Blizzard-chefen: "Skyll på mig, inte Jay Wilson"

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Diablo3 var bara en uppgradering från Diablo2 när det kommer till grafiken, Nästan allt annat är en nedgradering..

Jag kan spela Diablo1 och Diablo2 och njuta av varenda sekund utav spelen i dagens läge, Det går inte med Diablo3. så det har absolut ingenting att göra med hur kräsen man är..

Man kan jämföra Diablo med en annan serie:

Resident Evil.. 1-2-3 åh vilka härliga spel...
Resident Evil 4 meeh 5-6 wtf är det här???

Diablo.. 1-2 åh vilka härliga spel...
Diablo 3 vad fasen hände.. Vart tog all mystik och charm vägen? Vart tog sociala lobbyn vägen med mera.. Har man inga vänner som spalar Diablo3 så kommer man att känna sig ensam för man ser knappt nå folk.. Storyn och bossarna känns fantasilösa och spelet är i överlag bara ett ''DÖDA ELITER SPEL'' Bossarna i spelet har inte direkt en stor roll i spelet längre. Dom är bara någon questgubbe som ger ungefär samma skitdrop som eliter gör om man har lite NV stacks.

Om jag fick en roll i blizzards team så skulle jag tvinga alla som jobbar med Diablo3 att spela igenom Diablo2 och ta rätt på dom guldklimpar som spelet faktiskt redan hade..

Som jag sa i annan post. Spelen ska passa alla för de kostar sjuka summor att göra, därför ska pengarna komma in och mer där till. Nä inget dåligt spel men de har fått anpassa sig. All gnäller om fet grafik och det kostar där de istället kunna lägga på bättre gameplay story osv... Köp från kickstarter och indie spel så får ni spel som många gånger brinner för vad det gör. De "stora" kan inte det.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Oooookej lugnt ta en valium eller något, förstår du är upprörd men ffs om du nu kan så mycket bättre så bli anställd av något stort bolag då. Inget illa menat men å jäkla lätt att sitta här och klanka ner utan att veta något. Idag ska spel käna in pengar för de kostar så ofattbart mycket att göra, därför ska de passa i stort sett alla, en kompromiss man får göra vill du inte ha det så så får du köpa indie spel. Sorry är inget fan av diablo men det är inget dåligt spel det bara inte passa dig.

Där har du problemet, få utvecklare lyckas anpassa ett spel så det funkar för alla. Ta bara en sådan sak som just storyn något som jag anser är (eller kanske rättare sagt var) Blizzards styrka. Starcraft hade en väldigt intressant story och den tillsammans med deras cinematics gav mig ett spel som få andra utvecklare kunde mäta sig med. När Broodwar släpptes kunde jag inte vänta och jag köpte den första dagen den släpptes. Ångrar inte för en sekund att jag köpte den, lätt värd det jag betalade för den. Warcraft 3 är heller inget spel jag ångrar att jag köpte och ännu en gång var storyn en central del av spelet, för att inte tala om Frozen Throne som nog tillhör något av det bästa jag spelat och då har jag inte ens nämnt dess cinematics. Diablo 3 har jag däremot inte fått samma "måste ha" känsla av, allt jag läser om det pekar på ett spel jag säkerligen kommer bli besviken på. Kommer nog köpa det men knappast för mer än 200 kr, om ens det.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Spel comunitys kan vara så jäkla bitchiga ibland, håller med Blizzard till 100%.

Trött på allt folk som säger sig älska ett spel, för att sedan kasta skit som fan endast för att majoriteten tycker annorlunda -.-" Ush !

Lätt för folk o sitta över internet och hävda sig, men när det kommer till face2face, då kryper svansen in mellan benen !!
Veka människor.....

Eller så kan det ju vara som så att det som de gillade med föregående spel inte längre finns kvar. Tyvärr verkar utgivare/utvecklare tro att ett spel som får namnet Diablo 3 per automatik kommer vara lika omtyckt som dess föregångare. De verkar inte förstå varför dessa spel sålde och var omtyckta. Kommer bli väldigt intressant när de släpper en expansion för Diablo 3, det kommer visa hur omtyckt spelet egentligen är.

Jag har inga som helst problem med att säga vad jag tycker, på nätet eller irl.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Om du tror att det utberedda missnöjet mot Diablo 3 handlar om "loginproblem och småbuggar" så har du inte alls hängt med.

Och det är tråkigt att du har samma nedlåtande attityd som Jay Wilson mot folk som gång på gång har visat på bristerna med Diablo 3 och varför många slutar spela det.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Spel comunitys kan vara så jäkla bitchiga ibland, håller med Blizzard till 100%.

Trött på allt folk som säger sig älska ett spel, för att sedan kasta skit som fan endast för att majoriteten tycker annorlunda -.-" Ush !

Lätt för folk o sitta över internet och hävda sig, men när det kommer till face2face, då kryper svansen in mellan benen !!
Veka människor.....

Hur vet du att svansen kryper in mellan benen om man skulle få diskutera med dom som programmerar spel?
Det är ju snarare dom som låter sina spelserier flyta bort i strömmen bland alla andra lättspelade mainstream spel utan att ens ge sina åsikter som är dom veka fegisarna?

Jag tycker att Diablo3 är spelbart men det är inget mer än så.. Det saknar så mycket som Diablo2 hade i slutet vilket bara är sjukt dåligt gjort utav blizzard. Men vem vet.. Kanske gör dom spelet mer socialt och ger folk lite mer saker att göra i den kommande expansionen om det kommer att komma en sådan.. Jag känner att dom har satt krokben på sig själva med hur lite valmöjligheter spelarna har är i dagens läge.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Håller fullständigt med! Bra skrivet. Ett Diablo kommer aldrig bli mer än just Diablo. Tror iofs att det är mest WoW människor som aldrig spela Diablo 1 och 2 som whinar. Dom tror att det ska vara som wow med massa end game och att spelet aldrig tar slut. Men det finns ju ett slut, det är ju ett coop/singelplayer...

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller fullständigt med! Bra skrivet. Ett Diablo kommer aldrig bli mer än just Diablo. Tror iofs att det är mest WoW människor som aldrig spela Diablo 1 och 2 som whinar. Dom tror att det ska vara som wow med massa end game och att spelet aldrig tar slut. Men det finns ju ett slut, det är ju ett coop/singelplayer...

Diablo2 + LOD vart mer än vad Diablo2 var vid launch?

Eller så kan det ju vara så att dom som yttrar sig med negativitet faktiskt spelade Diablo1 och Diablo2 oerhört mycket samt har följt Diablo3 i flera år och sett hur mycket dom har dummat ned Diablo3 genom åren?

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Om du tror att det utberedda missnöjet mot Diablo 3 handlar om "loginproblem och småbuggar" så har du inte alls hängt med.

Och det är tråkigt att du har samma nedlåtande attityd som Jay Wilson mot folk som gång på gång har visat på bristerna med Diablo 3 och varför många slutar spela det.

Nä jag har verkligen inte hängt med då för Diablo 3 är inte mitt liv, det är ett okej spel som majoriteten av spel som pumpas ut idag. Tyvärr varken mer eller mindre. Men man kan inte låta bli att va lite nedlåtande när "folk" tror sig idag ha rätten att kunna klanka ner på personerna personligen som gör spel och samtidigt tro att de kan så mycket och ska i stort sätt vara med och bygga spelen. Tyvärr så funkar det inte så. Jag säger väx upp, sluta och gråt och ta dina pengar till kickstarter eller indie utvecklare som brinner för vad de gör och är öppnare.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av robbis:

Håller fullständigt med! Bra skrivet. Ett Diablo kommer aldrig bli mer än just Diablo. Tror iofs att det är mest WoW människor som aldrig spela Diablo 1 och 2 som whinar. Dom tror att det ska vara som wow med massa end game och att spelet aldrig tar slut. Men det finns ju ett slut, det är ju ett coop/singelplayer...

Diablo2 + LOD vart mer än vad Diablo2 var vid launch?

Eller så kan det ju vara så att dom som yttrar sig med negativitet faktiskt spelade Diablo1 och Diablo2 oerhört mycket samt har följt Diablo3 i flera år och sett hur mycket dom har dummat ned Diablo3 genom åren?

Fanboys som inte förstår att tiden har ändrats och att det handlar om ganska mycket mer pengar och ska passa alla och inte enbart fanboysen. Det är verkligheten men du kan ändra det med att välja var du slänger dina pengar.

Medlem

Ni har alla lov att tycka vad ni vill men jag tycker att D3 är ett rent uselt spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Men seriöst vilka spel idag är inte fördummade mot vad det har varit.. Mycket folk är så lata idag. Jag testa torchligt 2 och tyckte det var som 1an, lika tråkigt enligt mig och ska tillägga att jag inte är ett fan av diablo, det är okej spel bara, ingen av de 2 är dåliga. men i rest my case med denna videon. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&am...

Tja låt mig tänka, Hearts of Iron 3, Arma 2, Sins of a Solar Empire Rebellion, The Withcher 2, Dark Souls, Red Orchestra 2 och Deus Ex : HR för att bara nämna några spel som inte verkar vara speciellt mycket förenklade. Jag säger inte att spelen behöver vara svårare, vad jag pratar om är att dagens spel är oftast löjligt enkla ibland så till den grad att iaf jag tröttnar oerhört fort. Ta AC som är bra mycket enklare än spelet de kommer från, Prince of Persia

Jag håller med i princip varje exempel du givit förutom The Witcher 2 och Deus Ex: HR
I min mening är båda en aning förenklade jämfört med sina föregångare. I the witchers fall tyckte jag det var för det bättre medan HR har så pass egen spelstil att det inte gör mig särskilt mycket.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av robbis:

Håller fullständigt med! Bra skrivet. Ett Diablo kommer aldrig bli mer än just Diablo. Tror iofs att det är mest WoW människor som aldrig spela Diablo 1 och 2 som whinar. Dom tror att det ska vara som wow med massa end game och att spelet aldrig tar slut. Men det finns ju ett slut, det är ju ett coop/singelplayer...

Diablo2 + LOD vart mer än vad Diablo2 var vid launch?

Eller så kan det ju vara så att dom som yttrar sig med negativitet faktiskt spelade Diablo1 och Diablo2 oerhört mycket samt har följt Diablo3 i flera år och sett hur mycket dom har dummat ned Diablo3 genom åren?

Fanboys som inte förstår att tiden har ändrats och att det handlar om ganska mycket mer pengar och ska passa alla och inte enbart fanboysen. Det är verkligheten men du kan ändra det med att välja var du slänger dina pengar.

Mhm tiderna har förändrats. Likväl är både Torchlight 2 och Path of Exile mer likt Diablo 2 än Diablo 3 är trots denna förändrade miljö för spelutvecklarna. Jag har samtidigt en känsla av att utvecklarna bakom dessa spel knappast gör dem för välgörenhet hellre.
Men Blizzard bryr sig inte, Diablo 3 är ett av de mest framgångsrika spelen på PC. De har hittils bara sålt Warcraft-franchisen och Diablo-franchisen till djävulen för en påse guldmynt. Väntar bara på att de totalt förstör Starcraft-franchisen också.

Medlem

Diablo 3 varett mediokert spel som bara fick bra recensioner/sålde bra tack vare sitt namn, tack vare att folk hade goda minnen från föregångarna samt att detvarett av förhållandevis få AAA exklusiva till PC.
Synd att det inte var värdigt namnet utan mer WoW inslag än Diablo i gameplay, mycket synd. Sen vill jag påstå att fansen protesterat länge och ljudligt men att Blizzard struntat i det då de vet att namnet "Diablo" i sig är nog för att sälja om än spelet vore dåligt.

Medlem

signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Mhm tiderna har förändrats. Likväl är både Torchlight 2 och Path of Exile mer likt Diablo 2 än Diablo 3 är trots denna förändrade miljö för spelutvecklarna. Jag har samtidigt en känsla av att utvecklarna bakom dessa spel knappast gör dem för välgörenhet hellre.
Men Blizzard bryr sig inte, Diablo 3 är ett av de mest framgångsrika spelen på PC. De har hittils bara sålt Warcraft-franchisen och Diablo-franchisen till djävulen för en påse guldmynt. Väntar bara på att de totalt förstör Starcraft-franchisen också.

Det håller jag med om men det är ju mindre "studios" som brinner för vad det gör och inte har big bad wolf bakom sig som trampar för att det ska va "mainstream" Path of exil är ju "hardcore" för genren, de brinner ju för detta och gör det exakt till vad de vill och inget annat. Torchlight är lite mer "basic" som är till för alla men välgjort, dock tråkigt enligt mig men det är en smaksak inte att det är ett dåligt spel.

Där tror jag du har fel, för jag tror nog det bryr sig ganska mycket men det är svårt att alla ska va nöjda när man går mainstream då hardcore fansen oftast får lida, men har att göra med pengar ska in. Tyvärr är det så, majoriteten av människor vill ju tydligen ha det så och är nöjda annars hade det varit ändring för länge sen.

Medlem

Grymt bra video. And so true.

Medlem

Detta kortsiktiga tänkande kommer också vara deras fall. LucasArts var en gång i tiden ett väldigt framgångsrikt företag, inte alls det mediokra företag de blivit. Force Unleashed 1-2 kommer knappast vara samma klassiker som deras tidigare spel. Jag har följt utvecklingen av spel då det är mitt största intresse och jag kan se tydliga tecken på att PC kommer bli den främsta plattformen i framtiden. Jag kan även se en framtid där de stora utgivarna kommer sälja mindre och mindre när folk tröttnar på samma spel, spel som inte vågar förnya sig. Det behövs spel som Elite, Wasteland, Wolfenstein, Duke Nukem 3D, Dark Forces, Fallout. Om man inte tar chanser kommer man mätta marknaden, se bara på GH.

Blizzard är där de är idag tack vare just detta, att de vågade utveckla annorlunda spel.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Tycker faktiskt att Diablo 3 är ett dåligt spel. Struntar dock fullständigt i småbuggar och login problem vid launch. Det påverkar inte spelet i sig imo.

Men det finns flera knasiga saker som inte riktigt går hem. Först och främst hur de har ingame-cutscenes som avbryter spelandet. Det störigaste momentet för mig är precis innan bossar, låt säga The Butcher. Han introduceras av Magda som om det vore någon Pro-Wrestler show. "MEET...THE BUTCHER!"

Tycker att de kunnat skippa ingame-cutscenes helt och hållet. De är inte bra gjorda överhuvudtaget. Hela den där överraskningskänslan är som bortsparkad.

Sedan är det Azmodan och Belial, jag förstår inte riktigt hur de tänkte här. Belial, The lord of Lies. Säg mig någon som kände sig ens det minsta lurad av honom? Han skulle inte kunna lura en jävel så om han försökte verkar det som. Jag förstår inte riktigt hur Blizzard tänkte här. Hur är han något i stil av 'Lord of lies'?

Eller Azmodan, Lord of Sin och han är känd för att vara en taktiker men vad han gör är att han visar sig i erat högkvarter och berättar vad det är han planerar, vart han är och hur man kommer dit, tekniskt sett hur man stoppar honom. MEN han säger såklart också att ni inte kommer kunna stoppa honom, såklart ni inte kan...han gav ju inte bort sin svaghet nyss.

Sedan Diablo, ja han följer lite i samma spår. När ni befinner er i hans dimension då ni ska slåss mot er själva förklarar han tydligt vad ni ska göra för att bryta er loss från honom så ni kan besegra honom, men igen, det kan ni ju inte så det är lugnt att säga svagheterna.

Magda säger flera saker och ting också genom Act 1 och 2 som avslöjar planer hit och dit som hon inte hade behövt säga.

Det är så fruktansvärt anpassat för folk som inte kan tänka själva. Låt oss lista ut lite själv, ni behöver för i helvete inte tänka åt oss!

Sen finns det flertal andra irriterande saker och ting med självaste storyn och saker som lägger sig i ditt spelande till skillnad från tidigare spel.

Och så kommer vi till auktionshuset. Jag har inget jätte emot auktionshuset på pappret, men det fungerar inte i praktiken tydligen. Problemet är att de pumpat spelet fullt med ointressanta items som inte är bra överhuvudtaget. Spelet balanseras efter auktionshuset!

Det är inget annat än ett dåligt försök att tjäna mer pengar, nöj er för i helvete med vad ni har och får! Mjölka inte skiten ur det...

Visst, i tidigare spel var det istället att skapa servrar och sedan bara byta items med varandra osv men det är som att säga att för att stoppa problemet med att folk köper vapen måste vi även öppna upp vapenhandeln allt mer för att folk ska kunna skydda sig mot folk med vapen. Det är inte en lösning!

Sedan finns det inte längre någon randomization av olika nivåer. Visst, någon ny NPC lite här och var kanske, och kanske ett nytt block, men näst intill allt är exakt likadant var gång du springer igenom spelet. Det är repetivt på en dålig nivå, till skillnad från andra spel inom samma genre.

Skills, även de balanseras fel. Att balansera de enbart på vapen DPS är en himla dålig idé. Detta leder enbart till cookie-cutters. Vad som är bra, och inte bra. Istället bör de ha varierat sig lite med hur skills fungerar. Olika typer av skada, kanske några med fast mängd av skada som ökar med leveln/paragon level, vissa med vapen DPS, kanske lite mer intressanta kombinationer av attacker. Det mesta känns bara ogenomtänkt.

Men som sagt, får ge dom lite credit. Det såg åtminstone bra ut på pappret. Inte helt säker hur det kom ut ur Beta fasen dock...

Nej, Diablo 3 är inte ett bra spel. Det är det bara inte. För deras storlek på företaget, tiden det tagit att utveckla, allt de sagt under intervjuer och så vidare så håller de inte inte mycket av vad de lovat.

Bra CGI dock, hade uppskattat om de bara gjorde en långfilm istället.

Oooookej lugnt ta en valium eller något, förstår du är upprörd men ffs om du nu kan så mycket bättre så bli anställd av något stort bolag då. Inget illa menat men å jäkla lätt att sitta här och klanka ner utan att veta något. Idag ska spel käna in pengar för de kostar så ofattbart mycket att göra, därför ska de passa i stort sett alla, en kompromiss man får göra vill du inte ha det så så får du köpa indie spel. Sorry är inget fan av diablo men det är inget dåligt spel det bara inte passa dig.

Jag påstod aldrig att jag kunde bättre som en enstaka person, fast som jag sa, det finns betydligt mindre företag som redan gör precis det dom gör fast bättre.

Torchlight 2, Path of Exile, jag vill t.om minnas Sacred som bättre(även om företaget inte längre finns).

Det största misstaget Blizzard gjorde var att de inte lyssnade på sin community från första början. Det är bara nyligen som de verkar ha förstått att communityn är vad som håller ett spel vid liv, men det behöver de göra under utvecklingsfasen också. Inte femtioelva patchar senare.

Att säga "Gör bättre själv då" är inte en ursäkt till att de gjort ett dåligt jobb. Jag kan inte bygga en motor till en bil, betyder inte att jag inte kommer att klaga när den börjar strula.

Och jodå, ingen fara. Är på god väg till att bli en speldesigner så vi får väl se hur det blir med det.

Medlem

Diablo 3 är inte ett dåligt spel... det hade kunnat vara bättre på många punkter (mer likt PoE).

Men för att vara efterföljaren till Diablo 2... så suger Diablo 3.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta kortsiktiga tänkande kommer också vara deras fall. LucasArts var en gång i tiden ett väldigt framgångsrikt företag, inte alls det mediokra företag de blivit. Force Unleashed 1-2 kommer knappast vara samma klassiker som deras tidigare spel. Jag har följt utvecklingen av spel då det är mitt största intresse och jag kan se tydliga tecken på att PC kommer bli den främsta plattformen i framtiden. Jag kan även se en framtid där de stora utgivarna kommer sälja mindre och mindre när folk tröttnar på samma spel, spel som inte vågar förnya sig. Det behövs spel som Elite, Wasteland, Wolfenstein, Duke Nukem 3D, Dark Forces, Fallout. Om man inte tar chanser kommer man mätta marknaden, se bara på GH.

Blizzard är där de är idag tack vare just detta, att de vågade utveckla annorlunda spel.

Marknaden kommer delas upp mer. Mindre studios mindre spel så att säga. Tror mobilspel kommer öka mycket också då du kan köra i mobilen och när du kommer hem eller till en vän kan du fortsätta på tv och spela mot varann osv. Men även typ då steam att kunna köra på datorn, koppla upp till tv eller ha steambox osv. Mer anpassat, folk kommer kunna välja mer. Också på gott och ont, då det säkert inte kommer vara cross-platform men lär nog bli bättre än nu. Så blir mycket mer typ kickstarter och indie

Medlem

Äger alla tre spelen i serien där jag anser 2:an är bäst. Jag hypade som satans över Diablo 2 back in the days. Minsta lilla info ifrån Bill Roper och jag var tokpeppad. Minns ni den gamla videon där det spöregnande, med the wanderer som åker i en karavan upp för ett berg? Eller videon där Amazonen plockar upp ett "flammschwerd" som faktiskt visar att hon höll i ett brinnande svärd? Har fortfarande kvar dessa videos på datorn Tyvärr finns inget av detta med i slutgiltiga spelet. Hela 3D-aspektet och unika visuella effekter på vapen försvann iomed kass backup-hantering av Blizzard.

Hur som helst. Diablo 3 var en besvikelse. Level 60 blev man ju tokigt fort i jämförelse med level 99 som Diablo 2 hade. Sedan visade det sig att Inferno svårighetsgraden var omöjlig för en barbar utan att ha handlat föremål på auction house. Sedan påstår Blizzard att ingen spelstil ska vara bättre än nån annan. Mjo eller hur. För en barbar måste inte alls ha tokigt mycket lifesteal och damage reduction för att klara sig utanför akt1?

Sedan så finns inget av den gamla möjligheten att bygga din karaktär som du vill genom talangträd.

Nog märks det att Diablo 3 inte är byggt av samma studio alltid.

Jag är tokigt besviken på spelet, men jag ångrar inte min investering i spelet. Jag har inte startat spelet alls sedan Guildwars 2 kom ut. De har säkerligen gjort tonvis med balansfixar på spelet. Men ingen av dem hjälper mot det neddummade spelet jag spelade. Visst Diablo 1 och 2 kanske inte var perfekta vid lansering, men spelen kändes vid den tiden betydligt mer nyskapande, stabila och intressanta än vad Diablo 3 kändes vid lansering.

Nä designer teamet gjorde helt enkelt inte sin studie på vad som var bra i de gamla spelen. Framförallt kollade de inte upp varför gamla Diablo räckte så länge.

Just nu ser jag fram emot att testa Path of Exile som blir open beta om några dagar.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Paddington:

Storm i ett vattenglas.

wat

. Wat wat in the butt


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag påstod aldrig att jag kunde bättre som en enstaka person, fast som jag sa, det finns betydligt mindre företag som redan gör precis det dom gör fast bättre.

Torchlight 2, Path of Exile, jag vill t.om minnas Sacred som bättre(även om företaget inte längre finns).

Det största misstaget Blizzard gjorde var att de inte lyssnade på sin community från första början. Det är bara nyligen som de verkar ha förstått att communityn är vad som håller ett spel vid liv, men det behöver de göra under utvecklingsfasen också. Inte femtioelva patchar senare.

Att säga "Gör bättre själv då" är inte en ursäkt till att de gjort ett dåligt jobb. Jag kan inte bygga en motor till en bil, betyder inte att jag inte kommer att klaga när den börjar strula.

Och jodå, ingen fara. Är på god väg till att bli en speldesigner så vi får väl se hur det blir med det.

Det behövde du inte påstå för man kände de vibbarna från dig som så många andra, men hör inte hit ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Orkar inte skriva om det ännu en gång, kan läsa andra posterna där jag redan förklarat.

Gött då använder du det du sagt nu om dem så du aldrig kommer göra dålig ifrån dig som Diablo 3 teamet

Nä men seriöst du kommer förstå när du kommer ut i det och jobbat ett tag för det är som alla andra företag du gör vad du ska och va de över dig bestämmer annars finns det andra som tar din plats.

Medlem

Svårt att uttala sig om d3. Vissa saker välgjorda, andra lite mindre, men den övergripande designen är det svårt att tänka sig vad de skulle jobba mer på om de är ute efter att göra ett renodlat hack 'n' slash. Jag menar, vad finns det?

Det största felet som jag sett när det gäller d3 är nog PR-hantering. Jay Wilsons kommentarer, hur man var så rädd att irritera fans från början (funkar inte att designa så imo), hur spelet marknadsfördes som INTE ett hack 'n' slash, osv.

Sedan håller jag med fullständigt att man måste våga utmana våra hjärnor, speciellt i en speltyp som denna, om man vill behålla spelare. Ser så många spel som försöker vara tillgängliga likt _/ istället för /, om symboliken fungerar. För lite utmaning just då folk börjar lära sig spelet, istället för ett scenario där man blir utmanad med sina nyvunna kunskaper.

Nåja, kanske blev lite abstrakt där i slutet, jag tycker inte att d3 är ett dåligt spel. Men det hade definitivt kunnat vara bättre.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Luciphear:

Jag påstod aldrig att jag kunde bättre som en enstaka person, fast som jag sa, det finns betydligt mindre företag som redan gör precis det dom gör fast bättre.

Torchlight 2, Path of Exile, jag vill t.om minnas Sacred som bättre(även om företaget inte längre finns).

Det största misstaget Blizzard gjorde var att de inte lyssnade på sin community från första början. Det är bara nyligen som de verkar ha förstått att communityn är vad som håller ett spel vid liv, men det behöver de göra under utvecklingsfasen också. Inte femtioelva patchar senare.

Att säga "Gör bättre själv då" är inte en ursäkt till att de gjort ett dåligt jobb. Jag kan inte bygga en motor till en bil, betyder inte att jag inte kommer att klaga när den börjar strula.

Och jodå, ingen fara. Är på god väg till att bli en speldesigner så vi får väl se hur det blir med det.

Det behövde du inte påstå för man kände de vibbarna från dig som så många andra, men hör inte hit ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Orkar inte skriva om det ännu en gång, kan läsa andra posterna där jag redan förklarat.

Gött då använder du det du sagt nu om dem så du aldrig kommer göra dålig ifrån dig som Diablo 3 teamet

Nä men seriöst du kommer förstå när du kommer ut i det och jobbat ett tag för det är som alla andra företag du gör vad du ska och va de över dig bestämmer annars finns det andra som tar din plats.

Jag har förståelse för att det inte är en lätt grej att sköta, men jag förblir lika besviken oavsett. Ett av de spel som folk ser som mest fram emot och det blir såhär? Tja, det var nog lite mitt eget fel som förväntade mig att de skulle hantera det som Blizzard North gjorde. Det var trots allt inte samma team längre.

Kan tillägga att det finns bra saker med spelet givetvis, jag försöker inte säga att det är renodlat SKIT, men att det är dåligt. Runic gjorde ett bättre jobb med Torchlight 2 på en mycket mindre budget, och mycket kortare tid. Visst har även det sina sämre bitar(jag verkligen avskyr deras "CGI" och deras story är ganska ointressant i jämförelse med Diablo), men det är betydligt svårare att tröttna på. De har även bättre support för spelet, offline, online, mods osv.

Each to his own I guess.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag har förståelse för att det inte är en lätt grej att sköta, men jag förblir lika besviken oavsett. Ett av de spel som folk ser som mest fram emot och det blir såhär? Tja, det var nog lite mitt eget fel som förväntade mig att de skulle hantera det som Blizzard North gjorde. Det var trots allt inte samma team längre.

Kan tillägga att det finns bra saker med spelet givetvis, jag försöker inte säga att det är renodlat SKIT, men att det är dåligt. Runic gjorde ett bättre jobb med Torchlight 2 på en mycket mindre budget, och mycket kortare tid. Visst har även det sina sämre bitar(jag verkligen avskyr deras "CGI" och deras story är ganska ointressant i jämförelse med Diablo), men det är betydligt svårare att tröttna på. De har även bättre support för spelet, offline, online, mods osv.

Each to his own I guess.

Om man är lilla mannen har man inte mycket att säga till om det är andra som gör det och i slutändan är det ledningen och vilken riktning de vill gå, bara gilla läget om man vill ha jobbet annars gör någon annan det.

Men jag förstår din besvikelse, jag var inte så peppad på just Diablo 3 men jag har blivit så jäkla besviken på ganska många titlar de senaste åren och den ända jag kan böla på är mig själv som gett mina pengar till dem. Men nu är det ändring, tänker inte förboka mer men kommer sattsa mer på köpa billig beta och få tillgång till spelen, kickstarter och "indie" spel och vänta med stortitlar tills jag verkligen vet.

Absolut kan jag hålla med om men som sagt de hade friare tyglar och säkert ett "brinnande" team människor för att skapa tourchligt 1o2.

Medlem

Läste bra många kommentarer här innan jag inte orkade mer. Men jag ska säga som många andra, Diablo 3 var en dunderflopp i mina ögon. Inget av det som gjorde det första två så fantastiska finns kvar, förutom en svag antydan till dess själ. Jag spelade Diablo 3 en hel del, förmodligen mer för att det just är Diablo 3 än att det är bra. Jag tänkte hela tiden att "det kanske blir bättre", vilket det självklart inte blev (under tiden jag spelade, inte provat igen på ett tag).

Auction House var ju något som grundläggande förstörde spelet, då de tydligt anpassat drops och allt till det. Skillsen är för det mesta rätt tråkiga och runorna därtill är ingen direkt "WOW-grej" som de fick det att låta. Som någon annan nämnde så är också slumpmässigheten inte ens nära densamma som i de gamla.

Jag tycker det är så fruktansvärt synd att det blev på detta viset, då jag verkligen älskar de gamla. Det ska inte vara snudd på att man hellre sätter igång den 12 år gamla föregångaren än ett spel som kommer 2012. Jag har ingenting illa emot teamet bakom Diablo 3, däremot så är jag fruktansvärt på besviken och tycker att de kunde hållt sig till att göra något annat om de inte kunde hålla måttet.

Den där videon känns som en direkt ripoff på http://www.youtube.com/watch?v=8FpigqfcvlM.
Riktigt rolig video som ger en en liten tankeställare om dagens spel jämfört med gamla godingar ^^

Aja, kände mig bara tvungen att skriva av mig lite, även om man skulle kunna skriva en avhandling på detta.

Medlem

Jag tror allting bottnar i AH samt att de valt att lägga spelet på en server istället för att, som tidigare, låta folk spela utan att behöva koppla upp sig. Vet inte hur det är med andra som spelar spel men något jag är starkt emot är att man ska behöva betala för något i ett spel för att ens kunna klara av det eller ha en sabla tur. Då är det något som är väldigt fel när de designade spelet.

Takedowns Christian Allen sade i en intervju att bra speldesign är när man låter spelet formas efter hur spelaren agerar och inte tvingar spelaren att spela på det sätt utvecklaren tänkt sig. Bra exempel på detta är Ravenshield kontra Vegas.

Medlem
Skrivet av Odee:

Läste bra många kommentarer här innan jag inte orkade mer. Men jag ska säga som många andra, Diablo 3 var en dunderflopp i mina ögon. Inget av det som gjorde det första två så fantastiska finns kvar, förutom en svag antydan till dess själ. Jag spelade Diablo 3 en hel del, förmodligen mer för att det just är Diablo 3 än att det är bra. Jag tänkte hela tiden att "det kanske blir bättre", vilket det självklart inte blev (under tiden jag spelade, inte provat igen på ett tag).

Auction House var ju något som grundläggande förstörde spelet, då de tydligt anpassat drops och allt till det. Skillsen är för det mesta rätt tråkiga och runorna därtill är ingen direkt "WOW-grej" som de fick det att låta. Som någon annan nämnde så är också slumpmässigheten inte ens nära densamma som i de gamla.

Jag tycker det är så fruktansvärt synd att det blev på detta viset, då jag verkligen älskar de gamla. Det ska inte vara snudd på att man hellre sätter igång den 12 år gamla föregångaren än ett spel som kommer 2012. Jag har ingenting illa emot teamet bakom Diablo 3, däremot så är jag fruktansvärt på besviken och tycker att de kunde hållt sig till att göra något annat om de inte kunde hålla måttet.

Den där videon känns som en direkt ripoff på http://www.youtube.com/watch?v=8FpigqfcvlM.
Riktigt rolig video som ger en en liten tankeställare om dagens spel jämfört med gamla godingar ^^

Aja, kände mig bara tvungen att skriva av mig lite, även om man skulle kunna skriva en avhandling på detta.

Ja sant nu när du säger det, har sett den videon innan good stuff

Tror de flesta människor är frustrerade med många spel, framför allt de som varit med i gamet ett tag om vi säger så, haha.. Dock bra för då kanske vi inte slänger iväg våra pengar hur som helst utan väljer bra spel att slänga det på.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zlither:

Du kan inte jämföra torchlight 2 med d3. visst båda är hack n' slash men det är så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra.
Resten du sa är så jäkla bullcrap, du kan inte förutse ett spel innan det släpps att det ska bli si och så. Jäkla troll är vad du är och sluta upp med det. Ogillar människor som dig

På vilket sätt är de "så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra"? Man kan jämföra spelmekanik, jag kan till exempel jämföra Fallout 1-2 med Balur´s Gate 1-2, två väldigt olika spel men trots detta RPG som använder sig av liknande stridssystem.
För att inte tala om att det var Blizzard North som skapade Diablo.
Torchlight 2 Unleashed: Is It ''More'' Than Diablo 3?
Runic CEO Says Torchlight 2 Offers More Than Diablo 3
Content Patch : January 18th
Har du ens spelat Diablo 1-2?

Jag spelade aldrig diablo 1 för bror min han kasta spelet innan jag ens fick en chans, men d2 har jag spelat en hel del så ja. Men nej jag kan fortfarande inte hålla med om att man kan jämföra torchlight 2 med d3. Bara för det är liknande spelmekanik är dom fortfarande så långt ifrån varandra.

123
Skriv svar