Pc-exklusiva Fortnite är första Unreal Engine 4-spelet

Robot
Pc-exklusiva Fortnite är första Unreal Engine 4-spelet

Samla resurser och bygg ditt försvar under dagen, försvara dig mot sattyg och troll på natten. Epic Games kommande storsatsning till pc kan bli något utöver det vanliga.

#nyhetstips, #epic-games, #fortnite


Medlem
Pc-exklusiva Fortnite är första Unreal Engine 4-spelet

Pc exklusivt gillas <3

Medlem

Gillar idén! Och att det är PC-exklusivt än så länge, vilket kommer innebära bättre kvalité.

Multiplattform (dator och konsol) innebär 99% av gångerna att kvalitén blir lidande. Det enda spel jag kan tänka på som inte led av detta är Portal 2.

Ser fram emot detta iaf

Medlem

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Medlem

Var känner jag igen det ifrån...?
Verkar skithärligt, givet köp!

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Hur trevligt det än låter så tvivlar jag på att spelet kommer kännas bra balanserat om man är fler än 4. Fast man kan ju alltid hoppas, än så länge vet vi ju inte så mycket om spelet.

Medlem

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Vad spelar det för roll? UE är ju multiplattform...

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Som de sa så kan Unreal Engine 4 anpassas till mycket sämre datorer och därmed fungerar den även på nuvarande generationens konsoler.

Läs igenom artikeln innan du slänger ut en massa skit.

-Edit-
I alla fall om de kan skala ner den så pass mycket som de påstod vilket borde vara runt UE3s grafik.

Geeks Gaming
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Vad spelar det för roll? UE är ju multiplattform...

Kan det va för att UE4 inte är utvecklat till console än???

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Hur trevligt det än låter så tvivlar jag på att spelet kommer kännas bra balanserat om man är fler än 4. Fast man kan ju alltid hoppas, än så länge vet vi ju inte så mycket om spelet.

Balans är mindre viktigt imo. Det är ju inget pvp-spel vad jag förstått. Det viktiga är att det är roligt och lagom utmanande. Det är mindre roligt att vara tvungen att dela upp sig i två halv-fulla games för att man råkar vara 5-6 polare.

Medlem

Jag tänker minecraft kreativitet, fast med finn grafik ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Vad spelar det för roll? UE är ju multiplattform...

Kan det va för att UE4 inte är utvecklat till console än???

Jag tvivlar på detta, jag kan nästan lova dig att de utvecklar UE på sådant sätt att den är plattforms-oberoende från start med mindre justeringar i de övre lagren beroende på målplattformen.

Däremot är ju knappast "engine-logiken" PC-exklusiv, skulle aldrig fungera att utveckla efter en sådan model idag.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Hur trevligt det än låter så tvivlar jag på att spelet kommer kännas bra balanserat om man är fler än 4. Fast man kan ju alltid hoppas, än så länge vet vi ju inte så mycket om spelet.

Balans är mindre viktigt imo. Det är ju inget pvp-spel vad jag förstått. Det viktiga är att det är roligt och lagom utmanande. Det är mindre roligt att vara tvungen att dela upp sig i två halv-fulla games för att man råkar vara 5-6 polare.

Men hur roligt är det att vara låt oss säga 6 pers i en singelplayerkampanj som kanske är anpassat för 2 pers? Och då pratar jag om allt från level design till antalet fiender osv. Det här är ett överlevnadsspel, likt Left 4 Dead, och det ska krävas en enormt stor hord av fiender för att bli utmanande i fall man är så många som 6 till 8+.

Har spelet en öppen miljö så är det bara att välkomna mer än 4 players i coop, men är det trånga miljöer som tunnlar, korridorer m.m. i spelet så tycker jag att 4 players känns som en bra gräns.

Geeks Gaming
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Vad spelar det för roll? UE är ju multiplattform...

Kan det va för att UE4 inte är utvecklat till console än???

Jag tvivlar på detta, jag kan nästan lova dig att de utvecklar UE på sådant sätt att den är plattforms-oberoende från start med mindre justeringar i de övre lagren beroende på målplattformen.

Däremot är ju knappast "engine-logiken" PC-exklusiv, skulle aldrig fungera att utveckla efter en sådan model idag.

Vad jag har hört från alla håll och kanter är att consoler klarar inte av UE4 och den enda som så fall skulle göra de är WiiU när den släpps

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Flugsaft:

Klart som fan de är PC exklusivt när det är Unreal engine 4.

Vad spelar det för roll? UE är ju multiplattform...

Kan det va för att UE4 inte är utvecklat till console än???

Jag tvivlar på detta, jag kan nästan lova dig att de utvecklar UE på sådant sätt att den är plattforms-oberoende från start med mindre justeringar i de övre lagren beroende på målplattformen.

Däremot är ju knappast "engine-logiken" PC-exklusiv, skulle aldrig fungera att utveckla efter en sådan model idag.

Vad jag har hört från alla håll och kanter är att consoler klarar inte av UE4 och den enda som så fall skulle göra de är WiiU när den släpps

Du verkar ha rätt, har googlat runt lite och hittar inget som pekar på Xbox 360-stöd. Blev antagligen lite lurad av:

Citat:

"Bakom kulisserna ligger att det är tänkt att i princip alla med en inte allt för uråldrig dator kommer kunna spela spelet, eftersom Unreal Engine 4 är Epics mest skalbara spelmotor någonsin."

"Mest skalbara" i mitt huvud skrek att den skulle fungera även till den här generationens konsoler, men men, jag är huvudsakligen PC-spelare nuförtiden så det spelar ingen större roll

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Hur trevligt det än låter så tvivlar jag på att spelet kommer kännas bra balanserat om man är fler än 4. Fast man kan ju alltid hoppas, än så länge vet vi ju inte så mycket om spelet.

Balans är mindre viktigt imo. Det är ju inget pvp-spel vad jag förstått. Det viktiga är att det är roligt och lagom utmanande. Det är mindre roligt att vara tvungen att dela upp sig i två halv-fulla games för att man råkar vara 5-6 polare.

Men hur roligt är det att vara låt oss säga 6 pers i en singelplayerkampanj som kanske är anpassat för 2 pers? Och då pratar jag om allt från level design till antalet fiender osv. Det här är ett överlevnadsspel, likt Left 4 Dead, och det ska krävas en enormt stor hord av fiender för att bli utmanande i fall man är så många som 6 till 8+.

Har spelet en öppen miljö så är det bara att välkomna mer än 4 players i coop, men är det trånga miljöer som tunnlar, korridorer m.m. i spelet så tycker jag att 4 players känns som en bra gräns.

Men sätt max players till två då när du hostar? Problemet löst om du känner att det inte är utmaning nog om man kör flera Och sedan när är _singleplayer_ kampanjer balanserade för _två_ spelare iaf? Jag förstår vad du menar, men jag är en nitpicker.

Tycker bara det är fel att begränsa antalet spelare till allt för låga siffror. Om man bara har 1-2 vänner kan man lätt kompensera för det själv i de flesta spel (ge dig själv begränsningar/höj svårighetsgraden) men om man har fler än vad spelet tillåter finns det inget man kan göra!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Jag tänker minecraft kreativitet, fast med finn grafik ^^

Vart såg du fin grafik? Såg inte direkt något man sett av UE4 där.. bara kantiga gubbar.
Fast du menade antagligen gentemot Minecraft.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Är detta ett FPS eller? Tycker mig ha läst om det men har inte lyckats förstå om det är FPS eller ej

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av wrajjt:

Snälla säg att "PC exklusivt" innebär mer än 4 personers co-op.

Hur trevligt det än låter så tvivlar jag på att spelet kommer kännas bra balanserat om man är fler än 4. Fast man kan ju alltid hoppas, än så länge vet vi ju inte så mycket om spelet.

Balans är mindre viktigt imo. Det är ju inget pvp-spel vad jag förstått. Det viktiga är att det är roligt och lagom utmanande. Det är mindre roligt att vara tvungen att dela upp sig i två halv-fulla games för att man råkar vara 5-6 polare.

Men hur roligt är det att vara låt oss säga 6 pers i en singelplayerkampanj som kanske är anpassat för 2 pers? Och då pratar jag om allt från level design till antalet fiender osv. Det här är ett överlevnadsspel, likt Left 4 Dead, och det ska krävas en enormt stor hord av fiender för att bli utmanande i fall man är så många som 6 till 8+.

Har spelet en öppen miljö så är det bara att välkomna mer än 4 players i coop, men är det trånga miljöer som tunnlar, korridorer m.m. i spelet så tycker jag att 4 players känns som en bra gräns.

Men sätt max players till två då när du hostar? Problemet löst om du känner att det inte är utmaning nog om man kör flera Och sedan när är _singleplayer_ kampanjer balanserade för _två_ spelare iaf? Jag förstår vad du menar, men jag är en nitpicker.

Tycker bara det är fel att begränsa antalet spelare till allt för låga siffror. Om man bara har 1-2 vänner kan man lätt kompensera för det själv i de flesta spel (ge dig själv begränsningar/höj svårighetsgraden) men om man har fler än vad spelet tillåter finns det inget man kan göra!

Gears of War 1, Army of Two, Kane & Lynch, Resident Evil 5 för att nämna några spel som skulle vara omöjliga att ha fler än 2 player coop tack vare hur storyn ser ut.

Vad jag tycker spelar ingen roll. Det är vad utvecklarna anser är roligast som avgör. Ett exempel är att DICE valde en maxgräns på 64 players i BF3 trots att spelet stöder mer, men dom valde 64 för att dom ansåg att spelet blev roligare då.

Visst har jag också varit med om att vänner har blivit utanför, och även jag i bland, när man t.ex. har lirat L4D eller vad man nu har lirat, men gränsen finns där av en anledning. I L4D finns det t.ex. bara fyra överlevare, och är man två som lirar så fylls dom tomma platserna upp av botar som suger. Tänk dig då att lira själv med kanske 7 botar om man hade haft en gräns på 8 players, det hade nog varit ett rent helvete. Så därav så lämpar sig vissa spel bättre med en maxgräns på 2 eller 4. Allt beror på hur spelet är uppbyggt.

Medlem

Exklusivt må ju vara, men något häftigare hade de allt kunnat komma med. Som det är nu rycker man mest på axlarna åt Fornite.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Av det lilla som visats så verkar det klart intressant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Verkar vara ett spel för mig. Kommer helt klart testa det.

Medlem

Det verkar ju vara lite RTS-aktigt så det passar nog bra

1
Skriv svar