aion na eller eu

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag lirade på Perento, hade en 42 assassin ett legendarisk quest-svärd som var ett helvete att få tag på när spelet var nytt och alla skulle pvp:a. Satt i över 8 timmar för att fixa någon ring i ett grupp-quest som inte var gjort för att smygas igenom.. allt detta är säkerligen rena barnleken idag, men när man var top 200 på servern och spelet var nytt så kände man sig riktigt stolt över minsta sak!

Hotaru hette gubben.

menar du typ epic från Fire Temple ? var sat-drygt o få tag på de vapensätten =D tog mig typ 2 månader konstant farming för att få en orb till min sorcer, och mace till min Cleric =D VIlka härliga minnen !!!

Medlem

Nostalgi !!!! <3

Lyckades få hans mace =D Var väll som att raida black temple och få en mace i vanilla 60 ungefär haha =D

Medlem

har laddat ner det nu, kan säga att jag inte är missnöjd!


signatur

Mannen myten legenden

Inaktiv

Vet inte riktigt vad det var.. Säkerligen ett riktigt fjant-svärd men spelet var kanske inte mer än en-två veckor gammalt.. Så det var många som kom & pm:a mig och fråga vart jag fick tag på det!

Det var härliga tider av no-life! Jag tror sov i snitt 4-5h/dag den första veckan, för att kunna levla iväg ifrån alla andra på servern. När mina vänner la av och spela så var det inte så roligt att fortsätta. Det var ett kortlivat men kul spel att avsluta kapitlet som 21-22 årig no-life med.

Idag när jag tittar på det ifrån perspektivet som snart 27 år, gift pappa, ser det sorgligt nog alldeless livlöst och grått ut.. det är mest inbitna fans som hållt sig kvar.. Precis som alla gamla mmorpg:n. Dock må jag säga att Aion åldrades oerhört fort! Fast det kanske bara är jag. Jag fått helt andra ögon för alla spel idag.

Mmorpg:n är som roligast när man pluggar eller ännu bättre är mellan två jobb och behöver något att fördriva tiden med! Då kan man spela varje dag och spränga förbi alla andra med ett liv vid sidan.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av yoobzzz:

har laddat ner det nu, kan säga att jag inte är missnöjd!

Vilken server vart det ? =D

Medlem

Jo verkligen, det är tyvärr synd, då själva spelet i säg har en enorm potential.
Är fortfarande bland det största spelet i Asien iallafall

Inaktiv

Japp, sydkoreanerna utvecklar och spelar som galningar. Det är lite tråkigt att man inte förstår språket, för från att när ett spel precis släppts i Korea dröjer det gärna ett helt år förän det släpps i väst, och då är spelet egentligen redan gammalt och utforskat.

På det år som Koreanerna får i förskott hårdtestas spelets olika potential och det finns oftast fullt översatta databaser med guider för bästa OP-builds/glitchar/taktiker/vad som funkar eller inte.. Gärna en månad före spelet äns släppts i väst! :/

Så det blir ofta att den grupp med arbetslösa som kammar hem segern. När det nödvändiga tänket redan finns översatt & serverat reduceras alla dödliga alltmer till bondepjäser.

Jag har tillhört den vinnande gruppen no-lifers, men frågan är hur mycket jag vann egentligen när till och med nya spel började kännas som ett jobb.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jo precis.... Synd även att Europa är så förbaskat tråkiga gaimers ;P Här i väst eller särskilt nord så är folk rädda att gå ifrån wow etc...

Problemet med att patcherna kommer så sent är pga Tyskland och de förbaskade fransmännen ;P Alltid så ska även deras servrar översättas till Ty / Fr, vilket tar tid !!!!

Men men =D Ska re-rolla en asmodian nu, alltid kört godguy, så kan bli kul att testa något nytt =D

Medlem

Började med att göra en elyos scout men efter ett tag så kände jag att den goda sidan inte riktigt är min stil så har nu börjat på en priest , spelar på Anuhart lvl 3 heter yobbeh (okej klaga inte över det fula namnet men kunde inte komma på något bättre..)


signatur

Mannen myten legenden

12
Skriv svar