Europa Universalis IV tillkännagivet

Medlem

Kan man jämföra detta med civ?

Medlem

Äntligen! En hardcore game tillkännagivet! Europa universalis är för hardocre gamers!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Fan va gött!!
Shut up and take my money!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan man jämföra detta med civ?

Den stora skillnaden är att allt sker i realtid i EU4, dock kan man pausa samt anpassa hastigheten. Sen så är det på många sätt (iaf enligt mig) betydligt mer avancerat med bland annat mer fokus på diplomati. Det kan kännas svårt att lära sig spelet från början men det är väldigt belönande.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Taklagarn:
Skrivet av StrongBad:

OMG byt motor!

Du är medveten om att EU IV kommer att vara Clausewitz 2.5 va? Medan EU III är i Clausewitz 1.0...

Men, ni kan inte tänka er vilket leende det blev på mig när de annonserade det här på livestreamingen igår!

Det var sarkasm.

Nu är det ju så att det är lite halv svårt att uppfatta sarkasm på nätet vettu, särskilt utan några smileys eller liknande...

Skrivet av Redstar:

Kan man jämföra detta med civ?

Att jämföra det med Civ vore lite som att jämföra med Total War, det har vissa likheter, fast helt skillda spel!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Har över flera hundra timmar gametime med eu3 sen releasen. spelar alltid minst 100 timmar för varje ny expansion och spelar fortfarande regelbundet med vänner. helt klart den bästa spelserien genom tiderna! CK2, Vicky och Hoi i all ära, men det är EU som är paradoxs flaggskepp!

Detta ser jag verkligen fram emot. Paradox, en av dom få utvecklarna som fortfarane vet hur man proddar PC-spel, och inte massa sketna konsollportar med achivments/unlocks för varande jävla sak man gör. Paradox håller fanan högt fortfarande. Tack

Inaktiv

What! Har det kommit en TREA på Europa Universalis!!!?

EU är ju ett av de absolut bästa strategispel som gjorts!!

Längtar till 4an nu, men får väl ta en titt på 3an innan dess!

Medlem

Gött, dock har jag svårt att hitta folk att spela med när det kommer till EU, HoI, CK, Victoria och så vidare.

Medlem

Åh det ska bli spännande, EU3 föll mig aldrig riktigt i smaken då jag tyckte det saknade all historik. Men EU2 med AGCEEP spelar jag fortfarande åtminstone. Jag hoppas att fyran blir mer som EU2 men med mer features.

Medlem

Får hoppas på ett Hearts of Iron 4 också då inom en snar framtid.

12
Skriv svar