Sayonara, scumbag – Shadow Warrior kommer tillbaka!

Skribent
Sayonara, scumbag – Shadow Warrior kommer tillbaka!

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

JAAAAA!!!! Älskade att spela Shadow Warrior när jag var mindre! Made my day!

Medlem

Min barndom är i uppfylld. Först Rise of the Triad, Wolfenstein och nu Shadow Warrior. Vågar vi hoppas på en uppföljare till Heretic?

Medlem

Don't mess with Lo Wang!

Eller var det dålig engelska, typ "You no mess with Lo Wang"
Kommer inte ihåg, men bra spel var det på den tiden

Skribent

Här kan man friska upp minnet med många av de sköna citaten: http://www.imdb.com/title/tt0234704/quotes


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

3...2...1 all systems ready! =D

Medlem

Har inte kört så mycket Shadow Warrior. Har några minnen av det. Däremot minns jag Rise of the Triad. Någon hade lagt in det på en av skolans datorer (jag gick i femman eller sexan) och alla grabbarna samlades varje rast runt den datorn i bibblan. En dag kom en lärare på oss och blev helt till sig. "Näää pojkar såna där våldsamma mördarspel får ni inte spela. Ni kommer att bli knäppa i huvudet när ni växer upp". Hahaha, well hurvida vi blev det vet jag inte men jag har inte mördat eller bombat något än i alla fall.

Medlem

Haha, ja det där spelades en hel del. Kommer ihåg något vapen som var ett orc-huvud som gjorde olika attacker beroende på hur man tryckte in fingrarna i skallen. Klockrent.

Medlem

Fett najs ju

Minns ni "blood"? Vore ju coolt med ett nytt sånt med

Medlem

You no mess with Lo Wang!

Medlem

Rise of the Triad.... haha! pang pang pang pang pang pang
Det var kul i multiplayer


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

HOOORY COW, LOOK LIKE DUKE NUKEM


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

trevligt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bland de första spelen som lirades multiplayer på 56k modem. Vågar man hoppas på att någon tar sig an Blood?

Medlem

Ohh Sticky-Bomb Likes You!


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem
Skrivet av qayotee:

Bland de första spelen som lirades multiplayer på 56k modem. Vågar man hoppas på att någon tar sig an Blood?

http://www.cinemablend.com/games/Blood-Remake-Rejected-By-Ata... :/

MrX
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Här kan man friska upp minnet med många av de sköna citaten: http://www.imdb.com/title/tt0234704/quotes

Och här är rösten till dom

Ah en klassiker jag helt hade glömt bort att jag lirat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sjukt grymma citat från det här spelet, "you're only half the man you used to be!" och "Row, row row your boat gently down the stream .... oh no my thing is hanging out!" samt några andra, garvar fortfarande efter alla dessa år

Medlem

Vilka nostalgiska minnen som dök upp plötsligt!

Jag var runt 7-8 år när jag spelade detta och jag kunde verkligen inte slita mig.
Jag hade kommit precis till slutet av spelet en kväll när ett gäng vänner till mig ville hitta på något utomhus, men jag tackade nej eftersom jag hade kommit så långt.

Samma kväll klarade jag av det, så jag sprang ut och skröt för de andra som faktiskt blev riktigt imponerade, det var ju inte direkt vanligt att man klarade av ett spel på den tiden.

Tror att antingen Shadow Warrior eller Outlaws var det andra fps-spelet jag klarade av. Duke Nukem 3D var iallafall det första.

Nu är det bara en remake/uppföljare på Outlaws som behövs med, sedan är cirkeln sluten.

Ah, the memories!

Medlem

Kanske lika bra som Duke nukem forever! Hells yea.

Medlem

Who want some Wang? Kul om de kör fullt ut, ingen censur.

Medlem

"Lo Wang come for you!" <3

Vilka minnen över seriekabel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Underligt att inte 3d Realms logga finns med på hemsidan, har dom sålt IPn?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Att det var svårt vetefan, men kul som fasen

Inaktiv

Vad man minns så kunde man inte köra med mus ?

Är det gamla spelet i uppsnyggad version eller helt nytt tro,

Rise of the triad var också kul, det man minns mest var att ett öga flög iväg när en badguy dog

Hade gärna sett ett nytt Hexen och Heretic också


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Vad man minns så kunde man inte köra med mus ?

Det kan man visst, alla spel baserade på BUILD-motorn har mus-stöd. Freelook om man vill, fast hitscan-baserade vapen har autoaim i höjdled. Skall man skjuta strategiskt med raketgevär/granatkastare m.m. så är freelook en fördel.

Jag har fortfarande kvar min mus/tangentbords-config från Duke3D/Shadow Warrior-eran även i moderna spel.

Medlem

Oh vad härligt! Så jäkla mycket man har spelar det här spelet i sin barndom ruskigt bra spel !

12
Skriv svar