"Half-Life 3 blir open world-spel"
De senaste ryktena om Gordon Freeman hävdar att han verkar i en öppen värld med rollspelsinslag.
#half-life-3, #valve, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #half-life-2-episode-three
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
Jag har ätit pannkaka!
Hmm.. skulle hellre se Half-Life 3 som ett punkt A till B spel där Valve kan regissera tempot och händelser som spelaren råkar ut för. Är alltid svårt att få till en bra dramaturgi i open world spel. :/ Bl.a en av anledningarna till att jag blev glad när Alan Wake frångick det planerade open world konceptet.
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
kanske glömt att det finns teleportation-machines i Half-life universum?
Vill ha ett mellanting som Thief spelen. Stora banor där man får fritt utforska men som man inte sedan återkommer till.
Eller om man återkommer så ska det ske något nytt i ställena precis som i Batman Arkham City och Deus Ex 1.
Alltför öppna spel tenderar sakna fokus och vara rätt kassa på historieberättande. Vad jag minst av allt vill ha är linjärt och skriptat, tröttnat länge länge seden med Call of Duty liknande lir.
Skilltree: Crowbar-ninja
10 point: Gordon gets increased critical chance with every hit
25 points: Gordons wide swings have the ability to hit multiple enemies at once
50 points: Gordon can dual wield crowbars
50 points: Gordons crowbars are engulfed in fire and lights enemies on fire on hit
100 points: Gordon becomes a spinning tornado of death
Mja, bara det inte blir för mycket RPG.
Open World, visst om dom kan styra oss relativt bra i storyn ändå. Det är rätt viktigt tror jag att det inte blir för mycket fram och tillbaka, att det hela tiden känns som man påverkar världen och den förändras och utvecklas kring dig. Speciellt med ett Half-Life.
Nämen!
Skilltree: Crowbar-ninja
10 point: Gordon gets increased critical chance with every hit
25 points: Gordons wide swings have the ability to hit multiple enemies at once
50 points: Gordon can dual wield crowbars
50 points: Gordons crowbars are engulfed in fire and lights enemies on fire on hit
100 points: Gordon becomes a spinning tornado of death
Tack, ibland får man bara tillfälle att skratta av sig här på forumet.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.
"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.
Om fast travel passar i något spel så skulle det väl just vara Half - Life. Lambda Core i Half - Life 1 och framåt är ju en massa teleporteringar hit och dit, den är inte perfekt i Half - Life 2 men inte långt ifrån. Alyx kommer fram hel och oskinnad, och Gordon hamnar lite erhm, snett. Det är ju inbyggt i storyn.
Det är bara just det som jag skrev i mitt tidigare inlägg, som skulle förstöra för det, styrningen av storyn måste vara extremt bra uppbyggd, fast är det någon som kan så är det nog Valve.
Nämen!
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.
Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Jag har spelat HL2+ E1,E2 men spelar just nu Black Messa. Tyckte att orginal Half Life gnuggats lite väl mycket av tidens tand så slutade gansk tidigt i historien.
Öppen värd i stil med Crysis 1 vore lagom tycker jag. Alltså att man fick röra sig fritt - bana för bana dvs massa mini sanbox. Okej, HL2 var ett minisanboxspel men jag menar lite större kartor.
Det var detta...
Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)
Varför skulle det kräva det? Sedan varför skulle inte det passa i Half-Life, det har väll tåg och sådant i den miljön så det skulle ju mycket väl fungera.
Men bara för att spelet har ett stort område måste man ju inte föstöra spelet genom att göra så man resa snabbt.
Jag vet inte hur jag ska reagera när jag läser öppen värld i HL3, låt det inte bli för öppet bara, känns inte Half Life. Om dom skulle göra det i Deus Ex: Human Revolution stil så skulle det väl fungera, områdena var inte super stora, så man slapp fast travel osv
Game long and prosper
Luktar "HL3 goes Rage" faktiskt...
Valve har aldrig gjort mig besviken riktigt, men som alla andra så är man lite skeptisk och rädd för sådana förändringar till en guldserie
Även om alltid linjärt är okreativt och tråkigt i långa loppet så är Half-life en av de få serier som passar i det.