Dayz-mannen förbannad över The War Z-kontroversen

Medlem

Tycker han gnäller på rätt bra ändå. Det är ju inte som han inte cashat in på populism till ganska stor del. Han stoppade i princip Zombies (rätt dåligt) i ett spel som redan fanns + lite krims (85% av det bra med DayZ är ju ARMA 2, som han inte hade något med att göra.). Jag gillar DayZ skall sägas, men Minecraft hade iallafall stil nog att inte gnälla på andra när dom själv kopierat en hel del osv. Tycker han fåt bra mycket mer uppmärksamhet och "geniförklarning" än vad han gjort sig god för.

Det finns en känd zombiebok (blir film) som heter World War Z och sen två spel som heter The War Z och Day Z. Ingen av dom är väl så JÄVLA originella.

Tycker han får sluta gnälla nu kanske. Lite hud måste man ha.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Zlither:

WarZ ska ju vara baserat på boken vad jag hört och läst

Då är det ju ÄNNU löjligare av Dean Hall att gråta så här mycket. (Tack för infon btw!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Jag skäms själv över att ha köpt det.

ja du ja kanske, men jag skäms då inte. Jag gillar spelet oavsett all drama angående liret, var så god kasta så mycket skit på mig nu om du vill. Skrik dig hes och skriv så att du blöder ur fingrarna, jag kommer endast skratta åt dig och er andra som ens kommer försöka kränka mig för mina val.

Kränka dig för dina val? What the fuck.. det här börjar låta religiöst, du har rätten att pracka på andra dina åsikter men håller ingen med dig så ska du då ta dig rätten att ta illa upp :P.. Luktar troll.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Zlither:

WarZ ska ju vara baserat på boken vad jag hört och läst

Då är det ju ÄNNU löjligare av Dean Hall att gråta så här mycket. (Tack för infon btw!)

Nu är ju det dock mycket annat som skett och som garanterat påverkat hans mentala tillstånd, en ganska nära vän blir fängslad för spionage.

Medlem

Konkurrens är bra. Men jag har full förståelse Dean Hall i det han säger. Indirekt påverkar ju kontroverserna kring släppet av WarZ hans mod, utan tvekan. Det största problemet just nu är ju att hans subgenre är ny för en så stor marknad, där det finns stora mängder människor finns det också extremt ogenomtänkta och onekligen sårande kommentarer.

Jag hoppas att han är omringad av människor som påminner honom att kvalitén i hans mod är vad som kommer avgöra huruvida han får den där mum-till-mun populariteten som t.ex. Minecraft fick.

Efterfrågan av bra spelupplevelser kommer inte dö för att någon annan levererar dåliga spel.

Medlem

Håller med karln fullt ut. Jobbigt när han personligen håller på att blir nedsmuttsad på grund av dessa ryska skojare. Warz - Dazy så jävla ruttet.

Medlem

Jag tror ibland att fZ crew skriver sådana här artiklar bara för dem har tråkigt på "jobbet" så att säga

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Jag skäms själv över att ha köpt det.

ja du ja kanske, men jag skäms då inte. Jag gillar spelet oavsett all drama angående liret, var så god kasta så mycket skit på mig nu om du vill. Skrik dig hes och skriv så att du blöder ur fingrarna, jag kommer endast skratta åt dig och er andra som ens kommer försöka kränka mig för mina val.

Kränka dig för dina val? What the fuck.. det här börjar låta religiöst, du har rätten att pracka på andra dina åsikter men håller ingen med dig så ska du då ta dig rätten att ta illa upp :P.. Luktar troll.

Haha, ja min trollradar gick i taket så fort jag tittade in i tråden.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Zlither:

WarZ ska ju vara baserat på boken vad jag hört och läst

Då är det ju ÄNNU löjligare av Dean Hall att gråta så här mycket. (Tack för infon btw!)

War Z är inte baserat på boken. Hammerpoint tvingades till och med byta namn på sin hemsida för att de bröt mot bokens copyright.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

tror nog måste vara en amerikan som inte kan se skillnad på namnet DayZ och Namnet som är aningen längre The War Z

Han är väl helt enkelt arg för att the war z är en ren jävla rip off.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Zlither:

WarZ ska ju vara baserat på boken vad jag hört och läst

Då är det ju ÄNNU löjligare av Dean Hall att gråta så här mycket. (Tack för infon btw!)

DayZ eller WarZ är ej baserad på någon bok. Filmen som heter World war Z är basrad på en bok och har ingen som helst koppling till något utav spelen. http://www.imdb.com/title/tt0816711/


signatur

God is dead

Medlem

Det handlar ju för fasen inte om att WarZ har kört på samma koncept, det handlar ju om att folk är så tröga i huvudet att de blandar ihop de två och skyller på DayZ när det egentligen är WarZ som menas. Tro fan att Dean blir pissed off, det hade jag också blivit.

Boken World War Z är för övrigt skitbra, önskar bara att det kom mer böcker som gick in mer detaljerar på vissa av de intervjuades historier, tex hade velat läsa mer om den japanska datornördens historia, eller den blinde trädgårdsmästaren.

Ja jäklar!Tack Angust för infon! Btw diggar din profil bild!

Medlem

köpte endast WarZ pga av att jag trodde det var DayZ-standalone.

Det jag kan tillägga är att jag är en smula efterbliven, eftersom jag inte kollade upp någonting och att en kompis lirade WarZ vid köpet.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Du ska jag berätta en sak. Jag älskar när människor klagar på något dom är missnöjd över för det betyder att människan utvecklas fortfarande och hittar på annat. Utan klagande och giriga män så skulle inte du suttit där på stolen framför skärmen


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Medlem
Skrivet av cyax:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Jaså på vilket sätt? Att han är en dramaqueen eller att jag vet att dayz fanboys ger oss som spelar warZ skulden för allt som händer och sker med DayZ?
Det är ju bara fakta, vi som selar cod får ju skit för minsta lilla med detsamma är WarZ, även om jag säger jag gillar DayZ med så dampar folk på en, och jag anser Dean är en jäkla dramqueen och han sjönk i mina ögon. Helt ok det han sa sist att det blev så mycket för honom när gång på gång frågar han när det blir klart m.m så han höll på att ge upp. Men nu börjar han gå för långt jag kommer inte ha något emot DayZ men han personligen kommer jag inte tåla då han ska gråta för allt och inget

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Nu är ju det dock mycket annat som skett och som garanterat påverkat hans mentala tillstånd, en ganska nära vän blir fängslad för spionage.

Och det har att göra med War Z på vilket sätt?

Tack för infon från alla andra att War Z inte bygger på boken. Vilket bara bekräftar mitt påstående att det mesta återanvänds och modiferas i världen av zombies. Endast löjligt att klaga på saker såsom Dean Hall gör.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Youtuber
Skrivet av cyax:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Zlither är en klassisk WarZealot...
samtliga av hans post gällande DayZ/WarZcam: "Men jag tycker iaf att WarZ är roligt, och nu kommer ni hata mig buhu"


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av cyax:
Skrivet av Zlither:

Hört saker tvärt om av honom, och sedan ja synd om dom som får för sig warZ är DayZ standalone då. Då är dom korkad endast ifall dom inte kan läsa på deras hemsida där man köper det. Bara en blind kan ta det för annat.

Men hur som helst tycker han överreagerar som han gör, en slags dramaqueen. För han kommer inte gå i förlust.

Och till er andra, buhu till er då med, ni är så anti warZ men vi som gillar det ska inte få njuta? Nä justja egoistiska fanboys låter en inte njuta av något ni ogillar. Varför jag skrev detta är för att ni kommer snart ge oss som köpt WarZ skulden för detta och gråta ut mot oss och kasta skit, jag måste hinna först innan ni ordbajsar.

Snacka om att kasta sten i glashus.

Zlither är en klassisk WarZealot...
samtliga av hans post gällande DayZ/WarZcam: "Men jag tycker iaf att WarZ är roligt, och nu kommer ni hata mig buhu"

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er. Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Youtuber
Skrivet av Zlither:

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er.

Finner det rätt svårt i allmänhet, både på internet och i verkligheten att respektera folk som stödjer omoraliska människor som agerar på ett klandervärt sätt.

Skrivet av Zlither:

Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Eh okej?
Du gillar alltså inte WarZ, du tycker inte det är roligt?


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcGamer:

Nu är ju det dock mycket annat som skett och som garanterat påverkat hans mentala tillstånd, en ganska nära vän blir fängslad för spionage.

Och det har att göra med War Z på vilket sätt?

Tack för infon från alla andra att War Z inte bygger på boken. Vilket bara bekräftar mitt påstående att det mesta återanvänds och modiferas i världen av zombies. Endast löjligt att klaga på saker såsom Dean Hall gör.

Vore kanske bra att läsa vad jag svarar på, du skrev att det är löjligt av Dean Hall att gråta så mycket men verkar inte förstå varför han gör det. Inte heller verkar det hjälpa att då skriva att det kan ju bero på allt annat som hänt på sistone som att en nära vän suttit fängslad. Detta var kanske droppen som fick allt att brista. Jag tror inte man förstår vilken enorm press denne kille måste ha varit utsatt för och jag förstår att han för en tid sedan övervägde att lägga ner hela skiten.

Angående att alla andra gör spel på det här sättet. Ja Zynga gör spel på det här sättet, andra däremot försöker göra egna spel baserade på vissa lösningar som andra kommit på (som att Gears Of War använder sig av ett system för att ta skydd något som de också förbättrade).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vore kanske bra att läsa vad jag svarar på, du skrev att det är löjligt av Dean Hall att gråta så mycket men verkar inte förstå varför han gör det. Inte heller verkar det hjälpa att då skriva att det kan ju bero på allt annat som hänt på sistone som att en nära vän suttit fängslad. Detta var kanske droppen som fick allt att brista. Jag tror inte man förstår vilken enorm press denne kille måste ha varit utsatt för och jag förstår att han för en tid sedan övervägde att lägga ner hela skiten.

Angående att alla andra gör spel på det här sättet. Ja Zynga gör spel på det här sättet, andra däremot försöker göra egna spel baserade på vissa lösningar som andra kommit på (som att Gears Of War använder sig av ett system för att ta skydd något som de också förbättrade).

Då är det bara bristande professionalism i så fall? Eller helt enkelt att han faktiskt på allvar har tagit sig vatten över huvudet? Jag har full förståelse för att livet kanske inte alltid ger en de finaste av presenter. Men jag tycker inte någon som gjort en modd med ett namn väldigt likt andra zombie-verk att tracka ner på ett annat zombie-verk för att "mina vänner blandar ihop namnen".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Youtuber
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcGamer:

Vore kanske bra att läsa vad jag svarar på, du skrev att det är löjligt av Dean Hall att gråta så mycket men verkar inte förstå varför han gör det. Inte heller verkar det hjälpa att då skriva att det kan ju bero på allt annat som hänt på sistone som att en nära vän suttit fängslad. Detta var kanske droppen som fick allt att brista. Jag tror inte man förstår vilken enorm press denne kille måste ha varit utsatt för och jag förstår att han för en tid sedan övervägde att lägga ner hela skiten.

Angående att alla andra gör spel på det här sättet. Ja Zynga gör spel på det här sättet, andra däremot försöker göra egna spel baserade på vissa lösningar som andra kommit på (som att Gears Of War använder sig av ett system för att ta skydd något som de också förbättrade).

Då är det bara bristande professionalism i så fall? Eller helt enkelt att han faktiskt på allvar har tagit sig vatten över huvudet? Jag har full förståelse för att livet kanske inte alltid ger en de finaste av presenter. Men jag tycker inte någon som gjort en modd med ett namn väldigt likt andra zombie-verk att tracka ner på ett annat zombie-verk för att "mina vänner blandar ihop namnen".

Det är inte bara vänner som blandat ihop namnen, det har även framförts hot från folk som köpt WarZ och dessa hot skickades till Rocket O_o

Sedan att alla hämtar inspiration från alla stämmer. I fallet WarZ så har det räckt med att Dean Hall öppnar munnen, så kommer WarZ med något i samma stil som det. T.ex "Foundation Release" (Inte sättet man släpper på, utan namnet). Detta har gjort (min egen tolkning) att Dean Hall inte kan vara så öppen med sin process som han önskar. Så är många variabler som gör att han är arg på WarZ...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Det är kutym att låna av varandra inom zombiekulturen - har alltid varit. Som ett zombiefan skäms jag över att det klagas på saker som namn.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag som inte har något större intresse för något av spelen har faktiskt stort problem att särskilja dem, jag vet att det bara är det ena som är skit men inte vilket det är bara på namnet.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av sarg:

Låter som om hans familjemedlemmar/nära vänner inte vet hur man googlar.

Och du menar på att alla i din närhet är teknisk insatta eller jämt tänker så "logiskt" när det kommer till allt?. Fan grattis i såna fall lol.

Nej, tyvärr inte. Många av dom som är dumma och inte vet hur man googlar också.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcGamer:

Nu är ju det dock mycket annat som skett och som garanterat påverkat hans mentala tillstånd, en ganska nära vän blir fängslad för spionage.

Och det har att göra med War Z på vilket sätt?

Tack för infon från alla andra att War Z inte bygger på boken. Vilket bara bekräftar mitt påstående att det mesta återanvänds och modiferas i världen av zombies. Endast löjligt att klaga på saker såsom Dean Hall gör.

det är inte det som folk klagar på utan det är att dean får ta skiten fån folk som blivit utsatta för sergey titovs jävla metoder


signatur

God is dead

Medlem

Va dom tvungna till att döpa spelet till "War Z"

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er.

Finner det rätt svårt i allmänhet, både på internet och i verkligheten att respektera folk som stödjer omoraliska människor som agerar på ett klandervärt sätt.

Skrivet av Zlither:

Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Eh okej?
Du gillar alltså inte WarZ, du tycker inte det är roligt?

Ironiskt menar jag att jag låtsas bryr mig att folk gråter över en att man gillar WarZ tänk lite längre, well om min ironi var värdelös så anmäl mig i don't give a shit. Kommer oavsett spela WarZ även om ni skulle rikta en pistol mot min skalle.

Hoppas ni riktat massvis med hat mot och kastar hatiska åsikter om mig <3

Fast jag kanske inte får tycka om warZ för er? Jag gillar DayZ med och väntar på standalone versionen. Men jag är väl en fanboy till WarZ för att jag säger jag tycker det är roligt och jag gillar det. Brb ingen får säga alls vad dom tycker om spel dom gillar, ni alla är patetiska fanboys i såna fall. Ni skyddar spelen ni gillar lika mycket och bli sur ifall man tycker olikt er. sluta tycka om spelen ni vill väl inte vara fanboys? Jäkla hycklare

123
Skriv svar