Deadlight släpps till pc senare i oktober

Robot
Deadlight släpps till pc senare i oktober

Vi har det exakta släppdatumet på det postapokalyptiska liret som tidigare var Xbox Live Arcade-exklusivt.

#deadlight, #tequila-works


Deadlight släpps till pc senare i oktober

Oj, ett av dom spelen jag verkligen hoppades skulle komma till PC.
Tack för det, instant buy.

Medlem

Ser ju riktigt häftigt ut med 2D, som i gamla hederliga Flashback och Fade to Black
Blir nog ett köp för mig.

Inaktiv

Kalla mig cynisk men den nyheten låter som en reaktion á la skrämselhicka. Spelet ser döhäftigt ut på trailers men har fått mediokra recensioner från i princip varenda websida som spelat det. Därför så vill utvecklarna illa kvickt få ut en PC-version i hopp om att de på så vis kanske kan göra det bästa av en taskig situation och klämma av ett par Steam-köp.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Kalla mig cynisk men den nyheten låter som en reaktion á la skrämselhicka. Spelet ser döhäftigt ut på trailers men har fått mediokra recensioner från i princip varenda websida som spelat det. Därför så vill utvecklarna illa kvickt få ut en PC-version i hopp om att de på så vis kanske kan göra det bästa av en taskig situation och klämma av ett par Steam-köp.

Joo men det är ju så med alla, det är normalt. Deras jobb är att göra allt i trailers och liknande för att locka kunder till att köpa deras vara, lyckas dom inte sälja bra prövar företaget på något annat sätt som t.ex gå ut med spelet till PC. Då det finns fler pc användare som dessutom kan hämta spelet för en liten slant via steam lär nog enkelt köpa det oavsett om det inte fick så bra betyg.

Du vet, ju mer teknologin utvecklas och går framåt ju mer bekväma blir folk. Framför allt gamers i all ära, man vill ha hem nya spel enkelt och så fort som möjligt till ett bra pris. Steam erbjuder service med snabb hämtning och det är sånt folk vill ha. Det skall ske snabbt, kolla på yngre tjejer och mode/smink. Ser dom någonting nytt på tv eller som kompisar använder skall dom direkt ner till stan eller shoppa online för att "kompensera". Dom vill ha allting så fort som möjligt, ibland spelar priset knappt någon roll.
Det är lite samma princip med spel, köper även dina vänner en typ av spel för att dom tycker om det blir man själv oftast nyfiken av grupptryck och tvingas köpa det för att haka på så att säga.

Moderator | Testpilot

Så 3 av 5 är just nu "inte helt nöjd?"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Jormun:

Du vet, ju mer teknologin utvecklas och går framåt ju mer bekväma blir folk. Framför allt gamers i all ära, man vill ha hem nya spel enkelt och så fort som möjligt till ett bra pris. Steam erbjuder service med snabb hämtning och det är sånt folk vill ha. Det skall ske snabbt, kolla på yngre tjejer och mode/smink. Ser dom någonting nytt på tv eller som kompisar använder skall dom direkt ner till stan eller shoppa online för att "kompensera". Dom vill ha allting så fort som möjligt, ibland spelar priset knappt någon roll.
Det är lite samma princip med spel, köper även dina vänner en typ av spel för att dom tycker om det blir man själv oftast nyfiken av grupptryck och tvingas köpa det för att haka på så att säga.

Haha du fick mig att garva när jag läste det här stycket. Vad fan babblar du om egentligen? Är du hög?

Medlem

köpte det till xbox samma dag det släpptes. Spelet är sådär. Finns vissa ljuspunkter, men i det stora hela en svag trea

Medlem

Vad kommer det kosta tro?

Medlem

Spelade igenom detta på 2dagar, på xboxen. Alldeles för kort men väldigt bra.. 3/5 bara för att det var så kort

Medlem

Det ser stämningsfullt ut


signatur

Klabben

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Jormun:

Du vet, ju mer teknologin utvecklas och går framåt ju mer bekväma blir folk. Framför allt gamers i all ära, man vill ha hem nya spel enkelt och så fort som möjligt till ett bra pris. Steam erbjuder service med snabb hämtning och det är sånt folk vill ha. Det skall ske snabbt, kolla på yngre tjejer och mode/smink. Ser dom någonting nytt på tv eller som kompisar använder skall dom direkt ner till stan eller shoppa online för att "kompensera". Dom vill ha allting så fort som möjligt, ibland spelar priset knappt någon roll.
Det är lite samma princip med spel, köper även dina vänner en typ av spel för att dom tycker om det blir man själv oftast nyfiken av grupptryck och tvingas köpa det för att haka på så att säga.

Haha du fick mig att garva när jag läste det här stycket. Vad fan babblar du om egentligen? Är du hög?

Nej, är du? Min poäng är att folk är bekväma och att spelföretag gör allt för att locka i reklam som t.ex trailers för sina varor. Vad är det som är lustigt?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så 3 av 5 är just nu "inte helt nöjd?"

Håller med. En trea betyder ju "bra" på FZ, så jag ställer också frågan om man inte är nöjd med ett bra spel?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Jormun:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Jormun:

Du vet, ju mer teknologin utvecklas och går framåt ju mer bekväma blir folk. Framför allt gamers i all ära, man vill ha hem nya spel enkelt och så fort som möjligt till ett bra pris. Steam erbjuder service med snabb hämtning och det är sånt folk vill ha. Det skall ske snabbt, kolla på yngre tjejer och mode/smink. Ser dom någonting nytt på tv eller som kompisar använder skall dom direkt ner till stan eller shoppa online för att "kompensera". Dom vill ha allting så fort som möjligt, ibland spelar priset knappt någon roll.
Det är lite samma princip med spel, köper även dina vänner en typ av spel för att dom tycker om det blir man själv oftast nyfiken av grupptryck och tvingas köpa det för att haka på så att säga.

Haha du fick mig att garva när jag läste det här stycket. Vad fan babblar du om egentligen? Är du hög?

Nej, är du? Min poäng är att folk är bekväma och att spelföretag gör allt för att locka i reklam som t.ex trailers för sina varor. Vad är det som är lustigt?

Det lustiga är att du besvarar mitt påstående om att Deadlight kommer till PC pga. dåligt mottagande på Xbox med en lång och fullständigt ovidkommande utläggning om varför digitala distributionsföretag slagit igenom.

1
Skriv svar