Robot
Guild Wars 2

Åratal av väntan är över, Guild Wars 2 har äntligen släppts och Tyria har välkomnat de hundratusentals spelarna. Efter timmar av äventyrande vet vi om det är den revolution alla hoppats på.

#guild-wars, #guild-wars-2, #arenanet, #mythic, #warhammer-online-age-of-reckoning, #dark-age-of-camelot, #the-secret-world, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Guild Wars 2

Blir till att läsa till maten strax!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

- Sämsta combatsystem i världshistorien.

Annars så är det ett grymt spel.

gnu
Medlem

själv sätter jag 3/5

Inaktiv

WvWvW är det roligaste jag haft i MMO-väg på år. Självklart är det som du säger inte lika kul när en server dominerar de andra. Men de senaste dagarna har det varit väldigt jämnt på kvällstid mellan den server jag spelar på (Piken Square) och våra motståndare.

Medlem
Skrivet av Skater93:

- Sämsta combatsystem i världshistorien.

Annars så är det ett grymt spel.

Vadå sämst? De e ju asnajs


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Jaha, skickar räkningen för månadens förlorade tid till er FZ!

EDIT: förlorad tid för att den spelas bort. Det var en komplimang, shit! Lower your pitchforks people!

Medlem
Skrivet av Skater93:

- Sämsta combatsystem i världshistorien.

Annars så är det ett grymt spel.

Naawh, stackarn kan inte sikta med sin Whirlwind?

Medlem

5/5 lite i överkant eller!!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Skater93:

- Sämsta combatsystem i världshistorien.

Annars så är det ett grymt spel.

Vad är det som är så "sämst" med det, om jag får fråga?

5/5 Är ett väldigt överdrivet betyg, själv stod jag inte ut efter level 15.

Medlem

Jättebra recension Men en sak jag reagerade på var detta.

Citat:

Overflow-mekaniken, som ersätter regelrätta köer och låter dig spela ändå medan du väntar på att bli insläppt i den "verkliga" världen, känns krånglig och onödig (instans-teknologi, där extra kopior av världen skapas om för många spelare befinner sig i samma område, existerar utan större problem i väldigt många mmo vid det här laget).

Hur kan man säga att overflow-tekniken är onödig och krånglig? Jag kan hålla med om att den har haft sina problem nu i början. Men de problemen tar jag utan att tveka om jag får lov att spela direkt, istället för att stå i kö i 2-3 timmar.

Medlem

Förtjänar inget annat än just 5/5. Så mycket content / replay value.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Gick lite snabbt med korrekturläsningen? släppts i stället för släpptes i början och välkomnat stavas det väll och inte välkommnat? Ska läsa resten när jag kommer hem.

Medlem

Utan tvekan en solklar femma för min del också. Ett så förbannat väldesignat spel!

Är lite förvånad att många inte trivs i det, särskilt klagomålet över combat-systemet? Nåväl, smaken som baken antar jag...

För min del är detta nog precis vad MMORPG världen behövde. Jag har blivit så fruktansvärt trött på MMORPGs för övrigt. Samma visa varje gång. Detta känns uppfriskande! Jag spelar inte allt för länge på en och samma gång, men eftersom det inte finns en månadskostnad så vågar jag logga ut och spela andra spel samtidigt. Jag känner inte mig tvingad att tycka om det, men istället låter Guild Wars 2 mig att ha fler intressen än enbart GW2.

Överdrivet eller ej, för mig är det ett mycket välförtjänat betyg.

Medlem

Tycker kanske att 5/5 är lite högt, skulle personligen satt 3,5/5
.
Då jag personligen tycker att spelet brister på flera punkter, bla. så är instancer så sjukt röriga så jag orkar inte med dom.
Verkar inte finnas någon struktur på aggro systemet alls, mer än att mobs föredrar att gå på spelar som står långt ifrån dom.

Första veckan or so har varit rent kaos där ingame mail, servrar och trading posten har kraschat lite slumpvis.

Combatsystemet är halvdåligt, slutar ofta med att man drar åt sig fler mobs när man dödar nått som ranged och mobs spawnar så jävla fort, dör nästan uteslutande ifrån att jag slåss mot någon "Veteran nått" och alla mobs runt spawnar om.

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Dock. så gillar jag pvp för första gången i mitt MMO-liv, WvW är great.
De olika områderna är general super, ser snyggt och prydligt ut osv.

Slutsatsen, spel med potential tyvärr så släppte man spelet förtidigt (för att hinna före MoP?) vilket tyvärr märks..
Kommer säkert att patchas till, men trist för oss som väntat.

och när ska MMO världen ge sig, många av armour seten är återigen bara en bepansrad BH för damerna.. börjar bli så less på det..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Medlem

Det är ett riktigt grymt spel med väldigt mycket att göra, men 5/5 kan jag nog inte hålla med om. Jag är nog mer inne på 4/5. Jag tycker att röstskådespeleriet och storyn i överlag drar ner betyget lite. Visst, du kan välja vilken väg storyn ska gå, men det är knappast så jag får känslan att, "oh shit, nu var det ett tufft beslut att fatta, det här kommer ju att förändra allt", utan det är snarare, "jaha, vad fan kommer jag missa nu då om jag väljer det här i stället för det där, jag undrar vad som kan vara roligast".

Som sagt, ett bra spel, men det är inte perfekt utan har sina brister.

Medlem

Fin recension, tack! Hade inte heller kunnat sätta ett mindre betyg än 5. Det är ett enormt spel, och de har, helhetsmässigt sett, lyckats perfekt.

Medlem

4/5 sätter jag
Roligt spel, men tyvärr fångar det mig inte som t.ex WoW en gång gjorde. Jag blir liksom inte intresserad av var jag är och varför, inte för att det inte är snyggt eller bra i sig för det är det verkligen, men saknar lite mening/själ liksom.

Sen är jag inte förtjust i hur instanserna funkar. Dåligt system för jag måste hålla på att skriva som bara den för att komma med i en grupp och när man äntligen kommer in så kvittar det om du är lvl 40 till 30 instans för du skalas ner och blir "dålig" så du kan inte riktigt känna dig bra. Spelet skulle ju inte vara i behov av tank/healer som i andra mmos, men du bör va tank om du vill komma med i instanser snabbt och en instans blir nästan omöjlig utan tank.

Låter som jag sågar spelet, men så är inte fallet. Riktigt kul annars, välgjort, snyggt och många gånger sjukt roligt som WvW eller när man slåss på ett dynamiskt event med massor av människor

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Kanske är dags att updatera hårdvara eller drivrutiner då.
Jag kör spelet maxat och har varit på flera ställen med många spelare samtidigt utan att få något fps drop.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Aldrig varit mer om ett mer overrated spel. Combatsystemet som det talats så mycket om är värdelöst och långt ifrån innovativt. "Quest" = 100% grind. Events är okreativa, tråkiga och oftast onödigt långa. Dålig movement och combat gör att PvP känns segt och outmanande. UI't är bland det fulaste jag sett. Förstår inte hur någon kan tycka att detta är speciellt bra, men tänker inte döma! 2/5.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mytacism:

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Kanske är dags att updatera hårdvara eller drivrutiner då.
Jag kör spelet maxat och har varit på flera ställen med många spelare samtidigt utan att få något fps drop.

i5, 2x560ti, 16gb ram, nej inte ett fel på min sida.

spelar förövrigt ingen roll vilka inställningar jag kör på, spikar runt endå, har flera kompisar som upplever samma sak.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det är 50/50. För vissa fungerar spelet perfekt som för mig men för andra t.om med bättre grejer än mig funkar det dåligt så har nog inte med hårdvaran i säg att göra för de flesta.

Inaktiv

Helt klart ett av få spel som verkligen gjort sig förtjänt av 5/5. Det självklart finns det rum för förbättring men spelet är redan nu mästerligt. Kör med min lvl 47 Charr Engineer som är huntsman/leatherworker och står fast vid det jag kommenterade förut på raporten från early access att jag aldrig haft så här roligt i ett mmorpg. Det är sjukt beroendeframkallande och otroligt givande. Både pve och pvp är en fröjd. 5/5 är överdrivet? Dra åt helvete.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mytacism:

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Kanske är dags att updatera hårdvara eller drivrutiner då.
Jag kör spelet maxat och har varit på flera ställen med många spelare samtidigt utan att få något fps drop.

Kanske testa en omformatering eller något? Min mid-end pc som jag köpte i början av sommaren klarar högsta grafikinställningarna utan fps-drop, spelar ingen roll vart jag är eller hur många spelare som finns på skärmen.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mytacism:

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Kanske är dags att updatera hårdvara eller drivrutiner då.
Jag kör spelet maxat och har varit på flera ställen med många spelare samtidigt utan att få något fps drop.

i5, 2x560ti, 16gb ram, nej inte ett fel på min sida.

Jo något måste vara fel.
Jag spelar med en i7, 2x580, 8 gb ram. Droppar inte under 100 en enda gång.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Personligen inget mästerverk.. men 4/5 skall det lätt ha. Det är ju ändå ett spel jag lägger ner tid på nu så..

Hejja Hejja!

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Mytacism:

Spelet är också sjukt dåligt optimiserat, har allmänt låg fps och fpsn spikar som om den hoppade fallskärm ibland.

Kanske är dags att updatera hårdvara eller drivrutiner då.
Jag kör spelet maxat och har varit på flera ställen med många spelare samtidigt utan att få något fps drop.

Kanske testa en omformatering eller något? Min mid-end pc som jag köpte i början av sommaren klarar högsta grafikinställningarna utan fps-drop, spelar ingen roll vart jag är eller hur många spelare som finns på skärmen.

Eftersom jag har noll problem i andra spel så har jag absolut ingen lust att kränga om datorn i onödan bara för att anet inte kan optimera sitt spel bra från början.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

Skriv svar