Alpha-test av 0x10c "så snart det är kul"

Robot
Alpha-test av 0x10c "så snart det är kul"

Markus "Notch" Persson experimenterar fortfarande med sitt nästa spel och har fortfarande inte bestämt hur han ska tjäna pengar på det.

#minecraft, #mojang-specifications, #0x10c


Medlem
Alpha-test av 0x10c "så snart det är kul"

månatlig betalning låter dock lite tråkigt, fast vem vet kanske är så pass kul att det blir värt det

Medlem

Free2play ? ^_^!

Medlem

Tror ju inte du kommer betala 130-150kr som för WoW osv för då kommer det inte gå bra. Men tycker folk om det kan det ju kanske kosta runt 25-50kr i månaden eller liknande för att betala kostnaderna.

Medlem

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Medlem
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Ja, med tanke på att det brukar ligga på 100+ så. Det är ALLDELES för dyrt.

Medlem

Vem säger att månadskostnaden kommer ligga på 100+ kronor? Ingen alls. Vänta och se vad det landar på istället för att spekulera baserat på AAA-titlar.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Vad är det negativa med honom? Han gör inte som många andra i dom större spelföretagen, man kan inte ens se notch som girig när han säljer spelen för billiga slantar och sedan från ingenstans bara ger sina anställda några miljoner för att han kan och för att han tyckte dom förtjänade det.

Han lär inte ens ha en dyr månadskostnad på detta lir, som en annan sa kanske 25-50 kronor i månaden. För Notch har inte varit dyr alls med spelen.

Medlem

25kr, visst. 50kr, tveksamt. Över det, aldrig i livet.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Vad är det negativa med honom? Han gör inte som många andra i dom större spelföretagen, man kan inte ens se notch som girig när han säljer spelen för billiga slantar och sedan från ingenstans bara ger sina anställda några miljoner för att han kan och för att han tyckte dom förtjänade det.

Han lär inte ens ha en dyr månadskostnad på detta lir, som en annan sa kanske 25-50 kronor i månaden. För Notch har inte varit dyr alls med spelen.

Hur han betett sig mot folk inom branschen i samband med sin MineCon i Vegas. Samt andra uttalanden han gjort så inger hans namn inga bra vibbar för mig.

Visst kul att det gick bra för han och hans kamrater. Men han beter ju sig som en nyrik, samt det som tillkommer när ett litet företag växer för fort.
Oavsett hur mycket pengar man har, kan man inte köpa sig fri från ett dåligt rykte/beteende.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Vad är det negativa med honom? Han gör inte som många andra i dom större spelföretagen, man kan inte ens se notch som girig när han säljer spelen för billiga slantar och sedan från ingenstans bara ger sina anställda några miljoner för att han kan och för att han tyckte dom förtjänade det.

Han lär inte ens ha en dyr månadskostnad på detta lir, som en annan sa kanske 25-50 kronor i månaden. För Notch har inte varit dyr alls med spelen.

Hur han betett sig mot folk inom branschen i samband med sin MineCon i Vegas. Samt andra uttalanden han gjort så inger hans namn inga bra vibbar för mig.

Visst kul att det gick bra för han och hans kamrater. Men han beter ju sig som en nyrik, samt det som tillkommer när ett litet företag växer för fort.
Oavsett hur mycket pengar man har, kan man inte köpa sig fri från ett dåligt rykte/beteende.

Jag måste ha missat något här för jag har följt hans blogg från tidig alpha och nyheter om honom men aldrig läst att han skulle betett sig som ett svin, källor tack!
Han verkar snarare vara en jävligt trevlig människa!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Fast där är det ju inte han, utan teamet bakom Yogscast som fick kritik - av Notch. Men det hela verkar ju lagt sig, eller missuppfattade jag det?

// edit: stavning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Hur han betett sig mot folk inom branschen i samband med sin MineCon i Vegas. Samt andra uttalanden han gjort så inger hans namn inga bra vibbar för mig.

Visst kul att det gick bra för han och hans kamrater. Men han beter ju sig som en nyrik, samt det som tillkommer när ett litet företag växer för fort.
Oavsett hur mycket pengar man har, kan man inte köpa sig fri från ett dåligt rykte/beteende.

Du menar hur han skriver vad han tycker om de stora utgivarna, ja han skräder då inte orden när det kommer till dessa och deras egna agerande. Har för mig att Notch brukar vara en vanligt förekommande person när det gäller att donera pengar till saker som Humble Bundle. Japp Notch är girigheten personifierad.

Antar dock att du menar detta

http://www.pcgamer.com/2011/11/22/minecrafts-notch-versus-yog...

Yogcast är inget jag själv följt men en sak är säker, alla dessa fans har en tendens att gå bärsärk för minsta lilla sak.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Rocky Dennis:

Fast där är det ju inte han, utan teamet bakom Yogscast som fick kritik - av Notch. Men det hela verkar ju lagt sig, eller missuppfattade jag det?

// edit: stavning

Som jag har förstått det så var Notch trött, less och överdrev en smula på Twitter, vilket han haft för vana att göra vid ett flertal tillfällen. Jag menade bara att jag antar att det var den incidenten som Ctrl syftade på.

Själv är jag rätt neutral. Han verkar vara en soft kille som fått en jävla massa pengar på kort tid och beter sig därefter. Som sagt så ger han massor till behjärtansvärda ändamål och han verkar mån om att hjälpa mindre utvecklare få samma chans som han själv, vilket märktes tydligt på Minecon 2012. Sen att han får bryt och börjar ranta på Twitter ibland är en annan sak, men det tycker jag man kan förlåta.

Medlem

Oavsett notch eller inte, så lär han inte bete sig som EA eller Activision gör mot sina kunder alt fans!

Notch är en frisk fläkt, var glada istället att det finns killar som vågar gå mot strömmen.

Det är bara Linux torvalds och Notchen som gör detta, det är vad man kan kalla stake och det skall premieras!!!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Rocky Dennis:

Fast där är det ju inte han, utan teamet bakom Yogscast som fick kritik - av Notch. Men det hela verkar ju lagt sig, eller missuppfattade jag det?

// edit: stavning

Som jag har förstått det så var Notch trött, less och överdrev en smula på Twitter, vilket han haft för vana att göra vid ett flertal tillfällen. Jag menade bara att jag antar att det var den incidenten som Ctrl syftade på.

Själv är jag rätt neutral. Han verkar vara en soft kille som fått en jävla massa pengar på kort tid och beter sig därefter. Som sagt så ger han massor till behjärtansvärda ändamål och han verkar mån om att hjälpa mindre utvecklare få samma chans som han själv, vilket märktes tydligt på Minecon 2012. Sen att han får bryt och börjar ranta på Twitter ibland är en annan sak, men det tycker jag man kan förlåta.

Majoriteten av den negativa klang som Notch har för mig personligen kommer från de personer som är villiga att kasta sig framför en kula för mannen samt binda fast honom på en piedestal för att sedan fira honom som helgon

Medlem

Av crowden på Minecon att döma så rör det sig iof mest om småbarn och då är väl Notch en bättre helgongestalt i längden än typ Eric Saade.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Vad är det negativa med honom? Han gör inte som många andra i dom större spelföretagen, man kan inte ens se notch som girig när han säljer spelen för billiga slantar och sedan från ingenstans bara ger sina anställda några miljoner för att han kan och för att han tyckte dom förtjänade det.

Han lär inte ens ha en dyr månadskostnad på detta lir, som en annan sa kanske 25-50 kronor i månaden. För Notch har inte varit dyr alls med spelen.

Hur han betett sig mot folk inom branschen i samband med sin MineCon i Vegas. Samt andra uttalanden han gjort så inger hans namn inga bra vibbar för mig.

Visst kul att det gick bra för han och hans kamrater. Men han beter ju sig som en nyrik, samt det som tillkommer när ett litet företag växer för fort.
Oavsett hur mycket pengar man har, kan man inte köpa sig fri från ett dåligt rykte/beteende.

Jag måste ha missat något här för jag har följt hans blogg från tidig alpha och nyheter om honom men aldrig läst att han skulle betett sig som ett svin, källor tack!
Han verkar snarare vara en jävligt trevlig människa!

Det är så att han postade en mängd tweet soch har sagt saker i verkligheten som gick i stil med "ni vågade fråga om ni kunde få hotellet betalat för er för att ni har hjälpt till? DRA ÅT HELVETE!" Till bland annat Yogscast medlemmarna.

Och jag tycker att Notch inte är trevlig alla gånger, men att han har bra idéer osv. Men saken är den att andra mässor betalar sina booth keepers pengar, alltså dom som gör att folk vill gå dit, blir betalda för sin tid, inte alltid blir pengar i fickan men bara så att dom får "betalda resor fram och tillbaka och boende".

Men Notch vägrade det i Las Vegas (alltså Minecon 1) och han vägrar det nu med, för att få komma dit måste du boka biiljet, sen ansöka om att få vara där och hålla tal och seminarier etc, och du får betala både inträde, boende, resa, mat, och allt annat själv.

Majoriteten av alla mässor betalar det till sina besökare, tex starcraft kommentatorer etc. (inga enorma mängder pengar, om man inte frågar 4chan eller reddit om vad Day9 får, då är han rikare än Notch)

100 euro för biljet+hotel i paris+maten+resan dit+resan tillbaka allt betalat av panel hållarna och inte av Notch med andra ord.

Det är därifrån krititen kommer. för det mesta. givetvis finns idioter som bara hatar honnom.
Källa: Yogscast, Notch, intervjuver osv, och om du vill veta mest relevant Minecon information så går du hit: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Fml... och hör en utsällare själv prata om det. (alltså TGS Podcast avsnitt 34 2 timmar in ungefär)

TLDR:
Notch vägrar betala Minecon talare ett ruttet öre (dom får en liten rabbat för att dom var där förra året) och talar om att dom får komma dit och hålla tal först en vecka innan mässan vilket inte ger dom tid att förbereda och tvingar dom att köpa biljet innan dom ens vet att dom får vara där och ha ett bås/hålla tal.
Notch är inte ett svin men han har råd med att göra det dom flesta andra mäss hållare gör. Mässan betalar han på 2 dagar utan inträdet nästan om man tror fz.se och deras "2 miljoner om dagen". < vilket jag inte gör med andra ord.

PS:
Hans exakta uttalanden efter MineCon 1 var uppenbarligen påverkade av trötthet, sprit och dagen efter men det ändrar inte att samma saker folk klagade på förra året är likadana i år igen.
MEN innan jag får skit för att vara budbärare, jag tror att Minecraft chick tjejen från Youtube som nu är med i Mojang och ansvarar för MineCon vad jag har hört från dom själva förra gången så kan det vara hennes fel men då borde inte Notch vara otrevlig för att hon planerar fel och fattar sämre beslut. (det är baserat på vad folk som var där har sagt på Youtube, och en video Mojang la upp)


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av Makoo:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av conthox:

Så mycket klagande det blir varje gång en månadskostnad kommer på tals, så kommer väl denna tråden också ha en massa inlägg om hur girig han är osv osv. Eller är det annorlunda bara för att det är Notch?

Notch har en starkt negativ klang för mig.
Får se dock vad månadskostnaden blir samt vad man får den innan jag dömer något dock.

Vad är det negativa med honom? Han gör inte som många andra i dom större spelföretagen, man kan inte ens se notch som girig när han säljer spelen för billiga slantar och sedan från ingenstans bara ger sina anställda några miljoner för att han kan och för att han tyckte dom förtjänade det.

Han lär inte ens ha en dyr månadskostnad på detta lir, som en annan sa kanske 25-50 kronor i månaden. För Notch har inte varit dyr alls med spelen.

Hur han betett sig mot folk inom branschen i samband med sin MineCon i Vegas. Samt andra uttalanden han gjort så inger hans namn inga bra vibbar för mig.

Visst kul att det gick bra för han och hans kamrater. Men han beter ju sig som en nyrik, samt det som tillkommer när ett litet företag växer för fort.
Oavsett hur mycket pengar man har, kan man inte köpa sig fri från ett dåligt rykte/beteende.

Jag måste ha missat något här för jag har följt hans blogg från tidig alpha och nyheter om honom men aldrig läst att han skulle betett sig som ett svin, källor tack!
Han verkar snarare vara en jävligt trevlig människa!

Det är så att han postade en mängd tweet och har sagt saker i verkligheten som gick i stil med "ni vågade fråga om ni kunde få hotellet betalat för er för att ni har hjälpt till? DRA ÅT HELVETE!" Till bland annat Yogscast medlemmarna.

Och jag tycker att Notch inte är trevlig men att han har bra idéer men saken är den att andra mässor betalar sina booth keepers pengar, alltså dom som gör att folk vill gå dit, blir betalda för sin tid, inte alltid blir pengar i fickan men bara så att dom får "betalda resor fram och tillbaka och boende".

Men Notch vägrade det i Las Vegas och han vägrar det nu med, för att få komma dit måste du boka biiljet, sen ansöka om att få vara där och hålla tal och seminarier etc, och du får betala både inträde, boende, resa, mat, och allt annat själv.

Majoriteten av alla mässor betalar det till sina besökare, tex starcraft kommentatorer etc.
100 euro för biljet+hotel i paris+maten+resan dit+resan tillbaka allt betalat av panel hållarna och inte av Notch med andra ord.

Det är därifrån krititen kommer. för det mesta.
Källa: Yogscast, Notch, intervjuver och om du vill veta mest relevant Minecon information så går du hit: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Fml... och hör en utsällare själv prata om det.

TLDR:
Notch vägrar betala Minecon talare ett ruttet öre och talar om att dom får komma dit och hålla tal först en vecka innan mässan vilket inte ger dom tid att förbereda och tvingar dom att köpa biljet innan dom ens vet att dom får vara där och ha ett bås/hålla tal.
Notch är inte ett svin men han har råd med att göra det dom flesta andra mäss hållare gör. Mässan betalar han på 2 dagar utan inträdet nästan om man tror fz.se och deras "2 miljoner om dagen".

PS:
Hans exakta uttalanden efter MineCon 1 var uppenbarligen påverkade av trötthet, sprit och dagen efter men det ändrar inte att samma saker folk klagade på förra året är likadana i år igen.
MEN innan jag får skit för att vara budbärare, jag tror att Minecraft chick tjejen från Youtube som nu är med i Mojang och ansvarar för MineCon vad jag har hört från dom själva förra gången så kan det vara hennes fel men då borde inte Notch vara otrevlig för att hon planerar fel och fattar sämre beslut.

Och vart har du fått den infon ifrån? yogscast eller? Den sidan är inte något att lida på alls det är som jag sa tidigare som att tro på allt aftonbladet skriver.
Vad jag vett och sett är notch trevlig men blir otrevlig om han bli behandlad som skit, så som vi andra normala gör när vi bli behandlade felaktigt.

Självklart kan ha ha varit otrevlig någon gång bara sådär men det har du med och det kan du inte förneka.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Och vart har du fått den infon ifrån? yogscast eller? Den sidan är inte något att lida på alls det är som jag sa tidigare som att tro på allt aftonbladet skriver.
Vad jag vett och sett är otch trevlig men blir otrevlig om han bli behandlad som skit, så som vi andra normala gör när vi bli behandlade felaktigt.

Självklart kan ha ha varit otrevlig någon gång bara sådär men det har du med och det kan du inte förneka.

Ursäkta mig men, Du missade vad jag sa va?
Jag har följt hans Twitter och hans blogg, gjorde jag det för att jag hatar honom? GÖR jag det för att jag hatar honom? (han tog bort sina tweets och jag orkar inte leta upp en sida som sparar sådant, det finns.)
Jag har följt Yogscast twitter, bloggar, websidor och forum.
Jag har läst Notch, Yogscast, och andras sidor/citat/kommentarer och uttalanden om det.

(Angående allt som jag egentligen ville ha sagt i min förra post: )

OCH ovanpå allt detta så länkade jag till en video som var timestampad till tillfället där en PANELHÅLLARE på MINECON talar om hur det går till där, allt jag sa om Minecon är med andra ord baserat på vad en av dom som arbetar på MineCon har sagt. (en halvtimme minst från min timestamp har allt med det att göra och vad folk som ÄR panel folk och kommentatorer säger och har gjort) och dessutom vad andra har sagt och blivit bevisat.
Du frågar mig om min källa är aftonbladet när det klart och tydligt står var jag har fått det ifrån och om du googlar får du samma och mer som talar för det.

Och jag SKREV dessutom att jag INTE dömer honom för att han har betet sig dåligt. Utan för hur han driver sitt företag och hur det sköter sina affärer och behandlar sina kontrakterade leverantörer av underhållning och information osv.
Snälla läs inte mina kommentarer från Aftonbladet själv utan läs nästa gång är du snäll
Jag ogillar inte dig, jag ogillar det faktum att du hoppar på mig bara för att jag kritiserar en människa som gör fel som vi alla andra. Jag skrev det jag skrev för att jag helt enkelt ville låta en människa som ställde en fråga få reda på vad det var en del snackade om. Jag är dessutom mycket mindre kritisk än dom flesta i denna tråden är, som inte skriker NOTCH ÄR BÄST!!! det vill säga.

TLDR: Jag har fått reda på infon om Minecon 1 genom att följa HANS twitter.
Minecon 2 info är från en panel hållare PÅ Minecon 1 och 2. (och mer än en från ettan dessutom).
Utgå inte ifrån att jag baserar allt jag säger på en källa, för det har jag inte.

Dessutom kan vi väl undvika att starta en onödig kamp genom att vi skippar att svara varandra efter ditt obligatoriska svar?
Tack på förhand från en cynisk spelälskare och dedicerad minecraft "spelare".


signatur

Mirrors are more fun than television

1
Skriv svar