Telltale: "Fables ska göra som The Walking Dead"

Robot
Telltale: "Fables ska göra som The Walking Dead"

Utvecklaren bakom enormt framgångsrika The Walking Dead vill – och ska – återupprepa succén.

#the-walking-dead-a-telltales-game-series, #telltale-games, #fables


Medlem
Telltale: "Fables ska göra som The Walking Dead"

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

Medlem
Skrivet av Tragic:

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

Det var ett bra spel en gång i tiden..


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Tragic:

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

Det var ett bra spel en gång i tiden..

1an&2an var riktigt fina 3an funkade den med, tyckte det spårade ur när de släppte deras nyaste till Xbox Kinect...

Medlem

Ge oss mer TWD

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Tragic:

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

Det var ett bra spel en gång i tiden..

1an&2an var riktigt fina 3an funkade den med, tyckte det spårade ur när de släppte deras nyaste till Xbox Kinect...

"Fables", inte "Fable".

Medlem

Nu är ju inte Fables och Fable samma serie, vilket jag ser att två ovanför mig här har gjort misstaget av att tro. Eller är jag helt ute och cyklar? Kanske är jag som är puckad, haha.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Redaktör
Ponny

Nu tror jag vi är ganska nära sanningen till varför Fables inte kommer heta Fables.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha... Fable den var bra! Hade aldrig hört talas om fables innan den här nyheten. Tror inte detta kommer bli nån direkt hit

OML
Medlem

Vad betyder det här för TWD säsong 2?

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Nu är ju inte Fables och Fable samma serie, vilket jag ser att två ovanför mig här har gjort misstaget av att tro. Eller är jag helt ute och cyklar? Kanske är jag som är puckad, haha.

Det är inte du som är ute och cyklar.;)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Nu är ju inte Fables och Fable samma serie, vilket jag ser att två ovanför mig här har gjort misstaget av att tro. Eller är jag helt ute och cyklar? Kanske är jag som är puckad, haha.

Hehe du har nog helt rätt gjorde en liten miss där

Inaktiv

Fable 1 var såå mysigt och roligt.

Fable 2 började ok, men blev snabbt tråkigt och tog slut alldeles för snabbt. Hann knappt komma igång föränn spelet var över.

Fable 3 verkar bara skit.

Medlem
Skrivet av bleak:

Fable 1 var såå mysigt och roligt.

Fable 2 började ok, men blev snabbt tråkigt och tog slut alldeles för snabbt. Hann knappt komma igång föränn spelet var över.

Fable 3 verkar bara skit.

Tur att det inte är den Fable serien då


signatur

Videomupp

Medlem

Fables är för de som inte vet. En serie som bygger på många av de redan kända fablerna med karaktärer som Snövit, Rödluvan, Mowgli, Aladdin, Askungen. Man skulle kunna jämföra med diverse karakärer som brukar dyka upp i Shrek filmerna eller Once upon a time- serien på TV.
Fables serien utspelar sig i modern tid när det ”goda” fabler har tvingats fly från sin egen värld på grund av krig med en okänd härskare som vill ta över hela världen. De flyr till ett gigantiskt hus i New York, som dessutom är ännu mer gigantiskt inuti med hjälp av magi.
Serien är väldigt våldsam och har riktigt sjuk humor.
Te.x. så är Guldlock ond och helt pervers, gillar att ha sex med björnarna som hon en gång stal gröten från.
Rödluvan pratar med en vålnad som i form av ett avhugget grishuvud.
Prince Charming är har lyckats belägra alla princessorna som finns i princip, och är allmänt egoistisk.

Om de lyckas överföra denna serien lika bra som The Walking Dead så kommer jag iaf att köpa alla episoder av det, för jag älskar verkligen serien.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Fables_(comics)]

FM-guru
F.d. Sisyr

Läste på lite om serietidningen - storyn verkar kul som fan.

Skrivet av bleak:

Fable 1 var såå mysigt och roligt.

Fable 2 började ok, men blev snabbt tråkigt och tog slut alldeles för snabbt. Hann knappt komma igång föränn spelet var över.

Fable 3 verkar bara skit.

Du har alltså fortfarande inte förstått att "Fables" inte har ett skit att göra med "Fable"? ^^

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Läste på lite om serietidningen - storyn verkar kul som fan.

Skrivet av bleak:

Fable 1 var såå mysigt och roligt.

Fable 2 började ok, men blev snabbt tråkigt och tog slut alldeles för snabbt. Hann knappt komma igång föränn spelet var över.

Fable 3 verkar bara skit.

Du har alltså fortfarande inte förstått att "Fables" inte har ett skit att göra med "Fable"? ^^

oookej, mitt misstag.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta, en de serierna förutom WD, Watchmen, Y: the last man, Preacher och We3 som jag verkligen gillar.

Medlem
Skrivet av Tragic:

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

En serietidning. I Sverige kunde du hitta Fables i Nemi-tidningarna. Det är som Once Upon A Time ungefär, fast med fokus Snövit och den Stora Stygga Vargen som jobbar som agenter.

Ärligt talat tyckte jag Fables var riktigt tråkig serie när jag läste den. Vill ha TWD snabbare istället.

Medlem
Skrivet av bond12:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Tragic:

Vad är Fables för en lyckligt ovetandes?

Det var ett bra spel en gång i tiden..

1an&2an var riktigt fina 3an funkade den med, tyckte det spårade ur när de släppte deras nyaste till Xbox Kinect...

Nja negativa med trean var att armors inte hade stats. Men det positiva var kunga rollet och alla fruar man kunde ha


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av OML:

Vad betyder det här för TWD säsong 2?

Ja! Hoppas verkligen samma team kommer jobba med TWDs2 för ettan var enligt mig riktigt stämningsfull och gripande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av undercover:
Skrivet av OML:

Vad betyder det här för TWD säsong 2?

Ja! Hoppas verkligen samma team kommer jobba med TWDs2 för ettan var enligt mig riktigt stämningsfull och gripande.

Självklart kommer de att jobba vidare på den. Spelet har mer eller mindre enbart hyllats och framför allt sålt över förväntan.

1
Skriv svar