Rockstar lägger ner Max Payne 3-studion
Vancouver-teamet får möjligheten att omlokalisera när Rockstar expanderar i Toronto.
#rockstar, #max-payne-3, #canis-canem-edit
Därför jag utbildar mig mot Systemutveckling snarare än spel, sjukt osäker branch... vet dock inte hur det ser ut på lönefronten om osäkerheten kan vara värt det för vissa? (notch räknas inte)
Skulle inte tro att du tjänar så vansinnigt mycket mer på spelutveckling än inom andra branscher (mindre snarare, tippar jag på), såvida du inte blivit jättekänd och framgångsrik, så klart. Men det är ju svårt, och inte alla som blir det.
Kanadensiska staten pumpade in pengar och nu sticker dom?
Låter lite som random svenskt storföretag som likt en tonåring gnäller om hur jobbigt det är samt vad "alla andra får" och när pappa staten har tröttnat på att inte få något tillbaka för veckopengen så drar dom.
// edit
Jag såg nu att dom flyttar IN i ett kontor som fått stöd. Då blev det genast mycket bättre. (Fast mitt statement om svenska storföretag står fortfarande fast.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Därför jag utbildar mig mot Systemutveckling snarare än spel, sjukt osäker branch... vet dock inte hur det ser ut på lönefronten om osäkerheten kan vara värt det för vissa? (notch räknas inte)
Skulle inte tro att du tjänar så vansinnigt mycket mer på spelutveckling än inom andra branscher (mindre snarare, tippar jag på), såvida du inte blivit jättekänd och framgångsrik, så klart. Men det är ju svårt, och inte alla som blir det.
Var det jag fått för mig också, men det är ju tur det finns folk som "vågar" satsa på det.
Kanadensiska staten pumpade in pengar och nu sticker dom?
Låter lite som random svenskt storföretag som likt en tonåring gnäller om hur jobbigt det är samt vad "alla andra får" och när pappa staten har tröttnat på att inte få något tillbaka för veckopengen så drar dom.
// edit
Jag såg nu att dom flyttar IN i ett kontor som fått stöd. Då blev det genast mycket bättre. (Fast mitt statement om svenska storföretag står fortfarande fast.)
Sticker och sticker. Vancouver är trots allt också kanadensiskt, bara att det råkar vara på "fel sida" Kanada.
Heh. Såg nu att den där dumma buggen som gör att inläggen inte uppdateras med redigeringen kom igen. För jag antar att ditt svar var på mitt oredigerade inlägg.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Sorry för dubbelpost, men jag ser nu att inlägget ser fortfarande ut som om det är oredigerat. Fast klickar man på "Citera" så kommer ändringen fram.
// edit
Nu syns ändringen.
// edit igen
Vem är det som konstant ger tummen ned åt alla inlägg i nyheterna? Har sett det i flera nyheter nu.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Rockstar börjar bete sig som Activision, nu när de är stora nog. Tvinga utvecklare att skapa spel med dålig lön/arbetsförhållanden och sparka sedan dem för att slippa dela vinsten...
Precis som de gjorde med LA Noire, men denna gång kan de iaf inte skylla på dålig försäljning. Vilka $vin...
Rockstar börjar bete sig som Activision, nu när de är stora nog. Tvinga utvecklare att skapa spel med dålig lön/arbetsförhållanden och sparka sedan dem för att slippa dela vinsten...
Precis som de gjorde med LA Noire, men denna gång kan de iaf inte skylla på dålig försäljning. Vilka $vin...
Fast de avskedar inte en enda person. Läs nyheten innan du gnäller. De har erbjudit dem jobb på sina andra studios, om de vill.
DMA Design, det var ett bolag som släppte bra och annorlunda titlar. Max Payene 1 och 2 var bra men del tre verkar sakna allt det som gjorde föregångarna så bra. Jag har inget emot cinematics men det som jag sett av MP3 är ju skrattretande, kallar inte det för spel utan för en interaktiv film.
Tror många köpte MP 3 för att de gillade de tidigare spelen och jag tror dessa blev grymt besvikna. De som inte blev besvikna har nog inte spelat dessa spel eller så uppskattade de inte de saker som gjorde Max Payene till just Max Payene.
Sorry för dubbelpost, men jag ser nu att inlägget ser fortfarande ut som om det är oredigerat. Fast klickar man på "Citera" så kommer ändringen fram.
// edit
Nu syns ändringen.
// edit igen
Vem är det som konstant ger tummen ned åt alla inlägg i nyheterna? Har sett det i flera nyheter nu.
Snarare massa tummen upp i denna skulle jag vilja säga.
Snarare massa tummen upp i denna skulle jag vilja säga.
Har ändrats sedan jag skrev mitt förra inlägg. Kolla nästkommande nyheter, om nu inte trollet gör en pause bara för att vi pratar om det.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Skit samma om inläggen får tumme up eller ner! Personligen vill jag inte ha ett forum där man är rädd för att skriva vad man tycker för att det finns risk att man kommer få många tumme ner för den.
Det är därför jag också tycker att det systemet borde skrotas. Det uppmuntrar tyvärr bara till likformighet.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Därför jag utbildar mig mot Systemutveckling snarare än spel, sjukt osäker branch... vet dock inte hur det ser ut på lönefronten om osäkerheten kan vara värt det för vissa? (notch räknas inte)
Skulle inte tro att du tjänar så vansinnigt mycket mer på spelutveckling än inom andra branscher (mindre snarare, tippar jag på), såvida du inte blivit jättekänd och framgångsrik, så klart. Men det är ju svårt, och inte alla som blir det.
Du tjänar betydligt mindre i spelbranschen som systemutvecklare än gentemot andra branscher. Speciellt som junior. Efter flera år i branschen så tjänar du hyfsat men man kommer nästan alltid tjäna betydligt mer som systemutvecklare i t.ex finans/bank/säkerhet branscher.
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
Därför jag utbildar mig mot Systemutveckling snarare än spel, sjukt osäker branch... vet dock inte hur det ser ut på lönefronten om osäkerheten kan vara värt det för vissa? (notch räknas inte)
Skulle inte tro att du tjänar så vansinnigt mycket mer på spelutveckling än inom andra branscher (mindre snarare, tippar jag på), såvida du inte blivit jättekänd och framgångsrik, så klart. Men det är ju svårt, och inte alla som blir det.
En "vanlig" spelutvecklare tar en pisslön med tanke på hur hårt och mycket man måste arbeta. Detta så klart för att det är väldigt svårt och väldigt dyrt att göra datorspel, och för att det finns så många passionerade utvecklare som hellre tar en pissig lön för att göra kultur och konst istället för system BAM!
subterranean homesick alien
Rockstar börjar bete sig som Activision, nu när de är stora nog. Tvinga utvecklare att skapa spel med dålig lön/arbetsförhållanden och sparka sedan dem för att slippa dela vinsten...
Precis som de gjorde med LA Noire, men denna gång kan de iaf inte skylla på dålig försäljning. Vilka $vin...
Fast de avskedar inte en enda person. Läs nyheten innan du gnäller. De har erbjudit dem jobb på sina andra studios, om de vill.
Har du den blekaste aningen om vart Vancouver ligger gentemot Toronto? Du är medveten om att majoriteten av spelutvecklarna är människor med fru och barn? Inte så jävla lätt att flytta från Trelleborg till Kiruna bara för att företaget bestämt sig att öppna sin studio där.... TÄNK lite förfan. Jag jobbade på ett företag som gjorde precis så. Flyttade utvecklingsgruppen från Sthlm till Gbg och erbjöd alla utvecklare i sthlm jobb nere i göteborg. Jo tjena det går ju jättebra att pendla varje dag när du har en fru med jobb och kids som har sina liv i stockholm. Och det avståndet är flertalet gånger mindre än vancouver-toronto kan jag garantera dig. Att erbjuda utvecklarna jobb i toronto är bara en gest och inget mer. Betyder typ tack o adjö.
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
men vafan max payne3 var ju sjukt välgjort
Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande.
men vafan max payne3 var ju sjukt välgjort
Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande.
Kan du vara lite mer konkret? Vad i spelet var det som var "passé, frustrerande och otroligt fördummande"? Jag är uppriktigt intresserad.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
men vafan max payne3 var ju sjukt välgjort
Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande.
Frusterande och otroligt fördummande, den tar jag! Konsolanpassat oja! Sen använder man en mindre yta till att skjuta lite sen är det en cutscene som för en vidare i spelet där Max säger någon halvtaskig oneliner om hur mörkt livet är, motsvarande, verkligen hela jävla tiden.
Sen kan man ju undra varför det ständigt ligger någon "fylle-effekt" Över skärmen med blinkande ljus och suddighet, de kanske tyckte det såg coolt ut i början, men det är fan för jävligt, så jävligt att jag skulle vilja slå fanskapet som gjorde skiten!
Approved by Remedy, Remedy är fan döda i mina ögon nu! För det här är lika mycket Max Payne som George Lazenby är James Bond.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
men vafan max payne3 var ju sjukt välgjort
Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande.
Kan du vara lite mer konkret? Vad i spelet var det som var "passé, frustrerande och otroligt fördummande"? Jag är uppriktigt intresserad.
Rockstar börjar bete sig som Activision, nu när de är stora nog. Tvinga utvecklare att skapa spel med dålig lön/arbetsförhållanden och sparka sedan dem för att slippa dela vinsten...
Precis som de gjorde med LA Noire, men denna gång kan de iaf inte skylla på dålig försäljning. Vilka $vin...
Fast de avskedar inte en enda person. Läs nyheten innan du gnäller. De har erbjudit dem jobb på sina andra studios, om de vill.
Snarast så att de erbjuder dem att söka nya jobb med potentiell förtur i en helt annan ort. Trevligt om du när du väl skaffat ett jobb en dags möts av meddelandet "tyvärr lägger vi ner, men välkommen att söka samma tjänst när vi öppnar i Kiruna", tror inte du hurrar...
men vafan max payne3 var ju sjukt välgjort
Jo, det var välgjort på samma sätt som Windows 8 förmodligen är välprogrammerat. Det var likväl ett designmässigt vrak där mängder av dåliga idéer förstörde Remedys fantastiska spelserie. Passé, frustrerande och otroligt fördummande.
Kan du vara lite mer konkret? Vad i spelet var det som var "passé, frustrerande och otroligt fördummande"? Jag är uppriktigt intresserad.
Passé skulle jag nog hävda att bullet cam var. Det var asfränt att se en kula vissla fram och landa pladask i ansiktet på någon i slow motion för ett par år sedan. Därefter kom Sniper Elite 2.0 med sin x-ray killcam som låter dig i se kranium splittras i bitar, organ penetreras och testiklar förvandlas till slafs. Ärligt talat - har man spelat det spelet (som kom ut en dryg månad innan Max Payne 3) så kan man inte ta sig an Max Paynes bulletcam med annat än en trött gäspning.
Frustrerande skulle jag kalla spelets tendens till att avbryta gameplay var 30:e sekund (om ens det) med en ny filmsnutt från tredje person. Ska Max titta ut över en utsikt? Filmklipp. Ser Max någon i horisonten? Filmklipp. Ska Max smyga bakom en mur? Filmklipp. Ska Max gå genom en vanlig jävla dörr? Filmklipp. Händer det något i horisonten, typ en elaking skjuter en civilist? Filmklipp. Man vill ju inte riskera att spelaren är fräck nog att vända kameran åt ett annat håll när utvecklarna slitit så hårt med motion capture och allt.
Fördummande? Spelets enerverande egenhet att leda dig in i varje actionscen som om du vore ett barn. Varenda jävla filmklipp går ut på att Max larvar fram och dyker ned bakom en låda så att du, när du väl får börja spela, är omgiven av gormande brassar som alla brassar (pun intended) på med ammo mot dig och ditt gömställe som är samma varenda gång du spelar.
Vad hände med historieberättande där spelaren läts tillåtas bestämma själv hur mycket han ville se och höra? Vad hände med spel som låter dig välja hur och varifrån du vill anfalla? Sen när blev spelare sådana ADHD-barn att de inte ens kan tillåtas att behålla sin rörelsefrihet då de ska passera genom en vanlig simpel dörr? Vad hände med kommunikation som sker utan att spelet måste stanna upp och panorera ut i tredje person så att vi kan få se den reaktion som aldrig kommer från Max stendöda ansikte?
Förutom allt det här så har vi då den otroligt dumma idén att låta Max åka till soliga brasilien. Max som karaktär är själva essens av en kall steril stad storstadsmiljö med grå siluetter, mörka barer och ständigt regnande. Vem fan vill se den jeppen stå i hawaii-skjorta och rakat huvud, pepprandes en kulspruta mot en massa fotbollskåta gatubarn i pastellfärgade shorts som viftar med rostiga revolvar? FEL FEL FEL.
Och vad hände med Mona Sax? Spelvärldens coolaste Femme Fatale? Istället förväntas vi köpa att Max mår dåligt för att dåliga saker händer en familj han föraktar och hatar av hela sitt hjärta och bara hänger runt för att få hyran betald.
Typ så.
Som Barking Dog Studios: Homeworld: Cataclysm, Counter-Strike (diverse kartor för Valve), Global Operations och Treasure Planet: Battle at Procyon.
Med namnet Rockstar Vancouver: Diverse Bully, och Max Payne 3
Ingen oförglömlig spelstudio enligt mig.
Mjauv - Fick ungefär samma tankar när jag spelade kampanjen på Battlefield 3 (Firefox stavningskontroll vill ändra till Debattledare 3). Tycker annars Max P3 var rätt okej men jag såg MP3t inte som ett spel. Mer som en interaktiv film och som det: klyscha, god hjärndöd underhållning.
Det var detta...