Diablo III verkar fungera offline – på PS3 och PS4
Under en intervju med GameTrailers försa sig Sonys John Hight om en viss liten funktionalitet tänkt till och för Diablo III på konsol.
Det är lättare för utvecklaren att lita på att stängt system som en konsoll, om PC-versionen skulle tillåta flytt mellan offline och online med sina karaktärer skulle achievements och valuta vara värdelöst, för lätt att fuska. Alternativet är ju ett riktigt offline läge som i D2, men tror inte det är vad som siktas på när vi pratar offline på konsoll.
Det är lättare för utvecklaren att lita på att stängt system som en konsoll, om PC-versionen skulle tillåta flytt mellan offline och online med sina karaktärer skulle achievements och valuta vara värdelöst, för lätt att fuska. Alternativet är ju ett riktigt offline läge som i D2, men tror inte det är vad som siktas på när vi pratar offline på konsoll.
Kunde ju gjort som dom gjorde in SC2 WoL, om du inte var online så kunde du inte få achievements men du kunde ändå lira igenom kampanjen och spela mot datorn.
Känns som konsol versionen av D3 inte går utan kritik, får se hur det spelar ut sig.
Ska offline-läget finnas på konsol så måste det även finnas på PC. Annars kan man börja undra. En dator klarar inte av att hantera lootgenerationen, men en konsol som har sämre prestanda ska tydligen göra det...... FACEPALM
I dessa dagar ligger konsoler långt före PC när det kommer till att spela offline!
Du menar att konsoler ligger långt efter när det gäller onlinetvång...
Ska offline-läget finnas på konsol så måste det även finnas på PC. Annars kan man börja undra. En dator klarar inte av att hantera lootgenerationen, men en konsol som har sämre prestanda ska tydligen göra det...... FACEPALM
I dessa dagar ligger konsoler långt före PC när det kommer till att spela offline!
Du menar att konsoler ligger långt efter när det gäller onlinetvång...
När jag gick i mellanstadiet så var online något man läste om i Illustrerad vetenskap - nu läser man om offline i historieböckerna...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Haha så mycket för deras BS om kravet för online, sicka hycklare vågar antagligen inte köra med samma restriktioner som för PC. Är knappast förvånad, hade däremot varit det om online varit ett krav.
"– Du kan ha fyra spelare på samma skärm - inte split-screen, vi bara zoomar ut med kameran. Eller om du är offline..."
Och jag som precis såg detta, missade dock det där sista " Eller om du är offline". Går fortfarande att se på
http://www.gametrailers.com/netstorage/psmeeting/index.html
Om jag köpte spelet hade jag blivit väldigt förbannad över att hur de behandlar sina PC köpare kontra den stora massan som ju motsvaras av de som spelar på konsol. Blizzard detta kan mycket väl ha varit ert största misstag någonsin såvida ni inte även inför offline mode för PC vill säga.
Har aldrig tänkt på att Diablo 3 inte går att spela offline, har alltid varit online. Skiter fullständigt i offline.
Så länge man har ett fungerande nät och inget sker med deras server så är det nog inga problem. För mig var detta utan tvekan något som ledde till att jag skippade att köpa det trots att jag väntat på det här spelet sedan jag först hörde talas om det. Verkar dock som offline läget fortfarande är något som debeteras och om Blizzard inför detta för konsol men inte till PC så kan de nog förlora många av sina fans. Frågan Blizzard bör ställa sig är ifall den stora massan är lika hängivna köpare som dessa, jag tvivlar starkt på det och jag tror att när de släpper expansionen kommer vi även få se den "verkliga" siffran på hur många som var nöjda med Diablo 3.
år 2013: Att folk ens bryr sig om offline lägen är ju tragiskt, Sverige är bland världens främsta land bredbandsmässigt. Liksom vem behöver offline? Alla smålan osv har internet. Liksom det är inte BARA diablo 3 som behöver online lägen konstant. Många spel idag kräver mer eller minder det oavsett om ni vill det eller inte. Sen om det skulle komma på konsol who cares? inte direkt så de kommer ha allt tillängligt i offline läget.
Sen vet vi ju inte ens om det är ett offline läge som de pratar om, kan varit att ordet användes fel. Vänta till PAX east innan ni dömer.
Sen att folk ens blir förvånade att FÖRETAG säger en sak och sen senare gör tvärtemot...wow just wow vart har ni levt era liv? Pengar styr, bara lära sig det. Ju större ett företag blir dessto mer handlar det om pengar. Starta ett företag själva och se om ni kommer hålla vad ni sagt flera år framöver...
år 2013: Att folk ens bryr sig om offline lägen är ju tragiskt, Sverige är bland världens främsta land bredbandsmässigt. Liksom vem behöver offline? Alla smålan osv har internet. Liksom det är inte BARA diablo 3 som behöver online lägen konstant. Många spel idag kräver mer eller minder det oavsett om ni vill det eller inte. Sen om det skulle komma på konsol who cares? inte direkt så de kommer ha allt tillängligt i offline läget.
Sen vet vi ju inte ens om det är ett offline läge som de pratar om, kan varit att ordet användes fel. Vänta till PAX east innan ni dömer.
Sen att folk ens blir förvånade att FÖRETAG säger en sak och sen senare gör tvärtemot...wow just wow vart har ni levt era liv? Pengar styr, bara lära sig det. Ju större ett företag blir dessto mer handlar det om pengar. Starta ett företag själva och se om ni kommer hålla vad ni sagt flera år framöver...
Mmm det är jättekul för alla studenter som inte har råd med fast bredband, eller varför inte alla människor runt om i världen som inte har stabilt internet? Förutom mmo's är det inte särskilt många som går efter denna korkade idén
Skulle gissa på att real money auction house inte finns med i playstation versionerna samt att det inte är lika lätt att dupa föremål med diverse trainers på en konsol. Och att det då därför öppnar upp för ett offlineläge.
Men inaktivera auctionhouse och allt sånt skit förr oss som vill ha en offlinekaraktär......
Kan tänka mig att dem gör om drop rates till konsolerna oxo eftersom du kan lira det offline, och INGEN will spela det offline om AH är största/enda källan till att få bra gear.
Kommer bli ett jävla liv isf Men craftingen dem satte in var nog bland det bästa hittills.
Kan man köra offlineläge som i d2 lär det ju inte vara något problem alls att hitta bra gear som droppas. Då har det ju ingen koppling med AH över huvudtaget, så det där jäkla livet lär ju inte bli av då.
Tycker bara man skulle kunna ha det på pc med då jag inte är så mycket för att behöva logga in samt vara uppkopplad på nätet hela tiden för att få spela.
Mmm det är jättekul för alla studenter som inte har råd med fast bredband, eller varför inte alla människor runt om i världen som inte har stabilt internet? Förutom mmo's är det inte särskilt många som går efter denna korkade idén
Skojar du? studenter har ju det absolut lättast och bäst att få billigt bredband. Vilken stad studerar du i?
Och hur tänker du på när du syftar på resten av världen? De som lirar fifa eller nhl eller alla andra spel som har online ligor, tror du världen är dålig på bredband också? Visst asien kanske om man räknar bort sydkorea + japan. Men tro mig om du kan hitta internet på phi phi islands i Thailand kan nog folk ha internet som är nog att driva Diablo 3 i de flesta delarna i de flesta länder. Jag tror ration för de som har PS/Xbox jäntemot om de har internet eller inte är väldigt jämn. Men om du visar siffror som tyder på annat så visst men jag har svårt att tro det.
Att skylle på pengar är ju också konstigt, om du har råd med ett PS3/Xbox eller PC har du ju garanterat råd med bredband. Förstår inte vad pengar har med något att göra då den tänkta målgruppen är dagens gamers, inte de som inte har PS3/XBOX.
Skojar du? studenter har ju det absolut lättast och bäst att få billigt bredband. Vilken stad studerar du i?
Och hur tänker du på när du syftar på resten av världen? De som lirar fifa eller nhl eller alla andra spel som har online ligor, tror du världen är dålig på bredband också? Visst asien kanske om man räknar bort sydkorea + japan. Men tro mig om du kan hitta internet på phi phi islands i Thailand kan nog folk ha internet som är nog att driva Diablo 3 i de flesta delarna i de flesta länder. Jag tror ration för de som har PS/Xbox jäntemot om de har internet eller inte är väldigt jämn. Men om du visar siffror som tyder på annat så visst men jag har svårt att tro det.
Att skylle på pengar är ju också konstigt, om du har råd med ett PS3/Xbox eller PC har du ju garanterat råd med bredband. Förstår inte vad pengar har med något att göra då den tänkta målgruppen är dagens gamers, inte de som inte har PS3/XBOX.
Jaha, så bara för an råkar ha råd med en konsol eller pc så ska du automatiskt tydligen ha råd med bredband? Jag undrar hur du tänker, finns folk som sparat ihop till dessa saker, men det är betydligt svårare att sitta och behöva spara ihop till internet. Sure internet är billigare nu än förr, men det är inte bara att lägga spara ihop 400 spänn som visa leverantörer kör på sitt nät för att få ha internet varje månad.
Men du är väl så kunnig inom detta ämne så du kan inte ha fel någonsin? Gå och va bitter någon annan stans, vi behöver inte såna som du här.
Jaha, så bara för an råkar ha råd med en konsol eller pc så ska du automatiskt tydligen ha råd med bredband? Jag undrar hur du tänker, finns folk som sparat ihop till dessa saker, men det är betydligt svårare att sitta och behöva spara ihop till internet. Sure internet är billigare nu än förr, men det är inte bara att lägga spara ihop 400 spänn som visa leverantörer kör på sitt nät för att få ha internet varje månad.
Men du är väl så kunnig inom detta ämne så du kan inte ha fel någonsin? Gå och va bitter någon annan stans, vi behöver inte såna som du här.
Finns väl inget bolag som tar 400 kr för ett standard abonnemang?
IDKFA