XCOM: Enemy unknown demot

Testpilot
XCOM: Enemy unknown demot

Drog hem o testade demot från steam.

PEPP PEPP !!

Lite väl styrd demo dock , allt i basen var scriptat och det var bara uppdrag 2 som man kunde spela riktigt.
Det fick dock mig att längta till släppet av fulla spelet !
Och peppar ta i trä , de släpper alltså ett DEMO innan spelet , det är man inte bortskämd med!

Trist att musstyrningen var lite musaccelererad och kändes inte responsiv , hoppas det går att ställa om i riktiga versionen , i demot var det väldigt få saker man kunde pilla på.

Allt såg däremot väldigt snyggt ut och gissar på att det kommer inte kräva fet hårdvara , det innebär att man kan sitta i soffan med laptopen i knäet o lira sen under kalla höst och vinterkvällar.

Vintern ser väldigt ljus ut!

#blogg

Medlem
XCOM: Enemy unknown demot

Själv upplevde jag lite prestanda probs i demot.
Vad jag menar med det är att min FPS sjönk ner till under 30 FPS vid vissa punkter. T.ex. när man fick se Skyrangern göra sin "take off" och när den zoomar in på mission briefingen inne i själva skyrangern.
Det är ungefär som om den varje gång måste ladda in texturerna och effekterna varje gång.
Jag kör alla inställningar på high utom ambient occlusion som verkade vara låst till low (i demot eller pga min dator vet jag ej).

Hårdvaran är en core i7-920, 16GB ram, GTX580 DC2.
Men det varar i kanske 5-10 sekunder bara, sedan är fps'en över 60 konstant. Ser fram emot 12 oktober XD

Testpilot

Hmm , ska se på min laptop.
Lägger in Fraps o se hur det beter sig där , har avinstallerat demot på stationära burken.

[edit]
testade demot på laptopen och det stämmer det går ner i FPS precis då man landar o grejar , är väl då banan laddas.
Funkade då riktigt bra på laptopen med 35-45FPS konstant med spelet maxat , så ställer man ner lite saker då kommer det flyta bra även på lite sämre hårdvara.

1
Skriv svar