Arkane om spelarvalen i Dishonored

Robot
Arkane om spelarvalen i Dishonored

Målet med valen i Dishonored är att spelaren ska kunna göra precis det han vill göra, enligt utvecklarna bakom spelet. Spana in den senaste utvecklardokumentären.

#arkane-studios, #dishonored


Medlem
Arkane om spelarvalen i Dishonored

Nytt Deus Ex
Man kan drömma iaf men det verkar lovande

Medlem

Hoppas de tänkt om med det exklusiva DLC som bara vissa utvalda butiker kommer ha för då lär jag inte köpa det oavsett hur bra det blir. Annars ser det ut att bli ett av de bästa spelen i år helt klart.

Medlem

Linjärt med vissa valmöjligheter... Hmm.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

vill ha detta nu !!!!!

Medlem

Äsch. Några minuter av svammel.
Dom haussar bland annat en så simpel sak som att styra en råtta och sätta en mina på den. Man kunde styra minerade råttor i ett gammalt spel som heter Devastation. Det släpptes 2003. Dom övriga förmågorna som visas upp känns som förmågor som funnits i bl.a. BioShock-spelen. Blir nog ett bra spel, dock!

Det är ett mycket ambitiöst spel, men kunde de inte lagt ned lite jobb på animationer där "Carvo" visas utföra visa saker. För exempel, när en dörr ska öppnas i spelet hade det känts mer verkligt om man såg en hand öppna dörren, som det är nu klickar du på en knapp och dörren / dörrarna flyger upp.

En annan sak är det hemska suddiga fältet i periferin så fort vissa krafter ska användas, fruktansvärt jobbigt.

Slutgnällt för ikväll.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var inte detta ett online spel också?

Medlem

Varför i helv*#e ska de släppa spelet mitt i älgjakten när man inte har tid eller ork att spela det?

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Äsch. Några minuter av svammel.
Dom haussar bland annat en så simpel sak som att styra en råtta och sätta en mina på den. Man kunde styra minerade råttor i ett gammalt spel som heter Devastation. Det släpptes 2003. Dom övriga förmågorna som visas upp känns som förmågor som funnits i bl.a. BioShock-spelen. Blir nog ett bra spel, dock!

Stämmer bra det, vill minnas att utvecklarna använde det som ett argument för att köpa spelet.

OT:
Det här spelet verkar vara en blandning av många spel där jag främst ser Thief, Bioshock , HL 2 och även lite Deus Ex som tillhör några av de bästa spelen som gjorts återstår att se hur de lyckas med slutprodukten.

Skrivet av Intuiz:

Var inte detta ett online spel också?

Eh, nej, inte vad vi vet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Värsta med det här i övrigt jättecoola spelet är ju att trots UT3-motorn så har spelet synskade-suddiga texturer, lågupplösta skuggor med mera. Det är faktiskt grafiskt undermåligt, även fast de har häftig art direction. Så jävla synd.

Arcane, lär av t.ex. Red Orchestra 2 istället, UT3 klarar av löjligt högupplösta texturer utan att nalla från fps'en!

Medlem

Jag trodde att det handlade om en val. Men det här såg väl intressant ut det också.

Moderator | Testpilot

Tycker allihopa som inte spelat deras "Dark Messiah" borde göra det. Otroligt bra spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Äsch. Några minuter av svammel.
Dom haussar bland annat en så simpel sak som att styra en råtta och sätta en mina på den. Man kunde styra minerade råttor i ett gammalt spel som heter Devastation. Det släpptes 2003. Dom övriga förmågorna som visas upp känns som förmågor som funnits i bl.a. BioShock-spelen. Blir nog ett bra spel, dock!

Indeed ^^ Tror till och med att jag har både skivan och fodral till Devastation kvar nånstans :x

Testpilot

Så många som gnäller på grafiken i detta då spelet i sig är ett av de första på länge som låter en spela fritt.

Hela denna genre av spel där man är fri att hitta på sin egen väg genom uppdrag har ju varit på väg bort under ett antal år för att ersättas av korridorshooters men nu med bioshock/deus ex human revolution mfl så har de insett att vi spelare gärna vill spela dessa spel!

Längtar till den 12e

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är ett mycket ambitiöst spel, men kunde de inte lagt ned lite jobb på animationer där "Carvo" visas utföra visa saker. För exempel, när en dörr ska öppnas i spelet hade det känts mer verkligt om man såg en hand öppna dörren, som det är nu klickar du på en knapp och dörren / dörrarna flyger upp.

En annan sak är det hemska suddiga fältet i periferin så fort vissa krafter ska användas, fruktansvärt jobbigt.

Slutgnällt för ikväll.

Sen kan man också se till att ändra kontrollerna så att "a" styr vänster ben och "d" styr höger ben. För att gå framåt får man alltså variera varje knapp ie: "adadadad" alltså vänster fram, höger fram, vänster fram etc. På konsol hade det varit LT och RT. Sedan är ju armarna viktiga, jag antar att det mest passande vore att ha vänster arm på vänster musknapp, och höger på högra knappen. För att göra en viss rörelse måste man hålla ner musknappen och göra en viss rörelse med musen. Håller man ner vänsterknappen och drar upp musen blir det en sorts uppercut och neråt blir ett hugg från upp till ner. Högerhand kan då användas för att öppna dörrar etc så om man står nära en dörr håller man ner höger musknapp och beroende på vilken typ av dörr det är (handtaget dvs) måste man göra en viss rörelse med musen för att öppna den.

Sen kan man givetvis implementera funktionen att kontrollera andningen, för om man springer måste man ha kontroll över det för att inte bli utmattad för tidigt etc.

Det finns flera funktioner som man kan tillägga till ett spel för att göra det realistiskt, men frågan är hur kul och flytande spelet skulle vara då. Visst att ha en animation där karaktärens hand öppnar en dörr skulle kännas realistiskt, men kan vi inte anta att han öppnar den utan att vi behöver se själva mekanismen? Eller så kanske han sparkar upp dörren, vilket vore logiskt efter som man oftast har händerna fulla, men vem vet?

Skrivet av Hannez:
Skrivet av walter_iego:

Det är ett mycket ambitiöst spel, men kunde de inte lagt ned lite jobb på animationer där "Carvo" visas utföra visa saker. För exempel, när en dörr ska öppnas i spelet hade det känts mer verkligt om man såg en hand öppna dörren, som det är nu klickar du på en knapp och dörren / dörrarna flyger upp.

En annan sak är det hemska suddiga fältet i periferin så fort vissa krafter ska användas, fruktansvärt jobbigt.

Slutgnällt för ikväll.

Sen kan man också se till att ändra kontrollerna så att "a" styr vänster ben och "d" styr höger ben. För att gå framåt får man alltså variera varje knapp ie: "adadadad" alltså vänster fram, höger fram, vänster fram etc. På konsol hade det varit LT och RT. Sedan är ju armarna viktiga, jag antar att det mest passande vore att ha vänster arm på vänster musknapp, och höger på högra knappen. För att göra en viss rörelse måste man hålla ner musknappen och göra en viss rörelse med musen. Håller man ner vänsterknappen och drar upp musen blir det en sorts uppercut och neråt blir ett hugg från upp till ner. Högerhand kan då användas för att öppna dörrar etc så om man står nära en dörr håller man ner höger musknapp och beroende på vilken typ av dörr det är (handtaget dvs) måste man göra en viss rörelse med musen för att öppna den.

Sen kan man givetvis implementera funktionen att kontrollera andningen, för om man springer måste man ha kontroll över det för att inte bli utmattad för tidigt etc.

Det finns flera funktioner som man kan tillägga till ett spel för att göra det realistiskt, men frågan är hur kul och flytande spelet skulle vara då. Visst att ha en animation där karaktärens hand öppnar en dörr skulle kännas realistiskt, men kan vi inte anta att han öppnar den utan att vi behöver se själva mekanismen? Eller så kanske han sparkar upp dörren, vilket vore logiskt efter som man oftast har händerna fulla, men vem vet?

Överdrivna idéer, men du kan ju vända dig till spelproducenten och kolla om du får gehör. Här har du kontaktinfon till "Arkane Studios":

Arkane Studios SA - FRANCE
99 Cours Gambetta
Immeuble Le Nobel
69003 LYON

Tel +33 (0)4 78 62 99 01
Administration +33 (0)4 72 19 68 53
Fax +33 (0)4 78 62 91 64

Vem vet, kanske får du "napp".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Överdrivna idéer, men du kan ju vända dig till spelproducenten och kolla om du får gehör. Här har du kontaktinfon till "Arkane Studios":

Arkane Studios SA - FRANCE
99 Cours Gambetta
Immeuble Le Nobel
69003 LYON

Tel +33 (0)4 78 62 99 01
Administration +33 (0)4 72 19 68 53
Fax +33 (0)4 78 62 91 64

Vem vet, kanske får du "napp".

Ironi är svårt att framföra på da internetz i texform , jag är rätt säker på att det var det han försökte framföra och inte riktiga förslag - fast bra svar på det hela från dig , haha.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Hannez:
Skrivet av walter_iego:

Det är ett mycket ambitiöst spel, men kunde de inte lagt ned lite jobb på animationer där "Carvo" visas utföra visa saker. För exempel, när en dörr ska öppnas i spelet hade det känts mer verkligt om man såg en hand öppna dörren, som det är nu klickar du på en knapp och dörren / dörrarna flyger upp.

En annan sak är det hemska suddiga fältet i periferin så fort vissa krafter ska användas, fruktansvärt jobbigt.

Slutgnällt för ikväll.

Sen kan man också se till att ändra kontrollerna så att "a" styr vänster ben och "d" styr höger ben. För att gå framåt får man alltså variera varje knapp ie: "adadadad" alltså vänster fram, höger fram, vänster fram etc. På konsol hade det varit LT och RT. Sedan är ju armarna viktiga, jag antar att det mest passande vore att ha vänster arm på vänster musknapp, och höger på högra knappen. För att göra en viss rörelse måste man hålla ner musknappen och göra en viss rörelse med musen. Håller man ner vänsterknappen och drar upp musen blir det en sorts uppercut och neråt blir ett hugg från upp till ner. Högerhand kan då användas för att öppna dörrar etc så om man står nära en dörr håller man ner höger musknapp och beroende på vilken typ av dörr det är (handtaget dvs) måste man göra en viss rörelse med musen för att öppna den.

Sen kan man givetvis implementera funktionen att kontrollera andningen, för om man springer måste man ha kontroll över det för att inte bli utmattad för tidigt etc.

Det finns flera funktioner som man kan tillägga till ett spel för att göra det realistiskt, men frågan är hur kul och flytande spelet skulle vara då. Visst att ha en animation där karaktärens hand öppnar en dörr skulle kännas realistiskt, men kan vi inte anta att han öppnar den utan att vi behöver se själva mekanismen? Eller så kanske han sparkar upp dörren, vilket vore logiskt efter som man oftast har händerna fulla, men vem vet?

Överdrivna idéer, men du kan ju vända dig till spelproducenten och kolla om du får gehör. Här har du kontaktinfon till "Arkane Studios":

Arkane Studios SA - FRANCE
99 Cours Gambetta
Immeuble Le Nobel
69003 LYON

Tel +33 (0)4 78 62 99 01
Administration +33 (0)4 72 19 68 53
Fax +33 (0)4 78 62 91 64

Vem vet, kanske får du "napp".

Nja, Dishonored är för det mesta klart, svårt att implementera nya spelmekaniker i efter hand. Det vore väl bättre att kontakta Peter Molyneux.
Ironi var det jag siktade efter, men om det framkom som ett hån mot dig så ber jag om ursäkt. Jag ville bara förmedla, i form av ironi, att realistiskt inte alltid är praktiskt eller nödvändigt .

Ha en trevlig helg!

Skrivet av Hannez:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Hannez:
Skrivet av walter_iego:

Det är ett mycket ambitiöst spel, men kunde de inte lagt ned lite jobb på animationer där "Carvo" visas utföra visa saker. För exempel, när en dörr ska öppnas i spelet hade det känts mer verkligt om man såg en hand öppna dörren, som det är nu klickar du på en knapp och dörren / dörrarna flyger upp.

En annan sak är det hemska suddiga fältet i periferin så fort vissa krafter ska användas, fruktansvärt jobbigt.

Slutgnällt för ikväll.

Sen kan man också se till att ändra kontrollerna så att "a" styr vänster ben och "d" styr höger ben. För att gå framåt får man alltså variera varje knapp ie: "adadadad" alltså vänster fram, höger fram, vänster fram etc. På konsol hade det varit LT och RT. Sedan är ju armarna viktiga, jag antar att det mest passande vore att ha vänster arm på vänster musknapp, och höger på högra knappen. För att göra en viss rörelse måste man hålla ner musknappen och göra en viss rörelse med musen. Håller man ner vänsterknappen och drar upp musen blir det en sorts uppercut och neråt blir ett hugg från upp till ner. Högerhand kan då användas för att öppna dörrar etc så om man står nära en dörr håller man ner höger musknapp och beroende på vilken typ av dörr det är (handtaget dvs) måste man göra en viss rörelse med musen för att öppna den.

Sen kan man givetvis implementera funktionen att kontrollera andningen, för om man springer måste man ha kontroll över det för att inte bli utmattad för tidigt etc.

Det finns flera funktioner som man kan tillägga till ett spel för att göra det realistiskt, men frågan är hur kul och flytande spelet skulle vara då. Visst att ha en animation där karaktärens hand öppnar en dörr skulle kännas realistiskt, men kan vi inte anta att han öppnar den utan att vi behöver se själva mekanismen? Eller så kanske han sparkar upp dörren, vilket vore logiskt efter som man oftast har händerna fulla, men vem vet?

Överdrivna idéer, men du kan ju vända dig till spelproducenten och kolla om du får gehör. Här har du kontaktinfon till "Arkane Studios":

Arkane Studios SA - FRANCE
99 Cours Gambetta
Immeuble Le Nobel
69003 LYON

Tel +33 (0)4 78 62 99 01
Administration +33 (0)4 72 19 68 53
Fax +33 (0)4 78 62 91 64

Vem vet, kanske får du "napp".

Nja, Dishonored är för det mesta klart, svårt att implementera nya spelmekaniker i efter hand. Det vore väl bättre att kontakta Peter Molyneux.
Ironi var det jag siktade efter, men om det framkom som ett hån mot dig så ber jag om ursäkt. Jag ville bara förmedla, i form av ironi, att realistiskt inte alltid är praktiskt eller nödvändigt .

Ha en trevlig helg!

Det är lugnt. Jag förstår vad du menar, men jag tänkte mest på smådetaljerna. Om man nu är mån om så många andra saker, kunde man ha lagt till en sådan enkel detalj; men visst. De måste själv ha tänkt på detta och valt att ta bort det av någon anledning. "Dishonored" är dock inte det enda spel som skippar på "realismen" på detta område, men det behöver inte vara av ondo.

Det ska bli kul att testa i vilket fall som helst.

Ha en superhelg du med!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar