Dragon Age-författaren grämer sig över Bioware-fansen

Robot
Dragon Age-författaren grämer sig över Bioware-fansen

Försöker undvika Biowares officiella forum eftersom de kritiska fansen får honom att känna sig negativ kring livet i allmänhet.

#bioware, #baldurs-gate-ii-shadows-of-amn


Medlem
Dragon Age-författaren grämer sig över Bioware-fansen

Som man bäddar får man ligga, helt enkelt.

Moderator | Testpilot

Inte en så bra community med andra ord. För mycket tjafs, spelarna tror det vet vad som är bäst och a ton of other things.Håller inte till där heller man blir bara sjösjuk

Kan också säga att jag gillar alla Bioware spel på sitt sätt även om några är långt ifrån perfekta, må folk tycka vad det nu vill om Dragon Age 2 (då jag inte är överdrivet nöjd med det heller) men fortfarande var det ett helt okej spel, sedan ME3 slutet behöver vi väl inte ens ta upp...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Huh, klagar folk på storyn i dragon age?
Var ju inget fel på den, det är att de släppte 2'an för tidigt och totalt förstörde spelsystemet som man skall klaga på.

Inaktiv

Storyn har det aldrig varit fel på...det är det otroligt korkade spelsystemet som fick spelet att segla i graven.

Medlem

Jag har inget alls att klaga på vad gäller första DA, tvärtom tyckte jag det var en nyskapande och frisk fläkt i en totalt uttjatad genre men tvåan gillade jag inte alls.

Inaktiv

Det är klart att det inte är kul för Bioware-folk att hänga där. Har inte varit aktiv där själv men är inte ensam om att vara besviken...

Medlem

Inget fel i att ge kritik så länge den är konstruktiv och håller sig till ämnet och inte börjar med personangrepp och sån BS.

Han bör nog hålla sig borta. Som konstnär och författare bör man hålla sig till sin vision, om man ständigt ska tänka och fundera över vad andra tycker, då blir det inte bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han får skylla sig själv med tanke på hur genomuselt DA 2 var.

DA origins var mästerligt (dock rätt tråkig combat).

De får vässa sig ordentligt om DA 3 ska bli bra.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Han får skylla sig själv med tanke på hur genomuselt DA 2 var.

Det är nog sånt som du säger här som han menar. Han lägger ner sin själ och sitt liv i spelet och detta är vad han får som svar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte en så bra community med andra ord. För mycket tjafs, spelarna tror det vet vad som är bäst och a ton of other things.Håller inte till där heller man blir bara sjösjuk

Kan också säga att jag gillar alla Bioware spel på sitt sätt även om några är långt ifrån perfekta, må folk tycka vad det nu vill om Dragon Age 2 (då jag inte är överdrivet nöjd med det heller) men fortfarande var det ett helt okej spel, sedan ME3 slutet behöver vi väl inte ens ta upp...

En engagerad community med andra ord, precis som det ska vara. Alla forum klarar sig utan personangrepp och annat trams, men precis som napoleon390 säger så är det inget fel med konstruktiv kritik.

Bioware har blivit "sämre" på sistone, jämför Dragon Age 2 och The Old Republic med spel som Baldurs Gate, Knights of the Old Republic, Mass Effect och det första Dragon Age.

Anledningen till att folk är så upprivna beror på att de vet hur bra Bioware kan vara, men av olika anledningar (läs: EA) inte längre är.

Medlem

Visst kan man kritisera men det är helt ur kontroll skiten som upphovsmän till spel förväntas skall ta och bara tacka och ta emot. Gillar ni inte det någon gör så köp det inte. Att göra spel är rejält jävla svårt och nästan alla som spelar vill ha olika saker av upplevelsen.

Gör utvecklare ett spel som "communityn" inte tycker är dugligt så skall dom fan ner på knä och be om ursäkt. Jag känner också att jag börjar bli ganska irriterad på hur "fansen" kring spel agerar och det som dom anser vara sig berättigad till. Utvecklarna skall forma läpparna runt fansens lekamen och suga riktigt hårt och om det inte duger så kan dom dra åt helvete för det finns minsann andra vi kan gå till!

Gör det då, gör det och håll käften.

Dåliga recensioner och försämrade försäljningssiffror räcker gott för att någon som har dedikerat flera år till ett projekt skall bli rejält sne så oroa er inte över det. Det är globaliseringens stora problem att folk kan skrika och pissa på andra utan att någonsin behöva se den människan i ansiktet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Gillar ni inte det någon gör så köp det inte.

Jävligt lätt i efterhand du. Dragon Age till exempel var hur bra som helst i mina ögon, så jag köpte givetvis tvåan. fy fan vilken jävla skit! Fast man får tydligen inte kritisera skaparna fast dom tagit mina 400 spänn och släppt en halvfärdigt spel som inte alls liknar det första, för det skulle man vetat i förhand!

Bra där!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte en så bra community med andra ord. För mycket tjafs, spelarna tror det vet vad som är bäst och a ton of other things.Håller inte till där heller man blir bara sjösjuk

Kan också säga att jag gillar alla Bioware spel på sitt sätt även om några är långt ifrån perfekta, må folk tycka vad det nu vill om Dragon Age 2 (då jag inte är överdrivet nöjd med det heller) men fortfarande var det ett helt okej spel, sedan ME3 slutet behöver vi väl inte ens ta upp...

Så är det väl med saker i allmänhet idag? Internet har öppnat upp för extremt taskiga attityder. Men ni vet hur det är, det är alltid lätt att gömma sig bakom en datorskärm och inte ta något som helst ansvar för personerna man skadar.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Han kan väl se till att det blir av ett Baldurs Gate 3 istället och så kan de sluta upp att larva sig med Dragon Age och Mass Effect som ändå är helt värdelösa.

Medlem

Håller med han, det borde räcka att lämna tillbaka spelet om man inte gillar och kanske lämna en kommentar om det då, men att klaga och vara rent taskiga mot dom som gjorde spelet flera månader efter att det kom ut är ju bara dumt.

+ DA2 var inte skit, kan förstå att folk inte tycker det var 5/5 men det var knappast skit... :'(

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte en så bra community med andra ord. För mycket tjafs, spelarna tror det vet vad som är bäst och a ton of other things.Håller inte till där heller man blir bara sjösjuk

Kan också säga att jag gillar alla Bioware spel på sitt sätt även om några är långt ifrån perfekta, må folk tycka vad det nu vill om Dragon Age 2 (då jag inte är överdrivet nöjd med det heller) men fortfarande var det ett helt okej spel, sedan ME3 slutet behöver vi väl inte ens ta upp...

En engagerad community med andra ord, precis som det ska vara. Alla forum klarar sig utan personangrepp och annat trams, men precis som napoleon390 säger så är det inget fel med konstruktiv kritik.

Bioware har blivit "sämre" på sistone, jämför Dragon Age 2 och The Old Republic med spel som Baldurs Gate, Knights of the Old Republic, Mass Effect och det första Dragon Age.

Anledningen till att folk är så upprivna beror på att de vet hur bra Bioware kan vara, men av olika anledningar (läs: EA) inte längre är.

Notera att Dragon Age långt ifrån är ett perfekt spel, många som verkligen gillar deras äldre RPG spel gillar inte Dragon Age Origins av väldigt bra anledningar (inte för det heller är ett dåligt spel men inte en värdig uppföljare heller i min mening)

Sedan har jag inte sagt något om att konstruktiv kritik är dåligt, men VÄLDIGT många på deras forum gör inte annat än att klaga, säga dom suger, ska avlida, aldrig göra spel igen och... Ja vad hjälper det till egentligen? Bästa måste väl vara

"CHANGE THE ENDING OR I WILL HUNT YOU DOWN AND THEN LATER NEVER BUY A BIOWARE GAME AGAIN"

Sigh..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Folk överdriver extremt mycket gällande både kritiken av DA2 och ME3. Kritiken är till viss del befogad men det blir bara löjligt när jag ser folk som skriver att ME3 var årets sämsta spel eller att DA2 inte ens var värt tändstickorna och veden att elda upp skiten med.
Folk brer på med hur pass dåliga dessa spel var likt en fiskehistoria där fisken bara blir större och större ju fler gånger den berättas. Ju längre fram i tiden man går desto sämre tycks dessa två spel bli.

Kritiken kring slutet av ME3 har överröstat spelets helhet vilket är synd då spelet faktiskt är väldigt bra. Jag fick gåshud otaliga gånger när jag spelade igenom det och jag tycker det var helt klart en värdig uppföljare till de två andra spelen.
Slutet var lite "cheesy", det måste jag medge, speciellt catalyst-barnet. Det är något jag tyckte de borde ha gjort annorlunda. Däremot tyckte jag de gjorde helt rätt i att låta Shepard dö, att han/hon offrade sig i slutet för att rädda universumet. Det kändes rätt helt enkelt.
Även om jag inte håller med om allting i storyn så förändrar det inte faktumet att spelet var riktigt jävla bra.

DA2 hade sina svagheter vilket var synd då föregångaren Origin var så nära ett mästerverk du bara kan komma. De största problemet spelet led av var de ständigt återkommande miljöerna och att fienderna kom i vågor, fallande från himmelen istället för alla på en gång som jag tycker det borde ha varit.
I det stora hela var spelet faktiskt bra, en solklar besvikelse jämfört med 1an men dock fortfarande ett bra spel som fått oförtjänt mycket hat.

La in spoiler-taggar /Admin

Medlem
Skrivet av Profan55:

Folk överdriver extremt mycket gällande både kritiken av DA2 och ME3.

Amen

Medlem

Folk idag hatar ju allt, och överdrivet mycket, se bara på kommentarfälten här på FZ

Medlem

Jag tycker att enda felet med ME3 var att man ändrade slutet. Det var nog för mig beviset på att Bioware hade sålt sin själ till EA.

En musiker skulle tex. aldrig ändra sista låten på ett album bara för att de som köpt skivan tycker att den suger men att alla andra låtar är bra. Det är precis samma sak och handlar inte alls om fansen, utan om att tjäna mer pengar.

Medlem

"Men Jag e int bitter..."


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

ME3 var det absolut ingenting fel på. Spelet var 9.5/10 tills slutet kom. Dock bra att de fixade till det.

DA 2 däremot var en ENORM (!!!) besvikelse eftersom man hade så höga förväntningar med tanke på första DA.

Medlem

För helvete våga ta skiten för det du gjort. Hur fan skulle det se ut om folk sprang och gömde sig så fort de levererade ett dåligt jobb..

Medlem

Till skillnad från många andra tyckte hela ME3 var betdyligt sämre än tidigare spel. Inte bara slutet
Kändes som ointressant på nåt sätt och allt var allt för främmande i handling och händelser, kan inte sätta fingret på det.

Kändes många gånger att man fick kämpa sig igenom det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

ME3 var det absolut ingenting fel på. Spelet var 9.5/10 tills slutet kom. Dock bra att de fixade till det.

DA 2 däremot var en ENORM (!!!) besvikelse eftersom man hade så höga förväntningar med tanke på första DA.

ME3 var verkligen inget att hurra för IMO. Att de lyckades göra det sämre än 2:an är visserligen en stor bedrift

Medlem

here we go again

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Skelögd:

ME3 var det absolut ingenting fel på. Spelet var 9.5/10 tills slutet kom. Dock bra att de fixade till det.

DA 2 däremot var en ENORM (!!!) besvikelse eftersom man hade så höga förväntningar med tanke på första DA.

ME3 var verkligen inget att hurra för IMO. Att de lyckades göra det sämre än 2:an är visserligen en stor bedrift

trololololo?

Medlem

EA köpte BioWare och *poff* så börjar studion leverera skit istället för mästerverken dom är kända för.

Spelen ska vara mera "lättillgängliga" nu för tiden (dvs anpassade till fullständiga idioter) och "målgruppen" ska ändras från gamers till dokusåpa tittande jubelidioter med ett attention span som en ekorre.

Sen hjälper det inte branchen att alla spel står still i utveckling pga konsollerna och att det sen ger frustration när förväntningar inte levs upp till.

123
Skriv svar