Valve: Windows 8 blir Microsofts fall

Nej Windows blir Valves fall mohahaha!!!

Medlem
Skrivet av Parzec:

Denna där bilden glömmer ett av Microsofts bästa OS, Win2k.

Win2k var dock mer för företagen...
Själv så skulle jag kunna använda mig av XP om det nu var så att den hade DX11, vilket är i stort sett enda anledningen till att jag gick över till Win7.
Win8 är en tablettleksak så den struntar jag helt i.

Medlem

Jag kommer ihåg windows NT (aka Nice Try). Totallt värdelös var den, en dåligt windows 2000. Tur att vi har 7 just nu, bara o skita i 8an o vänta på nästa (som förhoppningsvis blir något för oss!)

Medlem
Skrivet av intro18:

Nej Windows blir Valves fall mohahaha!!!

Om nu Microsoft låser in Windows 8 som det tänker göra med Metro Appar så kommer nog Microsoft att falla för det kommer att bli åtalade från höger till vänster i EU och USA för att det blockar ute konkurrenter. Det är detta Valve ogillar vilket är förstårligt efter som det är en av de konkurrenter som finns.

Gör de denna inlåsning kommer det bli dyrt för Microsoft, men det kommer även att göra så att en hel del folk lämnar Microsoft. För det är ganska många som vill ha makten över sin dator och inte tvärt om. Vilket kommer att leda till att alternativen så som Linux kommer att få en större skara användare, vilket betyder att det blir en intressantare platform för utvecklare av även spel.

När Linux växer blir det svårt för företag och privat personer att motivera Windows priset och man går i större utsträckning över till Linux och andra alternativ som också kommer att växa. Vilket är början på Microsofts undergång.

Medlem
Skrivet av koleny:

Jag kommer ihåg windows NT (aka Nice Try). Totallt värdelös var den, en dåligt windows 2000. Tur att vi har 7 just nu, bara o skita i 8an o vänta på nästa (som förhoppningsvis blir något för oss!)

Windows NT var det stabilaste OS som har funnits helst NT 3.51, efter efter det var Widnows 2k helt suveränt.

Finns nämligen en orsak till varför Windows NT var snabbt och stabilt och det är att det egentligen är OS/2 istället för Windows. NT är nämligen Microsofts egna version av OS/2 sedan de lämnade sammarbetet med IBM.

Sedan är NT mera känt som Neanderthal Technology och inte Nice Try

Medlem
Skrivet av Parzec:

Denna där bilden glömmer ett av Microsofts bästa OS, Win2k.

Egentligen inte, då den fokuserar på "Hemma" varianterna av Windows.

Windows 2000 var en Server utgåva. Isåfall skulle bilden innehålla alla NT verisioner, och alla Windows Server (2003,Home,2008) etc.

Men jag håller med om att när Windows ME var det som var poppis, körde jag 2000 efter SP hade släppts, så det gick att spela i det

Btw, sett några nämna Windows 3.1, det var fan ingen skit när det begav sig ska jag tala om. Det skulle många försöka sig på att testa om dom tycker att Windows 8 är annorlunda än det vi har idag. Jag kommer förmodligen inte köra Windows 8, jag tror Gabe har rätt i det han säger, och jag tror att satsningen på Linux kommer att ge ökad effekt för att fler ska övergå till Linux.

Tänk er om Half-Life 3 blir linux exklusivt i början?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av koleny:

Jag kommer ihåg windows NT (aka Nice Try). Totallt värdelös var den, en dåligt windows 2000. Tur att vi har 7 just nu, bara o skita i 8an o vänta på nästa (som förhoppningsvis blir något för oss!)

Windows NT var det stabilaste OS som har funnits helst NT 3.51, efter efter det var Widnows 2k helt suveränt.

Finns nämligen en orsak till varför Windows NT var snabbt och stabilt och det är att det egentligen är OS/2 istället för Windows. NT är nämligen Microsofts egna version av OS/2 sedan de lämnade sammarbetet med IBM.

Sedan är NT mera känt som Neanderthal Technology och inte Nice Try

Enda jag minns var var en jävla massa strul, kanske blandar ihop det med någon tidigare windows

Medlem
Skrivet av luftman:

När microsoft floppar så kommer Google göra sitt eget OS till datorer

Å det finns ju redan

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Ja alltså, låt oss ha en jäkla startmeny, som vi är vana vid sen 90-talet!

Det finns i win8

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Jag fattar inte varför folk påstår att Windows 95 var skit, särskilt jämfört med Windows 3.1? Det är helt enkelt vansinne.

O jag körde ME i flera år ! det funka klockrent för mig till spel och allt

Medlem

Ska man acceptera att varannat OS blir skräp? Det känns ju lagom seriöst från ett företag som säljer till miljoner och åter miljoner.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av koleny:

Jag kommer ihåg windows NT (aka Nice Try). Totallt värdelös var den, en dåligt windows 2000. Tur att vi har 7 just nu, bara o skita i 8an o vänta på nästa (som förhoppningsvis blir något för oss!)

Windows NT var det stabilaste OS som har funnits helst NT 3.51, efter efter det var Widnows 2k helt suveränt.

Finns nämligen en orsak till varför Windows NT var snabbt och stabilt och det är att det egentligen är OS/2 istället för Windows. NT är nämligen Microsofts egna version av OS/2 sedan de lämnade sammarbetet med IBM.

Sedan är NT mera känt som Neanderthal Technology och inte Nice Try

Enda jag minns var var en jävla massa strul, kanske blandar ihop det med någon tidigare windows

Kan ha varit NT 3.50 eller något du testat också var inte alls riktigt lika bra.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Ska man acceptera att varannat OS blir skräp? Det känns ju lagom seriöst från ett företag som säljer till miljoner och åter miljoner.

Fast Windows 8 är inte skräp det är ett ganska bra OS, det är stabilt och så. Däremot är Metro inte något folk i allämnhet vill ha. Det är svårt att förstå sig på utöver att starta program i det, och är allmänt väldigt missanpassat för en desktop dator.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Egentligen inte, då den fokuserar på "Hemma" varianterna av Windows.

Windows 2000 var en Server utgåva. Isåfall skulle bilden innehålla alla NT verisioner, och alla Windows Server (2003,Home,2008) etc.

Men jag håller med om att när Windows ME var det som var poppis, körde jag 2000 efter SP hade släppts, så det gick att spela i det

Nja, Windows 2000 fanns i fyra olika versioner: Professional, Server, Advanced Server och Datacenter Server. Så åtminstonde den första, professional, vill jag inte räkna som en server-utgåva. Och det var väl den "alla" använde hemma i stugorna. Strunt samma egentligen men jag gillade Win2k då det var aktuellt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av luftman:

När microsoft floppar så kommer Google göra sitt eget OS till datorer

Fast nu är det så att dom redan har gort ett eget os till och med 2st.
Android & Chrome OS


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Struggle:

Egentligen inte, då den fokuserar på "Hemma" varianterna av Windows.

Windows 2000 var en Server utgåva. Isåfall skulle bilden innehålla alla NT verisioner, och alla Windows Server (2003,Home,2008) etc.

Men jag håller med om att när Windows ME var det som var poppis, körde jag 2000 efter SP hade släppts, så det gick att spela i det

Nja, Windows 2000 fanns i fyra olika versioner: Professional, Server, Advanced Server och Datacenter Server. Så åtminstonde den första, professional, vill jag inte räkna som en server-utgåva. Och det var väl den "alla" använde hemma i stugorna. Strunt samma egentligen men jag gillade Win2k då det var aktuellt.

Ingen win2k var lämplig för spel, så det var knappast för medelsvensson.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Struggle:

Egentligen inte, då den fokuserar på "Hemma" varianterna av Windows.

Windows 2000 var en Server utgåva. Isåfall skulle bilden innehålla alla NT verisioner, och alla Windows Server (2003,Home,2008) etc.

Men jag håller med om att när Windows ME var det som var poppis, körde jag 2000 efter SP hade släppts, så det gick att spela i det

Nja, Windows 2000 fanns i fyra olika versioner: Professional, Server, Advanced Server och Datacenter Server. Så åtminstonde den första, professional, vill jag inte räkna som en server-utgåva. Och det var väl den "alla" använde hemma i stugorna. Strunt samma egentligen men jag gillade Win2k då det var aktuellt.

Förvisso Petitesser, visst den gemene lite "duktige" använde Professional utgåvan, men den var aldrig menad och designad för "hemanvändaren" det var därför ME fanns. Professional var Klient verisionen som skulle sitta på alla arbetsstationer som var länkade till de Specifika Server alternativen. Som sagt innan Service Pack 1 kom till 2000 var det inte direkt enkelt att spela, eller göra saker som vanlige Svensson brukade göra, pågrund av NT tekniken och lite halvdan bakåtkompatibilitet.

Men som sagt strunt samma, jag gillade även jag Windows 2000 när det begav sig.


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem

win7 skall jag använda i minst 7 år till


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av PcGamer:

Kan bara instämma med Gable, detta kan mycket väl bli Microsofts fall. Linux är ett stort hot och att försöka kopiera Apple är ett stort misstag som nog kommer göra alla Linux användare glada. För mig är det ingen tvekan, kan Linux erbjuda samma stöd när det kommer till spel och programvara kommer jag installera det på stört.

På vilket sätt är Linux ett stort hot menar du? Snarare, Apple är ett stort hot men Linux? Bland den stora massan? Bland företagen? Bland skolor, myndigheter etc? Möjligen bland en liten grupp sura datorentusiaster men inte bland övriga.

Som OS i en vanlig PC? Mig veterligen funkar inte deras OS i andra datorer än de som de tillverkar själva. Visst kan det kanske hända att vissa köper en Mac istället men jag tror mer på att det kommer bli till Linux de vänder sig eftersom det finns mängder med bra distar och somliga ger även Windows 7 en utmaning. Microsoft är där de är idag tack vare enkelheten att använda deras OS samt stödet för det från utvecklare. Hade Linux haft samma stöd och varit lika lättanvänd samt kommit samtidigt som Windows tvivlar jag starkt på att Microsoft idag varit ledande.

Att försöka göra samma sak på PC som de gör med Xbox 360 kommer bli deras fall.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Struggle:

Egentligen inte, då den fokuserar på "Hemma" varianterna av Windows.

Windows 2000 var en Server utgåva. Isåfall skulle bilden innehålla alla NT verisioner, och alla Windows Server (2003,Home,2008) etc.

Men jag håller med om att när Windows ME var det som var poppis, körde jag 2000 efter SP hade släppts, så det gick att spela i det

Nja, Windows 2000 fanns i fyra olika versioner: Professional, Server, Advanced Server och Datacenter Server. Så åtminstonde den första, professional, vill jag inte räkna som en server-utgåva. Och det var väl den "alla" använde hemma i stugorna. Strunt samma egentligen men jag gillade Win2k då det var aktuellt.

Windows 2000 funkade knappt att köra spel på och den var inte heller tänkt för detta. Som jag förstått det var målgruppen mindre företag som inte behövde använda sig av deras server OS.
Oavsett så var det ett riktigt bra OS och kanske även det mest stabila OS som Microsoft tillverkat efter deras server OS (som dock inte kan mäta sig med Linux Apache när det kommer till användning för hemsidor).

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ni som har XP fortfarande ni kan väll knappt spela några nyare spel ..eller?

Ingen aning, förutom lite indie-lir då och då så har jag knappt testat. Cutting edge-lir i stil med BF3 och dylikt är inte den sortens spel som intresserar mig ändå, så jag klarar mig. Hade jag varit mer intresserad av att spela de allra senaste spelen på de fläskigaste inställningarna så hade jag antagligen redan uppgraderat.

Inaktiv
Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Ja för vem behöver mer än 4gb minne? (där inräknat BÅDE ram och grafikminne). Eller du kanske tycker XP 64 är ett alternativ? HA! Dream on.

Medlem
Skrivet av Phobo:

win7 skall jag använda i minst 7 år till

Ja, den stora anledningen till att jag bytt OS har ju varit hårdvarubegränsningar. Nu med win7 som är nästintill suveränt (iaf för att vara ett Windows) så er jag ingen anledning att ens titta åt åttans håll.. Jag ser inte vad ett nytt OS skulle kunna erbjuda.

Det enda jag är (och har varit ända sedan 9x/ME gick ur tiden) intresserad av är ett rent "Gamer OS" av något slag. Helt optimerat för att spela med enbart vitala övriga funktioner.. Ptja, nån Steambox-historia kanske, varför inte.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Ja för vem behöver mer än 4gb minne? (där inräknat BÅDE ram och grafikminne). Eller du kanske tycker XP 64 är ett alternativ? HA! Dream on.

kör alla spel på konsol så slipper jag köpa nya delar till datorn hela tiden. se så flyter mincraft bra på Macen så PCn används bara till minecraft server =)..


signatur

I have spoken..

Medlem

"Fortsättningen på fallet för ms" och ändå har w7 sålts fler gången än något annat os

Inaktiv
Skrivet av NsMs:

"Fortsättningen på fallet för ms" och ändå har w7 sålts fler gången än något annat os

Ja men Win7 är ju toppen, Win8 not so much :). Har testat det på en virtuell maskin och jag hatar verkligen Metro, så länge det går att stänga av skiten så kan jag tänka mig att använda Win8, om inte så kommer jag stanna kvar med 7:an.

Skriv svar