natten så jag förstår att det gick lite knackigt, run 40min efter release kom jag in och spelade hur bra som helst efter det.

Medlem

Jag hade lite skilda förväntningar inför detta spel. Efter att ha spelat ett tag är upplevelsen över förväntan efter allt positivt/negativt man hört här. Känns välgjort med charmig grafik.

Jag har minst lika kul med D3 som jag hade med D2. Få se hur det håller i längden.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

puh! va bra nära att ja köpte spelet igår, men när man läst alla neg. kom. här får det bli rea-backen istället.

Såå dåligt är det inte, folk älskar bara att gnälla!

Medlem

Phu tur att man inte har köpt det än. Förstår inte att folk vill klara diablo 3 (eller något annat spel)så fort det bara går själv ska jag suga på karamellen för man vet ju inte hur lång tid det tar innan nästa diablo kommer. Men minst en expantion lär ju komma iaf. Köper nog diablo 3 under sommaren å klarar det under hösten(första varvet) tycker jag att det går för fort så kör jag bara ett tag från början med en annan karaktär För mej har diablo varit ett single player spel så jag lär nog köra det sp först.

Medlem

Är på hell nu... Såhär borde nightmare vara >_<

Skriv svar