Valves första hårdvara betatestas inom ett år

Robot
Valves första hårdvara betatestas inom ett år

Om Valves Jeri Ellsworth får som hon vill. Målet är att få "Steam roligare att spela i ditt vardagsrum".

#valve


Medlem
Valves första hårdvara betatestas inom ett år

En handkontroll.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

En handkontroll.

Hur vet du det? Du kan ju inte vara så självsäker innan du får se vad det är.

Medlem

Man skulle skriva det man trodde skulle vara hårdvaran.....

Medlem
Medlem

#2 så jävla arg.

Förövrigt vet jag inte vad det kan vara men jag tror att det kommer bli bra..

Medlem

En box att streama spel via steam, via din pc till tv'n? omzg the technology!

Skämt åsido så hoppas jag på någon rolig manick från valve grabbarna, de har ju inte som vana att kasta ur sig ogenomtänkta produkter så jag har förtroende för vad det nu är.

Medlem

linux baserad konsol som kan streama spel på något skumt sätt

Medlem

Valve Time


signatur

Meep!

Inaktiv

hyyyyyyyyyyype

Tror det är någon ny typ av kontroll, önskar själv att dom löser problemet med att sitta i soffan o lira med mus o tangentbord. Själv håller jag mig vid datorbordet till dess.

Medlem

En konsoll från steam med handkontroller där man kan spela steams enklare titlar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag vill ha en ihopfällbar gibbstation, inkl burk, stabil stol, bord, mus, musmatta och headset. Alternativ att ställa in å memorera höjd bredd och djup för att inte på något vis störa det upptränade muskelminnet. Lan-2-go, nice.
prislapp max 7k. Allt sköts automatiskt.

Asking too much?

Medlem

Hoppas väl på en medelstark dator i konsolformat, d.v.s. endast gjord för att köra Steam, antagligen med egen handkontroll. Problem uppstår dock i den stora variationen på hårdvarukrav, så endast en handkontroll känns mest troligt.

Medlem

En stream konsol med steam tjänster och spel som kopplas till skärm. Konstigare än så blir det nog inte.

Men funkar den bara med gamspad och inte med mus /tangentbord då blir det inget köp.
Grattis valve ni målar in er som MS och MAC så Gabe sluta klaga på andra. Men det är väl så framtiden blir några stora aktörer som kör sitt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

En kran att sätta i nacken?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av yonaz:

En handkontroll.

Hur vet du det? Du kan ju inte vara så självsäker innan du får se vad det är.

För guds skull han gissar väl fattar du väl. Jisses.

Medlem

En steambox? Gärna med mediespelare som funkar lika bra som vlc, och möjligheten att köra med min xbox 360 kontroll och trådlös mus/tangentbord. Yes, utan tveckan!

Medlem

En box som smidigt kopplar PCn till TVn??? En sladd räcker väl?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Steambox, jag vill att den ska huffa och puffa!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

@Pretorian24: Visst fungerar det med sladd, men om datorn står väldigt långt från vardagsrummet t.ex. på olika våningar får det vara en jädra lång sådan. Då är det smidigt att kunna streama spelet trådlöst från datorn till TV:n.

Medlem

Samarbete med Lian Li?

Medlem

han menar väl att deras huvud mål är mjölka pengar så mycket som möjligt och SEn ge folk va dom vill ha. ? =D

Medlem

tänkte på en till sak, varför inte köpa en HTPC annars om folk klagar på att PCn står för långt borta ifrån deras Tv'n , då kan dom bara installera steam på HTPC'n och wipps så är det en steamwhatnowthehellitsgonabecalled.

Må hända den kanske skulle vara snäppet dyrare än vad steam försöker ta fram, men istället så får du en fullt fungerande media burk brevid TV'n

Medlem

En tidsmaskin!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

En box som smidigt kopplar PCn till TVn??? En sladd räcker väl?

Ja och de sladdarna finns redan. Men eftersom det är Gabe så blir det väl en linux sladd som kopplas via en lite box...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

AW8
Medlem

Ett kylskåp. Det är Gaben vi talar om trots allt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

koppla datorn till tvn?
1: stick in hdmi kabel i datorn
2: stick in andra ändan av kabeln i tvn/förstärkare som är kopplad till tvn.
klart.

Nä, jag skulle gissa på en handkontroll.

Medlem

Troligen en konsol med sjuk stark hårdvara, Då de klagar just på att det inte händer något inom den marknaden


signatur

Kan ej skriva åäö

phi
Medlem

Dubbelpost. Heja heja.

phi
Medlem

En kofot. Allt blir roligare med en kofot.

12
Skriv svar