Company of Heroes 2 DE vs CE - prisvärt?

Medlem
Company of Heroes 2 DE vs CE - prisvärt?

Hej hej

Det är ett tag tills CoH2 kommer ut, men tänkte fråga redan nu hur det är med prisvärdheten att köpa CE istälet för vanliga eller DE?

I CE skall man tydligen få, förutom ett par extra skins och annat småkrafs, även få DLC "gratis". (Vilket i praktiken innebär till reducerat pris.) Men vilka DLC är det och hur mycket kommer de att kosta samt vad innehåller de?

[info]Vehicle Skin Combo Pack[/info]

24 Vehicle Skins

Exclusive Collector Faceplate

- Collector’s Edition Faceplate with Integrated Badge - Commander Archetypes

- Soviet Commanders
-- Anti-Infantry Tactics
-- Conscript Support Tactics
-- Terror Tactics

- German Commanders
-- Joint Operations Doctrine
-- Spearhead Doctrine

Commander Pass

- Access to Five Commander Archetype’s Available Post-Launch - Theater of War Mini Pack
- Post Launch Content Bundle

Company of Heroes Complete Pack

- The Award Winning Game Collection that Started it All

Tankar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad kostar respektive? Efter betan nu är jag fasen osäker på om jag ska köpa spelet alls.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ah, glömde skriva det.

_På Steam:
Standard: 49,99 € (425,75 SEK)
CE: 79,99 € (681,25 SEK)

_Digital på CDON
Standard: 419 SEK
CE: 669 SEK

_Fysisk utgåva
Webhallens Standard: 399 SEK
CDON Standard: 449 SEK


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Efter betan blir det inget köp, hela CoH-känslan saknas för mig.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Efter betan blir det inget köp, hela CoH-känslan saknas för mig.

Vad var det som gjorde det så?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Athaleos:

Efter betan blir det inget köp, hela CoH-känslan saknas för mig.

Vad var det som gjorde det så?

Kändes väldigt icke-responsivt, kändes mer småskaligt(har helt ärligt svårt att motivera exakt hur, men det hjälpte inte med spelet UI), tyskarna var extremt löjliga(hann inte pröva ryss), nog för att de alltid har haft en karikatyr-känsla i CoH men det togs extra långt nu.

Sen så laggade det något extremt, så fort en spelare laggade laggade alla..

Inaktiv

Tycker spelet är suveränt och känns verkligen som en riktig uppföljare till originalet.
Känns precis som CoH ska kännas. Enligt mig har man tagit ettan. En del klagomål har funnits över UI, men jag ser allvarligt talat inte problemet. Ser ju ut nästan identiskt som det gamla

Hursomhelst..

Ca 60 dollars på GMG, ska finnas någon 20-25% off kod någonstans i deras blogg också (drygt 320SEK)
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/compa...

Medlem

Jag skulle gärna vilja ha lite fler kommentarer. Det är väl ändå fler än två som spelat BETAn?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Folk vet inte vad de pratar om. Den stängda betan körde t.ex. bara DX 9. Precis allt från ettan finns med men har förbättras på samtliga punkter. Kommer bli årets spel, lätt.

Edit: det ska tilläggas att jag är ett stort COH-fan med 2500 onlinematcher under bältet så jag vet vad jag pratar om.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Inaktiv

Btw vad tycker ni andra om CoH2? Jag måste har blivit helt ringrostig när det kommer till rts, för när jag körde en standard svårighet så blev jag o en random dude överkörda som fan.


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv
Skrivet av Demodemo:

Btw vad tycker ni andra om CoH2? Jag måste har blivit helt ringrostig när det kommer till rts, för när jag körde en standard svårighet så blev jag o en random dude överkörda som fan.

Nu är jag en av dom som redan svarat i tråden, men gör ett försök ändå.
Visst har man blivit ringrostig, och AIn ger en bra match, vilket är riktigt skönt. Bara att kötta på tills det sitter, eller kör på easy tills man bemästrar det.

Medlem

Om jag ska de föregående inläggen på orden så är spelet ruttet ?
Jag har sett fram emot detta sedan första spelet men jag börjar bli lite skraj när det dyker upp kritik mot betan.
Flash backs till Diablo 3 än en gång. (då gjorde jag bort mig och köpte spelet endå, vilket jag ångrar än idag)

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Om jag ska de föregående inläggen på orden så är spelet ruttet ?
Jag har sett fram emot detta sedan första spelet men jag börjar bli lite skraj när det dyker upp kritik mot betan.
Flash backs till Diablo 3 än en gång. (då gjorde jag bort mig och köpte spelet endå, vilket jag ångrar än idag)

Du kan testa betan på steam gratis :3 så du får en bild av hur det är.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av schmuttah:

Om jag ska de föregående inläggen på orden så är spelet ruttet ?
Jag har sett fram emot detta sedan första spelet men jag börjar bli lite skraj när det dyker upp kritik mot betan.
Flash backs till Diablo 3 än en gång. (då gjorde jag bort mig och köpte spelet endå, vilket jag ångrar än idag)

Du kan testa betan på steam gratis :3 så du får en bild av hur det är.

Det visste jag inte. Ska testas direkt.

1
Skriv svar