Vad är egentligen Neverwinter för något?
Gillar spelet. Även fast det är mycket fart i spelet i jämförelse med andra DnD titlar så gör det då mig inget. Bästa är nog att man kan göra egna dungeons och dela med andra
Jag var helt ointresserad fram tills jag fick höra om Dungeon Creator-funktionen. Nu är jag t.o.m. lite uppspelt inför release.
Hur är spelet? Får jag ut något extra av spelet genom att ha en viss grundkunskap om Neverwinter?
Ja det får du givetvis. Mycket om ställen i världen, gillen, diverse namn på allting osv.
Hur är pve:n är den svår? eller är den nerdummad som nästan alla andra spel? syftar på endgame eller earlygame om man kan välja svåra dungeons osv?
Den är relativt enkel såvitt jag förstått. Hur det ser ut i end-game vet ingen. MEN! Tack vare spelargjort content där mobsen skalar till din level och allting droppar loot i din level, så kommer du utan tvekan hitta MÅNGA utmaningar i spelet. Det märktes redan i den öppna betan, jag spenderade hela lördagen med att spela player made content, och vissa av questsen var fruktansvärt svåra, och väldigt många av de var fruktansvärt välgjorda dessutom.
Hur är pve:n är den svår? eller är den nerdummad som nästan alla andra spel? syftar på endgame eller earlygame om man kan välja svåra dungeons osv?
Den är relativt enkel såvitt jag förstått. Hur det ser ut i end-game vet ingen. MEN! Tack vare spelargjort content där mobsen skalar till din level och allting droppar loot i din level, så kommer du utan tvekan hitta MÅNGA utmaningar i spelet. Det märktes redan i den öppna betan, jag spenderade hela lördagen med att spela player made content, och vissa av questsen var fruktansvärt svåra, och väldigt många av de var fruktansvärt välgjorda dessutom.
Okej då ska jag helt enkelt lira detta tills Eso kommer i guess dags att sluta med tera helt enkelt
Jag var helt ointresserad fram tills jag fick höra om Dungeon Creator-funktionen. Nu är jag t.o.m. lite uppspelt inför release.
Hur är spelet? Får jag ut något extra av spelet genom att ha en viss grundkunskap om Neverwinter?
Samma här. Att kunna göra egna äventyr kan bli en deal-sealer för mig.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Ett av deras andra spel, Star Trek Online hade stor potential innan dom köptes upp av Perfect World Entertainment.
Men nu efter det är spelet bara skit som är helt nedlusat med MikroTransaktioner, och en spelekonomi som bygger på användandet av riktiga pengar för att kunna köpa den bästa utrustningen, alternativt grinda för ett lågt maxbelopp dagligen.
Har inte särskilt stora förväntningar för Neverwinter.
Ett av deras andra spel, Star Trek Online hade stor potential innan dom köptes upp av Perfect World Entertainment.
Men nu efter det är spelet bara skit som är helt nedlusat med MikroTransaktioner, och en spelekonomi som bygger på användandet av riktiga pengar för att kunna köpa den bästa utrustningen, alternativt grinda för ett lågt maxbelopp dagligen.
Har inte särskilt stora förväntningar för Neverwinter.
Kan säga dig att jag spelat båda och Neverwinter är ett mycket bättre spel på alla fronter.
Ett av deras andra spel, Star Trek Online hade stor potential innan dom köptes upp av Perfect World Entertainment.
Men nu efter det är spelet bara skit som är helt nedlusat med MikroTransaktioner, och en spelekonomi som bygger på användandet av riktiga pengar för att kunna köpa den bästa utrustningen, alternativt grinda för ett lågt maxbelopp dagligen.
Har inte särskilt stora förväntningar för Neverwinter.
Kan säga dig att jag spelat båda och Neverwinter är ett mycket bättre spel på alla fronter.
Instämmer till fullo. Nu har jag bara spelat till nivå 25, men av det jag fått se av spelet så är det ett genuint bra spel, och kombinationen F2P och player made content låter väldigt lovande för ett underhållande lir mellan patcher och expansioner i WoW för min del.
Spelade beta weekend 2 och 3 som Trickster Rogue. Det var en riktigt rolig spelupplevelse enligt mitt tycke. Älskar Faerun, gött med allt lore som finns att gräva sig ned i. Combat är fluid och responsiv, detta kommer att spelas! Personligen tycker jag det är riktigt vackert också.
Att kunna skapa äventyr är ju på tiden, men i övrigt... Nja. Jag kan inte minnas från när jag spelade rollspel med papper och penna att vi ägnade kvällarna åt att döda hundratals karbonkopierade jätteråttor och jättespindlar för att höja färdighetsvärdena eller få bättre utrustning.
MMO-genren borde vara en förebild för all världens standardiseringsorgan. Vad är hemligheten? För när ska det komma nåt som avviker?
Ge mig realistiska skadesystem, snygga animationer i stället för billiga partikeleffekter, fiender och äventyr som har karaktär och substans (inget mer "kill 35 Giant Spiders", inget mer, snälla, inget mer), permanent död (ja, dör man så gör man ny gubbe, gå iväg och grina om du vill)...
Så med en kort sammanfattning så är det här mycket bättre än Cryptics tidigare mmos? Syftar på Star Trek online och City of Heroes osv?
Ni som testat betan
Helt ojämnförbara såvitt jag förstått. ST:O har jag inte spelat, men enligt vänner jag fick under beta-testet skulle Neverwinter vara tusen gånger bättre på alla sätt och vis. Jag har själv prövat Champions Online eller vad fan det nu hette, och det är samma sak här: Neverwinter är minst tusen gånger bättre på alla sätt och vis.
Som sagt, Neverwinter är ett genuint bra spel att döma utifrån det vi fått se än så länge. Dock så hade det inte lyckats speciellt bra om det hade haft månadskostnad och inte haft the Foundy (player made content), eftersom det huvudsakligen är the Foundry som är groundbreaking.
Men, combat är också jävligt roligt. Det är som Tera, fast mindre flashy och onödigt. Healing tex, kräver att du ständigt DPSar. Sen så finns det ragdoll-fysik, till min förvånan, på allting också, så det är jävligt skön känsla i att hugga ner typ 5 pers samtidigt som Great Weapon Fighter och se de flyga trots att det är ett MMO.
Det tvivlar jag på, vuze, dels då man ser inriktningen i trailers men även att de använder sig av nyare regelsättning, som är designad att vara mer som mmo-classes osv. Säga vad man säga vill men jag tror faktiskt det är bättre så i just ett mmo.
Jag älskar komplexa regler men det är sällan det funkar smidigt utan en game master (eller singleplayer ofc).
Det tvivlar jag på, vuze, dels då man ser inriktningen i trailers men även att de använder sig av nyare regelsättning, som är designad att vara mer som mmo-classes osv. Säga vad man säga vill men jag tror faktiskt det är bättre så i just ett mmo.
Jag älskar komplexa regler men det är sällan det funkar smidigt utan en game master (eller singleplayer ofc).
Jag menar mer om lore etc ?
Jag är aktiv spelare på Star Trek Online och kan direkt säga att det är inte P2W spel. Om inget annat så tycker jag Star Treks Free2play model är väldigt vänlig om man jämför med andra.
Visst det är mycket mikrotransaktioner, men dom erbjuder bara skepp, specifika officerare men inget egentligen som ger dig något större övertag som vapen etc.
Jag älskar Star Trek Online, det har blivit otroligt mycket bättre sen det gick till F2P och gick till Perfect World.
Neverwinter däremot har jag aldrig testat (Något i serien) så det intresserar mig inte. Men Cryptic har fått en otroligt mycket högre standard sedan Perfect World köpte upp dom.