nVIDIA 3D Settings - Dela era inställningar
Hejsan.
Tänkte att de som vill och orkar kan dela med sig utav sina 3D Settings i Nvidias kontrollpanel.
Skapar tråden för att jag har lite "jaggedness", alltså väldigt kantiga gubbar ingame i CS. Det går ju självklart men, varför inte testa andra inställningar.
Mina 3D-Settings
AF = 4x
A - Gamma correction = ON
A - Mode = Application-Controlled
A - Transparency = Application-Controlled
Conformant texture clamp = Use hardwarde
Texture filtering - Anistropic Sample Option = Off
LOD BIAS = Clamp
Texture filtering = Quality
Texture filtering - Trilinear optim. = ON
Threaded Optimization = Auto
Triple Buffering = OFF
Vertical Sync = Force OFF
Någon som kan komma med lite knep och trix, någon som kan mer än en själv på detta.
Spelar Counter-Strike för det mesta, och det är just i detta som jag behöver lite bättre kvalité, se bättre på långa avstånd och få ett så skarpt spelande som möjligt.
Tack på förhand!
AF = Application controlled.
A - Gamma correction = ON
A - Mode = Application-Controlled
A - Transparency = OFF.
Conformant texture clamp = Use hardware
Texture filtering - Anistropic Sample Option = Off
LOD BIAS = Allow
Texture filtering = Quality
Texture filtering - Trilinear optim. = ON
Threaded Optimization = Auto
Triple Buffering = OFF
Vertical Sync = Use the 3d application setting.
Kantiga gubbar har nog med antialiasing (utjämning av kanter) att göra, kolla att du har det påslaget.
Ditt mode är på "Application-Controlled" (dvs CS bestämmer ifall det är av/på).
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
AF 16x AA4x
Bra bild utan kantiga gubbar som sagt och minst kläm på fpsen.
har du application-controlled på dessa (se över^) så får du sätta på AA och AF i css.