Låga betyg för Aliens: Colonial Marines

Medlem

EPIC FAIL!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har hunnit spela en kvart och är fortfarande blown away av all fan service. Michael Biehn öppnade ju upp hela spelet! Aliens är min favoritfilm. Men visst, något ligger och spökar i bakgrunden. Men, som ett sånt enormt fan kommer jag aldrig ångra köpet.

Medlem

Enligt mitt tycke, är det skräp.

Urkorkad Ai.
Det är inte läskigt överhuvudtaget.
Det ligger något grådassigt filter över grafiken.
Det är suddigt.
Vapnen är stela.
Animationerna klipper och är bara onaturliga.
Att dina lagkamrater ropar "Open Fire" i ett rum utan fiender är komiskt.
Det är inte alien.
Ljuddämpare på Pulse Rifle? Allvarligt?
Du blir varnad av ett pip när en alien är på väg in. (utan att ha motion trackern uppe)
Fick motion sickness efter att ha spelat 2 uppdrag, mycket pågrund av att siktet flyter runt när man svänger.

Nej, det är skräp. Allt jag ville ha var ett någorlunda välgjort Alien spel, med den där lilla krypande känslan att något hänger i taket bakom dig konstant. Den uppstår aldrig, och du blir aldrig överraskad när Aliens dyker upp.

Oerhört besviken :<


signatur

Nämen!

Medlem

Vad e sweetFX för nått?

[quote=Neatherblade]Ändrade grafiken med SweetFX, blev mycket trevligare

Medlem

Såg en gameplayfilm på youtube för en stundsen.

Bara jag som reagerade på att Pulse Rifle bara hade 40 kulor i magasinet??!?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag skulle även också vilja säga att många idag har orealistiska krav på poängskalor.. Detta borde ju alla ni "old-time gamers" förstå.

Ett spel som får 7 av 10 är inte dåligt. Ett spel som får 9/10 eller 10/10 är med andra ord praktiskt taget perfekt, vilket är en kraftig överdrift. Ett spel som får 6/10 kan enligt mig mycket väl vara värt att spela, då kanske 1 eller t.om två poäng av de som inte uppnåddas kan ordnas genom patchar.

Jag är helt ärligt ganska förvånad över hur snabbt folk ratar ett spel bara baserat på en siffra som en mer eller mindre känd hemsida ger.

En vis man sa också;

"Failure should be respected for those trying to accomplish something"

"Som en mer eller mindre känd hemsida ger"? Det listas dåliga betyg från en mängd hemsidor. Man kan gå in och läsa artiklarna och därmed få sig en uppfattning om vad som är bra och dåligt med spelet.

Jag håller med dig om att 9-poängare ofta kan sakna gnistan trots att kritiker hyllar dem för sitt polerade utseende och gameplay, och att vissa 6-poängare kan ha sin charm trots kavalkader av buggar och dålig grafik. Men när ett spel tangerar på runt 4-5 poäng så kanske man bör överväga om det är värt sin tid när det finns så många bra spel ute som det gör numera.

Under nittiotalet var 5 poäng kanske acceptabelt, då det helt enkelt inte hade producerats lika många spel och man fick ta vad som fanns. 10-poängarna var få. Nu är 7 poäng minimumgränsen för vad som man bör lägga ner sin tid på, och 10-poängare kan klassas som mycket bra spel (men ändå inte perfekta, och möjligtvis inte allas cup of tea).

Inaktiv
Skrivet av Zappa:

EGM recensenten måste vara mutad.

IGN valde att walka over.

Medlem

Hur kommer det sig att FZ.se inte har någon recension idag?

Tycker det är tråkigt att en sådan stor spelsida inte kan få fram recensioner samma dag som alla andra spelsidor i Sverige mer eller mindre.

Det är ofta såhär. Tyvärr


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Medlem

Tycker att det är störtskönt! Har lirat en hel del multiplayer och tycker att det är störtskönt. Både Survival/ Escape-mode är riktigt roligt. Nu har jag förvisso inte lirat Single Player men jag tycker spelet är helt ok grafiskt och Alien-känslan finns definitvt där!


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Stag:

Folk beter sig som om outsourcing till andra företag är något konstigt. Gearbox sköter sig utmärkt, och hade det funkat bra hade alla prisat de för den outsourcing de gjorde nu.

Det går inte alltid bra vid spelrelease, det är alla spelföretag smärtsamt medvetna om. Sluta kasta skit på Randy Pitchford och acceptera att alla kanske inte gör det ni tycker är bäst.

Vissa posts här är rakt uppochner personangrepp, och det spelar ingen roll om det är någon här på FZ eller Randy, det är lika illa och dålig stil för det.

Jag är bara lite nyfiken, varför ska folk sluta uttrycka sina åsikter om Randy Pitchford, han har ju faktiskt hypat både Alien CM och Duke Nukem Forever upp över skyarna "Badass" hit och dit. Jag fann inget "Badass" varken i Duke eller Alien CM. Fann du det?

Jag personligen tycker även att han inte bör beblanda sig med andras projekt, han borde syssla mer med det som Gearbox gör bäst. Sina egna projekt (Opposing Force, Gunman, Borderland, Brothers in Arms). Då dessa faller oftast bäst ut, och skadar inte Gearbox och Randys rykte lika hårt som att släppa sånt här. Tycker du de outsourcade projekten de gjort är bättre?

Jag tror, precis som med Duke, att Alien CM, inte går att "fixa" med att det får gå lite tid och de får släppa ett par patchar hit och dit. Det är redan såpass oslipat och dåligt ifrån botten och upp enligt mig, att en komplett omstart skulle krävas. Det kommer bli relativt snabbt bortglömt. Precis som "alla" spelföretag är smärtsamt medvetna om att det inte alltid går bra vid spelrelease, så är de "flesta" gamers även medvetna om det.

Att folk kallar honom idiot eller liknande är ju bara en brist på retorisk förmåga att uttrycka sig. Argumentera istället emot dessa individer om varför deras påstående inte skulle vara sanna.

Varför tycker du att Gearbox sköter sig utmärkt? Varför tror du att människor tycker det är något konstigt med outsourcing och varför tycker du att det inte är det? Tycker du att outsourcing överlag är något bra eller dåligt och är det bra för spelbranchen och dess fans, som blir lurade?


signatur

Nämen!

Medlem

Har inte hunnit spela något ännu, men har mina reserveringar.

Hade jag "betygsatt" själv, hade jag inkluderat att de valde att "plocka ut" ett Horde läge och sälja som DLC för 14.99$ som ett stort minus

Medlem

Efter att ha läst en hel del reviews samt vad folk tycker om detta så kommer jag inte ens bemöda mig att tanka skiten.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ok nu ser jag en massa åsikter ventileras men ta det lugnt nu: detta är INTE Duke Nuke em-klass. Det är mera detaljer som att granater är mesiga när de sprängs, aliens är dumma osv. Men det är inte den katastrof vissa försöker utmåla det som.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ok nu ser jag en massa åsikter ventileras men ta det lugnt nu: detta är INTE Duke Nuke em-klass. Det är mera detaljer som att granater är mesiga när de sprängs, aliens är dumma osv. Men det är inte den katastrof vissa försöker utmåla det som.

Jag personligen hade mycket roligare i Duke Nukem Forever, än vad jag hade i Alien CM. Det ska tilläggas då att jag inte hade direkt jätte roligt i Duke.


signatur

Nämen!

Medlem

Glad jag inte spenderade €50 för det på Steam, inget höjdarlir direkt. Känns som en rak copy+paste av xbox-versionen...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Gå in på EGM och läs rescensionen haha,., Så jävla köpt kille.

Bra kommentarer om han där också.

Inaktiv

http://www.gametrailers.com/reviews/oz9pto/aliens--colonial-m...

5.9, och dom säger mest negativa saker genom hela recensionen.

Varför folk är besvikna är ju för att det är ett just Alien spel och man borde kunna få fram en oförglömlig klassiker, istället gör man en mediokert FPS där man missar och skiter i att rätta till så enkla saker, som AI skriker INCOOOMING o nej det hände ringenting...

Jag menar, ffs, Alien MARINES i cooperativt läge hur kan man sumpa det? ermafuckerdgherd!

Hade det sålts för 20 euro så visst, men nu ligger det som standard för helt sjuka 50euro +dlc.

Klart folk är besvikna.

Expectations:

Apone: All right, sweethearts, you're a team and there's nothin' to worry about. We come here, and we gonna conquer, and we gonna kick some, is that understood? That's what we gonna do, sweethearts, we are going to go and get some. All right, people, on the ready line! Are ya lean?
Marines: Yea!
Apone: Are ya mean?
Marines: Yea!
Apone: WHAT ARE YOU?
Marines: Lean and mean!
Apone: WHAT ARE YOU? HUDSON! Get on the ready line, Marines, get some today! Get on the ready line! Move it out! Move it out, goddammit! Get hot! One, two, three, four! Get out, get out, get out! Move it out, move it out, move it out! Move it out, move it out, move it out! One, two, three, four, five, six, seven! Aaarrrrr, absolutely badassess! Let's pack 'em in! Get in there!

Reality:

Hudson: Oh dear Lord Jesus, this ain't happening, man... This can't be happening, man! This isn't happening!

Medlem

Fanns ju ingenting som tydde på att detta skulle bli ett bra spel... iaf inte så fort de visade ingame material från det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Helt ärligt så tycker jag detta spelet är ganska kul.
Grafiken tycker jag även är ok kör allt på fullt och 1080p.

Kan vara så att jag har dålig smak men det ligger enligt mig i paritet med de senaste cod spelen och liknande.
Är endast intresserad av kampanjerna i spel så kan inte säga nått om MP.
Helt klart 7/10 i mina ögon

Medlem
Skrivet av Hymer:

Är jag den enda som tyckte DNF var kul?

Nah, jag hade en trevlig stund med spelet. Dock så är det alldeles för modernt. Hade varit obeskrivligt bättre om det hade varit som duke3d än random modern shooter.

Medlem

Klart IGN ger toppbetyg Köpta jävlar.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Lirar igenom ett par nivårer nu och ärligt talat... så illa är det inte. Ganska underhållande.

Medlem

Får vi någonsin se ett alien vs predator fps som ens hamnar i samma klass som versionen från 2000? :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

*Snif* Luktar årets kalkon!

Medlem

[quote=Stingshot]Vad e sweetFX för nått?

Skrivet av Neatherblade:

Ändrade grafiken med SweetFX, blev mycket trevligare

Du kan ändra saker som shaders i spel

Allt står här

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=368880


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att FZ.se inte har någon recension idag?

Tycker det är tråkigt att en sådan stor spelsida inte kan få fram recensioner samma dag som alla andra spelsidor i Sverige mer eller mindre.

Det är ofta såhär. Tyvärr

Meh! Hellre vänta på en bra recension än att läsa en ihophafsad och kanske för snabb recension. Det beror ju helt och hållet på hur länge spelsidan haft tillgång till spelet, hur stor beläggning de har med andra arbeten och på hur mycket tid de behöver med spelet innan de anser sig ha tillräckligt med kött på benen för att faktiskt uttala sig. Jag väntar hellre som sagt på en grundlig och bra recension


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av kallamamran:
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att FZ.se inte har någon recension idag?

Tycker det är tråkigt att en sådan stor spelsida inte kan få fram recensioner samma dag som alla andra spelsidor i Sverige mer eller mindre.

Det är ofta såhär. Tyvärr

Meh! Hellre vänta på en bra recension än att läsa en ihophafsad och kanske för snabb recension. Det beror ju helt och hållet på hur länge spelsidan haft tillgång till spelet, hur stor beläggning de har med andra arbeten och på hur mycket tid de behöver med spelet innan de anser sig ha tillräckligt med kött på benen för att faktiskt uttala sig. Jag väntar hellre som sagt på en grundlig och bra recension

Visst det är sant det du skriver.

Tycker ändå det är lustigt att FZ.se är så långt efter alla andra spelsidor med just recensioner ändå.

Speciellt när man vet hur långt innan vissa spelföretag skickar ut recensions spelen åt dom.

Som exempel detta spel har funnits att tillgå en bra tid. Om man läser andra spelsidor.

Eller så verka inget spelföretag gilla FZ och i och med detta så får dom sina ex senare än alla andra?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av kallamamran:
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att FZ.se inte har någon recension idag?

Tycker det är tråkigt att en sådan stor spelsida inte kan få fram recensioner samma dag som alla andra spelsidor i Sverige mer eller mindre.

Det är ofta såhär. Tyvärr

Meh! Hellre vänta på en bra recension än att läsa en ihophafsad och kanske för snabb recension. Det beror ju helt och hållet på hur länge spelsidan haft tillgång till spelet, hur stor beläggning de har med andra arbeten och på hur mycket tid de behöver med spelet innan de anser sig ha tillräckligt med kött på benen för att faktiskt uttala sig. Jag väntar hellre som sagt på en grundlig och bra recension

Visst det är sant det du skriver.

Tycker ändå det är lustigt att FZ.se är så långt efter alla andra spelsidor med just recensioner ändå.

Speciellt när man vet hur långt innan vissa spelföretag skickar ut recensions spelen åt dom.

Som exempel detta spel har funnits att tillgå en bra tid. Om man läser andra spelsidor.

Eller så verka inget spelföretag gilla FZ och i och med detta så får dom sina ex senare än alla andra?

Hellre att dom är sena än att företagen utövar påtryckningar om bra betyg.

Medlem

gamestop ger mig 430kr vid inbyte till crysis 3. Loosar 100kr på det här spelet, det kan jag leva med. längtar till crysis 3.


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar