Ubisoft kommenterar Assassin's Creed-valjakten

Robot
Ubisoft kommenterar Assassin's Creed-valjakten

PETA snäste till. Ubisoft klargör. Det handlar om att beskriva historien, inte att glorifiera vare sig jakten på valar eller människor.

#assassins-creed-iv-black-flag, #ubisoft


Medlem
Ubisoft kommenterar Assassin's Creed-valjakten

Alltså, det är bara ett spel. Sen hur människor tolkas eller blev påverkad så är det deras ansvar och inte spel tillverkarna.

Det är som att jag tillverkar motorsåg och säljer till folk, hur de än ha blivit, mord eller fan vet jag, är det mitt ansvar eller? Nee -.-

Medlem

Sicket namn, Stone Chin. Daaamn...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Medlem
Skribent
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Att jaga val online?


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker det var ett härligt svar. Märks att Ubisoft inte tar PETA:s kritik på allvar, något de heller inte borde.

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Alltså, det är nog dags för dig att krypa fram från under den där stenen du tycks vara under, då för det första PETA varken representerar "vänstern", eller ens djurrättsaktivism för den delen heller; och för det andra: om du tror det här har det minsta med politisk korrekthet att göra. Skärp dig.

För övrigt har det här ingenting med strypa någons yttrandefrihet att göra heller. Snarare handlar det om att främja yttrandefriheten -- Om ubisoft väljer att ha med valjakt i spelet, så får motståndarna till det beslutet yttra sig offentligt i hopp om att ubisoft ändrar sig. Är ju inte direkt så att PETA hotar med att eventuellt bomba deras kontor ifall det inte tags bort direkt.

Medlem

Jadu, vad jag tycker att man inte ska få göra i spel. Ja, det vore ju väldigt konstigt om man blir tvungen att bajsa i spel - tänk då hur drygt det kan bli när man kör en match Counter-Strike och sen blir ens karaktär plötsligt skitnödigt. Vad opraktiskt!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Alltså, det är nog dags för dig att krypa fram från under den där stenen du tycks vara under, då för det första PETA varken representerar "vänstern", eller ens djurrättsaktivism för den delen heller; och för det andra: om du tror det här har det minsta med politisk korrekthet att göra. Skärp dig.

För övrigt har det här ingenting med strypa någons yttrandefrihet att göra heller. Snarare handlar det om att främja yttrandefriheten -- Om ubisoft väljer att ha med valjakt i spelet, så får motståndarna till det beslutet yttra sig offentligt i hopp om att ubisoft ändrar sig. Är ju inte direkt så att PETA hotar med att eventuellt bomba deras kontor ifall det inte tags bort direkt.

Nja skulle nog vilja säg att en stor del av PETA är vänstersympatisörer och även deras tillvägagångssätt liknar mycket de som vi ser från vänsterextremister.

Sen är det ingen nyhet att vänsterorganisationer vill strypa yttrandefriheten och är alla väldigt "PK"

Medlem
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Alltså, det är nog dags för dig att krypa fram från under den där stenen du tycks vara under, då för det första PETA varken representerar "vänstern", eller ens djurrättsaktivism för den delen heller; och för det andra: om du tror det här har det minsta med politisk korrekthet att göra. Skärp dig.

För övrigt har det här ingenting med strypa någons yttrandefrihet att göra heller. Snarare handlar det om att främja yttrandefriheten -- Om ubisoft väljer att ha med valjakt i spelet, så får motståndarna till det beslutet yttra sig offentligt i hopp om att ubisoft ändrar sig. Är ju inte direkt så att PETA hotar med att eventuellt bomba deras kontor ifall det inte tags bort direkt.

Nja skulle nog vilja säg att en stor del av PETA är vänstersympatisörer och även deras tillvägagångssätt liknar mycket de som vi ser från vänsterextremister.

Sen är det ingen nyhet att vänsterorganisationer vill strypa yttrandefriheten och är alla väldigt "PK"

PETA har väl aldrig varit PK, att stödja och sanktionera terroraktioner är väl så långt ifrån PK man kan komma? :S


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Harpa:

Sicket namn, Stone Chin. Daaamn...

Kommer osökt att tänka på Jim Carreys haka i slutet av Mina Jag och Irene.

Medlem

PETA är verkligen löjliga! -.-

Medlem

Gillar att de gråter över valarna i spelet men kommenterar inte att man spelar en ASSASSIN som mördat x antal människor genom jag vet inte hur många spel redan? Fast vi är ju rätt många människor redan så.

Men döda valar, ja då banne mig ska det protesteras.

Även om jag inte blir överlycklig över att få döda valar i spel, så är det inte värre än när jag inte uppskattar att döda människor i spel. Man kan ju tycka att det borde finnas självinsikt där man kan se när en lyft fråga blir absurdum och irrelevant.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Alltså, det är nog dags för dig att krypa fram från under den där stenen du tycks vara under, då för det första PETA varken representerar "vänstern", eller ens djurrättsaktivism för den delen heller; och för det andra: om du tror det här har det minsta med politisk korrekthet att göra. Skärp dig.

För övrigt har det här ingenting med strypa någons yttrandefrihet att göra heller. Snarare handlar det om att främja yttrandefriheten -- Om ubisoft väljer att ha med valjakt i spelet, så får motståndarna till det beslutet yttra sig offentligt i hopp om att ubisoft ändrar sig. Är ju inte direkt så att PETA hotar med att eventuellt bomba deras kontor ifall det inte tags bort direkt.

Nja skulle nog vilja säg att en stor del av PETA är vänstersympatisörer och även deras tillvägagångssätt liknar mycket de som vi ser från vänsterextremister.

Sen är det ingen nyhet att vänsterorganisationer vill strypa yttrandefriheten och är alla väldigt "PK"

Nu missförstod du ju precis allting Xepheros skrev. Det är yttrandefrihet att få lov yttra sin åsikt om att valjakt i spel är fel. Det funkar åt båda hållen.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Alltså, det är nog dags för dig att krypa fram från under den där stenen du tycks vara under, då för det första PETA varken representerar "vänstern", eller ens djurrättsaktivism för den delen heller; och för det andra: om du tror det här har det minsta med politisk korrekthet att göra. Skärp dig.

För övrigt har det här ingenting med strypa någons yttrandefrihet att göra heller. Snarare handlar det om att främja yttrandefriheten -- Om ubisoft väljer att ha med valjakt i spelet, så får motståndarna till det beslutet yttra sig offentligt i hopp om att ubisoft ändrar sig. Är ju inte direkt så att PETA hotar med att eventuellt bomba deras kontor ifall det inte tags bort direkt.

Fast nu är ju faktiskt det så att PETA betalat personer pengar, som faktiskt har använt våld och då framför allt eldbomber för att attackera och bränna ner kontor och byggnader hos företag som dom ogillar. En del direkt anslutna med PETA andra indirekt anslutna. Men än dock i PETA och andra extrema organisationers namn.

Finns bra djurrättsorganisationer, PETA är INTE en utav dom. Tragiskt hur många som stödjer PETA som inte ens vet vad deras mål är.

Medlem

Löjligt PETA att ta upp smärta som inte känns av ett djur som faktiskt är fiktiv är ju att rycka efter halmstrån. Hela denna debatt som förs fram bara för att PETA ska få lite PR är löjlig. Samma som debatten kring första Black-ops spelet som släpptes och någon Schweizisk förening fick för sig att påstå att det bröt mot mänskliga rättigheter bara för att en soldat blev torterad i spelet.

Medlem

Ärligt vet jag inte hur mycket valarna lider i spelet men detta är inte irl utan en fiktion del i ett spel. Så frågan är hur PK ska vi vara ?

Man blir lite fundersam när vi snart inte kan göra något i ett spel utan att någon ska klaga.. Och ärligt detta var /är ju korrekt historia. PETA bör nog hitta andra sätt att vinna politiska poäng än att tramsa om saker som inte är verkliga.
Man undrar om fia med knuff skulle klara kontrollen med tanke på att pjäserna som knuffas ut lider troligen stort av att inte få vara med till slutet. Utanförskap är inte trevligt.

Jag anser inte att det är vuxet och moget när PETA gnäller över detta i ett spel. De borde växa upp och lägga energin på saker som sker i verkligheten. De kommer aldrig få min röst efter detta trams. Herre je väx upp PETA.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

PETA fick fin reklam i Penn and Tellers Bullshit.. Är de rädda för att varje gamer helt plötsligt ska tänka: Nä fan, om man skulle ta och ge sig ut på valjakt?
När jag spelar Super Mario slutar det alltid med att jag springer ut och hoppar på sköldpaddor, äter svamp, slår sönder tegelstenar och försöker rädda Viktoria, men det är ju inte samma sak.. Vsljskt är ju dyrt.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Mest korkade jag läst, du försöker ju själv strypa yttrandefriheten genom att raljera över PK.

Medlem

Så om man lägger choklad (nougat) på ett kex så blir det en kaka?


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Citat:

PETA drog även jämförelsen att om ett spel tvingade spelare att ta slavar under passande tidsperioder

AoE?

Jag tycker det är djurplågeri att släppa ut djur från laboratorier och pälsfarmar, då dessa djur saknar kunskap för att överleva, men PETA verkar ju tycka annorlunda.

Medlem
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Som vanligt misstar folk yttrandefriheten för något som betyder "jag får säga vad jag vill och om du kritiserar det jag säger så kränker du min yttrandefrihet". Det är ju så dumt så man storknar.

Medlem

Även om det ska kräva mycket innan jag börjar stödja PETA i nån fråga (inte där än, btw!) så tycker jag det är bra att såna här debatter uppstår. Vi får inte bli för bekväma och förlåtande; i min mening så borde inte vilken sorts dekadens som helst vara socialt acceptabelt i spel. I det här fallet bryr jag mig inte, men argumentet att "det hände på riktigt" tycker jag inte alltid fungerar. Det har hänt en hel del groteskt fasansfulla saker i historien (Förintelsen, t.ex.) men det betyder inte att man kan eller borde göra underhållning av det bara sådär.

I vilket fall står jag nog på Ubisofts sida i det här fallet.

Medlem
Medlem

lol PETA verkar ju ta allt dom ser i spel på största allvar. Det är väl klart att Creed spelare inte kommer vilja bli valjägare för man varit det i ett spel xD


signatur

Game long and prosper

Pirater = Francis Drake

Om de kör mer pirates of the carribian so borde de halshuggas


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av B-strm:

Fan ta all form av politisk korrekthet. Låt inte vänsterorganisationerna strypa yttrandefriheten. Spel ska få yttra sig hur de vill, PK-iterna kan spy så mycket galla de bara orkar, det får bara inte leda till borttagandet våra grundläggande rättigheter.

Yttrande frihet kommer ifrån vänstern einstein

12
Skriv svar