Rayman Legends - Fansen försöker få Ubisoft att ändra sig

Robot
Rayman Legends - Fansen försöker få Ubisoft att ändra sig

Förra veckans nyhet om att Wii U-släppet av spelet skjutits fram mottogs inte särskilt väl av fansen.

#rayman-legends, #nintendo, #ubisoft


Inaktiv
Rayman Legends - Fansen försöker få Ubisoft att ändra sig

Ingen PC-namninsamling = Pass

Medlem

Dom kan väl bara släppa det till Wii U först iaf?

Medlem
Skrivet av luftman:

Dom kan väl bara släppa det till Wii U först iaf?

Exakt! Detta va ju just nu det enda spelet jag såg fram emot till wii U. Just nu finns det inga spel på wii u för mig. Iallafall inte för ens i slutet på mars.

Medlem

Fan, orka vänta till hösten


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet får mer än gärna släppas till fler plattformar. Det jag blir förbannad över är att spelet är klart till Wii U och det skulle släppas den sista februari, men trots det så skjuter dom upp releasen.

Är jävligt säker på att "förseningen" beror på att PS4 och Xbox 720 släpps senare i år, och spelet kommer förmodligen bli en launch-titel för båda konsolerna. Hur som helst så är det svinaktigt gjort av dom.

Medlem

Jag är helt för deras* åsikter om att släppdatumet flyttas på. Om spelet ändå är klart till Wii U så tycker jag också att det spelet borde släppas lagom till originaldatumet.

Men om det finns någon som klagar på exklusiviteten kan de dra något gammalt över sig.

* = namninsamlarna, inte Ubisoft


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag skrev på iaf. Det var ju en av anledningarna till att jag köpte wii u så tidigt istället för att vänta tills priset gick ner.

Medlem
Skrivet av Icewallow:

Jag skrev på iaf. Det var ju en av anledningarna till att jag köpte wii u så tidigt istället för att vänta tills priset gick ner.

samma här. Provade demot och det är så jävla bra! vad surt det känns om man ska behöva vänta. även om jag förstår att de kommer tjäna mer pengar på att släppa på flera format samtidigt.

Medlem

Kul om det skulle funka med namninsamlingen, men det gör det inte, ubisoft är för giriga för det, och för korkade att fatta att det här kommer kosta dom mer i längden än vad dom sparar på ha lanseringen bara 1 gång. Många tror jag ruttnar på ubi idag, har jag gjort iaf. Jag laddar ner spel, jag medger det, men fr.o.m nu så köper jag inte ens spelen jag gillar från UBI, som jag brukar g l ra med spelen jag uppskattar mest.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför de skjuter fram datumet för
Wii U. Jag kommer köpa det till mitt 360 när det kommer vare sig det släpps före till Wii U eller inte.

Medlem

Är spelet klart så släpp det.

Moderator | Testpilot

Varför ska det spela roll om den bara släpps på Wii U? Jag är bara glad om fler kan njuta av spelet. Inte precis som att spelet bör lida av att det är en "konsollport". Enda skulle möjligen vara nerskalad grafik om den tar del av Wii Us starkare innandömme i jämförelse med PS3 och Xbox. Tvekar på att det görs dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför ska det spela roll om den bara släpps på Wii U? Jag är bara glad om fler kan njuta av spelet. Inte precis som att spelet bör lida av att det är en "konsollport". Enda skulle möjligen vara nerskalad grafik om den tar del av Wii Us starkare innandömme i jämförelse med PS3 och Xbox. Tvekar på att det görs dock.

Det handlar inte om att folk inte vill ha det till andra platformar utan att man vill att det släpps till Wii U som planerat och sen kan de göra klart och släppa till de övriga formaten.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför ska det spela roll om den bara släpps på Wii U? Jag är bara glad om fler kan njuta av spelet. Inte precis som att spelet bör lida av att det är en "konsollport". Enda skulle möjligen vara nerskalad grafik om den tar del av Wii Us starkare innandömme i jämförelse med PS3 och Xbox. Tvekar på att det görs dock.

Det handlar inte om att folk inte vill ha det till andra platformar utan att man vill att det släpps till Wii U som planerat och sen kan de göra klart och släppa till de övriga formaten.

/ LordDaimos

Precis, det skulle släppas om två veckor egentligen, så uppskjutningen är tämligen bitter.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför ska det spela roll om den bara släpps på Wii U? Jag är bara glad om fler kan njuta av spelet. Inte precis som att spelet bör lida av att det är en "konsollport". Enda skulle möjligen vara nerskalad grafik om den tar del av Wii Us starkare innandömme i jämförelse med PS3 och Xbox. Tvekar på att det görs dock.

Det handlar inte om att folk inte vill ha det till andra platformar utan att man vill att det släpps till Wii U som planerat och sen kan de göra klart och släppa till de övriga formaten.

/ LordDaimos

Precis, det skulle släppas om två veckor egentligen, så uppskjutningen är tämligen bitter.

Minst sagt, jag hämtar ut mitt Wii U på posten i eftermiddag, beställde det just innan nyheten kom upp och Rayman var ju bland det jag ville ha först..

/ LordDaimos

Medlem

Låter som en tråkig " nyhet" för dem som bryr sig...
Är själv "100% gamer" men förstår inte problemet.

här kommer min åsikt.

FINNS SPELET PÅ MARKNADEN ? nej,
/( så, som vanlig, vänta till det är släppt.)

VILL MAN ATT DET SKALL SLÄPPAS ?
Ja; oavsett skäl, det är inte släppt.
nej, så vänta då...

KOMMER DE SLÄPPA DET TIDIGARE ÄN DE NU SAGT ATT DE SKALL SLÄPPA DET ?
Vem vet, de gör som de tycker, känner, önskar, så vad kan ni göra åt saken ?

KOMMER NI VÄNTA ?
ja, förmodligen, finns få som har ryggrad och ge utgivarna något som de förstår, D.v.s. utebliven försäljning.

SPELAR DET SOM HELST ROLL VAD SOM SÄGS PÅ DETTA FORUM ?
Nej inte i praktiken, eftersom de mest handlar om vad ni tycker, vilket är likvärdigt med vad flugorna gör mest hela tiden, äter skit. och detta i sig är ointressant, men ett känt faktum. de skiter i vad ni tycker, de är bara intresserade av era pengar...

ÄR DET TRÅKIGT ATT DE SKJUTER UPP SPELET ETT PAR VECKOR FÖR ATT SEDAN SKJUTA UPP DET ETT HALVÅR ?
Ja, väldigt, oavsett skäl och orsaker, hur du nu vill uttrycka din sorg och förbittring eller ilska för den delen är upp till dig, men... de förblir ett faktum, det spelar ingen roll så länge NI inte gör slag saken, de reagerar bara på en sak ! och det är Pengar... så länge ni handlar (när det än nu sker) skiter i de hur, vad eller om ni gör något annat... de kommer fortsätta tjäna pengar på er, OAVSETT era åsikter...
Ni är och förblir den grå massan, den som betalar och kommer göra så, vare sig de pissar eller skiter på er... för ni är spelare som saknar det mesta utom pengar, som ni villigt dessutom spenderar på dessa spelbolag.. så man kan säga att ni får vad ni betalar för

Det är irriterande, det är för jävligt och det är inte sjysst, när de väljer att göra som de gör (vill) men ! de gör spel, som ni köper... De säljer, men ni Måste inte köpa... Vill man påverka måste man kämpa för en sak, måste man engagera sig och då på ett sätt som ibland svider, både för dem man vill påverka, men ibland även hos sig själv, detta är tråkigt, jobbigt och surt... men det är bara då som det faktiskt blir ett resultat och ett som man kan vara stolt över... Att enbart gnälla på ett Svensk forum är som att * pissa i Östersjön för att man hoppas att ""utvald elak, utlands boende idiot"" skall dricka skiten, och du då "fått din hämnd" detta är skratt retande och väldigt idiotiskt för i realiteten så pissar du i ditt eget dricksvatten och vem lurar då vem ?

- Kontentan, ni har ett val... men min åsikt är att ni inte kommer välja detta, för det innebär att ni inte kommer köpa några spel på ett år eller två ifrån Ubisoft eller de inblandade företagen ! det kallas att bojkotta någon, detta får i sin tur konsekvenser för deras ekonomi... ! vilket är det enda Företag lyssnar på...

Så därför blir jag irriterad och skriver detta långa inlägg, för denna harang får jag tänka, 1 gång om året och har gjort i 10-tals år, för det blir inga förändringar, hos er/oss, företagen gör som de vill, spelarna klagar, men gör inget och så fortsätter det, (minst en gång om året)
Och/Men, det jag ser är att inget förändras... samma klagan... men ingen handling !

En vacker dag kommer ni förstå och inse att jag har rätt... men tills dess, så spela vidare... och ha det skoj...
för det skall jag göra... A.k.a. Gammelgubben.

Medlem

Sluta vara så sjukt godtrogna, Ubisoft gör felsteg efter felsteg och behandlar kunderna som dynga, ändå är merparten av kunderna helt blåögda och tar den i nummer 2 over and over. suck.


signatur

Retro.

1
Skriv svar