Beyond: Two Souls – ett tio timmar långt äventyr
David Cage berättar att hans filmiska Playstation 3-äventyr blir tio timmar långt.
#beyond-two-souls, #quantic-dream, #heavy-rain
"Cage berättade också att 75 procent av alla spelare upplevde Heavy Rain från start till mål. I vanliga fall brukar den här siffran hamna runt betydligt beskedligare 20 procent.
– För spelarna ville verkligen se slutet, de ville veta vad som skulle hända härnäst."
Jag tror det mer ligger på att Heavy Rain var en film och inte ett spel så då orkade fler klara ut det eftersom det gick knappt att få game over.
Många ger upp med vanliga spel för man måste "spela" dem.
Ja nog är det jävligt bäst att spelet lever upp till vad dom säger, att valen man gör påverkar väldigt mycket så det kanske blir lite återspelbarhetsvärde i det, för ärligt talat så extremt jävla linjärt som heavy rain var så kommer jag inte betala 600-700 på ett spel som bara går att köra en gång! Hade varit trevligt om det här spelet inte låste fast en på en tågräls utan att man får gå runt o utforska lite mer fritt!
Heh. Konsolspelare måste vara lätta att skämma bort.
Det har ingenting att göra med vilken platform man spelar på, spelar 90% på PC själv.
Menar sonika att jag hellre ser ett välproducerat spel på runt 10 timmar än ett spel som drygats ut bara för att öka speltiden.
10 timmar är mer än tillräckligt för singleplayerspel. Kan inte komma på speciellt många singleplayer spel som verkligen kan leverar intressant spel i mycket mer än 10 timmar utan att det blir enformig grind.
Speciellt om spelet i sig är tungt storybaserat då är 10 timmar mer än tillräckligt.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.