Crysis 2-mod återskapar AvP från 1999

Robot
Crysis 2-mod återskapar AvP från 1999

Återigen dags att skrämmas av blipljud?

#rebellion, #crysis-2, #sega


Medlem
Crysis 2-mod återskapar AvP från 1999

O_O

Ge mig! Första AVP är helt satans guld!


signatur

Videomupp

Medlem

Ett av mina favoritspel, att köra Marine skrämde skiten ur en.

Medlem

Looks promising.
Minns att jag satt och spelade igenom de tre demos'arna till AvP så mycket att jag kunde banan de släpptes till utan och innan.
(De släppte ett demo för vardera ras, Marine, Alien och Predator)

Medlem

Ååhh de gamla skräck-ljuden!! (:

Det bästa har gjorts, och de mest intressanta projekten nu tittar på vad som var bra då. Började äntligen spela Black Mesa, bra jobbat

Detta tar framgången ett steg längre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jo, tack. Jag minns 1999. Var 14 år och spelade detta. Var så rädd att jag nästan sket ner mig. Stängde av efter att första alien hade attackerat.

Medlem

Ser bra ut!

Det här är typ så jag mindes att ettan såg ut och var innan jag köpte det på steam och spelade det igen nyligen. Då insåg man hur lite polygoner det egentligen var i det spelet. Sen sprang man ruskigt snabbt som marine också.

Fortfarande ett bra spel dock. Minns när man som alien högg av vänsterarmen på en cyborg och han skakade av sig det som ingenting, laddade om hagelgeväret med högerhanden som en badass och oneshottade mig. Eller alien-robotarna med laser på huvudet. Eller predatorns självmordsbomb. Eller bårhuset med facehuggers. Scary as hell! Good times, good times...

Medlem

Ser helt underbart ut! Är typ så där man såg spelet när det var nytt även fast grafiken var gräslig

För 2,99€ kan man köpa originalet på Steam

Medlem

Får fortfarande rysningar när jag spelar som Marine i det första AvP. En remake som gör originalet rättvisa hade jag utan tvekan kunnat betala för.

Medlem

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Medlem

mjo det lär dom aldrig tillåta.. trist men sant

Medlem

Crap, kan de inte kickstarta det här?


signatur

Burn in the light.

Det slår mig ibland att dagens moddare är bättre än vissa spelproducenter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Undrar om blodet kommer vara lika välgjort i det här som i originalet från 1999 som var hur bra som helst. Jag är tveksam.

Medlem

I'M THROWING MONEY AT THE SCREEN BUT NOTHING'S HAPPENING!!!!!!!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

SEGA kanske borde anställa Moddarna...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo göra det.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo ta över denna IP.

Om spelet skulle bli en realitet, måste väl de betala för användandet av CryEngine?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo ta över denna IP.

Om spelet skulle bli en realitet, måste väl de betala för användandet av CryEngine?

Jag tror Inte de behöver det så länge det är en mod , om de däremot tänker utveckla ett helt spel så måste de nog det ja.

Medlem

Kommer ihåg när broder spela när man var liten ! jag satt på skrivbordet o när de hände nåt så vart ja så jävla rädd så ja tappa balansen o gjorde en bakåt volt ner i backen från skrivbordet !! good times.

Medlem

Det ser riktigt bra ut, och man mår dåligt bara av att kolla på videon!
Spelade själv aldrig AVP, men AVP2 tyckte jag var riktigt bra.

Medlem

Ser redan mycket bättre ut än både nya AvP och Colonial Marines. Alltid lika roligt när fans med noll resurser och vettiga speldesignsprioriteringar äger sönder utvecklare med miljonbudgetar som prioriterar neddummat trams.

Inaktiv

Sist någon försökte sig på detta med Cryengine 1 som användes i Farcry vart de nedstängda fortare än du säger blåbärssoppa. Lär nog hända igen..


signatur

äldre än dig!

Medlem

Fan vad grymt, se vad moddare kan göra när de väl får chansen!! jag skulle mer än gladerligen punga ut pengar för detta. Sorgligt nog ser detta både mer atmosfäriskt,snygg,skrämmande och härligt ut än nästa officiella spel från GBX/SEGA.

Hoppas verkligen de har ork och ambition att färdigställa detta.

Inaktiv

Ser helt fantastiskt ut för att vara en mod!
Detta är lite vad man önskade Aliens vs Predator (2010) skulle varit.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Bara så ni alla vet. Den bilden är en dump från AvP2, första gången man stöter på aliens, finns en knapp till vänster och dörr till höger och ventilation rakt fram.

Medlem

Oj oj oj, detta ser ju fantastiskt ut! Det är den äkta spännande känslan det där som dom har lyckats göra och snyggt med CryEngine3. Skulle vara riktigt grymt att få spela detta nu

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH DET HÄR ÄR DEN MEST LOVANDE TRAILER JAG SETT PÅ 5 ÅR TROR JAG!! ))) Fick ju handsvett. Känner igen banan så jäkla väl. Måste varvat AvP 10ggr. Hatade spelet för det var gastkramande, och just därför älska jag det. Man dog ofta och när man dog så fick man byta kalsonger. Fattar inte hur AvP2 kunde vara så uselt. Dagens stora utvecklare ger oss spelen de tror vi vill ha. Dagens moddare ger oss spelen vi vill spela. Först Natural Selection 2 o nu detta, denna vecka. Ska kolla upp om man kan skänka dem en slant.

Edit: Jag menar nog AvP3, det senaste. 2'an var ju helt ok. Var väl Monolith som utvecklade?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Ingen chans att de får fortsätta.
De gör om ett spel i ny motor, klart det är olagligt.

Om Sega är smarta så kanske de inser att det här spelet kommer hjälpa snarare än stjälpa. Som ett fan av första AvP skulle jag tveklöst kunna köpa Segas kommande spel tack vare detta, om de däremot stoppar projektet är jag inte lika säker på att jag är lika sugen på kommande CM, speciellt inte då spelet verkar mer och mer likna dagens spel än första AvP.

Sierra insåg hur smart det är att låta deras fans skapa spel på deras tidigare spel. Activision insåg till slut hur smart det är att låta ett par av Sierras första Quest spel vara spelbara helt gratis på nätet. Bara för att de har lagen på sin sida innebär inte det att de inte kan vara smarta och använda ett spel som detta som PR.

Fast nu är det ju Sega jag pratar om, de har ju inte agerat så smart den senaste tiden. Hade de gjort det hade de själva finansierat Bayonetta 2 och inte låtit Nintendo ta över denna IP.

Om spelet skulle bli en realitet, måste väl de betala för användandet av CryEngine?

Jag har för mig att det finns någon lag som skyddar dom om dom gör det i en motor utan att tjäna pengar på att sälja det och om det inte finns tror jag ändå inte att Crytek skulle bry sig så länge personerna som gör moden inte säljer moden

12
Skriv svar