Mikrotransaktioner i SimCity?

Medlem

Generellt är jag mot microtransaktioner men skulle ju kunna vara okej i t.ex SimCity om det är kosmetiska "skit" saker som inte påverkar spelet som t.ex en svart taxi istället för en gul eller liknande.

Medlem

Ugh.. Tänker bara på The Sims 3 där man fick med spelet men allt innehåll var DLC.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Generellt är jag mot microtransaktioner men skulle ju kunna vara okej i t.ex SimCity om det är kosmetiska "skit" saker som inte påverkar spelet som t.ex en svart taxi istället för en gul eller liknande.

Men du har ju redan betalat för spelet det här är inte f2p där dom behöver få in pengar för något som är helt gratis att spela.

Medlem

För mig var det absolut ingen överraskning i och med att det följer med 3 olika set med byggnader (engelskt, tyskt och franska) i digital deluxe versionen från Origin.

Medlem

Så jävla likt Sims 3 nu, dra åt helvete Maxis, ni har blivit infekterade utav EA

Medlem

Man får la ge dem credit iaf, tror nog inte det finns något företag förutom EA som kan krossa mina datorspels drömmar så hårt som dem kan...

Medlem

Reaktionerna här är ett skämt.

Ett EA spel har mikrotransaktioner?
Dagen EA släpper ett stort spel utan dlc/mikrotransaktioner kan ni balla ur, för då har det hänt något speciellt.

Medlem
Medlem

Jag har inget emot microtransaktioner. Har aldrig köpt något sådant skräp själv, men det får gärna vara där för mig.

Jag läser reviews av spel innan köp på de spel jag är intresserad av. Verkar spelet leva upp till min förväntan så köper jag det, precis som jag alltid gjort. Efter det spelar jag enligt det innehåll som fanns där då jag köpte, precis som jag alltid gjort. Kommer det i framtiden något intressant DLC så köper jag också det, då det ger mer innehåll än det jag tyckte spelet var värt vid inköpstillfälle.

Kan man köpa till sig fördelar i multiplayer i ett fullprisspel så är det förstås en annan femma, men något sådant har jag inte direkt råkat ut för såvitt jag kan minnas. Men jag håller mig kanske till titlar som är rumsrena inom det området.

Medlem

Det är så surt. Har tänkt köpa spelet. Men jag vill inte stödja ett företag som drar in detta i ett spel som kostar pengar från början.
Speciellt inte om jag skulle känna att något saknas också.
Hängning är det enda rätta straffet..

Medlem

Kommer iofs. ändå bara till origin, så då orkar jag inte skaffa det ändå. :/

Medlem

Ja majoriteten är ju för detta... och tyvärr lär vi väl inte kunna ändra på det så enkelt.

Medlem

Inte konstigt att ingen köper EA:s PC spel när de håller på med sån här skit. Snacka om att vara frånkopplad sina kunder.

ELF
Medlem
Skrivet av Siaél:

Inge Steam. Måste använda Origin...yarr mates

Själv så hoppas man ju på en GoG release :b
Fast händer det, då ska jag börja gå till kyrkan och läsa bibeln...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För mig betyder detta att jag i alla fall inte kommer köpa spelet vid launch. Väntar tills priset dumpats med minst 50% för att kompensera för deras dumhet.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Qvisten:

Generellt är jag mot microtransaktioner men skulle ju kunna vara okej i t.ex SimCity om det är kosmetiska "skit" saker som inte påverkar spelet som t.ex en svart taxi istället för en gul eller liknande.

Men du har ju redan betalat för spelet det här är inte f2p där dom behöver få in pengar för något som är helt gratis att spela.

Du har ju andra exempel som GW2. Tråkigt spel men funkar bra att spela utan att köpa med microtransaktioner och du mister inget om du inte gör det.
Man behöver inte gilla det men välj då att inte köpa det.
Själv bryr jag mig inte så länge det är grejer som inte påverkar spelets helhet och att de snålar liksom.

Medlem

Och där bäddade dom för 100% mer piratkopieringar nedladdade gissar jag på. funkar för mig matar fan inte monstret.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Corolyn:

Jaha, det var nog det mest effektiva sättet de kunde sabba det spelet på.

Skrivet av MirakelMannen:

Snart kommer dom ta betalt för varje minut man spelar också, om det går åt den här riktningen........

Skrivet av Sheep:

Men i HELVETE

Men nu får ni förfan ta o ge er, bedömer spelet sabbat för små mikrotransaktioner.. Ni tvingas väl för fan inte köpa dem ? Och vad ska dem göra? play-to-win i en citybuilder eller ? Tvivlar starkt på att sakerna kommer vara ''game changing'' på en högre nivå. Kommer förmodligen handla om sakerna du får i Digital Deluxe, Paris, Tyskland eller Stockholms stads utseende set och sånt ifall man vill köpa till det... Men inte fan tvingas någon till att köpa skitet?

Ursäkta, men börjar bli så jävla trött på detta gnället om ''mikrotransaktioner''. Och att folk utesluter att spelet skulle vara sabbat pga av detta.. jesus.
Kan hålla med om i att vissa spel som är riktigt Pay-to-win är tråkigt. Men att gnälla om det i en city simulator.. snälla..

Inaktiv

EA föder piratkopieringen!

Medlem

Undrar varför folk fortfarande är förvånade.. det är EA, samtidigt så är det ett Maxis spel, de kommer ju sälja set som de gör med sims, detta kan man redan se i Deluxe versionen av spelet, Tyskland och andra städer och länder, att man kan få olika utseenden på saker och städer.

French City Set
German City Set
British City Set

Klart de kommer sälja en massa sådana i olika former och andra stilar sedan längre fram!

Medlem
Medlem

EA är djävulen inom spel industrin, medans Ubisoft är en demon bland dem. EA har först som ja skrev innan mördat min barndoms serie av spel, C&C. sedan mördade de BF serien faktiskt med tanke på alla DLC och skit. nu mördar dem SimCity nu fan får det vara nog...när fan ska vi spelare faktiskt sluta ta sådant här ifårn dem som gör det vi spelar?

Medlem

Där försvann ännu ett spel från önskelistan! Suck...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av DyKmAsKeNbOy:
Skrivet av Corolyn:

Jaha, det var nog det mest effektiva sättet de kunde sabba det spelet på.

Skrivet av MirakelMannen:

Snart kommer dom ta betalt för varje minut man spelar också, om det går åt den här riktningen........

Skrivet av Sheep:

Men i HELVETE

Men nu får ni förfan ta o ge er, bedömer spelet sabbat för små mikrotransaktioner.. Ni tvingas väl för fan inte köpa dem ? Och vad ska dem göra? play-to-win i en citybuilder eller ? Tvivlar starkt på att sakerna kommer vara ''game changing'' på en högre nivå. Kommer förmodligen handla om sakerna du får i Digital Deluxe, Paris, Tyskland eller Stockholms stads utseende set och sånt ifall man vill köpa till det... Men inte fan tvingas någon till att köpa skitet?

Ursäkta, men börjar bli så jävla trött på detta gnället om ''mikrotransaktioner''. Och att folk utesluter att spelet skulle vara sabbat pga av detta.. jesus.
Kan hålla med om i att vissa spel som är riktigt Pay-to-win är tråkigt. Men att gnälla om det i en city simulator.. snälla..

Fast tänk ett steg längre, bygger man upp ett spel som ska bidra till att sälja småkrafts (för jag antar att dom tjänar mycket pengar där), så fokuseras en del av spelet, och däreigenom även gameplayet på just mikrotransaktioner. Dvs fokus skiftar från att släppa ett komplett spel till att släppa ett spel där man därefter ska köpa till fler delar. Så varför ska dom släppa en massa content direkt i spelet när det släppt när dom kan stycka upp det och sälja dyrt strax därefter?

Det perfekta läget hade ju varit att lägga all fokus på spelet, och sen när det är klart fundera på hur man kan göra spelet bättre, vad fill fansen se osv. Men nu gör man ju tvärtom.

Medlem

Så det räckte inte med att misshandla, råna och mörda titeln. Nu ska de pissa på liket också...

Medlem

Ska bli kul att se vad TB har att säga

Medlem

Läste om en utvecklare som gör sk vanebildande spel till mob samt plattor och spelet funkar så att du når aldrig de högre nivåerna utan köp ingame. Spelen i framtiden verkar gå åt det hållet.

Detta kommer jag aldrig att medverka till för om man bara tex köper en hatt till din karaktär ingame så stödjer man detta trams. Aldrig!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av DyKmAsKeNbOy:
Skrivet av Corolyn:

Jaha, det var nog det mest effektiva sättet de kunde sabba det spelet på.

Skrivet av MirakelMannen:

Snart kommer dom ta betalt för varje minut man spelar också, om det går åt den här riktningen........

Skrivet av Sheep:

Men i HELVETE

Men nu får ni förfan ta o ge er, bedömer spelet sabbat för små mikrotransaktioner.. Ni tvingas väl för fan inte köpa dem ? Och vad ska dem göra? play-to-win i en citybuilder eller ? Tvivlar starkt på att sakerna kommer vara ''game changing'' på en högre nivå. Kommer förmodligen handla om sakerna du får i Digital Deluxe, Paris, Tyskland eller Stockholms stads utseende set och sånt ifall man vill köpa till det... Men inte fan tvingas någon till att köpa skitet?

Ursäkta, men börjar bli så jävla trött på detta gnället om ''mikrotransaktioner''. Och att folk utesluter att spelet skulle vara sabbat pga av detta.. jesus.
Kan hålla med om i att vissa spel som är riktigt Pay-to-win är tråkigt. Men att gnälla om det i en city simulator.. snälla..

Handlar inte om att det skulle vara paytowin, det är content som redan är utvecklat och därför borde vara med i spelet på en gång, inte vara exklusivt för den som vill betala några hundra kronor extra...

Medlem
Skrivet av Vashgang:

EA Games har gjort det igen....Ubisoft...EA....alla jäkla företag mördar våra kära spel som vi alla har spelat. C&C mördades av EA på ett brutalt sätt...nu mördar dem SimCity ännu lite till.

Dom gav oss också SimCity från början så liiiiiiiite cred måste du ändå ge dom

Medlem
Skrivet av nudedude:

Ska bli kul att se vad TB har att säga

Morgondagens content patch lär få innehålla en rant

Skriv svar