Portal 2 plåstras om – nu med splitscreen

Robot
Portal 2 plåstras om – nu med splitscreen

Storskärmsläge och kooperativa robotlekar för två pekar mot att Valve inte Want You Gone.

#valve, #portal-2


Portal 2 plåstras om – nu med splitscreen

Det här är mycket välkommet! PC spel behöver fler bra split-screen spel imo.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Hur fungerar det då? Petar man helt enkelt in 2x möss och 2x tangentbort och tar en uppsättning var?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Hur fungerar det då? Petar man helt enkelt in 2x möss och 2x tangentbort och tar en uppsättning var?

Det är en bra fråga, skulle själv vilja veta. Men tanken på att lira ett fps med enbart tangentbord igen gör mig glatt nostalgisk.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Stag:

Hur fungerar det då? Petar man helt enkelt in 2x möss och 2x tangentbort och tar en uppsättning var?

Spelare två får säkert använda gamepad av nån sort.

Medlem

Det har jag svårt att tänka mig. Gör man dual screen så lär man ju inte tvinga en spelare till en helt annan kontrollmetod.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det har jag svårt att tänka mig. Gör man dual screen så lär man ju inte tvinga en spelare till en helt annan kontrollmetod.

Hur ska man annars kunna lösa det? Sätt in två möss och försök använda båda samtidigt, får du se...

Medlem

Jag har försökt lösa det problemet, tro mig.

Steam kanske har lagt resurser på det? Ska bli intressant att se!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

ELF
Medlem
Skrivet av Stag:

Det har jag svårt att tänka mig. Gör man dual screen så lär man ju inte tvinga en spelare till en helt annan kontrollmetod.

Håller med. Men finns stödet för det?
Vad jag menar är. Finns det inbyggt stöd för flertalet möss och tangentbord i de olika C språken eller måste man programmera direkt mot USB/PS2 porten?

Om det inte finns inbyggt i språken så borde det vara på tiden att det tillkommer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vad jag vet så finns det inget inbyggt stöd för det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

att ha en gamepad till PC är ju nästan en självklarhet, så jag tror nog inte de tänkt att man ska sitta med varsin mus och tangentbord.

Kul om man inte har någon kompis att spela med annars, eller om ens internet inte är det bästa.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

att ha en gamepad till PC är ju nästan en självklarhet.

För konsol spelare möjligtvis!
Som spelare på PC plattform så utgår man att man använder mus/tangentbord. Eftersom det är plattformens styrdon.
Personligen avskyr jag gamepad. Därför spelar jag på PC.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

OML
Medlem

Såvitt jag förstår så gäller det bara med två kontroller.

"- Added 2 controller splitscreen support for Standard Co-Op. Press X on the second controller inside the first Co-op menu to activate it."

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

att ha en gamepad till PC är ju nästan en självklarhet.

För konsol spelare möjligtvis!
Som spelare på PC plattform så utgår man att man använder mus/tangentbord. Eftersom det är plattformens styrdon.

Nä... det är rätt så självklart för en 100% PC spelare.. Finns spel som är kasst portade som inte mus och tangentbord funkar särskilt bra till..

En 360 kontroll till PC kostar ju typ 300 kr, väldigt bra investering även om man inte lirar konsol.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:

att ha en gamepad till PC är ju nästan en självklarhet.

För konsol spelare möjligtvis!
Som spelare på PC plattform så utgår man att man använder mus/tangentbord. Eftersom det är plattformens styrdon.

Nä... det är rätt så självklart för en 100% PC spelare.. Finns spel som är kasst portade som inte mus och tangentbord funkar särskilt bra till..

En 360 kontroll till PC kostar ju typ 300 kr, väldigt bra investering även om man inte lirar konsol.

Jo jag vet men har sabbat H- handen (fastnade i en maskin på jobbet) så har svårt med greppet på gamepad.
Därför gillar ja inte Gpaden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Trine var ju underbart att lira splitscreen på datorn. Fungerade perfekt med 3x tangentbord och lika många möss.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Stag:

Det har jag svårt att tänka mig. Gör man dual screen så lär man ju inte tvinga en spelare till en helt annan kontrollmetod.

Hur ska man annars kunna lösa det? Sätt in två möss och försök använda båda samtidigt, får du se...

Finns program som ger dig två möss på skärmen när du gör så.

Medlem

Nej, det finns en SDK som man kan använda till det, men som kräver att man gör sista jobbet själv. Såvitt jag vet så finns det inga program som fungerande ger två muspekare.

Ser nu att plurainput finns till Windows. Har inte hittat det förut när jag letat, får se om det funkar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

2 x gamepad.. alt 1x gamepad + T&M

Medlem

Med tanke på bigscreen stödet är det rätt uppenbart att det är handkontrolls stöd. Underbart initiativ, har precis byggt en HTPC/Steambox så fler hotseat multiplayer spel till folket! Så mycket skönare att spela dom på PC än på den gammla dassiga 360n


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Läse POSTAL 2 först, kan ni tänka er splitscreen på det? Underbart!

Medlem

just ang. Linus versionen av Steam... kommer man att kunna spela alla spelen på Linux?:O det är ju en massiv konvertering då?:P

1
Skriv svar