"Half-Life 3 blir open world-spel"

Robot
"Half-Life 3 blir open world-spel"

De senaste ryktena om Gordon Freeman hävdar att han verkar i en öppen värld med rollspelsinslag.

#half-life-3, #valve, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #half-life-2-episode-three


Medlem
"Half-Life 3 blir open world-spel"

Verkar riktigt lovande

Medlem

Ett bra spel är ett bra spel, men jag är osäker på om att jag tycker att open world vore roligt i Half-Life universumet. Vi får väl la se.

Medlem

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Undra hur fritt i sådant fall. Finns ju det typiska "välj vilken ordning du vill göra linjära uppdrag i", vilket inte vore vidare imponerande, eller mer åt fallout/TES.

Medlem

tycker det skulle vara kul om Valve faktiskt gör HL3 lite mer öppet om det nu blir ett HL3 fast skulle ju vara konstigt om 3an inte skulle komma. hoppas dock att dom planerar att optimera det för oss Linux användare Viva La OpenGL


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Jag vill ha ett klassiskt half-life spel, inte någon fps/rpg hybrid. Sen så hoppas jag de satsar på tangentbord och mus för en eventuell konsol. Om HL3 blir konsolifierat så blir jag deprimerad.

Men jag hoppas på det bästa, Valve har inte svikit mig än.

Medlem

haha, Gordon skulle passat bra in i Kotor spelen, dialog utan tal från spelaren.

Aja, helst vill jag ha ett klassiskt FPS i stil med föregångarna, men om det görs rätt kan det ju detta bli bra. Återstår att se, kan vara ännu ett falskt rykte!

KoP
Medlem

Hmm.. skulle hellre se Half-Life 3 som ett punkt A till B spel där Valve kan regissera tempot och händelser som spelaren råkar ut för. Är alltid svårt att få till en bra dramaturgi i open world spel. :/ Bl.a en av anledningarna till att jag blev glad när Alan Wake frångick det planerade open world konceptet.

Inaktiv

Känner mig som Stewie nu när han får åka till DisneyWorld o flippar ur i bilen

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

kanske glömt att det finns teleportation-machines i Half-life universum?

Medlem

signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Vill ha ett mellanting som Thief spelen. Stora banor där man får fritt utforska men som man inte sedan återkommer till.

Eller om man återkommer så ska det ske något nytt i ställena precis som i Batman Arkham City och Deus Ex 1.

Alltför öppna spel tenderar sakna fokus och vara rätt kassa på historieberättande. Vad jag minst av allt vill ha är linjärt och skriptat, tröttnat länge länge seden med Call of Duty liknande lir.

Medlem

snart kommer dom väl ¨säger att hela spelet kommer utspela sig på zen (eller hur det nu hette) xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Skilltree: Crowbar-ninja

10 point: Gordon gets increased critical chance with every hit
25 points: Gordons wide swings have the ability to hit multiple enemies at once
50 points: Gordon can dual wield crowbars
50 points: Gordons crowbars are engulfed in fire and lights enemies on fire on hit
100 points: Gordon becomes a spinning tornado of death

Medlem

"JUST GIVE ME THE GODDAMN GAME!!!" precis så

Medlem

Mja, bara det inte blir för mycket RPG.

Open World, visst om dom kan styra oss relativt bra i storyn ändå. Det är rätt viktigt tror jag att det inte blir för mycket fram och tillbaka, att det hela tiden känns som man påverkar världen och den förändras och utvecklas kring dig. Speciellt med ett Half-Life.


signatur

Nämen!

Skrivet av Wartex:

Skilltree: Crowbar-ninja

10 point: Gordon gets increased critical chance with every hit
25 points: Gordons wide swings have the ability to hit multiple enemies at once
50 points: Gordon can dual wield crowbars
50 points: Gordons crowbars are engulfed in fire and lights enemies on fire on hit
100 points: Gordon becomes a spinning tornado of death

Tack, ibland får man bara tillfälle att skratta av sig här på forumet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Inaktiv

inb4 crowbar to the knee.

Medlem

Ibland undrar jag om hälften av alla som taggar för HL3 faktiskt spelat ettan och tvåan.

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Om fast travel passar i något spel så skulle det väl just vara Half - Life. Lambda Core i Half - Life 1 och framåt är ju en massa teleporteringar hit och dit, den är inte perfekt i Half - Life 2 men inte långt ifrån. Alyx kommer fram hel och oskinnad, och Gordon hamnar lite erhm, snett. Det är ju inbyggt i storyn.

Det är bara just det som jag skrev i mitt tidigare inlägg, som skulle förstöra för det, styrningen av storyn måste vara extremt bra uppbyggd, fast är det någon som kan så är det nog Valve.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har spelat HL2+ E1,E2 men spelar just nu Black Messa. Tyckte att orginal Half Life gnuggats lite väl mycket av tidens tand så slutade gansk tidigt i historien.

Öppen värd i stil med Crysis 1 vore lagom tycker jag. Alltså att man fick röra sig fritt - bana för bana dvs massa mini sanbox. Okej, HL2 var ett minisanboxspel men jag menar lite större kartor.


signatur

Det var detta...

Medlem

JUST GIVE ME THE GODDAMN GAME!!!

AW8
Medlem

Detta rykte tar jag med en hink salt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Varför skulle det kräva det? Sedan varför skulle inte det passa i Half-Life, det har väll tåg och sådant i den miljön så det skulle ju mycket väl fungera.

Men bara för att spelet har ett stort område måste man ju inte föstöra spelet genom att göra så man resa snabbt.

Medlem

Jag vet inte hur jag ska reagera när jag läser öppen värld i HL3, låt det inte bli för öppet bara, känns inte Half Life. Om dom skulle göra det i Deus Ex: Human Revolution stil så skulle det väl fungera, områdena var inte super stora, så man slapp fast travel osv


signatur

Game long and prosper

Medlem

Luktar "HL3 goes Rage" faktiskt...
Valve har aldrig gjort mig besviken riktigt, men som alla andra så är man lite skeptisk och rädd för sådana förändringar till en guldserie

Även om alltid linjärt är okreativt och tråkigt i långa loppet så är Half-life en av de få serier som passar i det.

Medlem

Tvivlar starkt på detta rykte.

Skriv svar