Årets spel 2012 – plats 11-20

Robot
Årets spel 2012 – plats 11-20

Året är inne på sin elfte timme och FZ avrundar med sin traditionstyngda topplista. Och vi börjar firandet med placeringarna 11-20.

#catherine, #gravity-rush, #sleeping-dogs, #botanicula, #amanita-design, #fez, #professor-layton-and-the-miracle-mask, #assassins-creed-iii, #dear-esther, #hitman-absolution, #343-industries, #halo-4, #bungie-software


Medlem
Årets spel 2012 – plats 11-20

Intressant att se att mer och mer små/indie-spel på listan!

Inaktiv
Medlem

Hmm.. Hitman framför AC3? Jovisst

Medlem

Ska bli intressant att se vilka spel som FZ anser "bättre" än AC3

Medlem
Skrivet av Minegenbamse:

Hmm.. Hitman framför AC3? Jovisst

Skrivet av LordVaakos:

Ska bli intressant att se vilka spel som FZ anser "bättre" än AC3

Jag antar att ni gillar AC3? Visst AC3 var kul, men kom igen, storyn var varken bra eller särkilt bra berättad, och cliffhangern fick spelet att verka som bara ännu en cash-in. Jag blev besviken, för jag trodde att de i alla fall skulle avsluta trilogin med detta, men nej, dendär ena Ubisoft killen har ju redan sagt att han gärna ser AC10.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Allt annat än Walking Dead på förstaplatsen vore förvånande!

Medlem

Kommer det komma någon lista med bästa pc spelen 2012?
Inget ont om konsoler men lite skevt att jämföra spel till 10 olika plattformar,

Medlem

LOL Hitman och Assassin's Creed?

Har ni kvar något av det ni rökte när ni gjorde denna lista?

Verkar vara rätt heavy stuff.

Medlem
Skrivet av Sacred:

Kommer det komma någon lista med bästa pc spelen 2012?
Inget ont om konsoler men lite skevt att jämföra spel till 10 olika plattformar,

Kolla Rock, Paper, Shotgun. De har en kalender med de 24 bästa spelen till PC. De 23 första är utan inbördes ordning, 24 är GotY.

Länk till hela listan:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/12/25/136421/

Medlem
Skrivet av Morkrah:

Allt annat än Walking Dead på förstaplatsen vore förvånande!

Nehej du, Journey är årets rätta vinnare

Medlem

Är dear Esther ett spel ens?

Medlem

Fez är alldeles för långt ner

Inaktiv

Tycker personligen att årets mest spelvärda spel är: XCOM Enemy Unknown och Hitman Absolution.

Medlem
Skrivet av MR CAPS:

AC3 SUGER! MAN BLEV LESS EFTER TVÅAN. ÄR INTE KUL NÄR DET SLÄPPS SAMMA SPEL ÅR EFTER ÅR OCH MJÖLKA JÄRNET. BÄTTRE ATT VÄNTA ETT PAR ÅR MED UPPFÖLJARNA. MAN BLEV BARA LESS EFTER TVÅAN. RIKTIGT SPYLESS.

Lär dig att skriva som normalt folk gör. Du behöver inte skriva i caps. Skärp dig förfan.

Medlem

Ser mörkt ut...ser inte call of duty på den härlistan * förhoppningsvis så dyker den inte upp


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

MASS EFFECT 3 TOP 3

Medlem

För min del? Troligen XCOM.

Medlem

Hoppas vi får se FTL på någon av de återstående platserna.:) ett unikt och extremt underhållande litet spel

Medlem

Walking dead?

Rena skiten, att folk inte tröttnar på zombies, fick nog redan på Blops sen har det bara eskalerat, varenda spelvaruhus skall ha en zombieshooter.

Dem enda som gör det bra var capcom med resident Evil, allt annat är bara crap!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Walking dead?

Rena skiten, att folk inte tröttnar på zombies, fick nog redan på Blops sen har det bara eskalerat, varenda spelvaruhus skall ha en zombieshooter.

Dem enda som gör det bra var capcom med resident Evil, allt annat är bara crap!

Thief spelen har utmärkta zombies. Och de är också rätt kul i Fallout, speciellt med vissa moddar.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Walking dead?

Rena skiten, att folk inte tröttnar på zombies, fick nog redan på Blops sen har det bara eskalerat, varenda spelvaruhus skall ha en zombieshooter.

Dem enda som gör det bra var capcom med resident Evil, allt annat är bara crap!

Walking Dead är ingen shooter dock. Du borde definitivt testa, har en känsla av att du kommer bli väldigt positivt överraskad, precis som så många andra.

Medlem

Sätter min högra pungkula på att Walking Dead är GOTY. Skulle bli otroligt förvånad om det blev något annat.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Fez verkar vara en riktig mindfuck.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Sätter min högra pungkula på att Walking Dead är GOTY. Skulle bli otroligt förvånad om det blev något annat.

Postar du den till redaktionen om det inte blir så?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deep Throat:

Walking dead?

Rena skiten, att folk inte tröttnar på zombies, fick nog redan på Blops sen har det bara eskalerat, varenda spelvaruhus skall ha en zombieshooter.

Dem enda som gör det bra var capcom med resident Evil, allt annat är bara crap!

Att kissa på The Walking Dead för att det har zombies och sedan hissa Resident Evil som den enda bra zombieshootern ger bara intrycket av att du aldrig spelat det förstnämnda, då TWD är väldigt långt ifrån en shooter. Gameplayet påminner mer om Fahrenheit (och andliga uppgöljaren Heavy Rain kanske, inte kört det än) än något annat.

Som någon annan sa sätter jag min högra pungkula på TWD som årets spel.

Medlem

Max Payne 3 borde vara med på top 20. Har inte spelat något annat MP-spel men detta var riktigt bra!

1
Skriv svar