Vad tycker du om Wii U?

Medlem

Har inte stött på ett enda spel som hackar. Har 5-6 stycken.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Boosing:

Det borde inte vara försvarsbart att leverera en ny konsol med 32gb minne, och sedan förlita sig på att kunderna köper en extern disk för att få plats att handla spel.

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Jag antar att deras e-shop registrerar på sitt wii U account att man har köpt ett spel förut (som det gör på steam), så att man kanske väljer att avinstallera spel man klarat för att skaffa sig mer ledigt utrymme men ändå kunna tanka ner/installera igen om man vid ett senare tillfälle vill spela det igen.
Någon som har ett Wii U eller bara vet om det går?

Ja. Du kan ladda ner det du köpt igen. Du kan också flytta runt det dit du vill ha det.
Det du inte kan göra i dagsläget är använda det du köpt på en annan Wii U. Det är låst till konsollen du köpt det på. Detta kommer mest troligt ändras nästa år så man kan flytta sina köp om konsollen skulle gå sönder.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:

Har inte stött på ett enda spel som hackar. Har 5-6 stycken.

Bara nyfiken, hur många av dom har Nintendo gjort?

Medlem
Skrivet av eddie_m:
Skrivet av Zappa:

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Värt att nämna är att den externa hårddisken formateras till ett eget format så den endast kan användas till Wii U.

Sedan så kan man använda valfri 2,5 tum hårddisk till PS3, vilket är lika enkelt/billigt att införskaffa som en extern till Wii U.

Till Xbox 360 är det dock värre, där det finns en version av konsolen med endast 4GB minne, och man får då köpa MS egna svindyra hårddisk löst.

Aha så jag som kör spel via externa hårdiskar på xbox360 har alltså gjort något omöjligt? Eller pratar du bara skit nu??

ont; tänker inte köpa en konsol för över 2500. Speciellt inte ett WiiU som är endast lite bättre än xbox360 och ps3 som varit ute i mer än 7 år


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

4/5. Den tappar en poäng p.g.a. stora patcharna och att den borde faktiskt varit åtminstone 20% snabbare än 360.
Handkontrollen är mycket bra även om jag tycker att N64 fortfarande var bäst till FPS.

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Zappa:

Har inte stött på ett enda spel som hackar. Har 5-6 stycken.

Bara nyfiken, hur många av dom har Nintendo gjort?

Det betyder alltså att bara Nintendos egna utvecklare är tillräckligt duktiga just nu?

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av eddie_m:
Skrivet av Zappa:

Tycker det är bättre. Konsollen hade blivit dyrare annars. Nu kan jag istället själv välja hur stor disk jag vill ha till den.
Ska man inte köpa spel i e-shopen så räcker 8GB. 32GB räcker ganska länge. Xbox 360 hade 20GB disk när den var ny och Sony säljer just nu en PS3 med 12GB.
Skillnaden är att man kan installera spel även på en extern disk på Wii U. Det kan man inte på 360/PS3.

Värt att nämna är att den externa hårddisken formateras till ett eget format så den endast kan användas till Wii U.

Sedan så kan man använda valfri 2,5 tum hårddisk till PS3, vilket är lika enkelt/billigt att införskaffa som en extern till Wii U.

Till Xbox 360 är det dock värre, där det finns en version av konsolen med endast 4GB minne, och man får då köpa MS egna svindyra hårddisk löst.

Aha så jag som kör spel via externa hårdiskar på xbox360 har alltså gjort något omöjligt? Eller pratar du bara skit nu??

ont; tänker inte köpa en konsol för över 2500. Speciellt inte ett WiiU som är endast lite bättre än xbox360 och ps3 som varit ute i mer än 7 år

Fel av mig då. Det funkade inte när jag köpte min 360 iaf och jag har inte provat sedan dess. Det är iofs 5 år sedan eller så

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Zappa:

Har inte stött på ett enda spel som hackar. Har 5-6 stycken.

Bara nyfiken, hur många av dom har Nintendo gjort?

2 av dem.

Inaktiv

Wii U = en dyr produkt med utdaterad hårdvara.

Medlem

Fick mitt idag och har testat det i några timmar nu och det jag hittills har att säga är att det är en grym konsol. Det lider lite av barnsjukdomar som sega menyer och självklart day 1 uppdateringen som tog drygt en halvtimme för mig att installera med 100mbit. Men både konsolen och kontrollen känns välbyggd. Vad gäller hårdvaran så får man väl vänta och se vad som händer i framtiden, men jag tycker grafiken känns helt acceptabel i dagsläget. ZombiU känns både snyggare och flyter på bättre än vad många recensenter påstått. Har hittills inte fått ett enda framedrop i det spelet. Nintendo Land testade jag som hastigast i min ensamhet, väntar på fler kontroller men jag ser en stor potential där när man är några stycken. Och New Super Mario, vad kan man säga där mer än att det är Mario och förjävla roligt Ett plus i kanten också var att Netflix funkade, nu är det bara att vänta på TVii

Jag ger konsolen 8/10, mycket tack vare kontrollen som är hur grym som helst. Den släpptes som sagt lite för sent för att få full pott, men Nintendo är Nintendo, och jag ser fram emot dom kommande åren med spel som Zelda, Mario och mycket, mycket mer

12
Skriv svar