Förundras av nästa generations Final Fantasy
Square Enix visar upp deras grafikmotor Luminous, tänkt för att bidra till nästa generations titlar. Dagens teknikdemo skönjer vad som komma skall.
#square-enix, #final-fantasy-versus-xiii-3
Efter dom senaste FF spelen har jag nästan gett upp hoppet.. Jag hoppas att dom kan, någon gång igen, göra en vettig story med karaktärer som faktiskt har, ja en karaktär.
Edit: Det såg riktigt bra ut men, jag ''bryr'' mig inte om grafiken lika mycket som storyn och karaktärerna. Jag klagar absolut inte om det ser bra ut som den här trailern gjorde, men lägg mer tid på att utveckla story!
Det är möjligt att spelmotorn klarar detta (även fast jag tror man efterbehandlat detta), men det behöver inte betyda att nästa generations konsoller klarar det...
Minns ni de första bilderna av Motorstorm till PS3? Betydligt mer imponerande än grafiken i det färdiga spelet.
Detta var grymt imponerande, men ta det med en nypa salt
Det är möjligt att spelmotorn klarar detta (även fast jag tror man efterbehandlat detta), men det behöver inte betyda att nästa generations konsoller klarar det...
Minns ni de första bilderna av Motorstorm till PS3? Betydligt mer imponerande än grafiken i det färdiga spelet.
Detta var grymt imponerande, men ta det med en nypa salt
Tydligen hade filmen visats upp för press, och för att bevisa att det inte var förrenderat visade de om filmen med andra hårfärger på karaktärerna, genom att ändra parametrar osv. Salt är dock alltid användbart när folk vill marknadsföra sina nya grejor ^^
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Bra grund. Men som ett gäng har nämnt, det känns inte "Final Fantasy", så att säga Fast det har dom sista spelen inte gjort heller å andra sidan.
Ser hellre ett djupare/bättre fightingsystem och story än en massa bling dock.
Kan t.ex Capcom komma undan med att göra nyreleaser av Mega Man i klassisk stil, så borde Squenix kunna göra något liknande med Final Fantasy ;p Saknar dom öppna världarna från tidigare spel, fast jag får väl erkänna att jag inte kört XIII-2, så det kanske är öppnare?
För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Eller är varje spel som en slags nystart?
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
För en som aldrig riktigt kommit in i FF-serien, hur funkar alla de här uppföljarna egentligen?
Om jag skulle gå och köpa ett av de senare titlarna, skulle jag då gå miste om massor då jag inte spelat föregångarna?
Allt utom X-2 och XIII-2 är fristående. Vet inte hur det ser ut på den bärbara fronten, där finns det spin-offs och uppföljare lite hursomhelst.
Allt utom X-2 och XIII-2 är fristående. Vet inte hur det ser ut på den bärbara fronten, där finns det spin-offs och uppföljare lite hursomhelst.
Men XIII är fristående, så XIII-2 är endast icke-fristående p.g.a att det är en direkt uppföljare till XIII?
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Men XIII är fristående, så XIII-2 är endast icke-fristående p.g.a att det är en direkt uppföljare till XIII?
Ja, XIII och XIII-2 hör ihop. Jag antar att det är detsamma med X och X-2 då det finns ett karaktärsöverlapp, men jag har inte spelat mer än någon timme av X och inget alls av X-2 så jag är inte helt säker.
Vad körs den i realtid på? Inte ens PC-spelen har ju denna grafik i nuläget.
Bara för att de flesta PC-spelen inte har denna grafiken så betyder det ju inte att det inte finns tillräckligt med kraft i datorerna för att driva den.
Grafiken i BF3 är inte helt illa den heller.
Bara för att de flesta PC-spelen inte har denna grafiken så betyder det ju inte att det inte finns tillräckligt med kraft i datorerna för att driva den.
Ja, nu var ju dock frågan vad de kör på för något. Att det är en dator av någon form är relativt uppenbart.
Ja, nu var ju dock frågan vad de kör på för något. Att det är en dator av någon form är relativt uppenbart.
Vad det är för speccs på datorn tror jag inte de säger... Men det krävs ingen uppsättning av
quad-GPU 's, direkt.