Avalanche Studios söker fokustestare

Robot
Avalanche Studios söker fokustestare

Vill du vara med och testa ett hemligt spelprojekt?

#avalanche-studios, #just-cause, #just-cause-2, #renegade-ops


Medlem
Avalanche Studios söker fokustestare

Känd filmlicens låter som ett varningstecken Sen kan det ju fortfarande vara intressant som jobb.

Medlem

Mad Max, Nice!

Medlem

Hrm, undrar om de kör samma "deal" som Massive gjorde under World In Conflict utvecklingen. Pengar tillbaka för tågbiljetter

Fokustestare är ju inget "riktig jobb" som t.ex QA.

Får väl bli till att dra iväg ett mail och ställa lite frågor.

Haha, bra utav mig, efter jag har mailat så läser jag nyheten igen "Är du över 18 år, bor i Stockholm och är en van spelare? "

*Facepalm*

Medlem

Gör utvecklarna någonsin en icke-AAA-titel? Vad är kriterierna för AAA? Jag fattar inte.

Det måste ju ha med budgeten att göra, men är det allt? Man kan ju inte veta hur bra det blir på förhand.

Är det kanske alla spel som säljer för över 100kr? Beats me...

Medlem

Wortex: större spelutvecklare har en tendens till att hålla sig till AAA-titlar, som löst definierat innebär att spelet har en budget på någon/några miljon (dollar!?)
Fokus är ofta på att tillfredsställa spelutgivaren (läs: EA) och att klämma ur sådan grafik att mainstream och småkids kan onanera till det hela (haha)

Medan indieutvecklare har låg budget, ofta noll kronor i teorin men fokuserar på att tillfredsställa sina egna mål, visioner och drömmar och lägger oftast fokus på bra spelkänsla och upplevelse.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag tycker då att Uppsala tillhör Stockholmsområdet, iallafall i detta fall då jag vill vara med.

Medlem

Kan ni inte länka till sidan också istället för att bara skriva om det? ^^

Moderator | Testpilot

Vad är det man ska göra? Spela spelet och säga vad man tycker?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Kan ni inte länka till sidan också istället för att bara skriva om det? ^^

Man ska ju skicka mail, det står i texten.

Medlem

Jag tycker det är kul med fokustester där man är riktigt intresserad av ämnet. En gång var jag med i ett test gällande att Coca Cola skulle skriva ut en informationstext på deras burkar och flaskor och ville veta hur vi konsumenter mottog meddelandet. Ämnet var intressant i fem minuter, övriga 1h25m var riktigt tråkiga.

När jag, som är basebollintresserad, hamnade i en fokusgrupp för sport-tv-kanalen ESPN America var de tre timmar vi satt och pratade rent och skärt nöje. Snacka om möjlighet att tillsammans med likasinnade kunna vara med och påverka innehållet och av farten ha riktigt intressanta diskussioner. Som spelintresserad är det här en perfekt möjlighet att få vara med och påverka ett kommande spel, dessutom - till skillnad från ESPN som satt på länk från USA - förmodligen ha representanter lokalt från Avalanche närvarande. Skickade givetvis in mitt intresse!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Vad är fokustest?

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Vad är fokustest?

De kollar om man är skärpt nog att spela deras spel.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Rakoon:

Vad är fokustest?

De kollar om man är skärpt nog att spela deras spel.

Har du mer information?

Skägg.
10 Chambers

Snarare att man ingår i en fokusgrupp, den tilltänkta målgruppen, för att testa responsen på något.


signatur
Medlem

Fokusgrupper för spel är det sämsta dom finns. Det är enbart där för att förstöra istället för att gära ett bra spel.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Rakoon:

Vad är fokustest?

De kollar om man är skärpt nog att spela deras spel.

Har du mer information?

Det var ett lamt försök till skämt, fokus - skärpa, så tyvärr ingen vidare info. Ska ringa Hegerfors o säga att det det föll platt


signatur

äldre än dig!

Medlem

Iron Man 3 ahahaha


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar