Medlem

Vänta nu... vilka trådar har jag gått OT i? Tråden om religion? Nej, den handlade om religion. Tråden om islam? Nej, den handlade om islam. Tråden om livssyner? Nej, religion och ateism är två mycket vanliga livssyner.

Har du något exempel på lager eller är det bara falska anklagelser?

Medlem

Mikaelh, nu tucker jag att du överreagerar. Det grabben säger är ju bara att det han egentligen ville diskutera i den här tråden var andra livssyner/livsåskådningar än religion.

Detta eftersom religion faktiskt diskuteras friskt överallt annars gör att jag kan förstå honom.

Skulle du ha reagerat lika starkt om det han istället hade sagt var att man inte fick diskutera nazism i den här tråden?

Nazism är en livsåskådning det med, även om de flesta är överens om att det inte är en trevlig sådan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

ja, jag hade kanske falska anklagelser. förlåt.

som BULP säger så kan denna tråd ha en liten frizon från dom diskussionerna.

Jag ber dig ödmjukt att inte kasta dig över de religiösa inläggen och jag ser hellre den här tråden död efter detta inlägg än efter 10sidor av religiösa diskussioner. så snälla, försök förstå det jag vill få fram.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Avstängd

Det är ju inte särskilt konstigt att ämnet ploppar upp lite här och var, då ens religion ofta genomsyrar hela ens liv. Icke desto mindre håller jag med om att det är skönt att slippa diskutera det överallt. Jag är faktiskt ganska less på att diskutera det överhuvudtaget då det ofta, som du säger RagNy, inte leder någonstans alls.

Frågan är dock vad den här tråden har för syfte: är det att bara konstatera vad man har för livssyn, eller att även diskutera om man så vill? Om fallet är det senare borde man ju även få diskutera religion, för att vara konsekvent, även om det kanske borde avrådas.

Jag kommer i alla fall inte att diskutera religion i den här tråden. Det ger jag mitt ord på. ^^

Medlem
Skrivet av EliasN:

Frågan är dock vad den här tråden har för syfte: är det att bara konstatera vad man har för livssyn, eller att även diskutera om man så vill? Om fallet är det senare borde man ju även få diskutera religion, för att vara konsekvent, även om det kanske borde avrådas.

Precis min tanke.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Det är ju inte särskilt konstigt att ämnet ploppar upp lite här och var, då ens religion ofta genomsyrar hela ens liv. Icke desto mindre håller jag med om att det är skönt att slippa diskutera det överallt. Jag är faktiskt ganska less på att diskutera det överhuvudtaget då det ofta, som du säger RagNy, inte leder någonstans alls.

Frågan är dock vad den här tråden har för syfte: är det att bara konstatera vad man har för livssyn, eller att även diskutera om man så vill? Om fallet är det senare borde man ju även få diskutera religion, för att vara konsekvent, även om det kanske borde avrådas.

Jag kommer i alla fall inte att diskutera religion i den här tråden. Det ger jag mitt ord på. ^^

Syftet med tråden var att man kan dela med sig av små citat eller texter från hur man kan leva sitt liv. Vem vet kanske man får sig ett citat som faktiskt ändrar en själv lite. Jag vill att tråden ska kunna utvecklas utan jättelånga diskussioner kring ett ämne.

Alltså om nu EliasN vill leva mer likt jesus så är det väl inget konstigt med det om meningen är att varenda handling man gör är av kärlek och omtanke.

Jag ville inte att man ska hoppa in på sidospår till det folk skriver och diskutera dom. ta fram de bra sidorna/vägarna/tipsen i livet och utveckla dom istället för att diskutera eventuella dåliga saker. Om någon nu tycker att texten någon postar är dålig kanske man inte behöver bry sig om den?


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Har av nån anledning kommit att leva livet efter mottot "Det löser sig".

Gött, inte ensam då

Medlem

"Livet är det man gör det till."

Inaktiv

"Fem myror är fler än fyra elefanter"


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Översätter en klassiker;) skit händer ,glöm det o gå vidare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar