Ensam hjältinna i Lightning Returns

Robot
Ensam hjältinna i Lightning Returns

En klocka som nästan aldrig stannar. En hjältinna på egna ben. Vi har ny info om Lightning Returns: Final Fantasy XIII.

#square-enix, #lightning-returns-final-fantasy-xiii


Medlem
Ensam hjältinna i Lightning Returns

Så man kan säga att detta kommer bli som FF versus XIII? Låter som det med realtid och ensam spelare.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Det här verkar faktiskt väldigt lovande eftersom man får full kontroll av Lightning i striderna mer likt ett ARPG, kommer fortfarande finnas en typ av paradigm shift också vilket blir intressant att se hur det kommer att fungera i praktiken.

Medlem

Säga vad man vill om Squenix senaste försök, men jag älskar att de fortfarande vågar prova på helt nya tag och inte bara släpper "samma spel" med en ny story varje gång. Tummen upp än så länge

Medlem
Citat:

Det ska dock "kännas som att du kontrollerar en grupp".

Till skillnad mot FFXIII där man inte styrde någon utan bara tryckte på en knapp för att komma vidare.


signatur
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Säga vad man vill om Squenix senaste försök, men jag älskar att de fortfarande vågar prova på helt nya tag och inte bara släpper "samma spel" med en ny story varje gång. Tummen upp än så länge

Vad pratar du om? "Same shit" är ju precis vad dom gör varenda gång. Genomskinnlig story med tonårsångest som vanligt med fjantiga karaktärsnamn och hemska, fåniga karaktärer likt animé.
Jag är lite anti-Japan när det kommer till spel och film. Mest för dom är riktigt sämst på det. Det finns guldkorn, men Square Enix är definitivt inte ett företag som gräver fram några sådana.

Medlem
Skrivet av Nomz:
Skrivet av MrMadMan:

Säga vad man vill om Squenix senaste försök, men jag älskar att de fortfarande vågar prova på helt nya tag och inte bara släpper "samma spel" med en ny story varje gång. Tummen upp än så länge

Vad pratar du om? "Same shit" är ju precis vad dom gör varenda gång. Genomskinnlig story med tonårsångest som vanligt med fjantiga karaktärsnamn och hemska, fåniga karaktärer likt animé.
Jag är lite anti-Japan när det kommer till spel och film. Mest för dom är riktigt sämst på det. Det finns guldkorn, men Square Enix är definitivt inte ett företag som gräver fram några sådana.

Jag syftar förstås på gameplay. Självklart måste det finnas återkommande element som gör att det känns "Final Fantasy" (story-teman, varelser, namn, föremål osv.) Vad man tycker om det är dock irrelevant för diskussionen, men faktum kvarstår att i stort sett varje spel har något nytt (eller iaf totalt omarbetat) när det kommer till gameplay.

Jag vill dock inte prisa Squenix som några gudar. De har gjort många snedtramp, och jag (som många andra) är rätt besviken på de senaste årens prestationer. Jag är dock fortfarande förväntansfull, just för att de provar något nytt med XIII-3.

Medlem

Synd bara att Lightning är fruktansvärt tråkig och ser ut som en kille.

Jag hade hellre föredragit en spinoff/standalone på Fang.

Fast det är väl klart att Lightning är populärare, de flesta småpojkar vet ju inte riktigt om de är homo-bi eller heterosexuella och finner troligtvis Lightning attraktiv och intressant.

1
Skriv svar