AMD:s nya hårresande teknologi i Tomb Raider

Robot

TressFX Hair låter dig se tusentals hårstrån renderas på Lara Crafts huvud i realtid. Dra oss i håret!

#amd, #tomb-raider, #microsofts

Medlem

så många dåliga pun's i en så lite artikel är en bedrift

Medlem

Vet att hon bara är en datafigur men... Hon ser så jävla snygg ut! xD

Medlem

Ser jävligt najs ut.

Medlem

Hår på alla ställen eller finns det hopp om att hon är rakad?

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:

Med tanke på den kvinnosyn som utvecklarna visat upp vid tidigare tilfällen så lär hon vara bar som en femåring.

Medlem

Antar att man måste ha en AMD gpu för detta? : (

Medlem

Fan va töntigt att brösten är så små nu. Är väl moralkärringarna och PK-iterna i Sverige som tvingat på...

Medlem

Ser jävligt bra ut!

Men jag undrar om TressFX är exklusivt till AMD-korten eller kan Nvidia-korten också dra nytta av denna teknologi?

Såg något liknande till TressFX Hair i Alice: Madness Returns, men där använde man sig av PhysX istället, om jag inte minns fel.

PS. AMDs blog är nere just nu. Eller inte...

Inaktiv

Kanon. Det behövs bättre hår på karaktärer i spel, det har inte riktigt hängt med utvecklingen innan. Behövs och behövs förresten. Det är i alla fall bra för inlevelse och verklighetstrogenheten.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Fan va töntigt att brösten är så små nu. Är väl moralkärringarna och PK-iterna i Sverige som tvingat på...

för det första så är hon 16 (har jag för mig) i spelet och för det andra hade hon inte stora bröst i orginal designen, något som utvecklaren av det första tomb raider spelet ändrade mot designerns vilja

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av aesdana:

för det första så är hon 16 (har jag för mig) i spelet och för det andra hade hon inte stora bröst i orginal designen, något som utvecklaren av det första tomb raider spelet ändrade mot designerns vilja

"Lara Croft - 21 years old, in search of lost relics" - Från http://laracroft.wikia.com/wiki/Tomb_Raider_2012

Så hon är ung men inte 16

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av aesdana:

Hon är 21, tror jag.

Inaktiv
Skrivet av Dream_Cleaver:

Men jag undrar om TressFX är exklusivt till AMD-korten eller kan Nvidia-korten också dra nytta av denna teknologi?

Det kör DirectCompute under DX11, så fungerar på alla DX11-kompatibla GPU som har tillräcklig beräkningskraft för det.

AMD har säkert väl optimerad hårdvara/drivers för det dock.

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av marcus8958:

Med tanke på den kvinnosyn som utvecklarna visat upp vid tidigare tilfällen så lär hon vara bar som en femåring.

Gött.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Dream_Cleaver:

Det kör DirectCompute under DX11, så fungerar på alla DX11-kompatibla GPU som har tillräcklig beräkningskraft för det.

AMD har säkert väl optimerad hårdvara/drivers för det dock.

Hoppas det.

Det skulle inte förvåna mig.

Medlem

I APPROVE.

signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

ZF
Medlem
Skrivet av karun:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av aesdana:

"Lara Croft - 21 years old, in search of lost relics" - Från http://laracroft.wikia.com/wiki/Tomb_Raider_2012

Så hon är ung men inte 16

det var i ett tidigare spel hon under en del av det är runt 16 eller nått. tydligen har man inte bara mindre bröst i den åldern, man har även råttsvansar istället för hästsvans.

och så säger folk att man inget lär sig av dataspel.

Medlem

Ett steg i rätt riktning, men så imponerande tycker i alla fall jag inte att det var, såg fortfarande riktigt dåligt ut om man jämför med framstegen på annat håll... Hade inte square enix en demo på en gammal gubbe med en massa hår detalj?

Men det kanske ser bättre ut i rörelse.

Medlem
Skrivet av aesdana:

En amerikansk studio gjorde betydande designförändringar i sitt spel för att blidka en minoritetsgrupp i ett litet land i norra Europa? Låter rimligt...

Medlem

Kul bild angående brösten på henne

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tänkte på hår under armarna och hår på benen. Resten av håriga ställen får vi ändå inte se.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av marcus8958:

Tänkte på hår under armarna och hår på benen. Resten av håriga ställen får vi ändå inte se.

Såklart man har sin ladyshave med sig när man är ute i geggan och jagar reliker.

Skrivet av aesdana:

Måste erkänna att varje gång jag ser en gamer bete sig som ett sexistiskt rövhål så blir jag lite mindre sugen att ge de kåta tonårspojkarna vad de vill ha. Det har inget med "PK" att göra.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Så man måste göra stora bröst bara för annars så är pk? Vissa gillar stora, vissa gillar små, vissa vill att spel ska se mer ut som verkligheten, medans vissa inte vill det. Jag tror jag vet varför dom valt mindre tuttar, för det ska vara lite verkligt åtminstone. Min förklaring, hur många tjejer som hoppar höjdhopp har stora bröst? Sluta upp med pk tramset, eller är du en förpubertal tonåring?

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

det är som i verkligheten, grejerna är bra nog från början men kapprustningen med sidan 3 leder till expansion med silikon, sen lägger sig gravitation och med ålder tilltagande självsäkerhet i och utgrävning påbörjas, cirklarna är slutna.

k3m
Medlem

Jag gillar AMD, bra för de.

Inaktiv

Känner en brud som är förbannat lik nya Lara i ansiktet och håret.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Ditt inlägg är vad som är töntigt, borde det inte vara tvärtom, töntigt med artificiella stora bröst (silikon) which doesn't make any sense at all. Du kan ju använda fantasin, kanske några år efter detta spelet har utspelat sig så kanske Lara hittar silikon i en grotta.

Skrivet av Turbodog:

Känner en brud som är förbannat lik nya Lara i ansiktet och håret.

Hon måste se bra ut då, ser hon lite sorgsen ut?

Skrivet av aesdana:

Måste erkänna att varje gång jag ser en gamer bete sig som ett sexistiskt rövhål så blir jag lite mindre sugen att ge de kåta tonårspojkarna vad de vill ha. Det har inget med "PK" att göra.

Märkligt inlägg.

Medlem

Skönt att hon är smutsig som fasen överallt men håret ser helt nytvättat ut hahaha l´oreal reklam here we goooo

12
Skriv svar