Ubisoft sliter med trasigt Heroes VI

Robot
Ubisoft sliter med trasigt Heroes VI

Efter purfärska expansionen och senaste patchen har problemen hopat sig för Might & Magic Heroes VI.

#might-magic-heroes-vi-1, #ubisoft, #might-magic-heroes-vi-shades-of-darkness


Medlem
Ubisoft sliter med trasigt Heroes VI

Har fortfarande inte testat Heroes 6, är det skoj?

Medlem

Det funkade utmärkt för mig, men så köpte jag det som gåva till en kompis genom STEAM, och han kan inte spela det alls...

Medlem
Skrivet av purjo:

Har fortfarande inte testat Heroes 6, är det skoj?

Absolut, älskar det!

Medlem
Skrivet av purjo:

Har fortfarande inte testat Heroes 6, är det skoj?

Jovars, men inget slår Heroes 3 imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag blev väldigt besviken på H6. Det ända som var bättre var att det såg lite mindre cartoony ut än femman. Annars så rekomenderar jag Heroes V med alla expansioner. I överlag det känns betydligt mer som ett komplett. VI känndes så nedbantat och fyllt med dåliga beslut.

Sen så finns ju såklart gamla goda Heroes 3 och 2 som aldrig blir dåligt.

Medlem

Låter ungefär som FEZ släppet till PC, kan fortfarande inte ens spela spelet, startar gör det på sätt och vis förutom att inget händer när man trycker på new game.... Aja bättre än före patchen, då kraschade det på en gång.

Medlem

Usch för detta spel, har man spelat sen H2 så bli man deprimerad av H6 :(.
Dock spelade jag inte så mycket mer än ett par timmar, jag fastnade inte. VIlket är det första i serien jag inte spelat igenom, och inte funnit roligt någonstans.

Medlem

Som jag förstått det hade de en ledig helg, om de verkligen slet skulle de ha jobbat då med. Släpper man ett spel ska man iaf se till att det går att spela, detta är under all kritik och jag är glad att det var länge sedan jag köpte ett spel från detta företag. Återigen verkar problemen ligga kring DRM, när ska ni lära er Ubisoft?

Medlem

Klart det alltid förekommer småbuggar å sånt vid lansering, men i detta fallet kan man ju undra om dom bara tryckt på start utan att ens testa slut-produkten. "Kör bara va faaan, det blir nog bra!"

Medlem
Skrivet av HaxXt:

"Kör bara va faaan, det blir nog bra!"

Ja det är ju Ubisoft's motto


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag föredrar 3an och 4an
Tycker att dom har gjort allt så "stort" i de nyare spelen

Ja, jag är en av de få som gillar 4an


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av purjo:

Har fortfarande inte testat Heroes 6, är det skoj?

Nej för fasiken, håll dig till femman eller någon av de tidigare.

Detta spel är ett skämt och ångrar att jag köpte det, känns verkligen inte som ett HOMM. Verkar inte som att dom gör saken bättre med expansioner heller.

Medlem

Första DLCn - 3-4hr timmar speltid, en extra hero och ett legacy-vapen (vilka båda var väldigt mycket copy-paste från övriga heroes och vapen) = 150 spänn. Seems legit. Lägg därtill till ett hopplöst DRM-system som nästan tangerar EAs i värdelöshet (always on, vilket har blivit bättre i just MM:H6 - nu förlorar du bara allt vad legacy-funktionalitet heter, tidigare kunde du inte spela alls, om du tappade anslutning) så sätter du kronan på soptunnan.

De lär inte få mer av mina pengar i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Stackars Black Hole... Se deras arv vandaliseras såhär.

Jag är också en av de som gillar 4:an, att gå solo hjälte och slakta arméer var en kul utmaning

Medlem

Jag gillar 6an, känns lite mer.. kompetativ, går lite snabbare att spela, och det som är borttaget klarar jag mig utan. Embrace the new!

Medlem
Skrivet av purjo:

Har fortfarande inte testat Heroes 6, är det skoj?

Jag tycker det är helt okej.

Enligt mig lyder Heroes ranking listan enligt följande:
1. Heroes 3
2. Heroes 2
3. Heroes 6
4. Heroes 5
5. Heroes 1
6. Heroes 4

Medlem

2 = 3 > 5 > 4

6?

Jag har aldrig lyckats ge 4an en bra chans, jag blir typ besviken varje gång jag sätter mig ner och testar... även om jag vill att det skall vara bättre än 5an bara för att det är äldre... uh.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker själv att Eador är oerhört mycket mer kompetent än senare års Heroes-spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tycker själv att Eador är oerhört mycket mer kompetent än senare års Heroes-spel.

Tycker inte man kan jämföra de spelen. Eador är ett mycket långsammare och större spel. Det finns även en mängd fundamentala skillnader så klart...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillade det lilla jag körde av 6:an. Däremot något som jag personligen tyckte blev nästintill oförlåtligt var dom nerbantade stadsvyerna. Tyckte det var halva nöjet i femman att spana i städerna ^^ O i samtliga andra spel kändes stadsvyerna mer och bättre än i 6:an.

(Visst, kanske inte gameplay-brytande, men för en annan som drömmer sig bort när man spelar Heroes^^).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sisyr:

Tycker själv att Eador är oerhört mycket mer kompetent än senare års Heroes-spel.

Tycker inte man kan jämföra de spelen. Eador är ett mycket långsammare och större spel. Det finns även en mängd fundamentala skillnader så klart...

Du jämförde ju dem precis. Nä men jag förstår vad du menar, håller dock inte med. Tycker man nischar in sig lite väl mycket om man inte är villig att jämföra de spelen. I varje fall har jag väldigt mycket roligare när jag kör Eador än Heroes VI.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sisyr:

Tycker själv att Eador är oerhört mycket mer kompetent än senare års Heroes-spel.

Tycker inte man kan jämföra de spelen. Eador är ett mycket långsammare och större spel. Det finns även en mängd fundamentala skillnader så klart...

Du jämförde ju dem precis. Nä men jag förstår vad du menar, håller dock inte med. Tycker man nischar in sig lite väl mycket om man inte är villig att jämföra de spelen. I varje fall har jag väldigt mycket roligare när jag kör Eador än Heroes VI.

Hah, ja det gjorde jag kanske då ja
Att Eador, både Genesis och MBW (som är samma spel typ) är ju bättre än Heroes 6 tror jag verkligen på. Men ja, jag menade mera det simpla i gamla H3 och H2 inte går att ersätta med ett mera avancerat spel tycker jag, sedan är det ju mera lustiga djur och sådant i Heroes, iaf så långt jag spelat av Genesis.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får man fråga varför ingen tycker om fyran?Själv rankar jag fyran och trean högst.Ända sedan femman kom har det varit skit.3d hör inte hemma i heroes serien!

Man måste börja bli gammal.haha

Medlem

fyran kunde ju knappt lyckas, pga arvet från 2 och 3, men det var ändå litet vekare tycker jag. Inte helt kasst dock, bara vekare, i mina ögon dvs

Medlem
Skrivet av Robez:

Får man fråga varför ingen tycker om fyran?Själv rankar jag fyran och trean högst.Ända sedan femman kom har det varit skit.3d hör inte hemma i heroes serien!

Man måste börja bli gammal.haha

Tyckte 4an va så grafisk grötig, och spelade man stora banor tog det så sjukt lång tid att spela när man kunde flytta trupper kartan.. vilket ledde till att man gärna hade trupper ute som scouter.. vilket gjorde att det tog ännu längre tid. heroes 6 har ju försökt gå till ett snabbare gameplay vilket jag tror är smart.. och 6an är ju itne lika rörig som 5an med olika vinklar och sånt.

Medlem
Skrivet av MurvelOskis:

Jag gillade det lilla jag körde av 6:an. Däremot något som jag personligen tyckte blev nästintill oförlåtligt var dom nerbantade stadsvyerna. Tyckte det var halva nöjet i femman att spana i städerna ^^ O i samtliga andra spel kändes stadsvyerna mer och bättre än i 6:an.

(Visst, kanske inte gameplay-brytande, men för en annan som drömmer sig bort när man spelar Heroes^^).

Jag gillade inte heller hur det va i staden i 6an, men de har fixat stadsvyerna, jag tycker det blev mycket bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=4capRpgg-Ak

Medlem

Usch, grafiskt är sexan förjävligt! Och riktigt tråkiga.. fraktioner?!
Heroes 3 3DHD hade varit något!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar