Heavy Rain-skaparen inte intresserad av nästa generation
"Jag anser att de stora utmaningarna finns på den kreativa sidan snarare än på den tekniska", säger David Cage.
That's not what I heard...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Håller med fullständigt... finns ju nästan inte ett enda innovativt spel längre, bortsett från en del indie-spel. I stort sett alla AAA-spel är uppföljare på något etablerat IP eller något annat sorts play-it-safe. Har väl med utgivarna att göra, dom vågar helt enkelt inte finansiera ett AAA-spel som testar nya marker och tänjer lite på gränserna och är innovativa.
Tycker inte att det behövs nya konsoler för den grafiska delen har PC alltid varit bäst på.
And here we go again....
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
"Han anser istället att det är spelutvecklarnas kreativitet snarare än tekniken som är den tuffaste utmaningen att överkomma."
Ja och så lyckades dom ju bara klämma ur sig ett enda DLC till Heavy Rain, idetorka? Dom borde ju haft några stycken till som plan innan Sony gick in och ville ha Move konverteringen...
How can we win when fools can be kings?
Väl talat, innovation är ju i princip oexisterande i dagens spelmarknad, alla nya spel kopierar från tidigare spel. För att citera Yahtzee "Endless sequels, rip offs and wank.".
You dont say?
72% av alla Hollywood filmer är remakes eller tagna ur böcker, TV, Spel.
samma gäller i princip allt.. allt är remakes på allt, finns ingenting som i grund å botten är nytt, allt är bara en utveckling av det nuvarande
En ny generation innebär ny teknik..
Crytek har ju sagt att de vill ha 16gb RAM på nästa generation.. de vill ha andrum och inte behöva tänka på FoV och FPS.
Väl talat, innovation är ju i princip oexisterande i dagens spelmarknad, alla nya spel kopierar från tidigare spel. För att citera Yahtzee "Endless sequels, rip offs and wank.".
Det kanske stämmer om du ser till AAA-titlarna, men om du bara lyfter blicken en liten, liten bit bortanför där näsan räcker så ska du se att det finns en stor och bubblande kreativ massa av indie-utvecklare som lyckas fantastiskt bra med begränsade resurser. Kreativitet mår bra i begränsande miljöer.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.
Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.
En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.
Nämen!
Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.
The world is changing... I feel it in the water
Om du bara visste vad jag gjorde i vattnet.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Världen håller på att förändras, alla människor i kreativa yrken försöker göra så gott de kan.
The world is changing... I feel it in the water
Om du bara visste vad jag gjorde i vattnet.
Haha! Skapar du innovativa spel där?
Ökad prestanda ger också större möjlighet till kreativitet.
Begränsade resurser tvingar en att vara kreativ..
Men säg att du har en vision du vill skapa, men att den kreativiteten hålls tillbaka av den hårdvaran du arbetar med? Det finns mer än bara en sida av myntet. -___-'
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Det är väl klart att prestanda ger en möjlighet till att pressa sig lite längre, men som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det handlar om att göra det mesta med kraften man har också.
Titta på när dom kramade ur Kara demot i en PS3. Verkligen imponerande.
https://www.youtube.com/embed/j-pF56-ZYkY
En racingförare som har 200 HK kan vinna emot någon som har 300 HK, om han vet hur man ska ta tillvara på varje HK om den andre bara vet varannan.
Ett spel som håller samma visuella kvalitet som kara-demot skulle inte vara möjligt med dagens konsoller, i varje fall inte om spelet skulle innehålla mkt mer än det rummet. Tech-demon har så otroligt mycket mer begränsade scopes, vilket gör att man kan ta många genvägar tekniskt sett.