Psygnosis/Sony Liverpool stängs ner

Robot
Psygnosis/Sony Liverpool stängs ner

Ryktades jobba med ett nytt Wipeout till Playstation 4 innan portarna stängdes för gott.

#sony-liverpool, #psygnosis, #wipeout, #sony


Medlem
Psygnosis/Sony Liverpool stängs ner

RIP

Wipeout HD är bland de absolut bästa spel som gjorts de senaste 5-10 åren.

Jag tar en drink till en trailer och en gammal musikvideo.

Medlem

Deras meritlista domineras ju av skräp så det var väl knappast någon förlust.

Inaktiv

Jag har så många goda minnen från tiden då man gladeligen spelade WipEout på sin PlayStation One. Idag domineras istället mitt spelande av WipEout HD för PlayStation 3 och resterande spel får istället återupplevas fast med 1080p kvalité i emulatorer som PCSXr eller PCSX2. Tänk att de alltid är de goda som ska lägga ner, kan inte göra annat än att fälla några tårar.

Idag dog en del av mig. :'(

Medlem

Glömmer aldrig Shadow of the beast serien till amiga, riktigt grymma spel på sin tid imho.

Goodnight, and goodluck!
Lyckönskningar för framtiden och tacksamhet för tiden som varit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Petrik:

Glömmer aldrig Shadow of the beast serien till amiga, riktigt grymma spel på sin tid imho.

Jag tror jag fortfarande har kvar de T-shirts som följde med de två första spelen någonstans.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Deras meritlista domineras ju av skräp så det var väl knappast någon förlust.

va snacka du för skit? dom är legender inom Amiga scenen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Barbarian var grymt på sin tid.

Medlem

Jävla helvetes skit....

Wipeout HD är ett av de spel jag ägnat mest timmar åt på min ps3 och sett till innehåll/pris utan tvekan ett av de mest värda köp man kan göra till sitt tvspel.

Hade så jävla mycket sett fram emot en riktig uppföljare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vem glömmer spel som man suttit o svurit åt en hel del (svåra rackare), Baal, Barbarian och Shadow of the Beast... här är en liten lista över deras spelsläpp:
http://www.psygnosis.org/games/

Medlem

Vet inte om jag spelat så många spel från Psygnosis på PC men jag gillar flera av de som kom till Amiga'n starkt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Skit inget mer Wipeout!

Psygnosis var/är legender! Kommer ihåg när man körde "Shadow of The Beast", riktigt grymt på sin tid.

R.I.P

Medlem

Tror garanterat vi kommer få se ett nytt Wipeout någon gång i framtiden, utvecklat av en annan Sony-studio. I jämförelse så får ju även Microsofts tre största spelserier nya utvecklare (Halo 4, Forza Horizon och GoW4).

gnu
Medlem

hade mycket kul med wipeout/overboard/g-police demosarna

Medlem

Om jag inte minns fel så var mitt allra första spel jag någonsin spelade ett bil-racer spel från just Psygnosis. Trodde faktiskt att de redan hade försvunnit, men tråkigt är detta i alla fall

Medlem

Wipeout 2097 - kanske det bästa soundtrack / bästa skivan någonsin

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Petrik:

Glömmer aldrig Shadow of the beast serien till amiga, riktigt grymma spel på sin tid imho.

Jag tror jag fortfarande har kvar de T-shirts som följde med de två första spelen någonstans.

Samma här, och planscher. Det var på den tiden då man fick mer i normalutgåvan (enda varianten) av ett fysiskt spelex än man får i Collector's Edition idag.

Shadow of the Beast är en odödlig klassiker! Spola till ~4:59 för en av de mest minnesvärda delarna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nej vad trist ... Hade finfina minnen av att spela Wipeout 3 och Destruction Derby på gamla goa PS1

KoP
Medlem

Aaaw.. Psygnosis. Kult-studio med många bra titlar i sin ryggsäck. :/ Dom gjorde helt klart
90-talet roligare.

Medlem

Dom lägger ner namnet. Folket bakom har ju varit borta sedan länge, länge.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av azag777:

Barbarian var grymt på sin tid.

Obliterator likaså. Har fortfarande kvar planschen man fick med spelet någonstans.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem
Skrivet av Paddington:

Dom lägger ner namnet. Folket bakom har ju varit borta sedan länge, länge.

Jo jo.. men bara namnet räcker för att frambringa en del minnen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Petrik:

Glömmer aldrig Shadow of the beast serien till amiga, riktigt grymma spel på sin tid imho.

Jag tror jag fortfarande har kvar de T-shirts som följde med de två första spelen någonstans.

Det är vi nog många som har. En av mina vänner har den dessutom på sig emellanåt


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Lemmings spelade man lite väl mycket när det begav sig

Förhoppningsvis går de vidare och bildar en annan studio.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar