Blizzard hedrar blind WoW-spelare

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Stark måste jag säga fastän man är besviken på mäniskligheten och hur dom agerar detta gör en glad och ser att det finns ljus hos mänskligheten trots allt

Om du definerar "ljus hos mänskligheten" som att ett spelföretag dedikerar ett pixelföremål i ett onlinespel till en spelare..tror jag att jag själv just förlorade hoppet för mänskligheten...

Medlem

Blizzard hedrade en av deras kollegor i starcraft 2 som dog i hjärtattack när han var 19 år.

En scen från spelet visar en död marine som heter M. Koiter.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Cindori:
Skrivet av FuzioN:

Stark måste jag säga fastän man är besviken på mäniskligheten och hur dom agerar detta gör en glad och ser att det finns ljus hos mänskligheten trots allt

Om du definerar "ljus hos mänskligheten" som att ett spelföretag dedikerar ett pixelföremål i ett onlinespel till en spelare..tror jag att jag själv just förlorade hoppet för mänskligheten...

Du verkar inte förstå. att en kompis eller någon som han lärt känna via internet elle hur det nu ligger till kvittar, tar sig energi att göra macro och hjälpa honom så han kan raida.

Ingenting handlar om att blizz gjort tråd om detta det handlar om att en mäniska lägger ner så mycket tid för hjälpa någon med sitt handkapp för att kunna göra något som är en hobby som han gjorde innan han blev skadad.

Flesta mäniskor vill bara ha saker i egen vinning, eller att det är jobbigt det kan vara pengar,fame,status osv osv.
Men denna personen gör det av ren medkänsla och visar att han bryr sig om en annan person det är väldigt "unikt" i mäniskans samhälle.

Medlem

Jo visst värmer det mitt hjärta men Blizzard råkar ju av en slump såklart värma mitt hjärta JUST när de släpper en expansion vilket lämnar en lätt obehaglig nickelsmak av pengar i munnen...

Medlem

Its all about the money, its all about the dumdum dum dum dum dum

Medlem
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Hur kan den här snubben få -28 thumbs? Förstår inte folk att han skämtar eller vad är det frågan om... det var ju rätt roligt med.

Hur som helst, jag tycker det är najs gjort av Blizzard. Det kostar dem självklart ingenting att göra det här, och ja det är gratis PR... men det är fortfarande en fin gest.

Medlem
Skrivet av Magnovix:

Jo visst värmer det mitt hjärta men Blizzard råkar ju av en slump såklart värma mitt hjärta JUST när de släpper en expansion vilket lämnar en lätt obehaglig nickelsmak av pengar i munnen...

Det är ju då dom släpper nytt material så förstår inte vad du menar?

Sen ärligt talat, att säga det är i primärt vinstsyfte låter otroligt, jag menar hur många köper spel i ren sympati?

Dom har väl inte ens skyltat med detta själva vilket dom definitivt borde gjort om det var menat att få folk att prenumerera.

Måste säga att det är inspirerande personer som gör såna här saker, får en att tänka en gång extra, så förstår att blizz vill slänga in en lite hedersam text.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Man kan väl operera för blindhet nuförtiden? Hedra med en sådan istället

När man fått båda ögonen söndersprängda och bortopererade? Tveksamt.

Säga vad man vill - de här två personerna visar på något många andra inte klarar av; mänsklighetens bra sidor. Att de får stöd från Blizzard i att visa det genom att bli hedrade i den miljö där de arbetar på ett riktigt grymt (unikt? om inte, nästintill) sätt tillsammans är starkt. Kudos till Blizzard.

Att de (Blizzard) får PR eller pengar för det är väl ändå totalt irrelevant, hedern åt dessa två individer är lika stor vad syftet än är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Så blizz har börjat arbeta med sin pr efter diablo3 fiaskot.

De väljer då att hedra en krigsförbrytare.. great.

Inaktiv
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Hur kan den här snubben få -28 thumbs? Förstår inte folk att han skämtar eller vad är det frågan om... det var ju rätt roligt med.

Hur som helst, jag tycker det är najs gjort av Blizzard. Det kostar dem självklart ingenting att göra det här, och ja det är gratis PR... men det är fortfarande en fin gest.

Jo det var ett skämt, kunde inte låta bli se en viss humor i det hela,
en blind som lirar dataspel,
han kunde ju lika gärna sitta mot en kal vägg med ett t bord i knät som har wow ljudeffekter i tangenterna för han märker ju ändå ingen skillnad.

Humor, som kanske inte alla uppskattar, men som förmodligen många garvat åt om det vore typ en sedvanlig Adam Sandler film.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Humor, som kanske inte alla uppskattar, men som förmodligen många garvat åt om det vore typ en sedvanlig Adam Sandler film.

Den dagen jag hittar något roligt i en Adam Sandler film....den lär dröja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Så blizz har börjat arbeta med sin pr efter diablo3 fiaskot.

De väljer då att hedra en krigsförbrytare.. great.

Jobbar du för Expo, Aftonbladet möjligtvis?

Inaktiv
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Hur kan den här snubben få -28 thumbs? Förstår inte folk att han skämtar eller vad är det frågan om... det var ju rätt roligt med.

Hur som helst, jag tycker det är najs gjort av Blizzard. Det kostar dem självklart ingenting att göra det här, och ja det är gratis PR... men det är fortfarande en fin gest.

50 tummen ner hittils,
kul att det blir lite reaktioner oavsett om dom är positiva eller negativa.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

För att reda ut ett par saker - det här är inte en ny grej utan något som Blizzard (och många andra!) devs gör för att skicka en nick till sådant som de gillar eller har påverkat dem, det finns t.ex många forumposters som har items i WoW.

För det andra så är den här härliga historien ingen (ny!) nyhet heller och således inte tajmad bara för ett PR-trick för att sälja MoP, det är ju bara skribenten som tyckte det var värt att ta upp i samband med en tävling om Wow, vad jag kan se

För det tredje så finns det en intervju med de där två som är väldigt läsbar då det är intressant att se hur de gick tillväga. Visst är macros viktiga men voice-com var nog bra mycket viktigare. Väldigt fin människa som hjälper såpass, det är det inte många som skulle klara av (mig inkluderad).

För det fjärde så har många rätt när det gäller goodwill som diskuterats här men det känns som om den togs upp i fel tråd

Medlem
Skrivet av FortuN:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Eller varför inte gett dig pengar till en kurs i svenska?

Eller gett dig pengarna till terapi som inte klarar av att diskutera något utan försöker hitta felstavningar

Anledningen till att jag skrev så var inte för att förlöjliga fortun, kanske var lite barnsligt av mig att skriva så. Ber om ursäkt för det.

Anledningen var nog helt enkelt för att han/hon verkar vara en idiot.


signatur

IDKFA

Medlem

Älskar när game devs gör sånt här <3
Visar bara hur jordnära dom egentligen är.

Rövhålen i denna kommentarstråden är oroligt många dock...

Medlem

MMORPGs är nog en av de få spelen du kan lira som blind.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Haha, hela 46 nertummningar för ett så oskyldigt skämt. Ibland får man allt passa sig.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Helt fantastiskt vad många nedtummar du fått. Haha obegripligt, det var ju riktigt kul.

Ni som tummade ner så ivrigt, här är nåt för er...

http://lmgtfy.com/?q=ironi

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Det är sånt här som skapar en bättre värld. Eftertänksamhet, insikt, frågeväckande. Inte pengar.

Medlem
Skrivet av Shmofeld:
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Haha, hela 46 nertummningar för ett så oskyldigt skämt. Ibland får man allt passa sig.

det här med ironi.. men å andra sidan hur många tummar ner är ironiska?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

12
Skriv svar