Leveltaket höjs i The Old Republic – plus mycket mer
Bioware hintar om det kommande året för sitt mmo-rollspel – och enligt dem ser framtiden ljus ut.
#star-wars-the-old-republic, #bioware, #ea
Tror att nästa steg blir F2P om detta inte hjälper. Kanske var många som köpte och spelade spelet när det lanserades men det är uppenbart att de tappat en hel del av dessa. Äger själv spelet men har inte ens tagit bort plasten på det och då är jag ändå ett väldigt stort Star Wars fan och var en gång i tiden även minst lika mycket Bioware fan.
BioWare/EA tog ett djärvt beslut när de valde prenumerationsmodellen IMO.
Nu behöver de lansera mer högkvalitativt content oftare för att motivera en månadskostnad, vilket inte blir lätt, i synnerhet med take på spelets omfattande VO.
Som alla vet är det ett gäng högintressanta F2P titlar på gång och frågan blir om SWTOR kan konkurrera med dessa på sikt.
Det BioWare framför allt har till sin fördel är Star Wars IP'n och sin story.
Tyvärr så tappade de IMO bollen med IP'n när de introducerade sådant utomordentligt löjligt trams som svarta lightsabers och helt "vanliga" spelare (Troopers, Smugglers etc) med "dark-side" sjukan...antingen det eller så extraknäcker de som kolgruvearbetare.
Vad gäller storyn så är den bra medans man levlar upp, efter det...not so much. Alla jag känner som spelat det säger att det är ett av de roligaste spelen de levlat upp i, men när man når maxlevel så känns det som att spelet "tar slut".
Frågan är väl snarast: Är det nya som kommer tillräckligt mycket och kommer det tillräckligt snart?
SE
Spelar fortfarande, sakta så jag har inget behov av att sitta och levla till 50 på 3 dagar då jag har ett jobb att sköta dagtid, storyn är bra och det mesta fungerar. Det enda tråkiga är ju att vissa servrar är så tomma, min guild har fått slå sig ihop med en annan på vår server för att inte det ska vara helt tomt i guilden... Ett par server merge i framtiden vore nog inte fel.
"Men men, jag kan ha fel"
ända 1.4 mijloner betalande spelare
Jo tjena, de har de inte ens on man vill tro deras egna oerhört sockrade siffror, betydligt närmare om inte under en miljon vid det här laget är nog närmare sanning.
Och ja, ganska dålig siffra för det dyraste spelet någonsin, speciellt när den siffran innebär att de tappat över 40% av spelarna inom 6 månader, och som sagt, det om man går efter deras generöst sockrade siffror.
ända 1.4 mijloner betalande spelare
Jo tjena, de har de inte ens on man vill tro deras egna oerhört sockrade siffror, betydligt närmare om inte under en miljon vid det här laget är nog närmare sanning.
Och ja, ganska dålig siffra för det dyraste spelet någonsin, speciellt när den siffran innebär att de tappat över 40% av spelarna inom 6 månader, och som sagt, det om man går efter deras generöst sockrade siffror.
Nä men vad otippat!
En tråd om SWTOR och så dyker Bronko upp med sina sedvanliga kommentarer som formligen dryper av fakta, saklighet och korrekthet.

SE
Nä men vad otippat!
Bara för att du får rövont av sanningen gör det inte till annat än sanning, när de själva säger att de har 1.3 miljoner, vilket inkluderar inte bara trial accounts utan även gratismånaden som de gav ut till alla med en lvl 50 så är det ganska uppenbart att de inte har 1.3 miljoner subscribers, alla vet det utom fanboys med blinders.
Men visst, fortsätt du med din "jag gillar inte vad han säger så han måste vara ett troll" charad, det ger säkert det sjunkande skeppet mer subs.