Ta över universum i Endless Space

Robot
Ta över universum i Endless Space

Nu har det gigantiska strategispelet släppts på Steam. Den boxade versionen släpps dock inte förrän i augusti.

#endless-space, #galactic-civilizations


Inaktiv
Ta över universum i Endless Space

"Ändlös" låter avskräckande för mig. Hellre en tät och välregisserad värld (läs: Witcher) än en vidöppen kvantitetsvärld. När jag sitter vid datorn vill jag ha kvalitetstids.

Geeks Gaming

nja kolla lite filmer på detta... det är kort turn baserat :S hade hoppats på det skulle va som homeworld

Medlem

Finns även på GamersGate (billigare).

Medlem

Ser ju lite trevligt ut men blir till att vänta ett tag och läsa lite recensioner, kika i forum samt kolla lite gameplay videos. Jag har fått nog av att köpa på releasedagen och märka att det finns spelförstörande buggar eller annat som förstör glädjen. Ibland patchas det, ibland inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Finns på greenmangaming för ca 166kr med deras 20% rabattkupong. Köpte det och skall bara ha lite tid att sätta mig in i det. Älskar 4x spel.

Medlem

Spelets UI är underbart, multiplayer är väldigt kul och spelet känns väldigt välpolerat.

Ganska enkel inlärningskurva jämfört med andra 4x spel, dom flesta koncepten borde vara förstådda efter en genomgång även på en liten karta.

Combat görs på ett annorlunda sätt än dom flesta andra 4x spelen då man använder olika typer av kort plus att dom också slänger in "heroes" som man kan köpa för att antingen leda ens flottor, överse ekonomi på planeter eller produktion och annat.

Det är nog inte det bästa 4x spel du kommer att ha spelat eller som finns på marknaden men jag tycker definitivt att det är en 4/5.

Medlem

Jag köpte spelet igår efter att steam slängde upp en reklamsida om spelet efter jag hade provat lite CS Global Offensive.

Lite dyrare än övriga indie titlar men helt klart värt pengarna, jag har spelat 8 timmar sen midnatt...helt underbart <3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av North:

"Ändlös" låter avskräckande för mig. Hellre en tät och välregisserad värld (läs: Witcher) än en vidöppen kvantitetsvärld. När jag sitter vid datorn vill jag ha kvalitetstids.

Du verkar inte fatta vad dem menar.. spelet heter endless space..

Det är ett typiskt 4X spel, du kan inte jämföra spelet med witcher fattar du väll.


signatur
Medlem

Köpte det igår och har tydligen spelat i 10 timmar enligt steam. Tyckte det var lite sisådär till en början. Grafiken är ingen höjdare och det kändes lite simpelt, typ är det här allt man kan göra? Men efter att ha kört lite längre nu och kommit underfund med de olika koncepten så fastnade jag. Man får ta och tänka mycket för att optimisera produktionen på ens planeter och gå ifrån de andra i militärstyrka och forskning. I grund och botten är spelet Civilization i rymden (påminner faktiskt en hel del om rymdmodden i Civ4: Beyond The Sword), och det är väl inte så dumt det.

Btw: Köp det inte på Steam. Köp det på greenmangaming med rabattkoden SPACE-ISEND-LESSS så blir det 24 usd, eller runt 170kr. Då får du en kod som du aktiverar på steam så vips har du spelet där.

Använd dessutom min referall-länk om du inte har konto där än, så får du 2 usd gratis på ditt gmg-konto som du kan spendera vid köpet:

[http://www.greenmangaming.com/?gmgr=buyicavu]

Edit: "Oh no! He's giving a review and helping people save their money! Bring on the downthumbs!" ;D

Edit 2: Vet inte om rabattkoden funkar längre, men om den inte gör det, så använd istället 25OFF-ALLTH-EGAME så blir det 26.25 USD eller 182kr. Fortfarande bättre än steampriset.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

nja kolla lite filmer på detta... det är kort turn baserat :S hade hoppats på det skulle va som homeworld

Jag hade också mina hopp om detta. Hoppas verkligen att ett nytt Homeworld eller ett spel med samma känsla i sig kommer till den moderna spelvärlden. Tror inte jag ens kan få igång mitt Homeworld 2 längre på Win 7

Inaktiv
Skrivet av Empa:
Skrivet av North:

"Ändlös" låter avskräckande för mig. Hellre en tät och välregisserad värld (läs: Witcher) än en vidöppen kvantitetsvärld. När jag sitter vid datorn vill jag ha kvalitetstids.

Du verkar inte fatta vad dem menar.. spelet heter endless space..

Det är ett typiskt 4X spel, du kan inte jämföra spelet med witcher fattar du väll.

Ok kan vara som så att jag missuppfattat detta spel. Får läsa på och (eventuellt) återkomma. Det jag syftade på är att enbart storleken på en värld inte lockar mig, den måste vara välfylld också.

Medlem

EvE online? =P

Medlem

Underbart spel! Kan varmt rekommenderas för alla er som älskar turnbaserade strategispel men som tycker det är på tok för pluttigt att dominera vårt lilla jordklot (läs: Civilization).

phi
Medlem

Spelade alphan och måste säga att jag gillade det starkt. Nu väntar jag bara på att mac-versionen ska släppas.

Medlem

Det vi alla hoppades på att Spore skulle vara i rymdfasen?

Geeks Gaming
Skrivet av Bamvolle:
Skrivet av Jinxswe:

nja kolla lite filmer på detta... det är kort turn baserat :S hade hoppats på det skulle va som homeworld

Jag hade också mina hopp om detta. Hoppas verkligen att ett nytt Homeworld eller ett spel med samma känsla i sig kommer till den moderna spelvärlden. Tror inte jag ens kan få igång mitt Homeworld 2 längre på Win 7

Googla de... va lika dant med HW 1 och cataclysm men jag har fått alla att funka

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av Empa:
Skrivet av North:

"Ändlös" låter avskräckande för mig. Hellre en tät och välregisserad värld (läs: Witcher) än en vidöppen kvantitetsvärld. När jag sitter vid datorn vill jag ha kvalitetstids.

Du verkar inte fatta vad dem menar.. spelet heter endless space..

Det är ett typiskt 4X spel, du kan inte jämföra spelet med witcher fattar du väll.

Ok kan vara som så att jag missuppfattat detta spel. Får läsa på och (eventuellt) återkomma. Det jag syftade på är att enbart storleken på en värld inte lockar mig, den måste vara välfylld också.

Har du spelat ett RTS spel någon gång?


signatur
Medlem

Gillar det här spelet, men är en aningen för långsam för detta(hur kan det vara möjligt i ett turbaserat spel). brukar alltid gilla och ta det lugnt och bygga upp ett imperium långsamt men ai tillåter inte det, när jag har 10 solsystem koloniserade så har typ 20(bara ett ungefär) och detta leder till att jag alltid förlorar för att jag inte kan producera lika mycket eller forska lika snabbt. trots detta finner jag att spelet är roande, har ett trevligt interface och bra stämning

Intressant. Jag har en svaghet för Oändligheten och romantiska /filosofiska tankar om astronomi.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Köpte det precis på greenmangaming för 160,01kr med koden
25OFF-ALLTH-EGAME

Aldrig lirat något 4x spel vad jag vet så det ska bli intressant

1
Skriv svar